Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.11.2014 2:21

Sparta se řeší. Asi se tam budu muset jet podívat. Podle mě to bude jasné za 5 minut pozorování, co tam blbne. Jenže nemám hodinu na cestu tam a zpět. :( Takže až pojedu kolem.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.11.2014 2:19

Na Otakarce se ještě vychytávají některé závady, takže po dnešku si určitě někteří klepou na čelo, jiní sprostě nadávají. Odpoledne to nebyla žádná hitparáda, ale optimální stav se nezadržitelně blíží. Za pozdním spuštění dynamiky nebylo TSK, Eltodo, Swarco, nebo kdokoli jiný. Ale byl to opravdu DP.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.11.2014 2:13

Ke Korytům pár slov. Bylo to pro mě překvapující, ale tahle křižovatka má v hlavním směru podíly volna pro TRAM jen cca 30%. Plynule projíždí hodně nad 50% TRAM. Je pravda, že i já jsem čekal víc. Ale je i pravda, že případná zdržení jsou tam malá, do centra je to většinou jen o přibrzdění. Důvodem je, že předvýběr TRAM se provádí DC až výjezdem ze zastávky a do centra dokonce až na EOV, přestože TRAM už je přihlášená na vjezdu do zastávek (od toho probíhá pouze prodlužování a krácení vlastní fáze). Je to logické, hlavně z centra se prostě čeká, až bude jistota, že TRAM fakt vyjela a třeba nevyhazuje lidi. A nakonec potřebuju přece vědět, jestli jede přímo, nebo do smyčky, což vím až na EOV. Také si uvědomte, že na těch kolizních vjezdech je silný provoz a že od Koryt také jezdí autobusy. A ty si občas také volno prodlouží. Tím, že velká část TRAM jede na začátku svého volna, vyhne se možné kolizi s vlevo odbočujícími auty, která je po zrušení směrového signálu (jinak dobrý počin) trochu pravděpodobnější. Celkově se křižovatka drží a tramvaje mají ze všech suverénně nejmenší zdržení. Dovedu si možná představit, že by se doladila data pro TRAM. Hlavně DC mi přijde, že to počítá s možná až dlouhými časy na dojezdy ke stopčáře. Vyhozením odbočení do smyčky, se jízda zrychlila.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.11.2014 22:44

Karosák píše:...
A Sparta je prostě pořád nějaká prašivá-ZC dobrý, padá i předzvěst, ale DC jak kdy. Stromeček se rozsvěcí, ale předzvěst už moc ne a přestože jsem byl navolen, nebyl problém mě zazdít a vypouštět odbočovák do U Sparty. Nebo takové frajeřinky jakože celá hlavní rudě stojí, z boku ani na přechodech nikde nikdo a tram ZC volno. Divný, divný, ale DC mě to fakt jednou zazdilo a 2x nepreferovalo, musel jsem si počkat, až se uráčí, přitom zjevný důvod (kolizní směr) nebyl :?
co je na Spartě ZC a co DC - když l.12 to má opačně než 8ička s 26tkou?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 05.11.2014 20:43

Na Otakarce jsem nebyl, ale hnil jsem ve splítce. Dneska to na Malé docela šlo, Karmelitská vcelku volná, ale poslední kolo jsem od náměstí do splítky vyhnil jak nikdy. Asi 3 minutky a když jel proti asi 5. vlak, pro auta frčela již poněkolikáté barevná hudba a s 20 už za mnou zapouštěl kořeny, skočil jsem zakvrdlat kličkou hnedle to padlo :roll:
A Sparta je prostě pořád nějaká prašivá-ZC dobrý, padá i předzvěst, ale DC jak kdy. Stromeček se rozsvěcí, ale předzvěst už moc ne a přestože jsem byl navolen, nebyl problém mě zazdít a vypouštět odbočovák do U Sparty. Nebo takové frajeřinky jakože celá hlavní rudě stojí, z boku ani na přechodech nikde nikdo a tram ZC volno. Divný, divný, ale DC mě to fakt jednou zazdilo a 2x nepreferovalo, musel jsem si počkat, až se uráčí, přitom zjevný důvod (kolizní směr) nebyl :?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.11.2014 20:07

von Špilberk píše:
9001 píše:Sice hezké, ale možná příště pustit rovnou s dymanikou...
Tak, tak, TSK se do příště poučí z předchozích nezdarů a už se to nebude opakovat.
A jestli jo, tak na TSK napíšu příště stížnost, a budou to mít. Hotovo. 8-[
Ehm, TSK a zhotovitel byli tentokrát připravení ;-). Dopravní řešení bylo zpracované, odladěné a schválené. Jen DP neměl revizi kontaktů a navíc poruchy na přestavníkách, takže ani bez kontaktů na výzvy z přestavníků to pustit nešlo. Ale pustit se to muselo. Ale i DP předvedl velmi rychlou akci a vše poměrně bleskově napravil a uvedl do funkčního stavu, takže za mě pochvala. Tak jen pozor, kam by případná stížnost třeba doputovala ;-).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 05.11.2014 19:31

von Špilberk píše:
9001 píše:Sice hezké, ale možná příště pustit rovnou s dymanikou...
Tak, tak, TSK se do příště poučí z předchozích nezdarů a už se to nebude opakovat.
A jestli jo, tak na TSK napíšu příště stížnost, a budou to mít. Hotovo. 8-[
Ale naprosto upřímně možná by to příště stálo za to... Udělat vítr na MČ, kam SSZ spadá, pak bombardovat magistrát a klidně i Krnáčovou 8-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 05.11.2014 19:04

9001 píše:Sice hezké, ale možná příště pustit rovnou s dymanikou...
Tak, tak, TSK se do příště poučí z předchozích nezdarů a už se to nebude opakovat.
A jestli jo, tak na TSK napíšu příště stížnost, a budou to mít. Hotovo. 8-[

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 05.11.2014 17:54

Martin Šubrt píše:
Petr86 píše:Tak dnes v poledne byla kolona od křižovatky u Otakarky "jen" do podjezdu pod tratí za Fidlovačkou. :) Trolejové kontakty stále nekvokaly.
13:30 puštěna dynamika, ve 14:30 na všech vjezdech bez kolon aut.
Sice hezké, ale možná příště pustit rovnou s dymanikou...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 05.11.2014 17:07

Petr86 píše:Tak dnes v poledne byla kolona od křižovatky u Otakarky "jen" do podjezdu pod tratí za Fidlovačkou. :) Trolejové kontakty stále nekvokaly.
13:30 puštěna dynamika, ve 14:30 na všech vjezdech bez kolon aut.

Petr86
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 25.10.2013 13:33

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petr86 » 05.11.2014 15:40

Tak dnes v poledne byla kolona od křižovatky u Otakarky "jen" do podjezdu pod tratí za Fidlovačkou. :) Trolejové kontakty stále nekvokaly.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 05.11.2014 10:09

Bobik píše:Jinak mi přijde, že čím dál tím víc řidičů IAD si v noci na prázdných silnicích s těmi "divnými barevnými světýlky" na křižovatkách odmítá lámat hlavu.
Nejen v noci. Stav běžný z Neapole se pomalu přesouvá do Prahy.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 05.11.2014 9:04

Bobik píše:Jinak mi přijde, že čím dál tím víc řidičů IAD si v noci na prázdných silnicích s těmi "divnými barevnými světýlky" na křižovatkách odmítá lámat hlavu. Pomalu se stává zvykem přijet ke křižovatce, rozhlédnout se a pokud nikde nic není, (což obvykle není) pokračovat. To, že světla na vjezdu do Šárky nikdo neřeší (a to kolikrát ani přes den) jsem si už zvykl, ale borec na odbočení z Patočkovy do Myslbekovy mě poněkud překvapil. A to nemám na mysli "poněkud červenější oranžovou", nýbrž tvrdé ignorování červené.
Byť nesouhlasím, neodsuzuju. Jen konstatuju.
A co bys chtěl? Svého času jsem dojížděl do práce přes Rohanské nábřeží. Tam je milion semaforů v řadě a na některých trvalá červená. I když k nim jedeš předpisově, musíš zastavit. Sám na prázdné silnici. Takže jsem na to pak už dlabal. Někdy jsem viděl, jak se semafor snaží na poslední chvíli překlopit a někdy ani to ne. Město mi na naftu/spojku/brzdy nepřispěje, tak ať si takový vyfiku-ndace strčí do řiťky. (-X

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.11.2014 8:01

Koryta v noci fungují nějak "divně". Ještě se na na to zaměřím. Jako je to o hodně lepší, než ten pevnej cyklus předtím, ale "úspěšnost" za dva dny (2x26, 57 a 51) okolo 50% "preferenčních" průjezdů mi teda přijde tristní. Zvlášť, když tam v noci chcíp pes. Nějak jsem nepochopil, co to tam vlastně běhá, přijde mi to jako klasické volno po hlavní, které cokoli z boku zazdí. S tím, že to má akorát snahu po přihlášení tramvaje ji co nejdříve pustit. Akorát si tím nejsem zcela jist, mám dojem, že jsem tam i zahlédl něco ve smyslu "červená všude, první přihlášený jede".
Páč se mi opakovaně stalo, že jsem přijížděl k červené, ke které nebyl zjevný důvod (nic z boku nejelo). Sice mě to "vzápětí" pustilo, ovšem háček je v tom "vzápětí". Někdy (především DC) mi to padlo do jízdy, někdy mě to donutilo zastavit a někdy jsem i chvíli čekal. Ano, zdržení nikdy nebylo nijak velké, ale vrtá mi hlavou, k čemu tam ta "vopičárna" v noci vůbec je a zdali by v tom "hustém nočním provozu, kde se nehne ani kolo" nebylo prospěšnější, aby to blikalo.

Jinak mi přijde, že čím dál tím víc řidičů IAD si v noci na prázdných silnicích s těmi "divnými barevnými světýlky" na křižovatkách odmítá lámat hlavu. Pomalu se stává zvykem přijet ke křižovatce, rozhlédnout se a pokud nikde nic není, (což obvykle není) pokračovat. To, že světla na vjezdu do Šárky nikdo neřeší (a to kolikrát ani přes den) jsem si už zvykl, ale borec na odbočení z Patočkovy do Myslbekovy mě poněkud překvapil. A to nemám na mysli "poněkud červenější oranžovou", nýbrž tvrdé ignorování červené.
Byť nesouhlasím, neodsuzuju. Jen konstatuju.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 05.11.2014 7:35

Martin Šubrt píše:Holt ta chválená směrová šipka na levé odbočení z Otakarky nahoru k Synkáči má za následek...
Nepožadovaly ji autobusy?

Odpovědět