Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3710
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 05.3.2014 11:25

O Hradčanské ani nemluvě. :roll: #-o
Zde se ale údajně chystá vypnutí semaforů a OR20 jako na pěší zóně.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 237
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 05.3.2014 11:21

martyn píše:Zrušen KB Želivského u metra, na 26 bez náhrady, na 5 a předpokládám i 13 a 51 přesunut ke Strojimportu.
absolutně rozumný krok =D> ona se nabízí otázka zda-li zřizovat kontrolní body na místech, kde za zastávkou ihned následuje SSZ, která značně ovlivňuje odjezd ze zastávky, a tedy odjezd z KB. Podobně je ovlivňován i odjezd ze zastávky Červený vrch ZC :wink:

martyn
Uživatel
Příspěvky: 601
Registrován: 02.12.2006 23:31
Bydliště: Praha 13-Stodůlky
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od martyn » 04.3.2014 21:22

Zrušen KB Želivského u metra, na 26 bez náhrady, na 5 a předpokládám i 13 a 51 přesunut ke Strojimportu.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3372
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.3.2014 12:19

Mírák si celkem pochvaluju. Především zmizelo to, co mě tam vytáčelo nejvíc a sice, že chodci volno, odshora volno, ale tram ZC padalo volno až s šíleným zpožděním. Jinak přijedu-li odspoda v takový normální denní čas s průměrným obratem kaštanstva a svítí volno, tak to vůbec nehrotim, otevřu a ať si lezou a dobíhaj a když mají hotovo, zavřu a velmi brzy pane další volno. Když je méně lidí, nebo přijedu do zastávky ve chvíli, kdy svítí stůj, tak stíhám odbavit a odjíždím na prodlužované volno. Odshora stíhám podle toho, jak přeskáču Bláňu. Když vidím, že zrovna padlo volno a jsou zelení panáčci (pozor, jsou na čudl, takže večer nemusí zezelenat vůbec, vím o tom), vím, že drží. Když už to svítí déle a odspoda ještě něco projíždí, jsem na pozoru a třeba i preventivně zastavím a holt si to nechám utéct. Však to tam padá rychle. Každopádně i přes mírný nárůst nevyzpytatelnosti dynamice přirozeně náležící, se s tím dá pracovat a především odshora oproti předchozímu vidím citelné zlepšení :wink:

parrot
Uživatel
Příspěvky: 237
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 04.3.2014 11:55

Grossák píše: - překážky při jízdě k SSZ by měly být vždy pečlivě váženy a nějakým způsobem uváženy a zohledněny v délce prodlužování pro TRAM a návrhu polohy tramvajových detektorů; obykle je to tak, že statisticky jsou tyto vlivy zanedbatelné, ale najdou se i výjimky (jako třeba Flora od malé Jičínské)
Ještě takovým nejčastějším místem je SSZ před vjezdem na Štefánikův most ve směru od Dlouhé třídy. Zde stačí se jen "trošku pomaleji" plížit v koloně, ve které vám někdo cloní v průjezdním profilu a... :lol:

Pak mne napadá vždy okolo 6h ranní SSZ na křižovatce Jana Želivského a U Nákladového nádraží ve směru od NNŽ padá často na stůj. Je zde asi v tuto dobu krátký čas od přihlášení tram do SSZ. V jinou denní hodinu to nepozoruji.

Jinak jaké máte všichni ostatní zkušenosti s preferencí s horním Mírákem?

*Mě se ve většině případů stává (a vše co v následujících řádcích popisuji nemá vliv "na ovlivnění protijedoucím vlakem"-někdy jede, jindy ne 8-) ), že ve směru od zastávky Mírák volno čeká vždy přesně do okamžiku zavření dveří a pak padá na stůj.
*V dalších případech kdy před SSZ stojí 2 vlaky/busy, které mají odbaveno a čekají na volno, SSZ pustí vždy jen jeden vlak (volno svítí příliš krátce a v polovině 1. projiždějícího vlaku se SSZ překlopí na stůj a čeká se celý další cyklus, mezi kterým se v zastávce ve špičce hromadí vlaky).
*V jednom případě se mi SSZ překlopila na stůj v okamžiku příjezdu k ní od zastávky Mírák. Čekal jsem celý cyklus. Pak od Šumavské přijížděla l. 10, té padlo volno, mě zůstalo na stůj a následně po volnu pro desítku proběhl celý další cyklus než padlo na volno mě.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 04.3.2014 10:03

chemik: občasné nestandardní chování SSZ na Pod.vod.DC - respektive zhasnutí stromečku při příjezdu TRAM a následné "stůj" před ní pozoruji nějaký čas i přes den, ale doteď jsem si to vykládal požadavkem z boční ulice a většinou i už asi dlouhým prodlužováním volna TRAM jedoucí ZC.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 04.3.2014 0:51

Tož:
Měl jsem ve všední den jednou a o víkendu taky jednou noční 52 a pokaždé v noci mi při cestě DC Podolská vodárna urobila toto - při míjení Vodárenské ulice jsem registroval, že stromeček nesvítí. Pár metrů před SSZ padá na stůj, sice žádnej komfort, ale ubrzdit se to dá. A TEĎ TO PŘIJDE - z Podolské ulice je vybíráno nikým nenárokované volno přes koleje - nikde široko daleko žádné auto, ale zelená tam svítí. Pak se rozbliká stromeček a padá volno mě DC.
Může někdo potvrdit? Stalo se mi to jenom s noční, čas +/- mezi 1:30 - 5:00, přes den v pohodě, dokonce i včerejší předposlední zátah z Modřan na Pankrác, bajvoko v půl jedný taky v pohodě

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3372
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 02.3.2014 12:12

No výborně :-P Dlabačov stále napevno a Interspar od Groše stále s nefunkční vzdálenou registrací. Jediná indicie padnutí/nepadnutí je panáček přes Práčskou a třicítka to jistí.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 01.3.2014 23:17

Nikdo to sem zatím nepsal, ale Bělehradská x Rumunská od Bruselské zdá se být v pořádku. Ve čtvrtek jsem tam byl 2x s 56, tedy v období, kdy je tam člověk sám. Dnes zatím jednou s 11 a potom ještě 2x s 56, tak uvidím. ;-) Šlapalo to tak, jako kdysi. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4290
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 28.2.2014 8:57

Dlabačov považuju za naprosto zbytečné SSZ a zapnutí v jakémkoli cyklu krom blikající oranžové za zcela zbytečné zdržování dopravy.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3372
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 28.2.2014 7:51

Dlabacov stale v pevnem cyklu :-S Pomaha to alespon v noci pro 26/57?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 579
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.2.2014 16:23

Pro zajímavost:
- termín preference je definován v technických podmínkách pro navrhování SSZ; dělí se na absolutní a podmíněnou, také mají své definice - jiné než naznačuješ :)
- pokud nefunguje přihlašovací (či odhlašovací) kontakt, nefunguje preference vůbec (ani absolutní, ani podmíněná)
- absolutní preference není závislá na tom, zda se tramvajové volno vybírá cyklicky, či na výzvu, ale znamená, že první tramvaj jedoucí s odstupem po průjezdu předchozí tramvaje (obvykle cca 30 s a více) projede prakticky bez zastavení, ideálně bez zdržení. Takže třeba Orteňák, ale taky přechody na Hradčanské.
- překážky při jízdě k SSZ by měly být vždy pečlivě váženy a nějakým způsobem uváženy a zohledněny v délce prodlužování pro TRAM a návrhu polohy tramvajových detektorů; obykle je to tak, že statisticky jsou tyto vlivy zanedbatelné, ale najdou se i výjimky (jako třeba Flora od malé Jičínské)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3710
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 23.2.2014 9:25

MM-Mikulovsky píše:
willyjeff píše:.... tzv. "Vyčkávaci preference" ..... "hele měl's šanci kámo, ale nebudu tu čekat do příštích vánoc".
.......
Celkem by mě zajímalo, jak je to doopravdy pojmenované :D
A mně se tvé dělení zamlouvá, protože je přesně výstižné (a nejvýstižnější je odcitovaný úryvek) = mělo by tu platit co uvedl Grossák "Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.".
Já hádám, že se to jmenuje preference prodlužováním (stávající) fáze. Je pravda, že to není ideální ve chvíli, kdy je mezi tramvají a semaforem nějaká překážka, ale taky je pravda, že to opravdu nemůže čekat na průjezd tramvaje až do Vánoc. 8-[

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.2.2014 17:27

willyjeff píše:.... tzv. "Vyčkávaci preference" ..... "hele měl's šanci kámo, ale nebudu tu čekat do příštích vánoc".
.......
Celkem by mě zajímalo, jak je to doopravdy pojmenované :D
A mně se tvé dělení zamlouvá, protože je přesně výstižné (a nejvýstižnější je odcitovaný úryvek) = mělo by tu platit co uvedl Grossák "Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.".

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 22.2.2014 15:44

Grossák píše:V pohodě, ptám se. Občas některé zprvu neodborné termíny obohatí slovník odborníků.
No já osobně jsem si rozdělil ssz na 4 druhy:
1) tzv. "Pevný cyklus": jede si podle sebe ať prší nebo sněží, nic ho nerozhází. Jsou mu ukradený auta, busy, chodci i tramvaje.
2) tzv. "Podmíněná preference": tramvaj se musí do křižovatky přihlásit, jinak na ní semafor z vysoka sejří. Když nefunguje přihlašovací kontakt, musí se tramvaják hezky pomodlit s kličkou. Po chvilce vyčkávání se rozhodne padnout na volno do požadovaného směru (samozřejmě až po tom, co vyzkouší všechny ostatní směry), ovšem jen na pár vteřin a řidič má maximálně 2 pokusy (občas jen jeden jediný).
3) tzv. "Vyčkávaci preference": tadyten cyklus si běží po svém, ale jakmile se přihlásí tramvaj, tak na ní čeká a čeká a čeká. Nejlépe, když tramvaj stojí za nějakou překážkou či v stanicuje zastávce, to moje srdce vždy těší. Jakmile je konečně průjezd uvolněn, semafor jako by říkal: "hele měl's šanci kámo, ale nebudu tu čekat do příštích vánoc".
4) tzv. "Absolutní preference": jakmile se přiblíží tramvaj, začne se histericky překlápět na volno pro tramvaj. Skvělá věcička, když si na ní zvykneme, jenže pak chvilku nezafunguje a to pak leštíme koleje magnetama jak diví...

Celkem by mě zajímalo, jak je to doopravdy pojmenované :D

Odpovědět