Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Dobré zprávy z preference (http://preference.prazsketramvaje.cz/):
28.11.2013 Preference funguje téměř na celé Poděbradské
Signalizace na Poděbradské ulici méně zdržují tramvaje. V souvislosti s ukončením rekonstrukce tramvajové trati mezi Harfou a Kbelskou ulicí byla obnovena či zavedena preference tramvají celkem na třech semaforech. Jedná se o křižovatky s ulicemi Kbelská, Hloubětínská a nyní už také U Elektry. Zachována zůstala preference na SSZ U Tesly. Dočasně je zrušena preference na křižovatce s Podkovářskou ulicí, kde ještě probíhá obnova SSZ.
28.11.2013 Preference funguje téměř na celé Poděbradské
Signalizace na Poděbradské ulici méně zdržují tramvaje. V souvislosti s ukončením rekonstrukce tramvajové trati mezi Harfou a Kbelskou ulicí byla obnovena či zavedena preference tramvají celkem na třech semaforech. Jedná se o křižovatky s ulicemi Kbelská, Hloubětínská a nyní už také U Elektry. Zachována zůstala preference na SSZ U Tesly. Dočasně je zrušena preference na křižovatce s Podkovářskou ulicí, kde ještě probíhá obnova SSZ.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Ještě k tomu Míráku, Blanické ZC. Aktuální postřehy z noci - linky 51 a 59 - díky zkráceným cyklům, pokud není 51 připravena na startovní čáře na Míráku a nevyrazí ihned, volno vlevo do Blanické nestihne. Dřív to šlo. No a jelikož jsou zkráceny cykly, tak 59 za ní nestíhá projet ani přímo, což dřív taky šlo. Teď tam skočí stůj, jen co se odblokuje vexle. Takže jsem si tam postál 3 cykly a v době, kdy měl odjíždět z Vršovickýho teprve brzdil na Jana Masaryka, samozřejmě k velké radosti autobusáka, co na mě na Kubáni čekal. A obecenstvo taktéž jaksi ty sprinty k busu moc nebere, byť chápu že pohyb je zdravý.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ne. Nějak jsem se k tomu nedostal... Navíc nemyslím, že je to tak jednoduché - někdy výzva svítí, někdy ne. Někdy to tramvaji podrží, někdy ne - vždy ve směru DC.Grossák píše:Podolská vodárna: typická jednoduchá věc na hlášení na dispečink. Provedeno?
Re: Preference / antipreference MHD
Já bych se docela divil. Už jen když si vybavím problémy se zastávkou náhradky na Míráku během RTT.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
O tom snad není sporu.Láďa píše:Kb na 135 je omyl neskutečných rozměrů.
Na Grossákovo repliku namítám, že bych se po zavedení kloubu nedivil přesunu 135 z kolejí do Rumunské, podobně jako dopadla 510 v Ječné.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Jenže tenhle chybějící buml nikomu nevadí. Na rozdíl od toho ZC.Láďa píše:MŠ psal o kloubu dc, tj. od Jana Masaryka. Zmizel totiž i kus bumlíku na 2. straně kolejí...
Abych pravdu řekl, že zmizel i na druhé straně (tedy DC) jsem si ani nevšiml
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ psal o kloubu dc, tj. od Jana Masaryka. Zmizel totiž i kus bumlíku na 2. straně kolejí...
Kb na 135 je omyl neskutečných rozměrů. Celý problém vznikl nedostatečnou preferencí, kdy snad každý den dochází ke sjíždění spojů a pak samozřejmě nastává situace, kdy 1. autobus horko těžko pobírá až nepobírá a 2. jede prázdný. Z toho vzešlo přetěžování jednotlivých spojů a "nutnost" zavést kb. Takže nyní stav narvaný sd + prázdný sd a od jara plný kb a prázdný kb. Samozřejmě z jř se bude dodržovat jen trasa, ale to platí už nyní...
Kb na 135 je omyl neskutečných rozměrů. Celý problém vznikl nedostatečnou preferencí, kdy snad každý den dochází ke sjíždění spojů a pak samozřejmě nastává situace, kdy 1. autobus horko těžko pobírá až nepobírá a 2. jede prázdný. Z toho vzešlo přetěžování jednotlivých spojů a "nutnost" zavést kb. Takže nyní stav narvaný sd + prázdný sd a od jara plný kb a prázdný kb. Samozřejmě z jř se bude dodržovat jen trasa, ale to platí už nyní...
Re: Preference / antipreference MHD
Ale 135 jezdí po kolejích, takže jí ten bumlík opravdu nevadí.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Kloubák se na 135 chystá.Grossák píše:S bumlíkem na Francouzské nikdy nebyl žádný faktický problém. Naopak velmi dobře plnil svůj účel. S autobusem není problém, viz foto. Kloubák zde nejezdí a nejezdil tu ani jako NAD při výluce Francouzské a Moskevské. Že přesáhne rohem bumlík, vadí komu? Při zapnuté signalizaci nejede společně TRAM zc s tímto vjezdem. Při vypnuté signalizaci má TRAM přednost. Odstranění bumlíku má oporu v jen v dogmatickém uvažování.
Re: Preference / antipreference MHD
Tak to je velmi dobrá zpráva.
- Pro autobus na kolejích od Střešovic je samozřejmě zřízena videodetekce. Pokud se něco stalo špatně, musí se zjistit proč.
- Nedovedu říct, ale prodlužovací krok by to podle mě umožnit měl. Nebude snad problém to zjistit.
- Pro autobus na kolejích od Střešovic je samozřejmě zřízena videodetekce. Pokud se něco stalo špatně, musí se zjistit proč.
- Nedovedu říct, ale prodlužovací krok by to podle mě umožnit měl. Nebude snad problém to zjistit.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dneska začala pracovat preference na Prašňáku i Octárně. Ze tří průjezdů jsem nestihl zcela pochytit veškeré funkce, tak zatím jen dva postřehy z Prašňáku:
- Křižovatka může sebelíp prodlužovat fázi pro tramvaj ve směru vozovna-Hradčanská, ale pokud před ní stojí autobus odbočující ke Kulaťáku, efekt se vytrácí. Neuvažovalo se tam o nějaké (video)detekci?
- Zatímco ve směru Kulaťák-Hradčanská signalizace dva vlaky bez problémů pouštěla, odshora přímo k Hradčanské se totéž nedařilo.
- Na Octárně je "zoficiálněna" fáze pro odbočení "Sibeliova-Hládkov", pro petřinské linky se projevuje tak, že po zastavení aut ve směru od vozovny nepadá volno do odbočky ihned, ale až cca po deseti (odhadem, nepočítal jsem) vteřinách.
Každopádně na obou křižovatkách výrazné zlepšení oproti pevným cyklům!
- Křižovatka může sebelíp prodlužovat fázi pro tramvaj ve směru vozovna-Hradčanská, ale pokud před ní stojí autobus odbočující ke Kulaťáku, efekt se vytrácí. Neuvažovalo se tam o nějaké (video)detekci?
- Zatímco ve směru Kulaťák-Hradčanská signalizace dva vlaky bez problémů pouštěla, odshora přímo k Hradčanské se totéž nedařilo.
- Na Octárně je "zoficiálněna" fáze pro odbočení "Sibeliova-Hládkov", pro petřinské linky se projevuje tak, že po zastavení aut ve směru od vozovny nepadá volno do odbočky ihned, ale až cca po deseti (odhadem, nepočítal jsem) vteřinách.
Každopádně na obou křižovatkách výrazné zlepšení oproti pevným cyklům!
Re: Preference / antipreference MHD
Popostrčil jsem akorát Spartu, ostatní běželo v pracovním pořádku, takže děkujte aparátu.
Brusnice: to by se opravdu stávat nemělo. Je otázka, zda ona TRAM nejela už na stůj, či zda nejela křižovatkou moc pomalu. Zkusím se tam někdy podívat.
Újezd: na to jsem krátký. Opravdu je to takový problém a vždy je volno takto krátké? Nebyl tam nárok jiné TRAM, který volno pro 22 tak zkrátil?
Ještě prosím o info z Ohrady od Želivského - krátká volna. Před cca 3 týdny byla zjištěna a odstraněna závada. Nemáme zpětnou vazbu.
Podolská vodárna: typická jednoduchá věc na hlášení na dispečink. Provedeno?
Brusnice: to by se opravdu stávat nemělo. Je otázka, zda ona TRAM nejela už na stůj, či zda nejela křižovatkou moc pomalu. Zkusím se tam někdy podívat.
Újezd: na to jsem krátký. Opravdu je to takový problém a vždy je volno takto krátké? Nebyl tam nárok jiné TRAM, který volno pro 22 tak zkrátil?
Ještě prosím o info z Ohrady od Želivského - krátká volna. Před cca 3 týdny byla zjištěna a odstraněna závada. Nemáme zpětnou vazbu.
Podolská vodárna: typická jednoduchá věc na hlášení na dispečink. Provedeno?
Re: Preference / antipreference MHD
S bumlíkem na Francouzské nikdy nebyl žádný faktický problém. Naopak velmi dobře plnil svůj účel. S autobusem není problém, viz foto. Kloubák zde nejezdí a nejezdil tu ani jako NAD při výluce Francouzské a Moskevské. Že přesáhne rohem bumlík, vadí komu? Při zapnuté signalizaci nejede společně TRAM zc s tímto vjezdem. Při vypnuté signalizaci má TRAM přednost. Odstranění bumlíku má oporu v jen v dogmatickém uvažování.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Na Podolské vodárně DC nešlape preference. Výzva potmě, křižovatka o tramvaji nejspíš neví.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Kéž by se to busáci naučili, než napadne sníh. Protože výhybka do Blanické se díky provozu BUS pěkně zanáší sněhem a vytápění výhybky na to nestačí. Takže se vyčistí, dvakrát projede BUS, a může se šťourat znova.Láďa píše:Mám za to, že to vzniklo za účelem opuštění kostek 135, ale řidiči to jaksi nevyužívají.