Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3953
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 12.6.2013 15:52

gab.: Zařiďte mi, ať IAD nechává za křižovatkou 30 metrů prostoru a já onen předmětný předpis začnu s tramvají ihned dodržovat. 8-)

Jinak parkování: Neštěstí je, že to nikdo nechce řešit. Přitom ve vnitřním městě by většina aut mohla stát ve vnitroblocích (tam je habaděj místa, dokonce několik habadějů :lol: ), ale to by stálo peníze. Parkovací domy: je jich málo a je to kšeft jako každý jiný, takže provozovatel nasadí cenu, kterou si spousta lidí nemůže dovolit. A pak je tu výstavba různých administrativních center, která zkrátka nemají dost parkovacích míst pro své zaměstnance a návštěvníky. Jenže město přece nebude nutit investora, aby místo dvou pater podzemních garáží postavil 4 patra, protože by chudák investor na stavbě málo vydělal. A investor je přece kamarád a tomu se stavba musí vyplatit rychle a ne pomalu. :prase

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 12.6.2013 12:35

Bobik píše:Prosím o trochu pochopení, pane gabuliatko. Hlavně za cestující. Mnohdy nic jiného prostě nezbývá.
Já už dlouho prosazuju stávkovat dodržováním předpisů... :D
To bylo pouze myšleno pouze jako obrana na zákaz zastavení na tramvajovém pásu. Všichni se na silnici prostě musíme vejít.
Chyba je dle mne v nedostatečné preferenci a povolování parkování tam kde auta překáží.
Všichni prostě vidí, jak město na tramvaje zvysoka (rozuměj preferuje IAD) a pak se dle toho řídí. Je to smutné, osobně mi to štve, ale objektivně mi to tak připadá.
Jako důkaz třeba vratku do protismětu u žlutých lázní, postup MP při vozidlu v profilu, nepřednost a OR na vybraných křižovatkách ...

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od milbi » 12.6.2013 10:18

chemik píše:já bych řekl, že jedna tramvaj, vezoucí 20 lidí zabere v křižovatce daleko míň místa, než 20 aut obsazených pouze řidičem
Obávám se, že pokud by zablokovalo křižovatku 20 aut, tak se to jen tak nerozjede. Na nevjíždění do křižovatky se v Praze bohužel kašle, ono jak mohou mít řidiči z tohoto pravidla respekt, když do křižovatky, ze které nemohou vypadnout, najíždějí i policisté (bez majáku), protože by se jinak nikam nedostali. Osobně zažívám pravidelně dilema na Balabence od Harfy nebo Vysočan k Palmovce - když budu jako trouba dodržovat pravidlo nevjet do křižovatky, tak budu mnohdy před křižovatkou stát hodně dlouho, protože z kolmého směru tam najede taková dávka aut, že se nevyklidí prostor za křižovatkou do konce mé další zelené. A to se klidně bude opakovat několik cyklů... Přesto se, na rozdíl od ostatních, nezastavuji na kolejích nebo kde bych blokoval kolmé směry.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 12.6.2013 10:05

já bych řekl, že jedna tramvaj, vezoucí 20 lidí zabere v křižovatce daleko míň místa, než 20 aut obsazených pouze řidičem

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 12.6.2013 9:22

Jistě, pak to dopadne jako když kolega na Újezdě na 10 min zablokoval dopravu a na dotaz dispečinku co se děje, klidně odvětil že nic, že jenom nemůže pokračovat, bo má furt auta v křižovatce a tudíž tam dle předpisů nemůže najet. Kolona tram pomalu až k divadlu.
Prosím o trochu pochopení, pane gabuliatko. Hlavně za cestující. Mnohdy nic jiného prostě nezbývá.
Já už dlouho prosazuju stávkovat dodržováním předpisů... :D

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 12.6.2013 7:23

Ustanovení ve kterém se píše že vozidlo nesmí vjet do x když ji nemůže opustit všichni šefci striktně dodržují. :roll:
Prosím o trochu tolerance, pane chemik. :)

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 12.6.2013 4:44

sywerin: však ano, ale znovu opakuju, že v mnou zmiňovaném úseku není provedena, ať už svislým, nebo vodorovným dopravním značením, žádná místni úprava, tudíž tam nemaj co stát...
9001: moje chyba, netušil jsem, že je tam vyloženě uvedeno, že se nesmí zastavit a stát na tramvajovym páse. Tím odpadá trapná výmluva automobilistů "já už tam stál a tramvaj do mě vrazila"

Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
Příspěvky: 947
Registrován: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od syverin » 11.6.2013 23:28

gabuliatko píše:
chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.
Dovětek tam není, je to přímo §76 odst. 1 zákona 361/2000 Sb.:
"Místní úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích. Přechodná úprava provozu na pozemních komunikacích je nadřazena místní i obecné úpravě provozu na pozemních komunikacích."

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.6.2013 21:13

Na tom zákazu zastavení na tramvajovém pásu.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 11.6.2013 21:07

na čem Romane?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9811
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.6.2013 19:02

G: Přesně tak... Pokud místní úprava stanoví jinak... Takhle se zlegalizovalo stání od Albertova po Fidlovačku...

Chemik: Co na tom je převratného?

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 11.6.2013 18:56

gabuliatko píše:
chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.
Jasný, je, ale v Nuselský místní úprava nic nestanovuje, tudíž je tam zákaz ;)

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 11.6.2013 18:45

chemik píše:Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."
Není tam někde dovětek, pokud místní úprava nestanoví jinak? Páč jinak by vyhrazená stání třeba na Štefánikově byla proti tomu.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 11.6.2013 18:00

Jo, ta Nuselská, no, v podstatě po celé Nuselské by se nemělo parkovat a pokud jde o ten úsek od Vladimírky po Synkáč, jsou tam v rozporu značky, teda alespoň podle mého. Zaparkovaná auta tam blokují jízdní pruh a ostatní IAD ve snaze je objíždět najíždí do vyhrazeného BUS pruhu, což by se také dít nemělo
P.S.: Teď koukám na tu Nuselskou - v podstatě od zastávky Michelská až po Synkáč tam nemaj auta co stát. Porušujou §27 odst. 2 zákona o provozu na PK, kde se píše, že:
"V době od 5.00 do 19.00 hodin je zakázáno stání tam, kde by nezůstal mezi vozidlem a nejbližší tramvajovou kolejnicí volný jízdní pruh široký nejméně 3,5 m."

A na závěr - věděli jste, že je v zákoně, že řidič nesmí zastavit a stát na tramvajovém pásu? Já to nevěděl, respektive jsem netušil, že je to takhle natvrdo definovaný...

ZDROJ: http://www.zakruta.cz/silnicni-zakon/35 ... i-a-stani/

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 11.6.2013 14:12

Karosák píše:K tomu vymáhání zákazu zastavení bych podotkl na smutnou antipreferenční skutečnost, že těžce ignorovaný zákaz zastavení mezi křižovatkou pod Nuselskou radnicí a Synkáčem DC, byl nahrazen zákazem STÁNÍ a k tomu už není co dodat, v Praze naprosto zbytečný kus plechu :roll:
K tomu je nutné si připočíst, že na kolejích, kde je jediná možnost průjezdu pro IAD, je preferenční pruh pro autobusy.

Odpovědět