Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 13.7.2014 12:46

MM-Mikulovsky píše:
MF píše:...
4) Dodatková tabulka omezuje platnost uvedené DZ pod kterou je umístěna. Tedy, DZ platí jen v tu dobu. V jiný čas je nutné na DZ nahlížet tak, jakoby vůbec neexistovala.
5) je zajímavé, že je někdo schopen z hov-na vytvořit takový elaborát.
Když někdo to nesmyslné "hov-no" je schopen zplodit právě naopak snahou o krátkost:
MF píše:...Platnost zákazu vjezdu bych omezil MHD a jen casove. ...
, tak mu ho je potřeba argumentací rozcupovat na padrť :!:
A co jsi na tom, co napsal MF nepochopil, že je to nutné tak dlouze elaborovat? :lol: :lol: :lol:

Je vidět, že jsi dobrý teoretik, ale strašný praktik. Dodatkové tabulky opravdu nikdo z vozidla jedoucího pod majáky zkoumat nebude. Když jedeš na majáky, dáváš pozor na úplně jiné věci, než na značky. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 13.7.2014 11:45

MM: Řidiči IZS znají Prahu daleko lépe než ty, takže tu akorát ztráčíš čas... Opravdu si tak najivní, že řidiči IZS neví, že tam jsou noční přestupy MHD a tím horší průjezd??

Opravdu děláš z komára velblouda...Kvůli lidem jako ty, za chvili bude návod i na záchodě...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 13.7.2014 10:21

9001: Naprosto mi nejde o zastavování vozidel IZS projíždějící "na majáky" zastávky Lazarská v době nočních přestupů - jde o to, aby si dané složky uvědomily, že v době od 0.15 až do 5.30 tam je velmi omezená průjezdnost = je to značně nevhodná PŘÍJEZDOVÁ trasa k AKUTNÍM ZÁSAHŮM a k těmto účelům volily jiné - lepší/bezpečnější/a nakonec ve výsledku rychlejší trasy okolními uličkami - jako kdyby počítaly, že v místě jsou práce na silnici/výkop!

von Š: Z právě uvedeného a tebou citovaného:
Jízda vozidel s právem přednostní jízdy
§ 41
(1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen „vozidlo s právem přednostní jízdy“), není povinen dodržovat§4 písm.c), §5 odst.1 písm.f), g), h) a odst.2 písm.f) a g), §6 odst.5 a 6, §7 odst.1 písm.b), §11, §12 odst.1, 2, 4, 5 a 6, §13 až 17, §18 odst.2, 3, 4 a 8, §19 odst.2 a 3, §20, §21 odst.2, 3 a 4, §22, 23, §24 odst.3 a 4, §25 odst.1, 2, 3, 4, 5, §26 odst.3, §27, §28 odst.2, 3 a 5, §31, §32 odst.6, §35, §36 odst.1 a 2 a §39 odst.4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
tedy vyplývá, že by měli řidiči IZS i při jízdě "na maják" dávat zvýšený pozor na výstražné DZ = jsem tedy pro instalaci v Lazarské kombinace obdobných DZ jako jsem zde navrhl pro vjezdy na samostatná tělesa TT (s OKS či zatravněním):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 13.7.2014 8:35

MM: Koukám, že začínáš dosahovat úrovně pana Humla...
I kdyby si tam dal zákaz vjezdu na majáky, tak mi najdi v této zemi policistu/strážníka, který by auto na majáky zastavil sankcionoval ho za to, že porušil zákaz vjezdu.
Zase to tak nepřeháněj. :wink:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 13.7.2014 8:29

MM-Mikulovsky píše:2.) Tzv. místní úprava - DZ je nadřazená tzv. obecné úpravě - zákonu = může tedy (tak jak navrhuji) zakázat vjezd i na maják (pokud to opravdu není nezbytně nutné = neexistuje jiná a hlavně bezpečnější + potažmo nakonec i rychlejší příjezdová trasa vozů IZS k místu jejich vlastního zásahu).
To určitě ne, protože:
Jízda vozidel s právem přednostní jízdy
§ 41
(1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen „vozidlo s právem přednostní jízdy“), není povinen dodržovat §4 písm.c), §5 odst.1 písm.f), g), h) a odst.2 písm.f) a g), §6 odst.5 a 6, §7 odst.1 písm.b), §11, §12 odst.1, 2, 4, 5 a 6, §13 až 17, §18 odst.2, 3, 4 a 8, §19 odst.2 a 3, §20, §21 odst.2, 3 a 4, §22, 23, §24 odst.3 a 4, §25 odst.1, 2, 3, 4, 5, §26 odst.3, §27, §28 odst.2, 3 a 5, §31, §32 odst.6, §35, §36 odst.1 a 2 a §39 odst.4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
přičemž:
§ 4
Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích
Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.
Takže, jak chceš vytvořit dopravní značku s místní úpravou zakazující vjezd IZS na majáky, když vozidla se zapnutými modrými majáky dopravní značky nemusí poslouchat :?: :lol:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.7.2014 22:31

MF píše:...
4) Dodatková tabulka omezuje platnost uvedené DZ pod kterou je umístěna. Tedy, DZ platí jen v tu dobu. V jiný čas je nutné na DZ nahlížet tak, jakoby vůbec neexistovala.
5) je zajímavé, že je někdo schopen z hov-na vytvořit takový elaborát.
Když někdo to nesmyslné "hov-no" je schopen zplodit právě naopak snahou o krátkost:
MF píše:...Platnost zákazu vjezdu bych omezil MHD a jen casove. ...
, tak mu ho je potřeba argumentací rozcupovat na padrť :!:

EDIT: Reakce na ostatní body:
1.) a) Opravdu je nutné, aby kvůli několika kontrolním průjezdům za den konkrétních pár vozů policie, se mohly beztrestně po pěší zóně prohánět i převozové sanitky (jak se to děje nesčetněkrát za den na Andělu)? - nejde to vyřešit vydáním písemných povolení ke vjezdu na konkrétní RZ několika (byť třeba dvojnásobku než je v místě denně potřeba) vozů policie?
b) Neměla by být spíše prováděna hlídková činnost v pěší zóně zase jen pěšky? - Nebyla by tím náhodou účinnější?
2.)Místní úprava rozhodně není situace, ale naprosto každé dopravní značení - byť (žel) v konečném důsledku je nesmyslné (někdy až ohrožující bezpečnost provozu a jindy asi záměrně buzerativní - např. viz příloha).
3.) a) Na náplavky snad policajti příslušnými vjezdy/sjezdy vjíždí a zase je i stejně opouští a do vody/řeky přece nevjedou (tu snad pro převažující plochu vidí) - ještě jsem neslyšel o výlovu policejního auta zní v Praze. Ovšem na TT ze zvyku jsou schopni najet a nepostřehnout, že je pro ně v tom konkrétním místě nesjízdná - zejména až za několik desítek metrů za vjezdem (jak se již opakovaně stalo - např. po průjezdu zastávky Na Padesátém ....)!
b) A nakonec i ten horký asfalt bývá (rozhodně správně) označen nějakými - zejména výstražnými DZ - jako např. A15-"Práce (na silnici)" či A17-"Odlétávající štěrk" případně i tzv. "vodícími/směrovacími deskami"!
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 12.7.2014 22:23

MM-Mikulovsky píše:tak vlastně DZ znamená, že "zákaz vjezdu všech vozidel neplatí jen pro MHD pouze mezi 0.15 a 5:30 a v ostatní době tam nesmí ani ta MHD :!: "[/i]
1) není důvod proč to měnit když tam třeba policie projíždí kontrolně, aby pokaždé mrkala.

2) To snad nemyslíš vážně. Za místní úpravu bys mohl považovat každou situaci.
3) Stejnětak bys mohl říct, že můžu s autem sjet na náplavku a pokračovat Vltavou. Případně jet někam, kde chybí most atp. Každý musí přizpůsobit jízdu vůči okolí, tedy i to, že nevjede třeba do horkého asfaltu...
4) Dodatková tabulka omezuje platnost uvedené DZ pod kterou je umístěna. Tedy, DZ platí jen v tu dobu. V jiný čas je nutné na DZ nahlížet tak, jakoby vůbec neexistovala.
5) je zajímavé, že je někdo schopen z hov-na vytvořit takový elaborát.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.7.2014 15:25

Uvádím, že pro podobu navrženého řešení - instalaci DZ, jsem se inspiroval "takřka vedle" - na vjezdu do zastávky Myslíkova ZC.

MF: 1.) Obecně s nevypisováním IZS 100% souhlasím - byť (či právě protože) najdeme po Praze mnoho DZ, kde vypsané "IZS" je (Václavák, NamRep, Anděl ....), jsem totiž 100% přesvědčen, že v této podobě totiž jim DZ povolují vjezd i bez použití majáků = i jen při cestě "na sváču", což je podle mne špatně.
2.) Tzv. místní úprava - DZ je nadřazená tzv. obecné úpravě - zákonu = může tedy (tak jak navrhuji) zakázat vjezd i na maják (pokud to opravdu není nezbytně nutné = neexistuje jiná a hlavně bezpečnější + potažmo nakonec i rychlejší příjezdová trasa vozů IZS k místu jejich vlastního zásahu).
3.) Na druhou stranu - v případě dotažení do absurdity je vlastně IZS při jejím zásahu-jízdě "na maják" zákonem povolen vjezd i na samostatná tělesa TT s OKS (případně zatravněná), na něž máme v Praze označeny vjezdy DZ B1-"Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech)" + dodatkem E12-text: "MIMO TRAM" (např. na Brusnici, před zastávkou U Libušského potoka ZC ...) = IZS jedoucí tzv. na maják toto DZ nemusí respektovat! :lol: A, že neprůjezdnost TT pro auta mají vidět je přímo nesmysl - někdy je dál od vjezdu na samostatnou TT (např. Brusnice - což jsem se tu již v minulosti snažil řešit) a i v jiných případech může být riziko výrazně zvýšeno špatnými povětrnostními podmínkami (tma + déšť/sněžení), kdyby mohly být rozhledové podmínky/vzdálenost takřka minimalizovány.

PS: Rozhodně však musí být (nejen v té Lazarské) uvedena prvně omezená platnost zákazu = čas a až potom jakékoliv výjimky z ní (čili vypsání okruhu/ů vozidel, pro něž příslušná DZ zcela neplatí), protože v opačném případě by to bylo značně matoucí a mohlo zdržovat dopravu v době neplatnosti zákazu!
EDIT: Respektive uvést do dodatkové tabulky např.:
na 1. řádek "MIMO MHD"
a na 2.řádek "0.15 - 5:30",

tak vlastně DZ znamená, že "zákaz vjezdu všech vozidel neplatí jen pro MHD pouze mezi 0.15 a 5:30 a v ostatní době tam nesmí ani ta MHD :!: "

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 12.7.2014 15:23

Zákaz tam možná bude. Uvidí se co městska část na to. Platnost zákazu vjezdu bych omezil MHD a jen casove. Vozy IZS Maji majáky, takže je zbytecne je vypisovat...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.7.2014 15:10

willyjeff píše:Tak od nočních řidičů jsem slyšel a viděl obrazovou dokumentaci, jak se vydařily noční přestupy na Lazarské, když se mezi stojící tramvaje napytlíkovala i auta, tedy se všechny tramvaje nevešly do zastávky a musel se přestup zajišťovat s bezpečnostní vestou. Dobrá práce!
Dovoluji si vrátit se zde k výše uvedenému a otevřít otázku proč tomu není předejito instalací DZ v místě - nejlépe v následující podobě?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

vs-metrak
Uživatel
Příspěvky: 162
Registrován: 02.5.2010 8:25

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vs-metrak » 10.7.2014 22:34

Však taky jezdíme na čočky, ne na výzvu...;)

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 10.7.2014 22:20

https://www.youtube.com/watch?v=fnqJgqG ... e=youtu.be Nebo to patří spíš do sekce humor? :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 09.7.2014 10:18

Ty v@le kluciii, kdo z vás zase zapnul Dlabačov do pevnýho cyklu? Jděte už fakt do :zadnice. Grossákůů, prosíím.
Vypnutý Pohořelec a zapnutá Královka, vopravdu libový....

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 03.7.2014 23:12

Ale kvůli kdejakému výkopu není antipreferenční úprava problém, že? Třeba na Francouzské. Fakt mě dojalo, že i přes ukončení prací to jelo furt v pevném cyklu a do pořádku se to dalo až po skoro týdnu a to na jen díky něčí konexi :prase Na Černokostelecké se mi děje jedna věc-pokud jedu přímo k ÚD a je navolené/udělované volno i do/ze smyčky, pak jsou druhé čočky na přechodu přes trať na stůj, a to i přesto, že mají chodci červenou. Možná, že je to okamžik cyklu, kdy chodci můžou dostat volno, ale z tohoto důvodu tam jsou snad tlačítka a dostávali-li by chodci v takovém případě volno automaticky (což je zbytečné) pak se jaksi nerozsvítil zelený panáček. Navíc pokud je prostě navolena tramvaj přímo, už by to snad mohlo počkat než projede a chodce pouštět klidně za ní... Zbytečně se tam zkrátka stojí pro přímý směr ZC, i když k tomu není důvod. Prosím prověřit, děkuji Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 03.7.2014 21:47

Bobek píše:Zato z vedlejší je to tam žrádlo. 8-[
V obecné rovině vesměs vypnutým semaforům na rekonstruované trati rozumím, ale ve špičkách je to opravdu mazec (včera kolega referoval taky o velmi výživné Pražské/K Horkám). Ale tak je to "jen" na dva-tři měsíce, to přece nemá smysl vyvíjet nějakou úpravu...
Prý je slušná libovka i pro M177...

Odpovědět