Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4571
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 04.9.2014 19:14

Sparta dle posledních pozorování (průjezd dnes ráno) stále kvoká, stále kvoká.
Octárna - jo, na "špeky" jsem si štěžoval už před časem, zdá se, že ten od Petřin už vymizel, ale zbytek stále ne/funguje jako dřív.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3635
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.9.2014 16:12

Tak co ta Sparta? DC jen na blízký kontakt a ZC jen při dobrém rosném bodě. Vzdálený kontakt ZC od pohledu v pořádku, blízký má ulomenou pacičku, ale protože to hapruje z obou stran, vidím to na nějakou SW botu.

A mám stížnost na Octárnu, kterou jsem tu už možná naznačoval-přifrčím od Hládkova a cca 5-10 m před čočkami problikne/zhasne výzva. Což jednoho vyděsí, ale pokud není nic od Petřin, zůstává svítit volno. Pokud je něco od Petřin, je toto okamžitě vpouštěno do křižovatky. Takže jsem byl dneska za :prase , protože to náhlé a především nečekané stůj nebylo komfortně dobrzdiletné a tudíž jsem pokračoval. Avšak ve vrcholu křižovatky jsme se s tou dvojkou sjeli skoro nastejno. Stydím se a omlouvám se mu :oops: , ale tohle je fakt levárna. Poprvé se o tom musí vědět a podruhé musí člověk na tom rovném úseku zvolnit a v podstatě se připravit na to, že si to odstojí. Takhle teda ne-e (-X

A na Dlabačově zase pevný cyklus, do v@le pr :zadnice , už </>fix :smt021

johndj
Uživatel
Příspěvky: 179
Registrován: 05.4.2009 21:17
Bydliště: Zličín
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od johndj » 02.9.2014 9:18

Zkušenost z busů. Jízdní řády typicky řepských KB linek jsou zejména večer na krev. Opravdu se z nás stávají piloti, občas nemáme ani čas na klidný obrat. Některé linky mají až o 8 minut kratší JD.
Člověk je už naučen lítat, když v tom vyfasuje pořadí na 196/197. A hle, najednou všude čeká do času, může se courat 30 km/h, počkat na kdekoho a ještě pořád neví, co s časem.
Začínám přemýšlet nad tím, že to minimálně u busů má souvislost s tím, kdo konkrétní oblast Prahy projektuje. Někde je tendence ke zpožďovacím JŘ - kaštanovi to zaručeně neujede - a někde je snaha naopak, aby bus byl na každé zastávce na minutu přesně.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2115
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 02.9.2014 9:06

22 minut bylo Anděl - Řepy po navěšení mnoha OR, jinak původní letecké BKV Řepy byly fakt 20 (18/17) :wink:

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 02.9.2014 8:10

von Špilberk píše: ...
Ostatně jízdní doby se tak počítají už dávno: žádní cestující, žádná auta, žádné jiné tramvaje, žádné výkopy s OR10, na semaforech jen volno, zkrátka na ulici nejsou žádné problémy a tramvaj jen jede, jede a jede.
...
Jestliže je přístup DP a Ropidu k dodržování JŘ a stanovování jízdních dob podle zásady "Ať to radši jede o 3 min. později než o 10 s dřív", tak se nelze divit.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 01.9.2014 19:59

parrot píše:Původní jízdní dobu nepamatuji, protože jsem ještě nebyl u podniku, ale rád bych je taky znal. :D
Není problém. 8-)
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MPL
Uživatel
Příspěvky: 160
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MPL » 01.9.2014 13:26

von Špilberk píše:Uznávám, že bývám na Andělu DC tak o minutu dřív, a taky se snažím, abych tam o tu minutu dřív byl, protože na Andělu je velká výměna cestujících, a tím mi ta minuta vždycky pěkně uteče. Ale tak je to podle mne v pořádku, aby tramvaj jela dál do centra na čas a ne aby si přivezla z okraje města, kde jede pořád na zvýšeném pásu, už zpoždění.
Ale zas: když chci být u Anděla s rezervou, abych i po výměně cestujících mohl jet dál do města na čas, musím na to pěkně šlapat.
Tak to hlavně nikde neříkej, nebo o tu minutu v JŘ přijdeš (Když se to tak dá jezdit parvidelně, ne?) :!:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4068
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 01.9.2014 8:36

parrot píše:Ta Evropská je možná ještě po nedávném reku taky pěkná divočina. Je ještě ze Šárky po Červený vrch mezi zastávkami vše po jedné minutě a je z toho spíš než jízdní řád pro tram letecký řád pro Gripeny? :D
Myslím, že ano, ale bez záruky. Já měl během prázdnin párkrát l.26 a ano, Evropská DC se dá vyjet s minimálním zpožděním, ale prostě se to musí ze Šárky rvát do města na plný pecky, abych se pak zastavil před "vjezdovým návěstidlem" do stanice Dejvická. ZC se dá i něco nahnat, ale musí být málo lidí a štěstí na semaforech. Ale to byly prázdniny, jak se to pojede za plného provozu, to se uvidí.
MM-Mikulovsky píše:
trainzjohny píše:Tedy nic proti vašemu "kňourání" ale já jezdím zmiňovaný šílený úsek Sídliště Řepy - Anděl skoro denně a v naprosté většině případů je tramvaj na Andělu tak brzo že tam ještě stojí s otevřenýma dveřma když už je všechno nastoupený a čeká do času.
no mívám to podobně, jen častěji pouze úsek Kotlářka - Anděl, ale to bude asi tím, že prostě na rozdíl od většiny musím "jezdit jako prase".
Uznávám, že bývám na Andělu DC tak o minutu dřív, a taky se snažím, abych tam o tu minutu dřív byl, protože na Andělu je velká výměna cestujících, a tím mi ta minuta vždycky pěkně uteče. Ale tak je to podle mne v pořádku, aby tramvaj jela dál do centra na čas a ne aby si přivezla z okraje města, kde jede pořád na zvýšeném pásu, už zpoždění.
Ale zas: když chci být u Anděla s rezervou, abych i po výměně cestujících mohl jet dál do města na čas, musím na to pěkně šlapat.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3635
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 31.8.2014 19:39

Jo, to by sedělo.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1554
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 31.8.2014 18:22

Karosák píše:Včera jsem jezdil kolem Invalidovny a na tom pravoúhlém křížení s IAD směrem k Urxově trčí se země nějaké sloupky a z nich oštípané kousky kablíků.
Není to jen pozůstatek SSZ z doby, kdy se tam na Sokolovskou napojovala ještě nedostavěná Pobřežní?

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 31.8.2014 12:30

von Špilberk píše:
chemik píše:2 minuty újezd - ND??? :lol: :lol: :lol: masakr...
Tak co by ne :?: Když padne Újezd do jízdy, když bude prázdný most a když padnou čočky u Divadla do jízdy, tak klidně. :wink:
Ostatně jízdní doby se tak počítají už dávno: žádní cestující, žádná auta, žádné jiné tramvaje, žádné výkopy s OR10, na semaforech jen volno, zkrátka na ulici nejsou žádné problémy a tramvaj jen jede, jede a jede.
Preference MHD je přece prioritou města a je to vidět na každém rohu. 8-)

Dobrý je taky úsek Malovanka - Král. letohrádek za 5 (slovy "pět") minut :!:
parrot píše:Jinak změny jízdních dob se dají prý domluvit s odbory, anebo je snad na to u podniku nějaký člobrda, kterému se dá odeslat mail. Já se teď např. chystám napsat kvůli ubrané minutě u l. 6 a 9 mezi Újezdem a Nár. divadlem
Tak nám pak napište, co vám člobrda odpověděl. Hádám něco jako děkujeme za podnět, budeme sledovat...
Je to asi rok (nebo už 2?), co se dělali "velké" úpravy jízdních dob, ale moc to nedopadlo. Dám 2 příklady: V úseku Staroměstská - ND byly 3 minuty (2+1). Požadavek byl Lázně - Divadlo +1. Požadavku bylo vyhověno, ale ta minuta se vzala s úseku Staroměstská - Lázně, takže výsledek po úpravě 1+2, což je pořád 3, že. 8-)
Druhý příklad byl z Evropské, do dvou úseků se žádalo +1, opět bylo vyhověno, ale opět se ta minuta vzala v předchozím úseku, takže snaha prodloužit jízdní dobu z Šárky na Dejvickou nevyšla. Jako by snad tušili, o co nám jde, a zkazili nám to. 8-)
Takže jsem nad tím zlomil hůl a už na to nadávám jen tady. V tomhle ohledu je Oddělení JŘ hodně podobné ROPIDu: jim to na papíře vychází a to je hlavní.
Ono už v kurzu nám říkali, že se šetří, a přidaná minuta v JŘ může znamenat nutnost vypravit na linku o vlak víc. Takže se zkrátka šetří.
však si od toho taky moc neslibuji, jen píšu o sjednocení jízdní doby linek 6 a 9 společně s linkou 22 na stejnou dobu. Ve špičce jsou 2 minuty na úsek málo, a ono to možná samo vybublá, až se v září ukáže, že se tam v daném úseku tram sekají právě na mostě Legií a z KB Národní tř. odjíždí pozdě. Podobně se ubrala někdy před 2 lety minuta mezi Hlavním nádr. a Olšanskou a po čtvrt roce byla zase zpátky (odnikud nepřesunutá ale přidaná). Ta Evropská je možná ještě po nedávném reku taky pěkná divočina. Je ještě ze Šárky po Červený vrch mezi zastávkami vše po jedné minutě a je z toho spíš než jízdní řád pro tram letecký řád pro Gripeny? :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3635
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 31.8.2014 12:19

Včera jsem jezdil kolem Invalidovny a na tom pravoúhlém křížení s IAD směrem k Urxově trčí se země nějaké sloupky a z nich oštípané kousky kablíků. Nevím co to bylo, ani co to bude, ale připomnělo mi to-proč se v Praze nepoužívá to udělátko z Liberece, co je třeba na výjezdu z Fügnerky směrem k Mlýnské, nebo pod hanychovskou smyčkou, tedy pro auta jen blikající žlutá/červená a pro tram zhaslé čočky/volno?
Jasně, asi to lze použít jen na výjezdu z místa ležícího mimo PK, ale právě tam by to byl fajn pomocník, pokud by místo nebylo součástí nějakého souvisejícího SSZ. Když by to fungovalo, tak supr, a kdyby ne, stále by platilo DZ a nikoho to neopruzovalo nějakou nefunkční preferencí.
Kulaťák je na tohle možná moc divokej, tam bych asi zůstal u svislého DZ, dej přednost v jízdě tram a vyřešilo by se to věčné šaškování pustí/nepustí/jeden pustí/druhej to propálí...
Ale třeba vjezd/výjezd z vozovny Kobylisy na Horňátecké, nebo i ta Invalidovna, odbočení z Kolbenovy k zast. Nový Hloubětín, možná výjezd z Kubáně/Vladivostocká...ještě vás něco napadá?
Nebo je to na místní ouřady "moc nebezpečný" a všude musí být plná tříbarevka? Vždyť na Chodovské to jde, to je přeci unikát a funguje dobře.
Vezměte si to Přístaviště...užvejká se brnkátko a buď se musí čekat na protivlak, nebo jít s kličkou, nebo teda zastavovat a navolovat blízkým přihlašovákem. To by u tohoto řešení odpadlo, auta by měla jen oranžovou, tram zc blinkr a všeho s mírou...
Neřikám, že je to pecka, jen jsem si na to vzpomněl a co by na to pražský provoz...

Jo a mohl by mi někdo osvětlit, co je vlastně to cosi na výjezdu z VO? Jsem na PK, čočky chybí, tak se mám řídit DZ, čili pro mě platí ta červená, ale to se tam navoluji tou detekční kamerou, nebo je tam pevný cyklus? Ráno to dělá solidní fronty a prostě tam to řešení celý nějak moc nechápu, co to je za klauni 8-[ Uvítám osvětu, děkuji :wink:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 31.8.2014 11:42

trainzjohny píše:Tedy nic proti vašemu "kňourání" ale já jezdím zmiňovaný šílený úsek Sídliště Řepy - Anděl skoro denně a v naprosté většině případů je tramvaj na Andělu tak brzo že tam ještě stojí s otevřenýma dveřma když už je všechno nastoupený a čeká do času. Podobně bývá o chvíli napřed i na Vozovně Motol, tak prosím chápejte že 3 minuty zrychlení na S49 a zánovní trati proti těm rozmláceným BKV není nic strašného.
no mívám to podobně, jen častěji pouze úsek Kotlářka - Anděl, ale to bude asi tím, že prostě na rozdíl od většiny musím "jezdit jako prase".

Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
Příspěvky: 3013
Registrován: 10.9.2006 15:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od trainzjohny » 31.8.2014 10:46

Tedy nic proti vašemu "kňourání" ale já jezdím zmiňovaný šílený úsek Sídliště Řepy - Anděl skoro denně a v naprosté většině případů je tramvaj na Andělu tak brzo že tam ještě stojí s otevřenýma dveřma když už je všechno nastoupený a čeká do času. Podobně bývá o chvíli napřed i na Vozovně Motol, tak prosím chápejte že 3 minuty zrychlení na S49 a zánovní trati proti těm rozmláceným BKV není nic strašného.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4068
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 31.8.2014 8:54

chemik píše:2 minuty újezd - ND??? :lol: :lol: :lol: masakr...
Tak co by ne :?: Když padne Újezd do jízdy, když bude prázdný most a když padnou čočky u Divadla do jízdy, tak klidně. :wink:
Ostatně jízdní doby se tak počítají už dávno: žádní cestující, žádná auta, žádné jiné tramvaje, žádné výkopy s OR10, na semaforech jen volno, zkrátka na ulici nejsou žádné problémy a tramvaj jen jede, jede a jede.
Preference MHD je přece prioritou města a je to vidět na každém rohu. 8-)

Dobrý je taky úsek Malovanka - Král. letohrádek za 5 (slovy "pět") minut :!:
parrot píše:Jinak změny jízdních dob se dají prý domluvit s odbory, anebo je snad na to u podniku nějaký člobrda, kterému se dá odeslat mail. Já se teď např. chystám napsat kvůli ubrané minutě u l. 6 a 9 mezi Újezdem a Nár. divadlem
Tak nám pak napište, co vám člobrda odpověděl. Hádám něco jako děkujeme za podnět, budeme sledovat...
Je to asi rok (nebo už 2?), co se dělali "velké" úpravy jízdních dob, ale moc to nedopadlo. Dám 2 příklady: V úseku Staroměstská - ND byly 3 minuty (2+1). Požadavek byl Lázně - Divadlo +1. Požadavku bylo vyhověno, ale ta minuta se vzala s úseku Staroměstská - Lázně, takže výsledek po úpravě 1+2, což je pořád 3, že. 8-)
Druhý příklad byl z Evropské, do dvou úseků se žádalo +1, opět bylo vyhověno, ale opět se ta minuta vzala v předchozím úseku, takže snaha prodloužit jízdní dobu z Šárky na Dejvickou nevyšla. Jako by snad tušili, o co nám jde, a zkazili nám to. 8-)
Takže jsem nad tím zlomil hůl a už na to nadávám jen tady. V tomhle ohledu je Oddělení JŘ hodně podobné ROPIDu: jim to na papíře vychází a to je hlavní.
Ono už v kurzu nám říkali, že se šetří, a přidaná minuta v JŘ může znamenat nutnost vypravit na linku o vlak víc. Takže se zkrátka šetří.

Odpovědět