Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No nekecej, něco je tam fakt jinak. Přede mnou 26 odjela a za ní to spadlo. Ovšem zespoda jela 13 a než jsem se dokutalel k cockam hodily volno současně s tím DC, tedy to, na co už 2 roky čekáme. Jinak už od jara to tam jde lépe projet, ale tohoto jsem si všiml dnes prvně a je to terno!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
V pátek jsem měl l.13 a mám pocit, že se zlepšil odjezd z Želvy směr Vinohradské hřbitovy. Opravdu už upraveno nebo se mi něco zdálo?
Re: Preference / antipreference MHD
Martine máš pravdu. Aktuálně před chvílí sahala kolona ZC až před zastávku Lipanská ke kostelu na Sladkovského náměstí a v ní uvězněné 4 spoje. Měl jsem asi s 9 vždy štěstí na čistý průjezd, a nebo se to po dobu stanicování v Lipanské stačilo za rohem uvolnit.Martin Šubrt píše:parrot: Ondříčkova zc. Mám tam zprávy o tom, že se daleko více stojí od centra v kolonách. Dnes jsem tam byl a tramvaje nárazově popojížděly už od Lipanské od oblouku. Za chvilku to ale bylo zase prázdný. Co jsem tak zaznamenal, tak bude problém v tom, když se sejdou auta odbočující od centra doleva či doprava. Doprava dává přednost chodcům, doleva tramvaji nebo protisměru a pak zelená rychle uteče a celkově toho projede málo a vzniká kolona. Jaké máte zkušenosti ostatní? Zatím bych zvážil posun volna pro chodce na bočním přechodu a možná, kdyby to bylo hodně zlý, tak zákaz levého odbočení pro auta do Lupáčovy.
pro MM-Mikulovského: info o umisťování krabiček na opačný břeh na školení jsem také zaregistroval, ale ta krabka tam vážně není. Vyhlašuji tímto pátrání po krabičce na Olšanském nám.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Funguje to i když přihlásíš imaginární linku 56.MM-Mikulovsky píše:Asi před měsícem při prvním zpozorování závady mne "vysvobodila" protijedoucí l.18 ZC, ale tentokrát jsem na ní nečekal a šel SSZ (což mne napadlo během hlášení PDT) "ošulit" a přihlásil se pro mne vlevo za rohem v zámku na kličku od Fidlovačky! V obou případech přihlášení od Fidlovačky vpravo stromeček vlevo od NBS v daný moment začal poblikávat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
řidiči TRAMvají DPP mající již za sebou letošní školení3 by měli být proškoleni, že není-li zámek pro přihlášení kličkou do SSZ vpravo od TT (zejména pro mnoho pruhů IAD mezi TT a chodníkem se sloupem SSZ), tak jej mají zkusit hledat vlevo (= přejít před čelem své TRAMvaje svou kolej, protisměrnou kolej a 1 pruh protisměrné IAD).parrot píše:.... Ještě jedna novinka posledních dní. Je nová SSZ na Olšanském nám. na křižovatce s Lupáčovou a Ondříčkovou. .... přihlašovák je nově umístěný až za zastávkou DC a už jsem několikrát zaregistroval, že pokud svítí SSZ na volno, tram se rozjede - přihlásí do stromečku - stromeček zhasne a kuličky padají na stůj. Stromeček se pak už nerozsvítí, čeká se celý cyklus a není se ani kde navolit (před 3 dny jsem nikde nenašel krabičku). ....
Jinak v týdnu se mi opět zopakoval zásek SSZ Otakarova od NBS DC = pro levé odbočení "stromeček" zde běžně poblikává, ale v záseku svítí a SSZ nechce udělit tímto směrem volno (naopak tam vkládá pravé - i přes opakované ruční přehození ROV a snahy přihlášení kličkou v zámku z tohoto směru). Asi před měsícem při prvním zpozorování závady mne "vysvobodila" protijedoucí l.18 ZC, ale tentokrát jsem na ní nečekal a šel SSZ (což mne napadlo během hlášení PDT) "ošulit" a přihlásil se pro mne vlevo za rohem v zámku na kličku od Fidlovačky! V obou případech přihlášení od Fidlovačky vpravo stromeček vlevo od NBS v daný moment začal poblikávat.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ - ano, tvoje pozorování potvrzuju, pohyboval jsem se tam jako kaštan odpoledne kolem šesté a kolony ZC, byť menší, "jen" kolem oblouku před Bezovkou. I tak to tram nepříjemně zdržuje a nějaká minutka se tam chytne.
Jinak pozoruju zcela nestandardní chování Průběžná x V korytech. Před reko to na odbočení do smyčky padalo hned po navolení a vpodstatě do jízdy, teď to zelenou a volno přímo ukončí, pustí koryta a teprve po nějaké době odbočení. DC vpodstatě taktéž, ukončí volno, pustí příčný směr. Když pominu, že to SSZ je tam v noci zapnuté naprosto zbytečně, tak předtím to alespoň taknějak fungovalo.
Jinak pozoruju zcela nestandardní chování Průběžná x V korytech. Před reko to na odbočení do smyčky padalo hned po navolení a vpodstatě do jízdy, teď to zelenou a volno přímo ukončí, pustí koryta a teprve po nějaké době odbočení. DC vpodstatě taktéž, ukončí volno, pustí příčný směr. Když pominu, že to SSZ je tam v noci zapnuté naprosto zbytečně, tak předtím to alespoň taknějak fungovalo.
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ: A bylo to SSZ tedy vůbec nutný? Nestačilo pouze upravit ty ostrůvky, jako se stalo a nechat provozu, ať se usměrní sám?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
parrot: Ondříčkova zc. Mám tam zprávy o tom, že se daleko více stojí od centra v kolonách. Dnes jsem tam byl a tramvaje nárazově popojížděly už od Lipanské od oblouku. Za chvilku to ale bylo zase prázdný. Co jsem tak zaznamenal, tak bude problém v tom, když se sejdou auta odbočující od centra doleva či doprava. Doprava dává přednost chodcům, doleva tramvaji nebo protisměru a pak zelená rychle uteče a celkově toho projede málo a vzniká kolona. Jaké máte zkušenosti ostatní? Zatím bych zvážil posun volna pro chodce na bočním přechodu a možná, kdyby to bylo hodně zlý, tak zákaz levého odbočení pro auta do Lupáčovy.
Re: Preference / antipreference MHD
Bobik: Sparta dle posledních pozorování (průjezd dnes ráno) stále kvoká, stále kvoká.
Áno, áno, stále kvoká. Při dnešních třech průjezdech jen při tom posledním od Letenského nám. padla překvapivě předvěst (no možná překvapivě ne - jel totiž protijedoucí vlak) na volno a stromeček se rozsvítil a volno zůstalo. Opačným směrem a vůbec jinak stále ve stejném pevném cyklu.
Dnes navíc perlila Veletržní x Dukelských Hrdinů. Volno pro IAD pokaždé celé 2 minuty. Při třetím kole jsem se už vzteknul jak beruška, která přistane na umělý kytce, a volal na PD se žádostí o prověření kde je zakopaný pes. A při posledním večerním průjezdu to již bylo ok
Ještě jedna novinka posledních dní. Je nová SSZ na Olšanském nám. na křižovatce s Lupáčovou a Ondříčkovou. ZC je to OK, ale směr DC je potřeba trošku poladit. Novinkou je červená odbočovací šipka do Ondříčkovy ul. (za to palec nahoru a velká pochvala), ale přihlašovák je nově umístěný až za zastávkou DC a už jsem několikrát zaregistroval, že pokud svítí SSZ na volno, tram se rozjede - přihlásí do stromečku - stromeček zhasne a kuličky padají na stůj. Stromeček se pak už nerozsvítí, čeká se celý cyklus a není se ani kde navolit (před 3 dny jsem nikde nenašel krabičku).
Jo Spojovací včera večer taky super. Odjezdy tram ze smyčky někdy okolo 18 - 19 h po jedné minutě (l.1 + 9 + 11 + zátahy do vozoven) a světla pouští (pokud se řidič nenavolí v krabičce) až po cca 1,5 minutě. Byl jsem pěkně v koloně až třetí v pořadí před nástupní zastávkou a měl čas odjezdu z konečné se zpožděním 140 sekund.
Áno, áno, stále kvoká. Při dnešních třech průjezdech jen při tom posledním od Letenského nám. padla překvapivě předvěst (no možná překvapivě ne - jel totiž protijedoucí vlak) na volno a stromeček se rozsvítil a volno zůstalo. Opačným směrem a vůbec jinak stále ve stejném pevném cyklu.
Dnes navíc perlila Veletržní x Dukelských Hrdinů. Volno pro IAD pokaždé celé 2 minuty. Při třetím kole jsem se už vzteknul jak beruška, která přistane na umělý kytce, a volal na PD se žádostí o prověření kde je zakopaný pes. A při posledním večerním průjezdu to již bylo ok
Ještě jedna novinka posledních dní. Je nová SSZ na Olšanském nám. na křižovatce s Lupáčovou a Ondříčkovou. ZC je to OK, ale směr DC je potřeba trošku poladit. Novinkou je červená odbočovací šipka do Ondříčkovy ul. (za to palec nahoru a velká pochvala), ale přihlašovák je nově umístěný až za zastávkou DC a už jsem několikrát zaregistroval, že pokud svítí SSZ na volno, tram se rozjede - přihlásí do stromečku - stromeček zhasne a kuličky padají na stůj. Stromeček se pak už nerozsvítí, čeká se celý cyklus a není se ani kde navolit (před 3 dny jsem nikde nenašel krabičku).
Jo Spojovací včera večer taky super. Odjezdy tram ze smyčky někdy okolo 18 - 19 h po jedné minutě (l.1 + 9 + 11 + zátahy do vozoven) a světla pouští (pokud se řidič nenavolí v krabičce) až po cca 1,5 minutě. Byl jsem pěkně v koloně až třetí v pořadí před nástupní zastávkou a měl čas odjezdu z konečné se zpožděním 140 sekund.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Sparta dle posledních pozorování (průjezd dnes ráno) stále kvoká, stále kvoká.
Octárna - jo, na "špeky" jsem si štěžoval už před časem, zdá se, že ten od Petřin už vymizel, ale zbytek stále ne/funguje jako dřív.
Octárna - jo, na "špeky" jsem si štěžoval už před časem, zdá se, že ten od Petřin už vymizel, ale zbytek stále ne/funguje jako dřív.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Tak co ta Sparta? DC jen na blízký kontakt a ZC jen při dobrém rosném bodě. Vzdálený kontakt ZC od pohledu v pořádku, blízký má ulomenou pacičku, ale protože to hapruje z obou stran, vidím to na nějakou SW botu.
A mám stížnost na Octárnu, kterou jsem tu už možná naznačoval-přifrčím od Hládkova a cca 5-10 m před čočkami problikne/zhasne výzva. Což jednoho vyděsí, ale pokud není nic od Petřin, zůstává svítit volno. Pokud je něco od Petřin, je toto okamžitě vpouštěno do křižovatky. Takže jsem byl dneska za , protože to náhlé a především nečekané stůj nebylo komfortně dobrzdiletné a tudíž jsem pokračoval. Avšak ve vrcholu křižovatky jsme se s tou dvojkou sjeli skoro nastejno. Stydím se a omlouvám se mu , ale tohle je fakt levárna. Poprvé se o tom musí vědět a podruhé musí člověk na tom rovném úseku zvolnit a v podstatě se připravit na to, že si to odstojí. Takhle teda ne-e
A na Dlabačově zase pevný cyklus, do v@le pr , už </>fix
A mám stížnost na Octárnu, kterou jsem tu už možná naznačoval-přifrčím od Hládkova a cca 5-10 m před čočkami problikne/zhasne výzva. Což jednoho vyděsí, ale pokud není nic od Petřin, zůstává svítit volno. Pokud je něco od Petřin, je toto okamžitě vpouštěno do křižovatky. Takže jsem byl dneska za , protože to náhlé a především nečekané stůj nebylo komfortně dobrzdiletné a tudíž jsem pokračoval. Avšak ve vrcholu křižovatky jsme se s tou dvojkou sjeli skoro nastejno. Stydím se a omlouvám se mu , ale tohle je fakt levárna. Poprvé se o tom musí vědět a podruhé musí člověk na tom rovném úseku zvolnit a v podstatě se připravit na to, že si to odstojí. Takhle teda ne-e
A na Dlabačově zase pevný cyklus, do v@le pr , už </>fix
Re: Preference / antipreference MHD
Zkušenost z busů. Jízdní řády typicky řepských KB linek jsou zejména večer na krev. Opravdu se z nás stávají piloti, občas nemáme ani čas na klidný obrat. Některé linky mají až o 8 minut kratší JD.
Člověk je už naučen lítat, když v tom vyfasuje pořadí na 196/197. A hle, najednou všude čeká do času, může se courat 30 km/h, počkat na kdekoho a ještě pořád neví, co s časem.
Začínám přemýšlet nad tím, že to minimálně u busů má souvislost s tím, kdo konkrétní oblast Prahy projektuje. Někde je tendence ke zpožďovacím JŘ - kaštanovi to zaručeně neujede - a někde je snaha naopak, aby bus byl na každé zastávce na minutu přesně.
Člověk je už naučen lítat, když v tom vyfasuje pořadí na 196/197. A hle, najednou všude čeká do času, může se courat 30 km/h, počkat na kdekoho a ještě pořád neví, co s časem.
Začínám přemýšlet nad tím, že to minimálně u busů má souvislost s tím, kdo konkrétní oblast Prahy projektuje. Někde je tendence ke zpožďovacím JŘ - kaštanovi to zaručeně neujede - a někde je snaha naopak, aby bus byl na každé zastávce na minutu přesně.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2235
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
22 minut bylo Anděl - Řepy po navěšení mnoha OR, jinak původní letecké BKV Řepy byly fakt 20 (18/17)
Re: Preference / antipreference MHD
Jestliže je přístup DP a Ropidu k dodržování JŘ a stanovování jízdních dob podle zásady "Ať to radši jede o 3 min. později než o 10 s dřív", tak se nelze divit.von Špilberk píše: ...
Ostatně jízdní doby se tak počítají už dávno: žádní cestující, žádná auta, žádné jiné tramvaje, žádné výkopy s OR10, na semaforech jen volno, zkrátka na ulici nejsou žádné problémy a tramvaj jen jede, jede a jede.
...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Není problém.parrot píše:Původní jízdní dobu nepamatuji, protože jsem ještě nebyl u podniku, ale rád bych je taky znal.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.