Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 14.1.2014 18:20

Grossáku prosím Tě nemáš nějaké aktuální info jestli není nějaká tech. závada na preferenci na SSZ na křižovatce Patočkova a Střešovická?:)
Všimnul jsem si že od Vozovny Střešovice ZC se nyní tramvaj navolí přihlašovacím kontaktem až těsně u SSZ. Přihlašovák za zastávkou Vozovna Střešovice ZC tram neregistruje. A ještě ve směru od Petřin je nějaká záhada. Pod Sibeliovou se tramvaj navolí do světel, na SSZ svítí na volno, ale těsně při příjezdu ke křižovatce to padne na stůj. Stalo se mi to identicky hned 3x za sebou. V prvních dvou případech jsem podezíral, že odhlášení provedl protijedoucí vlak od Voz. Střešovice na Petřiny, ale ve 3. případě proti nic nejelo a také to padlo na stůj. On, buď je teď moc krátký čas od navolení pod Sibeliovou po dojezd ke křižovatce, a nebo si to tram nějak záhadně shodí na stůj přihlašovákem těsně před křižovatkou:(

A ještě, vím že mi asi zase vynadáš, ale... :) Želivského si na nás vymyslelo novou vychytávku :D První přidělené volno na mne bylo moc rychlé (přijel jsem dle JŘ o trošku napřed) a tak v čase T -0:00:20 padne na stůj. A pak se dějí věci: chodcům padne zelená - chodcům padne červená a tramvaji v zastávce ZC zůstane na stůj - chodcům padne zelená - chodcům padne červená a tramvaji v zastávce ZC zůstane na stůj - chodcům padne zelená - chodcům padne červená a teprve tramvaji ZC konečně padne na volno (odjezd s časem + 80 a 120 sec. Stalo se mi už 2x během 2 dní:)) Mohly na to mít vliv protijedoucí autobusy (první při první chodecké červené projel ale ten duhý byl také zastaven) ...a už se jdu radši schovat:)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 09.1.2014 19:33

A já si myslím, že dostatečně svítivé diody, dnes už i se slušným vyzařovacím úhlem mohou díky perifernímu vidění skutečně napomoci...možná více, než ten blikač někde naproti na sloupku. Si myslím. Neozkoušeno, tak těžko tvrdit.
Něco podobného již na silnici http://jhmd.cz/aktuality/svetelna-zavor ... -nad-lipou
Ve dne nicmoc http://www.youtube.com/watch?v=ukHcpq9JoJI, ale je potřeba dodat, že tato zamontovaná blikátka míří v ústrety řidičům IAD, nikam dokola. Znáte jistě z nějakých podobně zabezpečených přechodů, třeba na Lotyšárně?
Já bych to zkusil, doplnění o akustickou výstrahu by nemuselo být na škodu no a ir spouštění snad nebude problém nahradit PTK.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.1.2014 18:53

Jako přínosnou mymšlenku k blikátkům v zemi vnímám to, že někdo také myslí na plynulost provozu TRAM i chodců. Je ale celkem pravda, co píše Martin Šubrt. A ještě bych doplnil, že ty IR snímače si dost dobře nedovedu představit. Spolehlivě detekovat pantograf TRAM na takovou vzdálenost, přes jízdní pruh, v různém počasí... Tento "unikátní" systém bude asi unikátní proto, že nemůže dost dobře technicky fungovat. Už jen trolejbus na fotce vypovídá o lecčem. :) Mohlo by to možná šlapat při jistých obměnách.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.1.2014 18:42

Karosák píše:Teda včera mě krmil Baumax ZC :? Měl jsem CD s d-6, krásných 6 levelů. A dycánko co jsem se vyhoupnul z obloučku už svítil červený panáček, padla červená a stůj+se navolil stromeček. Říkal jsem si, že mám smolíka a holt si brnknu pozdě, nicméně poslední kolo se tento jev stal, i když už jsem byl na rovince dolů k SSZ. Takže to na mě dělá dojem, že volno přímo je tam prostě předvolené nafurt, a brnknu-nebrnknu, prostě to uteče, protože brnkání nehraje roli. Čili buď je něco shnilého s tím kontaktem, nebo (také) je nedostatečná vzdálenost pro detekci, což bude ale řešitelné až s rekonstrukcí SSZ Chodovská a vzájemnou koordinací Z:idea: Ale tak jsem si dycky přibrzdil a dobrý no, nijak zvlášť mi nervy netekly, DC jsou pak výsledky slušné, řekl bych, že to šlape.
Důvodem tohoto chování je pouze fakt, že pro TRAM se signalizace nepovedla. Rozsvícení výzvy je závislé až na přihlášení/převedení TRAM do aktuálního cyklu, ve skutečnosti si brnkáte mnohem dříve (kousek za stopčárou přechozího SSZ), než se VN rozsvítí. Místo, aby SSZ počkalo na TRAM, tak jí volno sebere a pak upachtěně vkládá fázi navíc, ale to už TRAM musí brzdit a současně to více omezuje ostatní. Na problém jsem již upozornil, pokud máte možnost, učiňte také tak.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 09.1.2014 18:37

Byl jsem se podívat na místě a problém jsem také neznemanal. SSZ prodlužovalo volno zcela zjevně pro vlak jedoucí DC, který byl přihlášen poměrně daleko od SSZ. Občas tam přesto něco zastavilo / zdrželo se, když se pokaly 2 TRAM. Teď tu jezdí více TRAM než do r. 2012, takže tyto jevy jsou pravděpodobnější. Samozřejmě nelze závadu vyloučit zcela, tak prosím o případné další poznatky, kdyby byl problém častější. Díky.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 09.1.2014 17:44

Tak Karlínské nám. DC 3 průjezdy s úspěšností 2:1 pro tram. Čili jsem žádný chronický problém nezpozoroval.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 09.1.2014 11:21

P_V píše:
Martin Šubrt píše: Ale to narazilo na problém s tím, že detekce nebude 100% a když se to nerozsvítí a auto se na oji mrkne k Podbabě...
Čímpak to, vždyť na dráze tu detekci mají ošéfovanou spolehlivěji, od počítačů náprav.
No to samozřejmě mají, ale také je to x krát dražší zabezpečit, protože už je to zabezpeečovací zařízení a ne nějaké blikátko. Takže podstata problému je v investičních nákladech na tak vysokou spolehlivost...

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 08.1.2014 23:44

Martin Šubrt píše: Ale to narazilo na problém s tím, že detekce nebude 100% a když se to nerozsvítí a auto se na oji mrkne k Podbabě...
Čímpak to, vždyť na dráze tu detekci mají ošéfovanou spolehlivěji, od počítačů náprav.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 08.1.2014 22:51

Nadšení P8 nesdílím. Pokud bude něco někomu blikat pod nohama, pravděpodobnost toho, že se začnu zabývat tím (zejména u dětí) je daleko vyšší, než že si všimnu přijíždějící tramvaje. Ostatně proto jsme doporučovali nápisy POZOR TRAM dávat při delších přechodech přes vozovku i koleje už za první pruh zebry vozovky a ne až před trať, aby chodec info o tramvaji měl při prvním rozhlížení, a když už jde po přechodu, aby koukal po té tramvaji a ne u kolejí po zemi. Ostatně blikače na JuPa mají stejnou vadu zejména pro příležitostné řidiče. Nad ten blikač se dávala ještě blikající značka a řidič buď koukal nahoru na tu značku, jak hezky bliká, nebo zkoumal jak to blikání přechodu jde pěkně od ruky, ale kolikrát se zapomněl dívat, jestli někdo opravdu po přechodu nejde. Osobně jsem hodně opatrný z těhle pomůcek. Na přechodu má být dobře vidět, chodec nemá vycházet i v noci ze stínu, přechod má být co nejkratší. A dobře má být vidět značení, včetně vodorovného. Ale moc cukrbliků okolo rozhodně nerovná se větší bezpečí. Pokud jsem někam chtěl nějaké světelné pásové upozornění, tak třeba na JuPa před přejezdy, kde by řidičům aut signalizovalo jedoucí tramvaj v okamžiku, kdy na ní prostě ještě nemohou vidět. Ale to narazilo na problém s tím, že detekce nebude 100% a když se to nerozsvítí a auto se na oji mrkne k Podbabě...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 08.1.2014 20:46

Pravda, v Praze TO nejezdí, tak TO neznáš, ale autobus TO není :wink:
Asi se zrovna někomu nepodařila najít tramvaj...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 08.1.2014 20:45

willyjeff píše:
P_V píše:Z novin MČ P8 - prý se NĚKDE na P8 budou na přechodu přes TT instalovat varovná blikátka pro chodce.
ano na straně 9 dole a ten kloubový autobus na kolejích je vtipný :)
má se jednat o Varovnou světelnou informační linii
(jinak a na TT je je v té vizualizaci kloubový TROLEJbus)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 08.1.2014 20:02

P_V píše:Z novin MČ P8 - prý se NĚKDE na P8 budou na přechodu přes TT instalovat varovná blikátka pro chodce.
ano na straně 9 dole a ten kloubový autobus na kolejích je vtipný :)

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4082
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 08.1.2014 19:54

Z novin MČ P8 - prý se NĚKDE na P8 budou na přechodu přes TT instalovat varovná blikátka pro chodce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 08.1.2014 18:57

Karosák - jo a když ti to udělá ve 3 ráno, samozřejmě nikde ani kolo (natož zboku, kde bych čekal že ho vezme detekce), tak zaručuju, že nervy tečou. :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 08.1.2014 18:34

Teda včera mě krmil Baumax ZC :? Měl jsem CD s d-6, krásných 6 levelů. A dycánko co jsem se vyhoupnul z obloučku už svítil červený panáček, padla červená a stůj+se navolil stromeček. Říkal jsem si, že mám smolíka a holt si brnknu pozdě, nicméně poslední kolo se tento jev stal, i když už jsem byl na rovince dolů k SSZ. Takže to na mě dělá dojem, že volno přímo je tam prostě předvolené nafurt, a brnknu-nebrnknu, prostě to uteče, protože brnkání nehraje roli. Čili buď je něco shnilého s tím kontaktem, nebo (také) je nedostatečná vzdálenost pro detekci, což bude ale řešitelné až s rekonstrukcí SSZ Chodovská a vzájemnou koordinací Z:idea: Ale tak jsem si dycky přibrzdil a dobrý no, nijak zvlášť mi nervy netekly, DC jsou pak výsledky slušné, řekl bych, že to šlape.

Odpovědět