Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
1) Já to uvedl jen jako příklad.
2) S Tebou to je marný. Tím končím. Nemá to cenu.
2) S Tebou to je marný. Tím končím. Nemá to cenu.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Á, tady je chyba - ty k DZ B13-"Zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez" přirovnáváš až zavádíš (skoro neexistující) DZ "ZÁKAZ VJEZDU MIMO MHD", jež většina řidičů asi nebude znát (a dá se tedy předpokládat její ignorování/nedodržování jimi), byť ve skutečnosti ta DZ by odpovídala DZ B32-"Jiný zákaz", která asi v Praze není dosud nikde použitá - vše je řešeno DZ s jinými/běžnými(vyhláškou přímo danými) zákazy a dodatkem "MIMO MHD" či "MIMO TRAM". VELMI POCHYBUJI, ŽE DZ B32-"Jiný zákaz" UMOŽŇUJE SPECIFIKACI UVEDENÍM (tebou navrhované) VÝJIMKY V PLATNOSTI - viz tzv. prováděcí vyhláška MD k tzv. silničnímu zákonu, §9, odst.1, odrážka ll.MF píše:... Je to asi tak, jako by byla někde značka zákaz vjezdu vozidel těžších než 10t a pod tím mimo MHD a čas "v noci". Tak je vcelku logické, že to tam je kvůli otřesům třeba, protože nechtějí pod okny v noci náklaďáky. Busy snesou a ve dne celá DZ neplatí. Nelze uplatnit to, že půlka omezení přes den platí a půlka ne.
Ještě dodatek: pokud by si opravdu chtěl zdůraznit svoji verzi, tak by musel být zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou mimo MHD 0-24h a mimo IAD 5:15 - 0:15... Ale to je opravdu zbytečné.
Proto stále preferuji mnou (od začátku navrhovanou) DZ B1 Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) s dodatkem (ne)platnosti "0.15 - 5:30, MIMO MHD", protože jsem (jak jsem již opakovaně uvedl) přesvědčen, že PODSTATNĚJŠÍ JE VIDITELNOST/NADŘAZENOST (DOBA) PLATNOSTI DZ NAD VÝJIMKOU (= zde neplatnost pro MHD)!
Re: Preference / antipreference MHD
Tu jsem nečetl... ze Smíchova vyjíždíííc, spěchajíííc centru vstříííc a v tu chvíli žuchFořtík píše:Pozor, MM-M, za chvilku trumfneš svojí hororovou povídku "Výjezd z obratiště Smíchovské nádraží."
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Magor...MM-Mikulovsky píše:Prosím tě, jdi už s demagogií někam:
1.) zastávky Lazarská ve Spálené
a) mají každá vždy (při běžném linkovém stavu) pojmout jen dvě TRAMvaje - na rozdíl od ul. Lazarské, kde v jedné zastávce stojí vždy 3 TRAM (a to by se ještě teoreticky mohlo stát, že v celou či půl se až za 2 sóla od Václaváku postaví čímkoliv zdržená l.58, která má dle JŘ projet/obsloužit jejich zastávku Lazarská v Lazarské před nimi a vyčkávat na přestup v zastávce Lazarská k Národní třídě ve Spálené ul.)
b) nejsou "proti sobě" (protijedoucí TRAMvaje nestojí vedle sebe - jako ve stálých/celodenních zastávkách Lazarská v Lazarské ul.), ale jsou odsazeny -i přes skutečnost, že dvě sóla od Národní třídy potřebují mezi sebou delší rozestup (kvůli kontaktu ROV), tak IAD - tedy i IZS dokáže mezi protisměrně stanicujícími TRAMvajemi prokličkovat a 2 z nich (které měla původně před sebou) objet zleva (tak jak jsem to dnes před jednou viděl/vytušil u záchranky - než jsem stihl doběhnout za roh, kde mi zmizela, tak 4 TRAM byly na místě, mezi volnými prostory vedle jejich levých boků průjezd a odlesk blikajících majáku až na Národní třídě)
2.) Jak jsem již už psal (2x se ti snažil vysvětlit) u DZ (dodatkové tabulky) není jedno co se napíše prvně a co později, protože to:
a) zcela mění až obrací význam: "zákaz vjezdu MIMO MHD 0:15 - 5.30" = povolen vjezd jen MHD a to pouze mezi 0.15 až 5.30 = mezi 5.30 až 0.15 tama nesmí nic - ani (denní) MHD!
b) případně bude poměrně matoucí pro řidiče IAD a ti (svým předpokládaným zbytečným otáčením se před DZ) budou blokovat/zdržovat MHD/TRAM: "zákaz vjezdu MIMO MHD, MIMO 5.30 - 0.15" = DZ/zákaz vjezdu MIMO MHD neplatí mezi 5.30 až 0.15, ale k přečtení této informace někteří řidiči (i v inkriminovanou dobu) nedoujdou!
Pozor, MM-M, za chvilku trumfneš svojí hororovou povídku "Výjezd z obratiště Smíchovské nádraží."
Re: Preference / antipreference MHD
Já fakt nevím, jestli si tak "nechápavý" nebo co. Dopravní značka pod kterou je dodatková tabulka umístěna platí jen v čase, který je uveden na té dodatkové tabulce. Protože omezuje časově CELOU její platnost. Pokud tedy je osazena značka zákaz vjezdu mimo MHD v uvedeném časovém období, tak celá DZ mimo toto období je neplatná a pokud před ní není nějaký jiný zákaz tak je zde volný průjezd.MM-Mikulovsky píše:zcela mění až obrací význam:[/u] "zákaz vjezdu MIMO MHD 0:15 - 5.30" = povolen vjezd jen MHD a to pouze mezi 0.15 až 5.30 = mezi 5.30 až 0.15 tama nesmí nic - ani (denní) MHD!
Je to asi tak, jako by byla někde značka zákaz vjezdu vozidel těžších než 10t a pod tím mimo MHD a čas "v noci". Tak je vcelku logické, že to tam je kvůli otřesům třeba, protože nechtějí pod okny v noci náklaďáky. Busy snesou a ve dne celá DZ neplatí. Nelze uplatnit to, že půlka omezení přes den platí a půlka ne.
Ještě dodatek: pokud by si opravdu chtěl zdůraznit svoji verzi, tak by musel být zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou mimo MHD 0-24h a mimo IAD 5:15 - 0:15... Ale to je opravdu zbytečné.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Zase řidiče IAD tak nedémonizuj a nepřeháněj...MM-Mikulovsky píše:Á, děkuji - viz má citace zde - výroku: „Svět nebude zničen těmi, kteří páchají zlo, ale těmi, kteří se na něj dívají, aniž by něco udělali“, napsal Albert Einstein.9001 píše: ... Jinak opravdu si zajdi na vyšetření. Tohle není normální a se začínám děsit co všechno projde sítem na papíry pro tram...
PS: Jó, a se zvedáním pány dispečery na místě si mne tak rozesmál, že ani 100 (příslušných) smailů by to nedokázalo vyjádřit. A ani se jim v tomto případě nedivím - obával bych se od onoho řidiče IAD útoku (za to, že jsem mu přinesl špatnou zprávu o jeho zdržení + není jeho zablokování TRAM nějak/jinak/DZ předejito)!
Kolik řidičů už dostalo přes pusu v Zámecké kvůli tomu, že stojí ve výstupní a IAD nemůže projet??
Možná podstatný rozdíl mezi námi bude v tom, že svět nezníčí to, že zůstane jedna tramvaj zablokovaná v Lazarské jednou za týden, ale čachry a hádky o peníze, moc a suroviny jako vidíme ted na UA...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Á, děkuji - viz má citace zde - výroku: „Svět nebude zničen těmi, kteří páchají zlo, ale těmi, kteří se na něj dívají, aniž by něco udělali“, napsal Albert Einstein.9001 píše: ... Jinak opravdu si zajdi na vyšetření. Tohle není normální a se začínám děsit co všechno projde sítem na papíry pro tram...
PS: Jó, a se zvedáním pány dispečery na místě si mne tak rozesmál, že ani 100 (příslušných) smailů by to nedokázalo vyjádřit. A ani se jim v tomto případě nedivím - obával bych se od onoho řidiče IAD útoku (za to, že jsem mu přinesl špatnou zprávu o jeho zdržení + není jeho zablokování TRAM nějak/jinak/DZ předejito)!
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM-Mikulovsky píše:ano, jako včera troubením v době nočního klidu9001 píše:MM: A nebude jednoduší nechat to jak to je? Řidiči nejsou taková hovada jak se snažíš prezentovat a tak situaci na místě nějak zvládnou...
+ když se "poštěstí", tak to nočním řidičům (= občas třeba i mne osobně) nesmyslně přidělá práci, protože bude nutno u některých TRAMvají zajišťovat předpisově výstup/nástup za použití výstražné vesty mimo prostor zastávky (= ve směru k Václaváku to může být i v prostoru křižovatky Lazarská x Spálená = za touto TRAM ještě může být, shodou okolností, zablokovaná TRAM, která má projet rovně do zastávky Lazarská k Národní třídě ve Spálené ul.)
MM jdi se zahrabat... To ožralé osazenstvo tam udělá víc bordelu než jedno zatroubení...
Kdyby dispečeři zvedli své ctěné pozadí a šli to slušně řidiči vysvětlit, tak je po problému...
Jinak opravdu si zajdi na vyšetření. Tohle není normální a se začínám děsit co všechno projde sítem na papíry pro tram...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
ano, jako včera troubením v době nočního klidu9001 píše:MM: A nebude jednoduší nechat to jak to je? Řidiči nejsou taková hovada jak se snažíš prezentovat a tak situaci na místě nějak zvládnou...
+ když se "poštěstí", tak to nočním řidičům (= občas třeba i mne osobně) nesmyslně přidělá práci, protože bude nutno u některých TRAMvají zajišťovat předpisově výstup/nástup za použití výstražné vesty mimo prostor zastávky (= ve směru k Václaváku to může být i v prostoru křižovatky Lazarská x Spálená = za touto TRAM ještě může být, shodou okolností, zablokovaná TRAM, která má projet rovně do zastávky Lazarská k Národní třídě ve Spálené ul.)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: A nebude jednoduší nechat to jak to je? Řidiči nejsou taková hovada jak se snažíš prezentovat a tak situaci na místě nějak zvládnou...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Prosím tě, jdi už s demagogií někam:MF píše:.... Když by bylo nutné tam někoho protáhnout, tak tramvaje popojedou (jako ve Spálené).
....
Když už bych zde sázel nějaké dopravní značení, tak tedy Zákaz vjezdu s mimo MHD a časovým omezením.
1.) zastávky Lazarská ve Spálené
a) mají každá vždy (při běžném linkovém stavu) pojmout jen dvě TRAMvaje - na rozdíl od ul. Lazarské, kde v jedné zastávce stojí vždy 3 TRAM (a to by se ještě teoreticky mohlo stát, že v celou či půl se až za 2 sóla od Václaváku postaví čímkoliv zdržená l.58, která má dle JŘ projet/obsloužit jejich zastávku Lazarská v Lazarské před nimi a vyčkávat na přestup v zastávce Lazarská k Národní třídě ve Spálené ul.)
b) nejsou "proti sobě" (protijedoucí TRAMvaje nestojí vedle sebe - jako ve stálých/celodenních zastávkách Lazarská v Lazarské ul.), ale jsou odsazeny -i přes skutečnost, že dvě sóla od Národní třídy potřebují mezi sebou delší rozestup (kvůli kontaktu ROV), tak IAD - tedy i IZS dokáže mezi protisměrně stanicujícími TRAMvajemi prokličkovat a 2 z nich (které měla původně před sebou) objet zleva (tak jak jsem to dnes před jednou viděl/vytušil u záchranky - než jsem stihl doběhnout za roh, kde mi zmizela, tak 4 TRAM byly na místě, mezi volnými prostory vedle jejich levých boků průjezd a odlesk blikajících majáku až na Národní třídě)
2.) Jak jsem již už psal (2x se ti snažil vysvětlit) u DZ (dodatkové tabulky) není jedno co se napíše prvně a co později, protože to:
a) zcela mění až obrací význam: "zákaz vjezdu MIMO MHD 0:15 - 5.30" = povolen vjezd jen MHD a to pouze mezi 0.15 až 5.30 = mezi 5.30 až 0.15 tama nesmí nic - ani (denní) MHD!
b) případně bude poměrně matoucí pro řidiče IAD a ti (svým předpokládaným zbytečným otáčením se před DZ) budou blokovat/zdržovat MHD/TRAM: "zákaz vjezdu MIMO MHD, MIMO 5.30 - 0.15" = DZ/zákaz vjezdu MIMO MHD neplatí mezi 5.30 až 0.15, ale k přečtení této informace někteří řidiči (i v inkriminovanou dobu) nedoujdou!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 14.7.2014 12:24, celkem upraveno 1 x.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Milan se jel v noci podívat do Lazarské, aby mohl napsat další elaborát na své oblíbené téma
Re: Preference / antipreference MHD
Každý, kdo tam jednou vjede pochopí, že když tam pojede podruhé, tak bude 3- 5 minut čekat. Většinou se auta otáčejí. Většina jezdců se to už naučila.
MP tam jezdí soustavně a zpravidla čekají na zásah v té ulici jak je výtah. Nevím, proč to tak sáhodlouze řešíš, když letapáně je stejný problém ve Spálené, kde sice auta mohou od Máje tramvaj objet jízdním pruhem, který zde je, ale za celou dobu jsem tam neviděl, že by byl průjezdný.
Když by bylo nutné tam někoho protáhnout, tak tramvaje popojedou (jako ve Spálené). Složky IZS o úpravě vědí. Jednak to byla mediálně probíraná výluka a i to, že auta budou mít snížený průjezd se avízovalo. Za celou dobu jsem tam nepotkal sanitku.
Když už bych zde sázel nějaké dopravní značení, tak tedy Zákaz vjezdu s mimo MHD a časovým omezením.
MP tam jezdí soustavně a zpravidla čekají na zásah v té ulici jak je výtah. Nevím, proč to tak sáhodlouze řešíš, když letapáně je stejný problém ve Spálené, kde sice auta mohou od Máje tramvaj objet jízdním pruhem, který zde je, ale za celou dobu jsem tam neviděl, že by byl průjezdný.
Když by bylo nutné tam někoho protáhnout, tak tramvaje popojedou (jako ve Spálené). Složky IZS o úpravě vědí. Jednak to byla mediálně probíraná výluka a i to, že auta budou mít snížený průjezd se avízovalo. Za celou dobu jsem tam nepotkal sanitku.
Když už bych zde sázel nějaké dopravní značení, tak tedy Zákaz vjezdu s mimo MHD a časovým omezením.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Tak jsem se právě vrátil z Lazarské = viděl jsem celé první dva rozjezdy (v 0:30 a 0:45) a 3. rozjezdem (1:00) jsem odjel.
9001: Představ si, že minimálně MP (z mých někdejších nočních směn si vybavuji i PČR = v době "čekaček" TRAM) v místě projíždí hlídkovými vozy - dnes mezi 0:30 a 1:30 určitě prostorem zastávek projelo 2x MP OA a 2x MP dodávka (poslední její průjezd těsně před příjezdem TRAM 3. rozjezdu). Nejsem si tedy zcela jist, jestli průjezdy hlídek MP mimo "čekačku" TRAM nebyly jen náhoda.
Jinak myslím, že již po 5:00 je reálný rozvoz pošty na jednotlivé pobočky = v době (posledních dvou) nočních přestupů by mohly jet i poštovní vozy.
Sice za ty tři mnou viděné přestupy nemusel ani jeden z kolegů zajišťovat nástup/výstup s výstražnou vestou, ale bylo to v případě tří TRAM za sebou většinou velmi na těsno a navíc díky následujícím skutečnostem:
1.) před příjezdem/zastavením všech TRAM v prostoru zastávek nejedno OA (většinou TAXI) TRAM před sebou objelo zleva po protisměrné koleji - čímž uvolnilo v zastávce místo pro další TRAMvaj(e)
2.) nejedno OA (včetně TAXI) se před prostorem zastávek v době "čekačky" TRAM otočilo a jelo jinudy - čímž nezabralo v zastávkách prostor pro další TRAM či nezablokovalo křižovatku Lazarská x Spálená
3.) V obou směrech zastávek Lazarská se vlezou s třemi TRAM i cca 3 OA - ovšem ve směru k Václaváku je podmínka, že žádné OA nesmí být mezi 1. a 2. TRAM ve stálé/celodenní zastávce (= všechna musí stát okolo vjezdu do ulice Omladinářů + 3. na začátku občasné zastávky pro třetí sólo TRAM, která se do ní vleze ještě za něj)
A asi nejzávažnější prohřešek AO zablokovaného "vyčkávajícími" TRAM bylo jeho zatroubení těsně před rozjezdem 1:00 - což se dá považovat za rušení nočního klidu, které vyvolala situace zablokování onoho OA (s řidičem neznalým stavu věcí) provozem MHD (vyčkáváním TRAM)!
PS: Není možno se dopočítat kolikrát (a rozhodně neojediněle) je přes den zdržováno stanicování (a tedy i celý provoz) TRAM, která nemůže kvůli vozu IZS nepoužívajícího "majáky" stanicovat jako druhá za předchozí TRAM, protože se do zastávky za tu TRAM a vůz IZS nevleze - a to včetně zastávek v pěší zóně (Anděl/Plzeňská, NamRep, Václavák ...) či s DZ povoleným vjezdem jen MHD/TRAM (Karlák/od Štěpánské či Moráně nebo i ke Spálené, Masaryčka ZC, IPP/=M=, Palačák/=M= ....)
9001: Představ si, že minimálně MP (z mých někdejších nočních směn si vybavuji i PČR = v době "čekaček" TRAM) v místě projíždí hlídkovými vozy - dnes mezi 0:30 a 1:30 určitě prostorem zastávek projelo 2x MP OA a 2x MP dodávka (poslední její průjezd těsně před příjezdem TRAM 3. rozjezdu). Nejsem si tedy zcela jist, jestli průjezdy hlídek MP mimo "čekačku" TRAM nebyly jen náhoda.
Jinak myslím, že již po 5:00 je reálný rozvoz pošty na jednotlivé pobočky = v době (posledních dvou) nočních přestupů by mohly jet i poštovní vozy.
Sice za ty tři mnou viděné přestupy nemusel ani jeden z kolegů zajišťovat nástup/výstup s výstražnou vestou, ale bylo to v případě tří TRAM za sebou většinou velmi na těsno a navíc díky následujícím skutečnostem:
1.) před příjezdem/zastavením všech TRAM v prostoru zastávek nejedno OA (většinou TAXI) TRAM před sebou objelo zleva po protisměrné koleji - čímž uvolnilo v zastávce místo pro další TRAMvaj(e)
2.) nejedno OA (včetně TAXI) se před prostorem zastávek v době "čekačky" TRAM otočilo a jelo jinudy - čímž nezabralo v zastávkách prostor pro další TRAM či nezablokovalo křižovatku Lazarská x Spálená
3.) V obou směrech zastávek Lazarská se vlezou s třemi TRAM i cca 3 OA - ovšem ve směru k Václaváku je podmínka, že žádné OA nesmí být mezi 1. a 2. TRAM ve stálé/celodenní zastávce (= všechna musí stát okolo vjezdu do ulice Omladinářů + 3. na začátku občasné zastávky pro třetí sólo TRAM, která se do ní vleze ještě za něj)
A asi nejzávažnější prohřešek AO zablokovaného "vyčkávajícími" TRAM bylo jeho zatroubení těsně před rozjezdem 1:00 - což se dá považovat za rušení nočního klidu, které vyvolala situace zablokování onoho OA (s řidičem neznalým stavu věcí) provozem MHD (vyčkáváním TRAM)!
PS: Není možno se dopočítat kolikrát (a rozhodně neojediněle) je přes den zdržováno stanicování (a tedy i celý provoz) TRAM, která nemůže kvůli vozu IZS nepoužívajícího "majáky" stanicovat jako druhá za předchozí TRAM, protože se do zastávky za tu TRAM a vůz IZS nevleze - a to včetně zastávek v pěší zóně (Anděl/Plzeňská, NamRep, Václavák ...) či s DZ povoleným vjezdem jen MHD/TRAM (Karlák/od Štěpánské či Moráně nebo i ke Spálené, Masaryčka ZC, IPP/=M=, Palačák/=M= ....)
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Chápeš MM co tu meleš za kraviny? Kolik vozů IZS tam projede v tvém čase? Kolik tak projede poštáků a převozových sanitek?
Tvé případy pokud se za 6 let pohybují do 20? Při nějakých 300 výjezdech denně jenom u záchranky (uvedeno v tvém článku). Tipuji, že PČR bude mít podobné číslo hasiči asi méně, tak to je minimální číslo.
Tvé případy pokud se za 6 let pohybují do 20? Při nějakých 300 výjezdech denně jenom u záchranky (uvedeno v tvém článku). Tipuji, že PČR bude mít podobné číslo hasiči asi méně, tak to je minimální číslo.