Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.7.2014 15:25

Baumax jsem nahlásil. Doporučuji tyto věci hlásit na PDT, už to mohlo být vyřešené. Díky.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.7.2014 15:24

Tramvaj od Hradčaské se přihlašuje na odhlašováku Badeniho. Pokud se přihlásila před namáčknutím tlačítka a byla to současně první TRAM (neprodlužovalo se předtím pro žádnou jinou), tak to na ni mělo počkat. Pokud ne, znamenalo by to, že něco třeba nefunguje... Zkusím na to někdy podívat.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 23.7.2014 13:54

Takový postřeh - včera jsem se docela styděl, když jsem jako cyklista po zmačknutí čudlíku na křižovatce na Letné (viz. obrázek) zastavil od Hradčanské jedoucí TRAM č. 1, která dostala stůj... Tato křižovatka nemá preferenci, nebo má, ale technicky nezvládnutou, aby byla dostatečně daleko?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

OKN81
Uživatel
Příspěvky: 14
Registrován: 28.10.2010 20:25
Bydliště: Praha - Miškovice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od OKN81 » 23.7.2014 8:57

willyjeff píše:
Karosák píše:...přijde mi to jako šikana od SSZ :twisted:
Jako dobrá šikana a trolling mě osobně přijde také cyklus na Proseku u metra (na té velké křižovatce tzv. U billy). Jel jsem teď několikrát s 513 a v jednu ráno je díky všem semaforům po cestě mezi Nádr. Vysočany a Prosekem (SSZ Nám. OSN, SSZ Vysočanská x Ke Klíčovu a téhle velké křižovatky) i třeba 7 minut. To je prostě šílený. Právě na té velké křižovatce je to o to vtipnější, že je ulice Prosecká směrem k Palmovce uzavřena a tedy ta křižovatka ztratila celý jeden směr, ale zelenou to drží pro neexistující auta třeba i 100 vteřin. V noci je to napřesdržku.
Na Proseku je tohle již nekolik let, bohužel treba i 511, tam stojí, když jede směr Letňany. Nevím jaký to může mít důvod, natož smysl...

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 22.7.2014 18:56

Karosák píše:...přijde mi to jako šikana od SSZ :twisted:
Jako dobrá šikana a trolling mě osobně přijde také cyklus na Proseku u metra (na té velké křižovatce tzv. U billy). Jel jsem teď několikrát s 513 a v jednu ráno je díky všem semaforům po cestě mezi Nádr. Vysočany a Prosekem (SSZ Nám. OSN, SSZ Vysočanská x Ke Klíčovu a téhle velké křižovatky) i třeba 7 minut. To je prostě šílený. Právě na té velké křižovatce je to o to vtipnější, že je ulice Prosecká směrem k Palmovce uzavřena a tedy ta křižovatka ztratila celý jeden směr, ale zelenou to drží pro neexistující auta třeba i 100 vteřin. V noci je to napřesdržku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.7.2014 14:19

Královskou louku bys hlásil? Mě to připadá jako pevný cyklus, ale občas to padne dobře, přitom výzvy nesvítí všechny, ale jen ta přímo a v noci se to podle Bobika chová dynamicky...to už jim může rovnou brnknout Milan :? Nevím, ale pro tohle myslím na PD fakt pochopení není...ale rád jim to budu volat, když budu vědět, že to má smysl Z:idea:
Já bych měl k Floře-je to dlouhodobá záležitost, ale volno pro 5 DC padá strašně brzy a odbavování cestujících tam pro jejich četnost bývá rozhodně delší, než na Vinohradských hřbitovech, přitom doba přidělení volna je zhruba stejná. Po celou dobu odbavování to usilovně prodlužuje, ale po zavření dveří typický smolík, stíhám to tak 50:50, o druhý pokus se někdy musí škemrat s kličkou a i když ne, tak se na něj čeká brutálně dlouho a v zrcátku už vidím ty hromadící se 11 a 16 :( Je to škoda, jinak to tam šlape celkem hezky, šlo by to trošku zkrotit?
A jentak mimo soutěž. Hustý jsou světla pod Želvou pro IAD ZC. Velmi často odjíždím ze Želvy dolů a IAD směrem ke Strašnicím má červenou. Snad od úpravy jsem se snažil přijít na to proč. Není tam kolize ani s chodci, ani s vyjíždějícími vozidly od hotelu, když má přece tram volno...přijde mi to jako šikana od SSZ :twisted:

parrot
Uživatel
Příspěvky: 238
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 22.7.2014 8:59

Grossák píše:Královská louka: výkop v okolí může být důvod nějaké úpravy SSZ. Nedokážu bez podrobností říct. Divné chování doporučuji hlásit.
SSZ u Mezi hřbitovy a Baumax stále nefungují? Baumax od TRAM aspoň vkládá fáze (když už neumí pořádně prodlužovat), což pro TRAM zc je docela klíčové, aby je to úplně nevypeklo.
Díky.
Mezi hřbitovy je již opraveno. Díky. Přihlašování probíhá v pořádku z obou stran. Ten Baumax ZC nerozsvěcel stromeček a tram to měla na čekačku, až proběhnou volna pro IAD ze všech stran. Může prosím opravu někdo kdo má 11 nebo 56 potvrdit? Já se tam teď bohužel do konce týdne nedostanu...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 592
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 21.7.2014 21:34

Královská louka: výkop v okolí může být důvod nějaké úpravy SSZ. Nedokážu bez podrobností říct. Divné chování doporučuji hlásit.
SSZ u Mezi hřbitovy a Baumax stále nefungují? Baumax od TRAM aspoň vkládá fáze (když už neumí pořádně prodlužovat), což pro TRAM zc je docela klíčové, aby je to úplně nevypeklo.
Díky.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 20.7.2014 18:25

U Královské louky je to divný...vypadá to jako pevný cyklus, ale výzvy svítí jen přímo, přesto hází perly jako volno přímo a vlevo, nebo červená pro auta ZC společně s volnem pro tram přímo ZC...no prostě bych to vypnul :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4389
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.7.2014 18:21

Všiml jsem si taky, nehlásil nic. Netuším totiž, nakolik je to schválně, nebo nakolik jde o závadu.
Stejně tak pozoruju "divný chování" v noci na SSZ při vjezdu do smyčky Smích. nádr. Preference nefunguje, SSZ se tváří jako v pevném cyklu (ovšem v denním režimu se mi zdá, že funguje správně). Nicméně vedle v ulici U Král louky je výkop, takže je to kvůli tomu, nebo je to závada? Jak to poznat? Hlásit či nehlásit? A pokud ano, jak to popsat?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3515
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 19.7.2014 13:29

MM-Mikulovsky píše:Kdo z kolegů v posledních dnech jezdil přes zastávku Mezi hřbitovy k Nákladovému nádraží ŽI?
Nepozoroval někdo na SSZ za označníkem oné zastávky závadu na detekci TRAM = nesvítící tzv. stromeček (pokud se řidič nepřihlásí ručně v "zámku na kličku"), SSZ neprodlužuje volno a nedává další (mimo "podružného" - díky jízdě TRAM v protisměru)?
Ano všiml. Již cca 10 dní zpět, ale nedokázal jsem to s jistotou sdělit.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8463
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 19.7.2014 12:08

parrot píše:....zlobila SSZ na křižovatce Škrétova/Anglická ve směru od Muzea (řešeno s PD), a navolení do SSZ bylo nefunkční i na Chodovské u Baumaxu ZC.
1.)jmenovana prave dnes dopol opravena -"zakopany pes" musel byt par desitek metru pred ssz v zakopanem kabelu
2.) Ssz u bamaxu pada pevne se zelenou pro iad = s pdt jsem ji neresil

parrot
Uživatel
Příspěvky: 238
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 18.7.2014 21:48

MM-Mikulovsky píše:Kdo z kolegů v posledních dnech jezdil přes zastávku Mezi hřbitovy k Nákladovému nádraží ŽI?
Nepozoroval někdo na SSZ za označníkem oné zastávky závadu na detekci TRAM = nesvítící tzv. stromeček (pokud se řidič nepřihlásí ručně v "zámku na kličku"), SSZ neprodlužuje volno a nedává další (mimo "podružného" - díky jízdě TRAM v protisměru)?
Ano, potvrzuji že souhlasí. Navolení do SSZ bylo nefunkční oběma směry - stromeček se nerozsvítil a preference neběhala. Podobně v minulém týdnu zlobila SSZ na křižovatce Škrétova/Anglická ve směru od Muzea (řešeno s PD), a navolení do SSZ bylo nefunkční i na Chodovské u Baumaxu ZC.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 66
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 18.7.2014 13:59

Martin Šubrt píše:... Ale na sběrných komunikacích se dvěma pruhy to zatím v Praze nemá šanci projít. Podobným kandidátem byla i Hradčanská...
To je velká škoda, snad se to konečně časem změní...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 18.7.2014 12:57

Neo_Moucha píše:MŠ: jj taky jsem si říkal, že semafor by byl asi ještě víc zdržující, leda že by tam byla světelná závora pro auta jako v Podolí...
Mně by se líbilo něco ve smyslu přechody vyvýšit a udělat z nich retardér, takže by pak mohl být zachován pruh pro BUS bez přerušení, ovšem nic inteligentního na to přehození BUS pruhu zprava doleva mne zatím nenapadlo :) #-o
Tady je jiný problém. Pak je to stále přechod přes dva jízdní pruhy v jednom směru. Sice se to různě obchází a v případě, že je jedním z pruhů buspruh, tak i toleruje, viz druhý přechod před Kulaťákem, ale tady tuším navíc bus pruh bude jen časově omezený, takže by šlo o dva přechody za sebou přes dva jízdní pruhy. Navíc, pokud je jedním z pruhů buspruh, jede v něm vlastně vždy autobus, a ten pokud dává přednost, tak chodec vychází do druhého pruhu zcela bez rozhledu - stejně není viděn tím řidičem auta vedle. To samozřejmě má povinnost zastavit, ale většinou tak nečiní. Podobné řešení s vyvýšenou plochou jsme již navrhovali např. pro přechod u zastávek Dejvická, nebo pro Karlák na zastávku od Spálené. Stejně např. na málo frekventovaných místech typu Poštovky nebo Hotelu Golf. Ale na sběrných komunikacích se dvěma pruhy to zatím v Praze nemá šanci projít. Podobným kandidátem byla i Hradčanská...

Odpovědět