Dnes ráno a dopoledne 2 průjezdy ZC a 2 DC, všechny OK.admin Petr píše:Rozhozená koordinace SSZ mezi Andělem a Bertramkou (z centra se stojí i na 4 světlech ze čtyřech) několikrát hlášená na PDT, doplněná o padání volna do oblouků na křižovatce Plzeňská x Radlická, se stále trvajícím pevným vybíráním chodeckého volna na Bertramce. Věc věru luxusní!
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
http://cs.wikipedia.org/wiki/Dopravní_indukce - nová komunikace svede existující provoz, ale indukuje i nový ("nebudu to na Anděl objíždět přes Zličín, vezmu to po Evropský a Blankou" jako jeden z příkladů). Mínil jsem primárně "Blanku II", neboli Holešovičky-Spojovací-V Rybníčkách - ta by otevřením přitáhla tranzit sever-jih, který teď jezdí po hostivařské radiále místo po 511 (a jsme zase u toho)XSC píše:Jak to může přivést víc tranzitu do centra? Jen místo nahoře na Letné bude provoz o 20 metrů níž, ovšem stejně daleko od centra jako dosud. Možná se část osobní dopravy ve směru sever-jih přesune do Blanky, ale to se týká jen směru D8>R4,D5, což zase odlehčí magistrále. Vnější okruh se nebuduje jednak kvůli obstrukcím Suchdola, ale také neschopnosti úředníků vypracovat soudem nezpochybnitelné podklady. Ohledně mýta jsem rád, že se zatím jen mele hubou. protože okruh, ve kterém má být mýto vybíráno, je nesmyslně velký. To není žádná ochrana historického centra ale jen snaha radnice vydojit z lidí co nejvíc za nic.piskvorrr píše:Pokud se nemýlím, tak nejde o "zbytečnost" Blanky II, ale o to, že centru neodlehčí, naopak do něj přivede více vozidel. Mýtem se ohání všichni, včetně dosud všech magistrátů - ale jen hubou, ve stylu "až bude úplně všechno v Praze a okolí definitivně a kompletně vyřešený, pak to má cenu řešit." Hlavní prser je v tom, že se buduje napřed vnitřní okruh za absence vnějšího (jmenovitě Suchdol a 511), což právě přivede do centra _více_ tranzitu.
Důvody obstrukcí na vnějším okruhu (Běchovice i Suchdol) jsou mi známy, a pokládám to za nešťastné; tvrdím, že po otevření Blanky budou mj. suchdolští trpce litovat, že u nich okruh není, páč nárůst intenzit pocítí i oni.
A s tím mýtem se shodneme - neviděl jsem zatím jediný návrh řešení, jen "zavedeme mýto - čárymáryfuk - a bude vyřešeno;" navíc magistrát fakticky tuto možnost sabotuje výstavbou P+R například (jakou výstavbou? - přesně tak; viz Veleslavín). Prostě pořád se ještě razí řešení "jedeš autem - jeď autem od začátku do konce; jedeš MHD - jeď MHD od začátku do konce; míšení mezi kastami je nepřípustné a musíme mu aktivně bránit."
Re: Preference / antipreference MHD
Jak to může přivést víc tranzitu do centra? Jen místo nahoře na Letné bude provoz o 20 metrů níž, ovšem stejně daleko od centra jako dosud. Možná se část osobní dopravy ve směru sever-jih přesune do Blanky, ale to se týká jen směru D8>R4,D5, což zase odlehčí magistrále. Vnější okruh se nebuduje jednak kvůli obstrukcím Suchdola, ale také neschopnosti úředníků vypracovat soudem nezpochybnitelné podklady. Ohledně mýta jsem rád, že se zatím jen mele hubou. protože okruh, ve kterém má být mýto vybíráno, je nesmyslně velký. To není žádná ochrana historického centra ale jen snaha radnice vydojit z lidí co nejvíc za nic.piskvorrr píše:Pokud se nemýlím, tak nejde o "zbytečnost" Blanky II, ale o to, že centru neodlehčí, naopak do něj přivede více vozidel. Mýtem se ohání všichni, včetně dosud všech magistrátů - ale jen hubou, ve stylu "až bude úplně všechno v Praze a okolí definitivně a kompletně vyřešený, pak to má cenu řešit." Hlavní prser je v tom, že se buduje napřed vnitřní okruh za absence vnějšího (jmenovitě Suchdol a 511), což právě přivede do centra _více_ tranzitu.
Re: Preference / antipreference MHD
Tady bych jen upozornil, že to úplně neplatí. Nedávno jsme zvažovali přesunout firmu z centra (horní část VN) někam na periferii (Budějovická, Pankrác, ...) a nic tak "levného" jako v centru jsme nenašli - a to navíc poměřováno počtem zaměstnanců (cca 150), kteří v centru sedí v malých kancelářích, zatímco v novém bychom byli v open-space.MM-Mikulovsky píše: EDIT - PS: K vylidňování centra - nemyslíš si, že jsou jeho hlavní příčinou naprosto nereálné ceny tamních nemovitostí a nájemného v nich?
O nižších cenách nájmů se dá hovořit až ve velké vzdálenosti od centra a mimo metro.
Re: Preference / antipreference MHD
Pokud se nemýlím, tak nejde o "zbytečnost" Blanky II, ale o to, že centru neodlehčí, naopak do něj přivede více vozidel. Mýtem se ohání všichni, včetně dosud všech magistrátů - ale jen hubou, ve stylu "až bude úplně všechno v Praze a okolí definitivně a kompletně vyřešený, pak to má cenu řešit." Hlavní prser je v tom, že se buduje napřed vnitřní okruh za absence vnějšího (jmenovitě Suchdol a 511), což právě přivede do centra _více_ tranzitu.XSC píše:Byla to reakce na příspěvek Ládi, který by nejradši omezoval hned teď. Jenže pokud chci omezovat nábřeží, potřebuji MO dostavěný k magistrále (tedy Blanku), což ještě hotovo není. Navíc ti samí (třeba Automat), kteří hlásají omezení na nábřeží, zároveň hlásají zbytečnost části MO a vše chtějí řešit restrikcemi - mýtem, zákazy.MM-Mikulovsky píše:dobrej fór - takže neexistuje cca 16km MO vedených tunely Mrázovka a Zlíchovským, po Barrandovském mostě a Jižní spojkou, na něž přímo navazuje cca 6,75km rychlostních silnic tvořených Štěrboholskou spojkou a východní částí Pražského okruhu = takže naprosto popíráš ucelených cca 23km rychlostních 4 až 6ti pruhových komunikací kolem jižní poloviny širšího centra Prahy.
Navíc naprosto popíráš, že nechceme omezovat IAD v centru teď okamžitě, ale až v momentu zprovoznění komplexu několika (Bubenečský, Dejvický, Brusnický + propojovací část Strahovského) tunelů nazývaného Blanka, jenž čítá vzdálenost čítá dalších cca 5,75km = návrh omezovat IAD v centru až toto půjde objet více jak západní 1/2 MO + náhradou necelé jeho jihovýchodní 1/4 na hotouvou část přímo navazujícími komunikacemi!
Re: Preference / antipreference MHD
Byla to reakce na příspěvek Ládi, který by nejradši omezoval hned teď. Jenže pokud chci omezovat nábřeží, potřebuji MO dostavěný k magistrále (tedy Blanku), což ještě hotovo není. Navíc ti samí (třeba Automat), kteří hlásají omezení na nábřeží, zároveň hlásají zbytečnost části MO a vše chtějí řešit restrikcemi - mýtem, zákazy.MM-Mikulovsky píše:dobrej fór - takže neexistuje cca 16km MO vedených tunely Mrázovka a Zlíchovským, po Barrandovském mostě a Jižní spojkou, na něž přímo navazuje cca 6,75km rychlostních silnic tvořených Štěrboholskou spojkou a východní částí Pražského okruhu = takže naprosto popíráš ucelených cca 23km rychlostních 4 až 6ti pruhových komunikací kolem jižní poloviny širšího centra Prahy.
Navíc naprosto popíráš, že nechceme omezovat IAD v centru teď okamžitě, ale až v momentu zprovoznění komplexu několika (Bubenečský, Dejvický, Brusnický + propojovací část Strahovského) tunelů nazývaného Blanka, jenž čítá vzdálenost čítá dalších cca 5,75km = návrh omezovat IAD v centru až toto půjde objet více jak západní 1/2 MO + náhradou necelé jeho jihovýchodní 1/4 na hotouvou část přímo navazujícími komunikacemi!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
dobrej fór - takže neexistuje cca 16km MO vedených tunely Mrázovka a Zlíchovským, po Barrandovském mostě a Jižní spojkou, na něž přímo navazuje cca 6,75km rychlostních silnic tvořených Štěrboholskou spojkou a východní částí Pražského okruhu = takže naprosto popíráš ucelených cca 23km rychlostních 4 až 6ti pruhových komunikací kolem jižní poloviny širšího centra Prahy.XSC píše:Další části MO zatím nejsou v provozu a stejně proti nim zelení protestují. To samé magistrála, tu chtějí taky omezit. MHD je dobrá věc, dokud něco nevezete.Láďa píše:XSC: Objíždět skrze Strahovský tunel a další části MO? Pak tu máme také magistrálu. Místo teleportu mě napadá třeba MHD.
Navíc naprosto popíráš, že nechceme omezovat IAD v centru teď okamžitě, ale až v momentu zprovoznění komplexu několika (Bubenečský, Dejvický, Brusnický + propojovací část Strahovského) tunelů nazývaného Blanka, jenž čítá vzdálenost čítá dalších cca 5,75km = návrh omezovat IAD v centru až toto půjde objet více jak západní 1/2 MO + náhradou necelé jeho jihovýchodní 1/4 na hotouvou část přímo navazujícími komunikacemi!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Ještě bych dodal, že v Sokolské můžeš mít nájemné 0,- a normální rodina Ti tam nepůjde, protože a/ nezaparkuje b/ neotevře okna c/ bude pořád utírat prachMPL píše:To je nějaký terminus technicus to "normální nájemné"? Mohou autoři specifikovat, co si pod tím představují? A hlavně - jak příliš vysoké nájemné souvisí s centrem města přeplněným auty? To jako, kdyby bylo to nájemné nižší, tak by obyvatelům zbyly peníze, aby mohli víc chodit pěšky, nebo jak to bylo míněno?
A abych odpověděl, příliš vysoké nájemné souvisí s centrem díky tzv. cenové mapě od které se odvíjí například cena pozemku.
Terminus technikus normální rodina si můžeš třeba nahradit rodina s příjmem ned hranicí životního minima.
Že se některé budovy nechajíí schválně chátrat a ubytovávají se tam lidé za sociální dávky ... proč ne, když to systém umožňuje (jak nechat chátrat nemovitost, tak vyplácet dávky nevázaně).
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ono at chceme nebo ne tak to souvisí. Kdo má na nájemné v centru Prahy, tak neřeší nějakou "úsporu" v MHD.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ke vzniku pěší zóny na Křižovnickém nám. a to včetně přilehlé zúžené části Smetanova nábřeží = cca od Novotného lávky mám dodatek:
1.) IAD by směla jezdit v ten moment Smetanovým nábř. jen ZC
2.) chodník na straně k řece by se měl mezi Novotného Lávkou (novou pěší zónou) a mostem Legií rozšířit až k TT (o současný jízdní pruh IAD DC), aby vznikl dosatečný prostor pro bezpečné a pohodlné pojmutí zájemců o vyhlídku na Pražský hrad a Karlův most pod ním. Pro bezpečnost by byl takto široký chodník přiléhající k TT od této oddělen fyzickou zábranou - nejlépe hystorizujícími sloupky a řetězy mezi nimi (jež narozdíl od pevného zábradlí tolik nevybízí k sezení). Tato zábrana by byla přerušena jen v prostoru zastávky Karlovy lázně DC a asi tří přechodů - současného za označníkem uvedené zastávky, zcela nového u vyústění ul. Divadelní a značně upraveného (vlastně prodlouženého - nahrazujícího současné pouhé bariérové místo pro přecházení přes oba směry TT a IAD jedoucí DC, a to aniž by byla vlastní "zebra" nově přes TT - mezi chodníkem a ostrůvkem vyznačena) za úrovní označníku zastávky ND nábř. ZC.
3.) Zavedení jednosměrného provozu IAD na Smetanově nábř. jen ZC by si vyžádala úpravu organizace dopravy v přiléhajících ulicích - např.
a) sjednocení směru jízdy ul. Anenské a Karolíny Světlé, tak aby se v celé jejich délce jezdilo jen od nábřeží a vyjíždělo na ul. Národní (toto by vyrušilo hned dvě současná krizová místa MU IAD x TRAM - na výjezdu z Anenské z po za rohu bez chodníku přímo před TRAM (zde by nově IAD - jen "dopravní obsluha Smetanova nábř. a Anenské ul. mezi ul. Na Zábradlí a Anenským nám" jedoucí před TRAM musela jedině odbočit vpravo do Anenské ul.) a na současném vjezdu z ul. Národní do ul. Karolíny Světlé (z níž by logicky IAD vyjížděla jen hned před TT vpravo = pryč ze slepé oblasti).
b) By musel být otočen směr jízdy např. v jižní části ul. Liliové (s příjezdem Smetanovo nábř., ul. Na Zábradlí, Anenské nám. a ul.) a v ul. Náprstkově a U Dobřenských (s příjezdem přes Smetanovo nábř. a "krajíček" ul. Karolíny Světlé), ze kterých by byl odjezd vždy ul. Betlémskou (a jen z části jmenovaných ulic ještě i přes západní okraj Betlémského nám.).
c) Dopravní obsluha do ul. Konviktské, Betlémského nám. a Betlémské ul. by měla směřovat z ulice Divadelní = od Resslovy ul./Jiráskova mostu a tedy přes ulice bez provozu TRAM (místo nyní asi převážně jezdící po mostě Legií s malou šíří pruhu IAD vedle TT). Obdobný příjezd obsluhy by měl být i do ulic Krocínovy a Bartoloměské (z 1. jmenované odjezd ul. Kar. Světlé a z 2.
4.) Odjezd z oblasti vždy jen Národní Masarykovo nábř. Jiráskův most/Resslova ul., aby bylo možné upravit most Legií následovně
a) rozšířit chodník na jeho severní straně = pro zajištění bezpečnosti a dostatečné kapacity přístupové cesty pěších na Střelecký ostrov + pro možnost rozšíření "kochání se" výhledy na Pražský hrad a Karlův most pod ním.
b) posunout TT na mostě cca 0,5m severně, aby se zvětšila šíře zůstávajícího 1 pruhu IAD-obsluhy směřující od MO do slepé oblasti kolem Jungmanova nám., ale potažmo i do okolí ul V Jirchářích. takto posunutá TT by měla být od přiléhajícího severního chodníku oddělena zhodně s bodem 2 výše. Na mostě by měly být 4 přechody pro chodce - dva na na jeho koncích a dva na krajích nových TRAM zastávek Střelecký ostrov, takže oddělení TT od přilehlého chodníku by mělo na mostě jedno přerušení nad Střeleckým ostrovem.
1.) IAD by směla jezdit v ten moment Smetanovým nábř. jen ZC
2.) chodník na straně k řece by se měl mezi Novotného Lávkou (novou pěší zónou) a mostem Legií rozšířit až k TT (o současný jízdní pruh IAD DC), aby vznikl dosatečný prostor pro bezpečné a pohodlné pojmutí zájemců o vyhlídku na Pražský hrad a Karlův most pod ním. Pro bezpečnost by byl takto široký chodník přiléhající k TT od této oddělen fyzickou zábranou - nejlépe hystorizujícími sloupky a řetězy mezi nimi (jež narozdíl od pevného zábradlí tolik nevybízí k sezení). Tato zábrana by byla přerušena jen v prostoru zastávky Karlovy lázně DC a asi tří přechodů - současného za označníkem uvedené zastávky, zcela nového u vyústění ul. Divadelní a značně upraveného (vlastně prodlouženého - nahrazujícího současné pouhé bariérové místo pro přecházení přes oba směry TT a IAD jedoucí DC, a to aniž by byla vlastní "zebra" nově přes TT - mezi chodníkem a ostrůvkem vyznačena) za úrovní označníku zastávky ND nábř. ZC.
3.) Zavedení jednosměrného provozu IAD na Smetanově nábř. jen ZC by si vyžádala úpravu organizace dopravy v přiléhajících ulicích - např.
a) sjednocení směru jízdy ul. Anenské a Karolíny Světlé, tak aby se v celé jejich délce jezdilo jen od nábřeží a vyjíždělo na ul. Národní (toto by vyrušilo hned dvě současná krizová místa MU IAD x TRAM - na výjezdu z Anenské z po za rohu bez chodníku přímo před TRAM (zde by nově IAD - jen "dopravní obsluha Smetanova nábř. a Anenské ul. mezi ul. Na Zábradlí a Anenským nám" jedoucí před TRAM musela jedině odbočit vpravo do Anenské ul.) a na současném vjezdu z ul. Národní do ul. Karolíny Světlé (z níž by logicky IAD vyjížděla jen hned před TT vpravo = pryč ze slepé oblasti).
b) By musel být otočen směr jízdy např. v jižní části ul. Liliové (s příjezdem Smetanovo nábř., ul. Na Zábradlí, Anenské nám. a ul.) a v ul. Náprstkově a U Dobřenských (s příjezdem přes Smetanovo nábř. a "krajíček" ul. Karolíny Světlé), ze kterých by byl odjezd vždy ul. Betlémskou (a jen z části jmenovaných ulic ještě i přes západní okraj Betlémského nám.).
c) Dopravní obsluha do ul. Konviktské, Betlémského nám. a Betlémské ul. by měla směřovat z ulice Divadelní = od Resslovy ul./Jiráskova mostu a tedy přes ulice bez provozu TRAM (místo nyní asi převážně jezdící po mostě Legií s malou šíří pruhu IAD vedle TT). Obdobný příjezd obsluhy by měl být i do ulic Krocínovy a Bartoloměské (z 1. jmenované odjezd ul. Kar. Světlé a z 2.
4.) Odjezd z oblasti vždy jen Národní Masarykovo nábř. Jiráskův most/Resslova ul., aby bylo možné upravit most Legií následovně
a) rozšířit chodník na jeho severní straně = pro zajištění bezpečnosti a dostatečné kapacity přístupové cesty pěších na Střelecký ostrov + pro možnost rozšíření "kochání se" výhledy na Pražský hrad a Karlův most pod ním.
b) posunout TT na mostě cca 0,5m severně, aby se zvětšila šíře zůstávajícího 1 pruhu IAD-obsluhy směřující od MO do slepé oblasti kolem Jungmanova nám., ale potažmo i do okolí ul V Jirchářích. takto posunutá TT by měla být od přiléhajícího severního chodníku oddělena zhodně s bodem 2 výše. Na mostě by měly být 4 přechody pro chodce - dva na na jeho koncích a dva na krajích nových TRAM zastávek Střelecký ostrov, takže oddělení TT od přilehlého chodníku by mělo na mostě jedno přerušení nad Střeleckým ostrovem.
Re: Preference / antipreference MHD
Jde taky o to, co si kdo představuje pod pojmem normální doba. Běžně to u domů bývalo 10-20 let, ale dnešní manažment si myslí, že se vše musí vrátit za pár let.gabuliatko píše:Prosím, bez základních účetních znalostí se nepouštěj do spekulací o normálních bytech pro normální liidi s normálním nájemným. Páč zjistíí že to prostě účetně nevychází. Buď je dům v takovém stavu, že ti tam normální člověk za normální nájemné nebude bydlet nebo proběhla rekonstrukce a pak chceš v reálné době vrátit investici a to Ti normální nájemné nezajistí.
Re: Preference / antipreference MHD
Další části MO zatím nejsou v provozu a stejně proti nim zelení protestují. To samé magistrála, tu chtějí taky omezit. MHD je dobrá věc, dokud něco nevezete.Láďa píše:XSC: Objíždět skrze Strahovský tunel a další části MO? Pak tu máme také magistrálu. Místo teleportu mě napadá třeba MHD.
Re: Preference / antipreference MHD
To je nějaký terminus technicus to "normální nájemné"? Mohou autoři specifikovat, co si pod tím představují? A hlavně - jak příliš vysoké nájemné souvisí s centrem města přeplněným auty? To jako, kdyby bylo to nájemné nižší, tak by obyvatelům zbyly peníze, aby mohli víc chodit pěšky, nebo jak to bylo míněno?gabuliatko píše:Prosím, bez základních účetních znalostí se nepouštěj do spekulací o normálních bytech pro normální liidi s normálním nájemným. Páč zjistíí že to prostě účetně nevychází. Buď je dům v takovém stavu, že ti tam normální člověk za normální nájemné nebude bydlet nebo proběhla rekonstrukce a pak chceš v reálné době vrátit investici a to Ti normální nájemné nezajistí.von Špilberk píše:MMM: Ano, nereálné nájemné, řada bytových domů byla po privatizaci přestavěna na kanceláře, luxusní byty, hotely nebo kluby, a teď je to poloprázdné. Řadu domů vlastní spekulanti, pro které je výhodnější nechat dům chátrat a doufat, že ho jednou výhodně prodají, než v něm mít normální byty pro normální lidi, a z nich plynoucí pravidelný, ale menší příjem.
Obávám se ale, že k řešení a návratu lidí do centra nebude omezení IAD stačit. Hlavně proto, že ty domy jsou zkrátka soukromé a jejich majitelé si s nimi mohou dělat v podstatě co budou chtít.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Prosím, bez základních účetních znalostí se nepouštěj do spekulací o normálních bytech pro normální liidi s normálním nájemným. Páč zjistíí že to prostě účetně nevychází. Buď je dům v takovém stavu, že ti tam normální člověk za normální nájemné nebude bydlet nebo proběhla rekonstrukce a pak chceš v reálné době vrátit investici a to Ti normální nájemné nezajistí.von Špilberk píše:MMM: Ano, nereálné nájemné, řada bytových domů byla po privatizaci přestavěna na kanceláře, luxusní byty, hotely nebo kluby, a teď je to poloprázdné. Řadu domů vlastní spekulanti, pro které je výhodnější nechat dům chátrat a doufat, že ho jednou výhodně prodají, než v něm mít normální byty pro normální lidi, a z nich plynoucí pravidelný, ale menší příjem.
Obávám se ale, že k řešení a návratu lidí do centra nebude omezení IAD stačit. Hlavně proto, že ty domy jsou zkrátka soukromé a jejich majitelé si s nimi mohou dělat v podstatě co budou chtít.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
MMM: Ano, nereálné nájemné, řada bytových domů byla po privatizaci přestavěna na kanceláře, luxusní byty, hotely nebo kluby, a teď je to poloprázdné. Řadu domů vlastní spekulanti, pro které je výhodnější nechat dům chátrat a doufat, že ho jednou výhodně prodají, než v něm mít normální byty pro normální lidi, a z nich plynoucí pravidelný, ale menší příjem.
Obávám se ale, že k řešení a návratu lidí do centra nebude omezení IAD stačit. Hlavně proto, že ty domy jsou zkrátka soukromé a jejich majitelé si s nimi mohou dělat v podstatě co budou chtít.
Obávám se ale, že k řešení a návratu lidí do centra nebude omezení IAD stačit. Hlavně proto, že ty domy jsou zkrátka soukromé a jejich majitelé si s nimi mohou dělat v podstatě co budou chtít.