MM-Mikulovsky píše:2.) Tzv. místní úprava - DZ je nadřazená tzv. obecné úpravě - zákonu = může tedy (tak jak navrhuji) zakázat vjezd i na maják (pokud to opravdu není nezbytně nutné = neexistuje jiná a hlavně bezpečnější + potažmo nakonec i rychlejší příjezdová trasa vozů IZS k místu jejich vlastního zásahu).
To určitě ne, protože:
Jízda vozidel s právem přednostní jízdy
§ 41
(1) Řidič vozidla, který při plnění úkolů souvisejících s výkonem zvláštních povinností užívá zvláštního výstražného světla modré barvy,2) případně doplněného o zvláštní zvukové výstražné znamení (dále jen „vozidlo s právem přednostní jízdy“), není povinen dodržovat §4 písm.c), §5 odst.1 písm.f), g), h) a odst.2 písm.f) a g), §6 odst.5 a 6, §7 odst.1 písm.b), §11, §12 odst.1, 2, 4, 5 a 6, §13 až 17, §18 odst.2, 3, 4 a 8, §19 odst.2 a 3, §20, §21 odst.2, 3 a 4, §22, 23, §24 odst.3 a 4, §25 odst.1, 2, 3, 4, 5, §26 odst.3, §27, §28 odst.2, 3 a 5, §31, §32 odst.6, §35, §36 odst.1 a 2 a §39 odst.4 a 5; je však povinen dbát potřebné opatrnosti, aby neohrozil bezpečnost provozu na pozemních komunikacích.
přičemž:
§ 4
Povinnosti účastníka provozu na pozemních komunikacích
Při účasti na provozu na pozemních komunikacích je každý povinen
c) řídit se světelnými, případně i doprovodnými akustickými signály, dopravními značkami, dopravními zařízeními a zařízeními pro provozní informace.
Takže, jak chceš vytvořit dopravní značku s místní úpravou zakazující vjezd IZS na majáky, když vozidla se zapnutými modrými majáky dopravní značky nemusí poslouchat