Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od scoffer » 15.7.2014 19:23

Jasný, Zámecká neni Zvonařka... to bude dneska asi tím horkem :-D

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.7.2014 18:43

Jinak Lazarskou jsem si cvičně kreslil takto...neprošlo...teda spíš jsem s tím přišel až v okamžiku, kdy představy dotčených již byly usazeny na podobě, co tam je dnes. Snaha byla mít zastávky na dvě soupravy, obsluhu bočních ulic během dne činit přes prostor zastávek v jedné úrovni od budovy po nástupní hranu a v noci po zasunutí antiprůjezdného sloupku v místech za přístřešky umožnit objezd stojících tramvají.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.7.2014 18:36

Zámecká není Zvonařka ;-). Zámecká je Náměstí Bratří Synků za barákem a končí tam linka číslo 13 ;-). Ale tam je pravda, že pokud nestojí ve směru dc nějaká chcíplotina, nebo stojí-li ještě nahoře na Synkáči, jde 13 většinou celkem v klidu objet.

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od scoffer » 15.7.2014 18:18

9001: nevim co je na chytractvi, kdyz chci zabranit konfliktum ridicu tramvaji a IAD na miste... tramvaje z toho nevyjdou dobre a proc negativni reklamu i u jednoho procenta IAD za noc. IZS bych neresil, to vyresi nejaky obeznik. Navrh Martina se libi a resi i dalsi problemy. A Zameckou neresim, tam tedka zadny tramky nejezdi a myslim, ze se tam osobaky v ulici U Zvonarky vejdou.
Martin Subrt: dobry reseni a navic dve mouchy jedou ranou :-)

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 15.7.2014 14:56

scoffer píše:Dle meho selskeho rozumu me tramvaj nema co zdrzovat prodlouzenym stanicovanim. Me je prece sumak, ze je nejaky interni predpis DP o centralnim prestupnim bodu. Taky s dodavkou nezastavim na kolejich a nezacnu vykladat zbozi. Takze dle selskeho rozumu je v noci zakaz vjezdu osobnich aut nutnost. S tim by ale souviselo zruseni jednosmerky u novomestske radnice a tim padem ubytek parkovacich mist.
To bylo vymyšlený tak, že by jednosměrka u radnice byla zpátky jen směrem k radnici (opačný směr je zajištěn prodlouženou Žitnou). Dole u tramvají by byl vjezd a ne nelogický výjezd s blbým výhledem na tramvaje a do signalizace. Nahoře se dá úpravou nároží (vytažením asi o 5 metrů směrem do náměstí) výjezd udělat tak, že by bylo vidět lépe. Ostatně nechápu, kdo tam udělal ty parkovací zuby, za nimiž stejně není chodník a které se příšerně složitě uklízejí. Navíc jsem to navrhoval proto, že na křižovatce Žitná - Odborů jsou zcela nelogicky navrženy 2 cyklopřejezdy ve smyslu, že jedu od Spálené, najedu na chodník, vyčkám na přejezd prodloužené Spálené, najedu na chodník, vyčkám na přejezd prodloužené Žitné a pak jedu proti autům nahoru směrem do Žitné. Každý cyklista na volno rovnou doleva odbočí po průjezdu tramvají a takové cyklopřejezdy bude ignorovat. kdyby byla jednosměrka u radnice opačná, rovnou by odbočil v klídku do ní a tudy se dostal do cyklokoridoru podél východní strany náměstí...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 15.7.2014 13:29

scoffer píše:Dle meho selskeho rozumu me tramvaj nema co zdrzovat prodlouzenym stanicovanim. Me je prece sumak, ze je nejaky interni predpis DP o centralnim prestupnim bodu. Taky s dodavkou nezastavim na kolejich a nezacnu vykladat zbozi. Takze dle selskeho rozumu je v noci zakaz vjezdu osobnich aut nutnost. S tim by ale souviselo zruseni jednosmerky u novomestske radnice a tim padem ubytek parkovacich mist.
Další chytrák... 99% řidičů IAD budou taxíky... A kdo má maják si poradí a zná to...

Proč tedy není zákaz na Zámecké?

scoffer
Uživatel
Příspěvky: 73
Registrován: 30.8.2005 9:54

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od scoffer » 15.7.2014 12:47

Dle meho selskeho rozumu me tramvaj nema co zdrzovat prodlouzenym stanicovanim. Me je prece sumak, ze je nejaky interni predpis DP o centralnim prestupnim bodu. Taky s dodavkou nezastavim na kolejich a nezacnu vykladat zbozi. Takze dle selskeho rozumu je v noci zakaz vjezdu osobnich aut nutnost. S tim by ale souviselo zruseni jednosmerky u novomestske radnice a tim padem ubytek parkovacich mist.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 15.7.2014 11:42

Langsam píše:Také si myslím, že hodně věcí jde vyřešit selským rozumem a vstřícností všech zúčastněných, než řadou předpisů a zákazů, které musí být ještě ex post vysvětlovány.
Úplně přesně! =D> =D> =D> Jenže Milanovi to nevysvětlíš, ten musí mít všechno detailně vošéfovaný. (-X

Langsam
Uživatel
Příspěvky: 4
Registrován: 26.6.2014 23:11

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Langsam » 15.7.2014 10:54

Pane jo, tady se rozjela diskuze o Lazarské. Také si myslím, že hodně věcí jde vyřešit selským rozumem a vstřícností všech zúčastněných, než řadou předpisů a zákazů, které musí být ještě ex post vysvětlovány. O víkendu jsem měl noční 54 a byl jsem svědkem, jak houkající sanita, jedoucí Lazarskou od Vodičkovy, najela bez váhání před zastávkou na chodník (křižovatka Vladislavova x Lazarská) a "objela" stanicující tramvaje po chodníku (ke křižovatce M.Rettigové x Lazarská). Stejně tak jsem viděl během směny pár taxikářů, kteří po dojetí za stanicující tramvaje, raději hned vycouvali a vydali se jinou trasou (ulicí M.Rettigové). A pak i jak jeden taxík zarputile stál za stanicujícími tramvajemi, takže poslední stanicovala za ním. Chlapík tam pěkně vytuhl pod zraky všech kolem, včetně příslušníků MP, kteří ho sledovali z tramvaje před ním. Myslím, že si příště rozmyslí tudy projíždět. :D

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 14.7.2014 21:41

Já si do dokážu představit v barvách (neb už jsem viděl, jak MMM informuje cestující a slyšel... to nebudeme rozvádět).
MMM sedí u počítače, čte tohle vlákno a řve ku monitoru :)
Já si s tebou jednou zajdu na školení, alespoň jednou nebudu já, ten kdo nejvíce komunikuje s lektorem.
A možná se i pobavím, stejně je to většinou nuda a polovina témat nám nic nedá.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 14.7.2014 21:15

Ano pane, ale diskuze není o tom, že jeden má pravdu. Diskuze je o tom, že se diskutuje. Tvůj názor jsme si přečetli a netřeba jej 10x opakovat.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2014 21:12

G: Nemohu souhlasit, že špatné pochopení platnosti DZ o zákazu vjezdu -nikoliv nepřetržité místo jen v omezenou dobu- je kladem pro MHD/TRAM, pro něž to DZ/zákaz vjezdu nikdy neplatí, protože budou tato vozidla zdržována/blokována až ohrožována nesmyslně/zbytečně otáčející se IAD, pro níž po většinu času by ten zákaz také nebyl platný.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 14.7.2014 16:55

MM-Mikulovsky píše:Proto stále preferuji protože jsem (jak jsem již opakovaně uvedl) přesvědčen, že PODSTATNĚJŠÍ JE VIDITELNOST/NADŘAZENOST (DOBA) PLATNOSTI DZ NAD VÝJIMKOU (= zde neplatnost pro MHD)!
Náhodou, když se to zedituje, tak z toho hezky vyleze jaký to je nesmysl. (že to nemá cenu se hádat o tom žádná). V tomto případě totiž pokud to někdo blbě pochopí tak tam nesmí po celou dobu platnosti a to je jedině dobře.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 14.7.2014 16:32

1) Já to uvedl jen jako příklad.

2) S Tebou to je marný. Tím končím. Nemá to cenu.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 14.7.2014 16:22

MF píše:... Je to asi tak, jako by byla někde značka zákaz vjezdu vozidel těžších než 10t a pod tím mimo MHD a čas "v noci". Tak je vcelku logické, že to tam je kvůli otřesům třeba, protože nechtějí pod okny v noci náklaďáky. Busy snesou a ve dne celá DZ neplatí. Nelze uplatnit to, že půlka omezení přes den platí a půlka ne.

Ještě dodatek: pokud by si opravdu chtěl zdůraznit svoji verzi, tak by musel být zákaz vjezdu s dodatkovou tabulkou mimo MHD 0-24h a mimo IAD 5:15 - 0:15... Ale to je opravdu zbytečné.
Á, tady je chyba - ty k DZ B13-"Zákaz vjezdu vozidel, jejichž okamžitá hmotnost přesahuje vyznačenou mez" přirovnáváš až zavádíš (skoro neexistující) DZ "ZÁKAZ VJEZDU MIMO MHD", jež většina řidičů asi nebude znát (a dá se tedy předpokládat její ignorování/nedodržování jimi), byť ve skutečnosti ta DZ by odpovídala DZ B32-"Jiný zákaz", která asi v Praze není dosud nikde použitá - vše je řešeno DZ s jinými/běžnými(vyhláškou přímo danými) zákazy a dodatkem "MIMO MHD" či "MIMO TRAM". VELMI POCHYBUJI, ŽE DZ B32-"Jiný zákaz" UMOŽŇUJE SPECIFIKACI UVEDENÍM (tebou navrhované) VÝJIMKY V PLATNOSTI - viz tzv. prováděcí vyhláška MD k tzv. silničnímu zákonu, §9, odst.1, odrážka ll.

Proto stále preferuji mnou (od začátku navrhovanou) DZ B1 Zákaz vjezdu všech vozidel (v obou směrech) s dodatkem (ne)platnosti "0.15 - 5:30, MIMO MHD", protože jsem (jak jsem již opakovaně uvedl) přesvědčen, že PODSTATNĚJŠÍ JE VIDITELNOST/NADŘAZENOST (DOBA) PLATNOSTI DZ NAD VÝJIMKOU (= zde neplatnost pro MHD)!

Odpovědět