Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 601
- Registrován: 02.12.2006 23:31
- Bydliště: Praha 13-Stodůlky
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Zrušen KB Želivského u metra, na 26 bez náhrady, na 5 a předpokládám i 13 a 51 přesunut ke Strojimportu.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Mírák si celkem pochvaluju. Především zmizelo to, co mě tam vytáčelo nejvíc a sice, že chodci volno, odshora volno, ale tram ZC padalo volno až s šíleným zpožděním. Jinak přijedu-li odspoda v takový normální denní čas s průměrným obratem kaštanstva a svítí volno, tak to vůbec nehrotim, otevřu a ať si lezou a dobíhaj a když mají hotovo, zavřu a velmi brzy pane další volno. Když je méně lidí, nebo přijedu do zastávky ve chvíli, kdy svítí stůj, tak stíhám odbavit a odjíždím na prodlužované volno. Odshora stíhám podle toho, jak přeskáču Bláňu. Když vidím, že zrovna padlo volno a jsou zelení panáčci (pozor, jsou na čudl, takže večer nemusí zezelenat vůbec, vím o tom), vím, že drží. Když už to svítí déle a odspoda ještě něco projíždí, jsem na pozoru a třeba i preventivně zastavím a holt si to nechám utéct. Však to tam padá rychle. Každopádně i přes mírný nárůst nevyzpytatelnosti dynamice přirozeně náležící, se s tím dá pracovat a především odshora oproti předchozímu vidím citelné zlepšení
Re: Preference / antipreference MHD
Ještě takovým nejčastějším místem je SSZ před vjezdem na Štefánikův most ve směru od Dlouhé třídy. Zde stačí se jen "trošku pomaleji" plížit v koloně, ve které vám někdo cloní v průjezdním profilu a...Grossák píše: - překážky při jízdě k SSZ by měly být vždy pečlivě váženy a nějakým způsobem uváženy a zohledněny v délce prodlužování pro TRAM a návrhu polohy tramvajových detektorů; obykle je to tak, že statisticky jsou tyto vlivy zanedbatelné, ale najdou se i výjimky (jako třeba Flora od malé Jičínské)
Pak mne napadá vždy okolo 6h ranní SSZ na křižovatce Jana Želivského a U Nákladového nádraží ve směru od NNŽ padá často na stůj. Je zde asi v tuto dobu krátký čas od přihlášení tram do SSZ. V jinou denní hodinu to nepozoruji.
Jinak jaké máte všichni ostatní zkušenosti s preferencí s horním Mírákem?
*Mě se ve většině případů stává (a vše co v následujících řádcích popisuji nemá vliv "na ovlivnění protijedoucím vlakem"-někdy jede, jindy ne ), že ve směru od zastávky Mírák volno čeká vždy přesně do okamžiku zavření dveří a pak padá na stůj.
*V dalších případech kdy před SSZ stojí 2 vlaky/busy, které mají odbaveno a čekají na volno, SSZ pustí vždy jen jeden vlak (volno svítí příliš krátce a v polovině 1. projiždějícího vlaku se SSZ překlopí na stůj a čeká se celý další cyklus, mezi kterým se v zastávce ve špičce hromadí vlaky).
*V jednom případě se mi SSZ překlopila na stůj v okamžiku příjezdu k ní od zastávky Mírák. Čekal jsem celý cyklus. Pak od Šumavské přijížděla l. 10, té padlo volno, mě zůstalo na stůj a následně po volnu pro desítku proběhl celý další cyklus než padlo na volno mě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
chemik: občasné nestandardní chování SSZ na Pod.vod.DC - respektive zhasnutí stromečku při příjezdu TRAM a následné "stůj" před ní pozoruji nějaký čas i přes den, ale doteď jsem si to vykládal požadavkem z boční ulice a většinou i už asi dlouhým prodlužováním volna TRAM jedoucí ZC.
Re: Preference / antipreference MHD
Tož:
Měl jsem ve všední den jednou a o víkendu taky jednou noční 52 a pokaždé v noci mi při cestě DC Podolská vodárna urobila toto - při míjení Vodárenské ulice jsem registroval, že stromeček nesvítí. Pár metrů před SSZ padá na stůj, sice žádnej komfort, ale ubrzdit se to dá. A TEĎ TO PŘIJDE - z Podolské ulice je vybíráno nikým nenárokované volno přes koleje - nikde široko daleko žádné auto, ale zelená tam svítí. Pak se rozbliká stromeček a padá volno mě DC.
Může někdo potvrdit? Stalo se mi to jenom s noční, čas +/- mezi 1:30 - 5:00, přes den v pohodě, dokonce i včerejší předposlední zátah z Modřan na Pankrác, bajvoko v půl jedný taky v pohodě
Měl jsem ve všední den jednou a o víkendu taky jednou noční 52 a pokaždé v noci mi při cestě DC Podolská vodárna urobila toto - při míjení Vodárenské ulice jsem registroval, že stromeček nesvítí. Pár metrů před SSZ padá na stůj, sice žádnej komfort, ale ubrzdit se to dá. A TEĎ TO PŘIJDE - z Podolské ulice je vybíráno nikým nenárokované volno přes koleje - nikde široko daleko žádné auto, ale zelená tam svítí. Pak se rozbliká stromeček a padá volno mě DC.
Může někdo potvrdit? Stalo se mi to jenom s noční, čas +/- mezi 1:30 - 5:00, přes den v pohodě, dokonce i včerejší předposlední zátah z Modřan na Pankrác, bajvoko v půl jedný taky v pohodě
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No výborně Dlabačov stále napevno a Interspar od Groše stále s nefunkční vzdálenou registrací. Jediná indicie padnutí/nepadnutí je panáček přes Práčskou a třicítka to jistí.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Nikdo to sem zatím nepsal, ale Bělehradská x Rumunská od Bruselské zdá se být v pořádku. Ve čtvrtek jsem tam byl 2x s 56, tedy v období, kdy je tam člověk sám. Dnes zatím jednou s 11 a potom ještě 2x s 56, tak uvidím. Šlapalo to tak, jako kdysi.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Dlabačov považuju za naprosto zbytečné SSZ a zapnutí v jakémkoli cyklu krom blikající oranžové za zcela zbytečné zdržování dopravy.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Dlabacov stale v pevnem cyklu :-S Pomaha to alespon v noci pro 26/57?
Re: Preference / antipreference MHD
Pro zajímavost:
- termín preference je definován v technických podmínkách pro navrhování SSZ; dělí se na absolutní a podmíněnou, také mají své definice - jiné než naznačuješ
- pokud nefunguje přihlašovací (či odhlašovací) kontakt, nefunguje preference vůbec (ani absolutní, ani podmíněná)
- absolutní preference není závislá na tom, zda se tramvajové volno vybírá cyklicky, či na výzvu, ale znamená, že první tramvaj jedoucí s odstupem po průjezdu předchozí tramvaje (obvykle cca 30 s a více) projede prakticky bez zastavení, ideálně bez zdržení. Takže třeba Orteňák, ale taky přechody na Hradčanské.
- překážky při jízdě k SSZ by měly být vždy pečlivě váženy a nějakým způsobem uváženy a zohledněny v délce prodlužování pro TRAM a návrhu polohy tramvajových detektorů; obykle je to tak, že statisticky jsou tyto vlivy zanedbatelné, ale najdou se i výjimky (jako třeba Flora od malé Jičínské)
- termín preference je definován v technických podmínkách pro navrhování SSZ; dělí se na absolutní a podmíněnou, také mají své definice - jiné než naznačuješ
- pokud nefunguje přihlašovací (či odhlašovací) kontakt, nefunguje preference vůbec (ani absolutní, ani podmíněná)
- absolutní preference není závislá na tom, zda se tramvajové volno vybírá cyklicky, či na výzvu, ale znamená, že první tramvaj jedoucí s odstupem po průjezdu předchozí tramvaje (obvykle cca 30 s a více) projede prakticky bez zastavení, ideálně bez zdržení. Takže třeba Orteňák, ale taky přechody na Hradčanské.
- překážky při jízdě k SSZ by měly být vždy pečlivě váženy a nějakým způsobem uváženy a zohledněny v délce prodlužování pro TRAM a návrhu polohy tramvajových detektorů; obykle je to tak, že statisticky jsou tyto vlivy zanedbatelné, ale najdou se i výjimky (jako třeba Flora od malé Jičínské)
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Já hádám, že se to jmenuje preference prodlužováním (stávající) fáze. Je pravda, že to není ideální ve chvíli, kdy je mezi tramvají a semaforem nějaká překážka, ale taky je pravda, že to opravdu nemůže čekat na průjezd tramvaje až do Vánoc.MM-Mikulovsky píše:A mně se tvé dělení zamlouvá, protože je přesně výstižné (a nejvýstižnější je odcitovaný úryvek) = mělo by tu platit co uvedl Grossák "Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.".willyjeff píše:.... tzv. "Vyčkávaci preference" ..... "hele měl's šanci kámo, ale nebudu tu čekat do příštích vánoc".
.......
Celkem by mě zajímalo, jak je to doopravdy pojmenované
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A mně se tvé dělení zamlouvá, protože je přesně výstižné (a nejvýstižnější je odcitovaný úryvek) = mělo by tu platit co uvedl Grossák "Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.".willyjeff píše:.... tzv. "Vyčkávaci preference" ..... "hele měl's šanci kámo, ale nebudu tu čekat do příštích vánoc".
.......
Celkem by mě zajímalo, jak je to doopravdy pojmenované
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No já osobně jsem si rozdělil ssz na 4 druhy:Grossák píše:V pohodě, ptám se. Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.
1) tzv. "Pevný cyklus": jede si podle sebe ať prší nebo sněží, nic ho nerozhází. Jsou mu ukradený auta, busy, chodci i tramvaje.
2) tzv. "Podmíněná preference": tramvaj se musí do křižovatky přihlásit, jinak na ní semafor z vysoka sejří. Když nefunguje přihlašovací kontakt, musí se tramvaják hezky pomodlit s kličkou. Po chvilce vyčkávání se rozhodne padnout na volno do požadovaného směru (samozřejmě až po tom, co vyzkouší všechny ostatní směry), ovšem jen na pár vteřin a řidič má maximálně 2 pokusy (občas jen jeden jediný).
3) tzv. "Vyčkávaci preference": tadyten cyklus si běží po svém, ale jakmile se přihlásí tramvaj, tak na ní čeká a čeká a čeká. Nejlépe, když tramvaj stojí za nějakou překážkou či v stanicuje zastávce, to moje srdce vždy těší. Jakmile je konečně průjezd uvolněn, semafor jako by říkal: "hele měl's šanci kámo, ale nebudu tu čekat do příštích vánoc".
4) tzv. "Absolutní preference": jakmile se přiblíží tramvaj, začne se histericky překlápět na volno pro tramvaj. Skvělá věcička, když si na ní zvykneme, jenže pak chvilku nezafunguje a to pak leštíme koleje magnetama jak diví...
Celkem by mě zajímalo, jak je to doopravdy pojmenované
Re: Preference / antipreference MHD
V pohodě, ptám se. Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.willyjeff píše:Že stojim v zastávce a ono to na mě čeká? Neznám odborné termíny, takhle tomu říkám. Ještě lépe, když to je Vy3hcaná vyčkávací preference, která jen čeká i přes 20 sekund, aby jsem se rozjel a šup - stůj. Tohle taky moc ráda děláGrossák píše:Co je vyčkávací preference?
Re: Preference / antipreference MHD
Řešit, že ušetřím 3 sekundy času díky tomu, že vlezu na červenej odpočet na přechod, je trochu mimo. Dynamickým řízením a preferencí se šetří času násobně více. Jen to každý neví.