Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
SSZ Veletržní - DH je OK. Včera jsem se tam díval. Pružinové kontakty byly vzácně bez poškození. Předpokládám, že se někdo obtěžoval to nahlásit a vše se opravilo. Preference funguje korektně.
SSZ Prašný most. Je pravda, že vjezd od Vozovny Střešovice je nejhorší ze všech vjezdů MHD v křižovatce, a to hlavně pro TRAM přímo. Nevýhodou je výběr volna podstatě jen v jedné poloze v cyklu, přičemž preference funguje pouze prodlužováním vlastního volna, nebo předvýběrem kolizní fáze. Navíc se jedná o kombinovaný vjezd s autobusy. Určité vylepšení se chystá, ale není to hned. A není to zdaleka jen na Eltodu. Nejprve projektant musí získat a prostudovat podklady, jako jsou třeba výpisy z detektorů, a také sesumírovat poznatky. Vlastní úpravu pak musí vymyslet a naprojektovat, v tomto případě ještě navíc krátce technicky projednat. Pak se předá projekt investorovi, který jej předá na Magistrát. Ten žádá o vyjádření PČR, oba mohou mít připomínky, čímž se vše vrací částečně na začátek. Když se úprava schválí, putuje k naprogramování. Pak se program musí tzv. odladit, tedy vyzkoušet na zkušebním řadiči, zda funguje. Mezitím je třeba ještě na místě provést úpravu polohy kontaktu a pak se upravený software odveze na křižovatku a nasadí. Prašný most není vyloženě drobná úprava. Mimo jiné řeší rozlišení BUS a TRAM na vjezdu od Vozovny Střešovice, doladí se data pro jízdu MHD od Vozovny Střešovice (tak, aby fáze na TRAM spíše počkala), lehce se upravují délky jednotlivých fází (trochu by se měl zkrátit cyklus). Vjezd od Vozovny zůstane nejhorší. Je třeba si uvědomit, že se 120 TRAM + 18 BUS na kolejích = 138 MHD / hod se jedná o jednu z nejvíce zatížených křižovatek provozem TRAM v Praze. Navíc je tu hodně aut se silným levým odbočením od Vozovny, které je kolizní s většinou TRAM. Toto odbočení se v budoucnu přelije na výjezd z tunelu, čímž vznikne na SSZ další fáze. Z toho plyne, že to není dispozičně úplně šťastná křižovatka, ale myslím, že výsledek je velmi slušný a ještě malý posun lze očekávat.
K Evropské tuším jen lehce k Nádraží, že snad na jaře by se mohlo jít do definitiva a preference by chybět neměla.
SSZ Prašný most. Je pravda, že vjezd od Vozovny Střešovice je nejhorší ze všech vjezdů MHD v křižovatce, a to hlavně pro TRAM přímo. Nevýhodou je výběr volna podstatě jen v jedné poloze v cyklu, přičemž preference funguje pouze prodlužováním vlastního volna, nebo předvýběrem kolizní fáze. Navíc se jedná o kombinovaný vjezd s autobusy. Určité vylepšení se chystá, ale není to hned. A není to zdaleka jen na Eltodu. Nejprve projektant musí získat a prostudovat podklady, jako jsou třeba výpisy z detektorů, a také sesumírovat poznatky. Vlastní úpravu pak musí vymyslet a naprojektovat, v tomto případě ještě navíc krátce technicky projednat. Pak se předá projekt investorovi, který jej předá na Magistrát. Ten žádá o vyjádření PČR, oba mohou mít připomínky, čímž se vše vrací částečně na začátek. Když se úprava schválí, putuje k naprogramování. Pak se program musí tzv. odladit, tedy vyzkoušet na zkušebním řadiči, zda funguje. Mezitím je třeba ještě na místě provést úpravu polohy kontaktu a pak se upravený software odveze na křižovatku a nasadí. Prašný most není vyloženě drobná úprava. Mimo jiné řeší rozlišení BUS a TRAM na vjezdu od Vozovny Střešovice, doladí se data pro jízdu MHD od Vozovny Střešovice (tak, aby fáze na TRAM spíše počkala), lehce se upravují délky jednotlivých fází (trochu by se měl zkrátit cyklus). Vjezd od Vozovny zůstane nejhorší. Je třeba si uvědomit, že se 120 TRAM + 18 BUS na kolejích = 138 MHD / hod se jedná o jednu z nejvíce zatížených křižovatek provozem TRAM v Praze. Navíc je tu hodně aut se silným levým odbočením od Vozovny, které je kolizní s většinou TRAM. Toto odbočení se v budoucnu přelije na výjezd z tunelu, čímž vznikne na SSZ další fáze. Z toho plyne, že to není dispozičně úplně šťastná křižovatka, ale myslím, že výsledek je velmi slušný a ještě malý posun lze očekávat.
K Evropské tuším jen lehce k Nádraží, že snad na jaře by se mohlo jít do definitiva a preference by chybět neměla.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3638
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Neříkám z toho hned dělat pěší zónu, ale když už ten prostor uspořádali takhle a lidé špacírují všude, tak je tam mezi těmi davy korzujících SSZ platné jak stěrač na ponorce a těch 20 tam beztak dost často jezdím/e. Bo třeba člověk dojíždí něco před sebou, nebo se šourá k odblokování ROV, nebo musí zrovna přibrzdit kvůli množině chodců, kteří přirozeně nerespektují SSZ. Pro okamžité odstranění SSZ jsem všema deseti a pokud by na oplátku měla být zavedena 20, tak myslím, že je to i tak menší opruz a riziko, než tohle. Ta signalizace dělá z přirozeného chaosu řízeně nepředvídatelný chaos 

- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To je přece pěší zóna a abych byl upřímný, pokud by dali SSZ úplně pryč, vůbec by mi tahle rychlost nevadilaPetrpes píše:OR 20 je zbytečně málo

-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OR 20 je návrh inspirovaný uvedeným místem v Olomouci, které je uspořádáním a pohybem chodců velmi podobné Hradčanské.Petrpes píše:OR 20 je zbytečně málo
G: Právě pro tebou uvedený důvod "v a okolo zastávek" = přes zadlážděný úsek v jinak zatravněné TT.
Ovšem o možnosti - respektive nemožnosti vylepšení preference ze zastávek, kde se velmi střídá na BP tu již padlo několik diskuzí. Nejsou mezi řidiči ojedinělé případy, kdy se najde nějaký "váhavec", kterému opakovaně "uteče volno" mezi čímž chce pustit další cestující = nabere nejen pro sebe, ale i hromadu následujících TRAM "sekeru" několik minut!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Já bych se spokojil s vylepšením preference. Je fakt že po zadláždění ovce přecházejí kde je napadne.MM-Mikulovsky píše:Nechystá se konečně nějaké řešení Hradčanské?
Např. zrušení SSZ na obou přechodech za současného zavedení obousměrně v a okolo zastávek OR20 = což by bylo jako v Olomouci před hlavním nádražím?
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2117
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OR 20 je zbytečně málo 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Nechystá se konečně nějaké řešení Hradčanské?
Např. zrušení SSZ na obou přechodech za současného zavedení obousměrně v a okolo zastávek OR20 = což by bylo jako v Olomouci před hlavním nádražím?
Např. zrušení SSZ na obou přechodech za současného zavedení obousměrně v a okolo zastávek OR20 = což by bylo jako v Olomouci před hlavním nádražím?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4069
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Pardón, já zapomněl, že za 3 týdny (ani za více než 1 rok) se v Praze nic nevyřeší.Martin Šubrt píše:Debata viz předchozí stránka tohoto tématu. Je to na cestě k řešení, ale cesty páně a SSZ jsou v Praze dlouhé a nevyzpitatelné

- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4573
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Myslím, že když si každej vezmem plátek pilky na železo a pokaždý, když se půjdem navolit kousek naříznem, bude to dole dřív, než dojde k případné úpravě.... 

-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Debata viz předchozí stránka tohoto tématuvon Špilberk píše:Bude to trapné, ale dotaz na Želvu M ZC. Včera jsem stanicoval za l.26: samozřejmě jsem za ní neprojel, samozřejmě jsem musel s kličkou a vyhnil jsem tam minutu a půl.To se vážně nedá nic dělat
A když už to musí zdržovat, nemohlo by se tam aspoň nastavit trvalé přihlášení tramvaje, když to řádnou detekci druhého vlaku neumí
![]()
![]()


-
- Uživatel
- Příspěvky: 4069
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Bude to trapné, ale dotaz na Želvu M ZC. Včera jsem stanicoval za l.26: samozřejmě jsem za ní neprojel, samozřejmě jsem musel s kličkou a vyhnil jsem tam minutu a půl.
To se vážně nedá nic dělat
A když už to musí zdržovat, nemohlo by se tam aspoň nastavit trvalé přihlášení tramvaje, když to řádnou detekci druhého vlaku neumí






- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4573
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
johndj
Buď v klidu, stojíme tam všichni.
Já tam obvykle čekám na volno přímo, zatímco se vybírá volno k Dejvicím. Před tebou je alespoň ta tramvaj, přede mnou bus obvykle není. Nojo, co naděláme, holt systém hodný jednadvacátého století...
Psal to tu před časem tuším Grossák - problém je v detekci tram/bus, nějak nás to neumí rozlišit. Ale prý řešení existuje, tak možná v příští pětiletce se dočkáme, když budem hodný a Eltodo se pochlapí.
chemik
JENOM 40 vteřin? Co bys nechtěl výhodáři, takovej fofr. Na Dlabačově ZC od Hládkova se v noci na pustý křižovatce čeká i několik minut, pokud chceš jet legálně. 



Psal to tu před časem tuším Grossák - problém je v detekci tram/bus, nějak nás to neumí rozlišit. Ale prý řešení existuje, tak možná v příští pětiletce se dočkáme, když budem hodný a Eltodo se pochlapí.

chemik


Re: Preference / antipreference MHD
co bude s tou Evropskou? Červenej vrch, Veleslavínský nádro - mám rád pevný cykly, ale zírat v noci 40 vteřin na stůj a bejt na křižovatce zcela sám, to už je rajcovní manuální sexuální praktika, neboli rukodílo...
Re: Preference / antipreference MHD
Bylo by prosím možné něco udělat s Prašným mostem hlavně ve směru DC, aby se tam zbytečně nehromadily busy? S autobusem tam mám průměrné zdržení 1, 5 minuty při zatáčení do Dejvic. Pokud jede před mnou tramvaj rovně k Hradčanské, už si to tam na beton musím odstát. 

Re: Preference / antipreference MHD
Včera odpoledne SSZ Veletržní palác neskutečně zdržovalo. Tři kola tamtudy jsem vždy čekal 3 minuty než padlo volno. Kolona aut byla až za Výstaviště.