Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 12.6.2013 4:44

sywerin: však ano, ale znovu opakuju, že v mnou zmiňovaném úseku není provedena, ať už svislým, nebo vodorovným dopravním značením, žádná místni úprava, tudíž tam nemaj co stát...
9001: moje chyba, netušil jsem, že je tam vyloženě uvedeno, že se nesmí zastavit a stát na tramvajovym páse. Tím odpadá trapná výmluva automobilistů "já už tam stál a tramvaj do mě vrazila"

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od syverin » 11.6.2013 23:28

gabuliatko píše:
chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.
Dovětek tam není, je to přímo §76 odst. 1 zákona 361/2000 Sb.:
"Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena místní i obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích."

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9679
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.6.2013 21:13

Na tom zákazu zastavení na tramvajovém pásu.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 11.6.2013 21:07

na čem Romane?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9679
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.6.2013 19:02

G: Přesně tak... Pokud místní úprava stanoví jinak... Takhle se zlegalizovalo stání od Albertova po Fidlovačku...

Chemik: Co na tom je převratného?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 11.6.2013 18:56

gabuliatko píše:
chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.
Jasný, je, ale v Nuselský místní úprava nic nestanovuje, tudíž je tam zákaz ;)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 11.6.2013 18:45

chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 11.6.2013 18:00

Jo, ta Nuselská, no, v podstatě po celé Nuselské by se nemělo parkovat a pokud jde o ten úsek od Vladimírky po Synkáč, jsou tam v rozporu značky, teda alespoň podle mého. Zaparkovaná auta tam blokují jízdní pruh a ostatní IAD ve snaze je objíždět najíždí do vyhrazeného BUS pruhu, což by se také dít nemělo
P.S.: Teď koukám na tu Nuselskou - v podstatě od zastávky Michelská až po Synkáč tam nemaj auta co stát. Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."

A na závěr - věděli jste, že je v zákoně, že řidič nesmí zastavit a stát na tramvajovém pásu? Já to nevěděl, respektive jsem netušil, že je to takhle natvrdo definovaný...

ZDROJ: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/35 ... i-a-stani/

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 11.6.2013 14:12

Karosák píše:K tomu vymáhání zákazu zastavení bych podotkl na smutnou antipreferenční skutečnost, že těžce ignorovaný zákaz zastavení mezi křižovatkou pod Nuselskou radnicí a Synkáčem DC, byl nahrazen zákazem STÁNÍ a k tomu už není co dodat, v Praze naprosto zbytečný kus plechu :roll:
K tomu je nutné si připočíst, že na kolejích, kde je jediná možnost průjezdu pro IAD, je preferenční pruh pro autobusy.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3392
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.6.2013 14:06

chemik píše:Pes jistě naráží na preferenci v podobě bumlíků od tržnice až k muzeu a na vymáhání zákazu stání a zastavení v tomtéž úseku, žádné zásahy do SSZ
K tomu vymáhání zákazu zastavení bych podotkl na smutnou antipreferenční skutečnost, že těžce ignorovaný zákaz zastavení mezi křižovatkou pod Nuselskou radnicí a Synkáčem DC, byl nahrazen zákazem STÁNÍ a k tomu už není co dodat, v Praze naprosto zbytečný kus plechu :roll:

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 11.6.2013 14:03

P_V píše:
Grossák píše:Divoká Šárka je zmetek. Popsané se bohužel děje. I další nesmysly. Já nevím, co s tím. Mám pocit, že to nikdo nechce řešit.
Politická příprava na prodloužení trati? "Stávající zakončení bylo nevyhovující, kvůli nevhodné poloze smyčky zde docházelo ke značnému zdržování vlaků, prodloužením trati s využitím moderních semaforů s preferencí je nyní provoz plynulý a slunce září o 150% více."
Prodloužení trati brání stromy v ulici Vlastina, odpor lidí na sídlišti a nedostatek zlaťáků v kase. Nevím co víc.

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 11.6.2013 11:47

SSZ Flora: rychlejší je to okolo

http://www.youtube.com/watch?v=fZLT4XCs7Ik

aneb jak vyhnat auta do bočních ulic :(

nejen, že jsem byl rychlejší než tram, ale předjel jsem BUS (ten by mě ještě zdržel při stanicování) a cca 10 aut
je pravda, že objízdná trasa byla zrovna celkem průjezdná :)
celkem dobře se dá projet i východně souběžnou ulicí (tam se vyhnu i zastávce BUS)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3614
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 11.6.2013 10:20

Grossák píše:Divoká Šárka je zmetek. Popsané se bohužel děje. I další nesmysly. Já nevím, co s tím. Mám pocit, že to nikdo nechce řešit.
Politická příprava na prodloužení trati? "Stávající zakončení bylo nevyhovující, kvůli nevhodné poloze smyčky zde docházelo ke značnému zdržování vlaků, prodloužením trati s využitím moderních semaforů s preferencí je nyní provoz plynulý a slunce září o 150% více."

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 589
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.6.2013 23:04

Petrpes píše:Přesně tak, o SSZ nejde a u Italské tuším něco málo preferenčního v SSZ je?
Italská preferuje docela dobře. Někdy ale právě auta zabrání, aby TRAM na křižovatku vůbec dojela.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 589
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 10.6.2013 23:03

Na Vinohradské reálně chybí kolem 700 metrů bumlíků, pokud má tramvaj v této oblasti plnit funkci, ke které je určena. Zájem žádné MČ se s tímto jistě nemůže míjet. 8-)

Odpovědět