Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 29.11.2013 18:19

Dobré zprávy z preference (http://preference.prazsketramvaje.cz/):
28.11.2013 Preference funguje téměř na celé Poděbradské
Signalizace na Poděbradské ulici méně zdržují tramvaje. V souvislosti s ukončením rekonstrukce tramvajové trati mezi Harfou a Kbelskou ulicí byla obnovena či zavedena preference tramvají celkem na třech semaforech. Jedná se o křižovatky s ulicemi Kbelská, Hloubětínská a nyní už také U Elektry. Zachována zůstala preference na SSZ U Tesly. Dočasně je zrušena preference na křižovatce s Podkovářskou ulicí, kde ještě probíhá obnova SSZ.

=D>

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 29.11.2013 7:30

Ještě k tomu Míráku, Blanické ZC. Aktuální postřehy z noci - linky 51 a 59 - díky zkráceným cyklům, pokud není 51 připravena na startovní čáře na Míráku a nevyrazí ihned, volno vlevo do Blanické nestihne. Dřív to šlo. No a jelikož jsou zkráceny cykly, tak 59 za ní nestíhá projet ani přímo, což dřív taky šlo. Teď tam skočí stůj, jen co se odblokuje vexle. Takže jsem si tam postál 3 cykly a v době, kdy měl odjíždět z Vršovickýho teprve brzdil na Jana Masaryka, samozřejmě k velké radosti autobusáka, co na mě na Kubáni čekal. A obecenstvo taktéž jaksi ty sprinty k busu moc nebere, byť chápu že pohyb je zdravý. 8-)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 29.11.2013 3:28

Grossák píše:Podolská vodárna: typická jednoduchá věc na hlášení na dispečink. Provedeno? :)
Ne. :oops: :oops: Nějak jsem se k tomu nedostal... Navíc nemyslím, že je to tak jednoduché - někdy výzva svítí, někdy ne. Někdy to tramvaji podrží, někdy ne - vždy ve směru DC.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.11.2013 18:34

:) Já bych se docela divil. Už jen když si vybavím problémy se zastávkou náhradky na Míráku během RTT.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 28.11.2013 8:29

Láďa píše:Kb na 135 je omyl neskutečných rozměrů.
O tom snad není sporu.
Na Grossákovo repliku namítám, že bych se po zavedení kloubu nedivil přesunu 135 z kolejí do Rumunské, podobně jako dopadla 510 v Ječné.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 28.11.2013 7:38

Láďa píše:MŠ psal o kloubu dc, tj. od Jana Masaryka. Zmizel totiž i kus bumlíku na 2. straně kolejí...
Jenže tenhle chybějící buml nikomu nevadí. Na rozdíl od toho ZC.
Abych pravdu řekl, že zmizel i na druhé straně (tedy DC) jsem si ani nevšiml

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 28.11.2013 6:51

MŠ psal o kloubu dc, tj. od Jana Masaryka. Zmizel totiž i kus bumlíku na 2. straně kolejí...

Kb na 135 je omyl neskutečných rozměrů. Celý problém vznikl nedostatečnou preferencí, kdy snad každý den dochází ke sjíždění spojů a pak samozřejmě nastává situace, kdy 1. autobus horko těžko pobírá až nepobírá a 2. jede prázdný. Z toho vzešlo přetěžování jednotlivých spojů a "nutnost" zavést kb. Takže nyní stav narvaný sd + prázdný sd a od jara plný kb a prázdný kb. Samozřejmě z jř se bude dodržovat jen trasa, ale to platí už nyní...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.11.2013 0:43

Ale 135 jezdí po kolejích, takže jí ten bumlík opravdu nevadí.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 27.11.2013 23:55

Grossák píše:S bumlíkem na Francouzské nikdy nebyl žádný faktický problém. Naopak velmi dobře plnil svůj účel. S autobusem není problém, viz foto. Kloubák zde nejezdí a nejezdil tu ani jako NAD při výluce Francouzské a Moskevské. Že přesáhne rohem bumlík, vadí komu? Při zapnuté signalizaci nejede společně TRAM zc s tímto vjezdem. Při vypnuté signalizaci má TRAM přednost. Odstranění bumlíku má oporu v jen v dogmatickém uvažování.
Kloubák se na 135 chystá.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.11.2013 23:31

Tak to je velmi dobrá zpráva.
- Pro autobus na kolejích od Střešovic je samozřejmě zřízena videodetekce. Pokud se něco stalo špatně, musí se zjistit proč.
- Nedovedu říct, ale prodlužovací krok by to podle mě umožnit měl. Nebude snad problém to zjistit.

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od martyn » 27.11.2013 23:14

Dneska začala pracovat preference na Prašňáku i Octárně. Ze tří průjezdů jsem nestihl zcela pochytit veškeré funkce, tak zatím jen dva postřehy z Prašňáku:
- Křižovatka může sebelíp prodlužovat fázi pro tramvaj ve směru vozovna-Hradčanská, ale pokud před ní stojí autobus odbočující ke Kulaťáku, efekt se vytrácí. Neuvažovalo se tam o nějaké (video)detekci?
- Zatímco ve směru Kulaťák-Hradčanská signalizace dva vlaky bez problémů pouštěla, odshora přímo k Hradčanské se totéž nedařilo.

- Na Octárně je "zoficiálněna" fáze pro odbočení "Sibeliova-Hládkov", pro petřinské linky se projevuje tak, že po zastavení aut ve směru od vozovny nepadá volno do odbočky ihned, ale až cca po deseti (odhadem, nepočítal jsem) vteřinách.

Každopádně na obou křižovatkách výrazné zlepšení oproti pevným cyklům!

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.11.2013 20:51

Popostrčil jsem akorát Spartu, ostatní běželo v pracovním pořádku, takže děkujte aparátu.
Brusnice: to by se opravdu stávat nemělo. Je otázka, zda ona TRAM nejela už na stůj, či zda nejela křižovatkou moc pomalu. Zkusím se tam někdy podívat.
Újezd: na to jsem krátký. Opravdu je to takový problém a vždy je volno takto krátké? Nebyl tam nárok jiné TRAM, který volno pro 22 tak zkrátil?

Ještě prosím o info z Ohrady od Želivského - krátká volna. Před cca 3 týdny byla zjištěna a odstraněna závada. Nemáme zpětnou vazbu.
Podolská vodárna: typická jednoduchá věc na hlášení na dispečink. Provedeno? :)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.11.2013 20:46

S bumlíkem na Francouzské nikdy nebyl žádný faktický problém. Naopak velmi dobře plnil svůj účel. S autobusem není problém, viz foto. Kloubák zde nejezdí a nejezdil tu ani jako NAD při výluce Francouzské a Moskevské. Že přesáhne rohem bumlík, vadí komu? Při zapnuté signalizaci nejede společně TRAM zc s tímto vjezdem. Při vypnuté signalizaci má TRAM přednost. Odstranění bumlíku má oporu v jen v dogmatickém uvažování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 27.11.2013 19:09

Na Podolské vodárně DC nešlape preference. Výzva potmě, křižovatka o tramvaji nejspíš neví. 8-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.11.2013 17:21

Láďa píše:Mám za to, že to vzniklo za účelem opuštění kostek 135, ale řidiči to jaksi nevyužívají. :(
Kéž by se to busáci naučili, než napadne sníh. Protože výhybka do Blanické se díky provozu BUS pěkně zanáší sněhem a vytápění výhybky na to nestačí. Takže se vyčistí, dvakrát projede BUS, a může se šťourat znova. #-o

Odpovědět