Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 21.7.2014 21:34

Královská louka: výkop v okolí může být důvod nějaké úpravy SSZ. Nedokážu bez podrobností říct. Divné chování doporučuji hlásit.
SSZ u Mezi hřbitovy a Baumax stále nefungují? Baumax od TRAM aspoň vkládá fáze (když už neumí pořádně prodlužovat), což pro TRAM zc je docela klíčové, aby je to úplně nevypeklo.
Díky.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 20.7.2014 18:25

U Královské louky je to divný...vypadá to jako pevný cyklus, ale výzvy svítí jen přímo, přesto hází perly jako volno přímo a vlevo, nebo červená pro auta ZC společně s volnem pro tram přímo ZC...no prostě bych to vypnul :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.7.2014 18:21

Všiml jsem si taky, nehlásil nic. Netuším totiž, nakolik je to schválně, nebo nakolik jde o závadu.
Stejně tak pozoruju "divný chování" v noci na SSZ při vjezdu do smyčky Smích. nádr. Preference nefunguje, SSZ se tváří jako v pevném cyklu (ovšem v denním režimu se mi zdá, že funguje správně). Nicméně vedle v ulici U Král louky je výkop, takže je to kvůli tomu, nebo je to závada? Jak to poznat? Hlásit či nehlásit? A pokud ano, jak to popsat?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 19.7.2014 13:29

MM-Mikulovsky píše:Kdo z kolegů v posledních dnech jezdil přes zastávku Mezi hřbitovy k Nákladovému nádraží ŽI?
Nepozoroval někdo na SSZ za označníkem oné zastávky závadu na detekci TRAM = nesvítící tzv. stromeček (pokud se řidič nepřihlásí ručně v "zámku na kličku"), SSZ neprodlužuje volno a nedává další (mimo "podružného" - díky jízdě TRAM v protisměru)?
Ano všiml. Již cca 10 dní zpět, ale nedokázal jsem to s jistotou sdělit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.7.2014 12:08

parrot píše:....zlobila SSZ na křižovatce Škrétova/Anglická ve směru od Muzea (řešeno s PD), a navolení do SSZ bylo nefunkční i na Chodovské u Baumaxu ZC.
1.)jmenovana prave dnes dopol opravena -"zakopany pes" musel byt par desitek metru pred ssz v zakopanem kabelu
2.) Ssz u bamaxu pada pevne se zelenou pro iad = s pdt jsem ji neresil

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 18.7.2014 21:48

MM-Mikulovsky píše:Kdo z kolegů v posledních dnech jezdil přes zastávku Mezi hřbitovy k Nákladovému nádraží ŽI?
Nepozoroval někdo na SSZ za označníkem oné zastávky závadu na detekci TRAM = nesvítící tzv. stromeček (pokud se řidič nepřihlásí ručně v "zámku na kličku"), SSZ neprodlužuje volno a nedává další (mimo "podružného" - díky jízdě TRAM v protisměru)?
Ano, potvrzuji že souhlasí. Navolení do SSZ bylo nefunkční oběma směry - stromeček se nerozsvítil a preference neběhala. Podobně v minulém týdnu zlobila SSZ na křižovatce Škrétova/Anglická ve směru od Muzea (řešeno s PD), a navolení do SSZ bylo nefunkční i na Chodovské u Baumaxu ZC.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 18.7.2014 13:59

Martin Šubrt píše:... Ale na sběrných komunikacích se dvěma pruhy to zatím v Praze nemá šanci projít. Podobným kandidátem byla i Hradčanská...
To je velká škoda, snad se to konečně časem změní...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.7.2014 12:57

Neo_Moucha píše:MŠ: jj taky jsem si říkal, že semafor by byl asi ještě víc zdržující, leda že by tam byla světelná závora pro auta jako v Podolí...
Mně by se líbilo něco ve smyslu přechody vyvýšit a udělat z nich retardér, takže by pak mohl být zachován pruh pro BUS bez přerušení, ovšem nic inteligentního na to přehození BUS pruhu zprava doleva mne zatím nenapadlo :) #-o
Tady je jiný problém. Pak je to stále přechod přes dva jízdní pruhy v jednom směru. Sice se to různě obchází a v případě, že je jedním z pruhů buspruh, tak i toleruje, viz druhý přechod před Kulaťákem, ale tady tuším navíc bus pruh bude jen časově omezený, takže by šlo o dva přechody za sebou přes dva jízdní pruhy. Navíc, pokud je jedním z pruhů buspruh, jede v něm vlastně vždy autobus, a ten pokud dává přednost, tak chodec vychází do druhého pruhu zcela bez rozhledu - stejně není viděn tím řidičem auta vedle. To samozřejmě má povinnost zastavit, ale většinou tak nečiní. Podobné řešení s vyvýšenou plochou jsme již navrhovali např. pro přechod u zastávek Dejvická, nebo pro Karlák na zastávku od Spálené. Stejně např. na málo frekventovaných místech typu Poštovky nebo Hotelu Golf. Ale na sběrných komunikacích se dvěma pruhy to zatím v Praze nemá šanci projít. Podobným kandidátem byla i Hradčanská...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.7.2014 12:33

N_M: Ovšem to je skvělý nápad - dokonce i v Praze nejsou jen "ratardérové"/zvýšené přechody pro chodce, ale i celé křižovatky (přes něž jezdí i BUS či dokonce TRAMvaje) - např.:
1.) na ul. Antala Staška
2.) na Sokolovské (u Divadla Gong)

= Dokázalo by se zdůraznit přednost BUS ve vyhrazených pruzích před IAD "zvednutím" (které sice vyžaduje nějaké finanční náklady - ovšem snad menší než výstavba SSZ, na rozdíl od něhož navíc nevyžaduje v provozu napájení el. energií + zvýšené údržbové nároky proti "ploché" vozovce) této (snad jsem ji identifikoval správně) křižovatky následujícím způsobem (viz příloha):
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 18.7.2014 10:34

MŠ: jj taky jsem si říkal, že semafor by byl asi ještě víc zdržující, leda že by tam byla světelná závora pro auta jako v Podolí...
Mně by se líbilo něco ve smyslu přechody vyvýšit a udělat z nich retardér, takže by pak mohl být zachován pruh pro BUS bez přerušení, ovšem nic inteligentního na to přehození BUS pruhu zprava doleva mne zatím nenapadlo :) #-o

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.7.2014 10:19

Neo_Moucha: Navrhuje se semafor, ale vykazuje v souhrnu větší zdržení pro všechny než to zúžení.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.7.2014 10:05

Kdo z kolegů v posledních dnech jezdil přes zastávku Mezi hřbitovy k Nákladovému nádraží ŽI?
Nepozoroval někdo na SSZ za označníkem oné zastávky závadu na detekci TRAM = nesvítící tzv. stromeček (pokud se řidič nepřihlásí ručně v "zámku na kličku"), SSZ neprodlužuje volno a nedává další (mimo "podružného" - díky jízdě TRAM v protisměru)?

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 18.7.2014 10:04

skyo píše:Návrh vyhrazeného jízdního pruhu na komunikacích Roztocká a Podbabská zveřejněný na úřední desce MHMP pod číslem ODA-0329/2014
Fajn, ale tohle místo je peklo a nutí mne přemýšlet, jestli by to nešlo udělat jinak:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

skyo
Uživatel
Příspěvky: 25
Registrován: 25.6.2008 23:31

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od skyo » 17.7.2014 21:56

Návrh vyhrazeného jízdního pruhu na komunikacích Roztocká a Podbabská zveřejněný na úřední desce MHMP pod číslem ODA-0329/2014

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.7.2014 14:02

9001: s těmi stěhováky nic neporušíte, když v zákazu stání (potažmo v druhé řadě) zastavíte tak, že pro oba směry jízdy vedle nich zůstane prostor široký 3m, pokud by zůstal menší či dokonce žádný, tak se porušil (již mnou uvedený) §25, odst.3 tzv. silničního zákona.

Ovšem na druhou stranu je tu platný
§ 13, odst.1 tzv. silničního zákona píše:Podél nástupního nebo ochranného ostrůvku se jezdí vpravo; vlevo se smí jet jen tehdy, brání-li jízdě vpravo překážka nebo jestliže je to bezpečnější s ohledem na rozměry vozidla nebo nákladu. Při jízdě podél nástupního nebo ochranného ostrůvku je nutno dbát zvýšené opatrnosti. Podél tramvaje se jezdí vpravo, pokud není dopravní značkou "Objíždění tramvaje" povolena jízda vlevo.
= :
1.) i stojící auto (např. kvůli nakládce/vykládce) může být překážkou -viz:
§ 33, odst.2 píše: Vozidlo stojící za snížené viditelnosti v obci na místě, kde tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích, nebo na pozemní komunikaci mimo obec musí mít rozsvícena alespoň na straně přivrácené ke středu pozemní komunikace obrysová nebo parkovací světla, popřípadě musí být osvětleno na straně přivrácené ke středu pozemní komunikace alespoň jedním bílým neoslňujícím světlem viditelným zpředu i zezadu. To neplatí na parkovišti.
§26, odst.3 píše:Řidič motorového vozidla, které je povinně vybaveno přenosným výstražným trojúhelníkem,2) musí tohoto trojúhelníku užít po dobu nouzového stání, například při přerušení jízdy pro závadu na vozidle nebo nákladu, v důsledku dopravní nehody nebo pro náhlou nevolnost, jestliže takové vozidlo tvoří překážku provozu na pozemních komunikacích. Trojúhelník musí umístit na okraj vozovky tak, aby byl pro přijíždějící řidiče včas a zřetelně viditelný, a to ve vzdálenosti nejméně 50 m, na dálnici nejméně 100 m za vozidlem. V obci může být tato vzdálenost, vyžadují-li to okolnosti, kratší. Je-li motorové vozidlo vybaveno výstražným světelným zařízením, musí ho řidič užít nejméně po dobu, než výstražný trojúhelník umístí na vozovce.
2.) možno kvůli nakládce/vykládce zabrat i jediný jízdní pruh vpravo od nástupního ostrůvku, pokud vozidla v daném směru mohou "dočasně" projet/objet podél toho ostrůvku vlevo (= po TT/koleji)!

Odpovědět