Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3432
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 13.11.2014 15:24

Dobrý, dobrý...dejchej :D Já to psal jen jako postřeh, ne jako nařízení. Znám páry co jezdí s dětmi na výlety i do hůře dostupnějších terénů, než je město. Třeba do hor, kam se nedá ani s kočárem a nevypadají nešťastně...ani je nenutím jezdit 112. Vždyť to může být kdokoliv, dojede do Podbaby vlakem třeba z Roztok a vezmou to procházkou přes Stromovku....třeba....nebo ne :wink:
Rozumím, co jsi chtěl sdělit a co Tě rozhořčilo, ale jako myšlenka to snad není zavrženíhodná, ne? Spíš to naráží na místní podmínky a organizaci, řešení....

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 13.11.2014 13:00

Karosák píše:Jinak zajímavý preferenční tah propagovaný ZOO Praha na billboardech > sleva 20% na vstupném při použití HD na cestě do ZOO! (prokázání jízdním dokladem) Chápu, že ZOO jde o řešení parkovacích míst, ale mě to potěšilo i z hlediska preference HD.
Napíši znova, s kočáram a potřebama pro děti na celý den do ZOO 112 nepojedu ani kdyby byl vstup zadarmo a parkovný za 200,- Návštěva ZOO je zábava a ta nespočívá v popojíždění 112 v Troji stoje v nacpaném kloubu kde řidič ani neumí pustit ventilaci.
Na konci září sem jel v neděli na dostihy vlakem pamětliv že kdo má OC tak vstup zadarmo. Na vstupu do areálu přeškrtnuto a sděleno že kvůlivá DP neprodlouženo. A zpět do města slon 20 minut sekera bez jakéhokoli hlášení (vím, koridor tama ještě nedorazil). Příště to je autem jistota.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3432
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 13.11.2014 12:29

Když se použijí rozumně (což je možná trochu problém), účel plní, například v blízkosti přechodů, nebo u nás před vraty, kde bez nich bylo mnoho zbytečných MU. Nebo třeba oblouk Lipanská DC a okolní přechody a křižovatky. Na nájezdech silnic se zas#rou víc-jezdí se rychleji-poletuje více vody a pevných částic, ale ve městě u přechodů a křižovatek mají kladný potenciál a nepřijde mi, že by totálně zčernaly. Díra na peníze to nebude větší než cokoli jiného. Začni to vyrábět a uvidíš nač si přijdeš Z:idea:
Vadí ti baliseta jako předmět, nebo tyhle jejich výstřední uskupení? Myslíš, že citybloky jsou lepší, nebo levnější?

Jinak zajímavý preferenční tah propagovaný ZOO Praha na billboardech > sleva 20% na vstupném při použití HD na cestě do ZOO! (prokázání jízdním dokladem) Chápu, že ZOO jde o řešení parkovacích míst, ale mě to potěšilo i z hlediska preference HD.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 12.11.2014 15:35

Hlavně tihle balisety jsou snad jednou z největších děr na peníze... Jejich funkce je naprosto nulová po prvním dešti, kdy jsou zahalené v prachu a nemají ani reflexní funkci...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3795
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 12.11.2014 14:01

Martin Šubrt píše:Tak takové "tlačítko" tam samozřejmě je, ale přístupné je pouze technikům a Policii. Těžko by mohlo být jen tak venku, to by si jen tak pro zábavu resetil každý druhý chodec ;-).
Ale mohlo by tam být tlačítko reset vyvedené do krabičky na kličku. :lol: :lol:
Dnes 4 kola na l.18 a žádný problém. Chvíli tam byli i dráteníci, tak snad nějaká oprava. [-o<

Jinak na Synkáči vyrostli bílí pikolíci. Z nějakého neznámého důvodu ovšem jejich přítomnost nemá vliv na to, že se stále parkuje na zákazu zastavení a stání. 8-[
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 12.11.2014 7:50

Pár postřehů z nočního provozu, oblast P7.

Křiž Dělnická - vzdálený přihlašování od Libeňáku perfektní, od Orteňáku je to trošku pomalejší, ale to asi bude dočasnou zastávkou - dřív než se odstanicovalo, díky zastávce v obvodu vexle to krásně padlo do jízdy. Jenom mám trošku obavu, aby to fungovalo i s tou novou vídní, bo mi přijde, že je trošku posunutá. Ovšem myslím, že klidně by se mohlo na noc vypnout. Hlavně od Manin tam IAD dost často "závodí" s tramvají a pak blbě koukaj že to tram pustí a je ne. A překážej v profilu.
Ortenovo nám - zaznamenal jsem zhoršení oproti dřívějšku. Zřejmě došlo ke změně, přijde mi, že dřív víc svítila zelená (systém volno po hlavní, z boku se volí, ale na tramvaj čeká, neupřednostní ten bok). Hlavně směr k Nádrholu, poslední dobou tam nějak moc svítí červená. Klidně by se mohlo na noc vypnout.
Křiž Argentinská - mezifáze vkládá krásně, akorát mi přijde, že přihlašováky jsou moc blízko a tram se nestačí včas přihlásit. Stejnětak mi přijde, že tam je vzhledem k hustotě provozu v nočních hodinách zbytečně dlouhá zelená po Argentinský.
Výstaviště - jedním slovem hrůza. Ten záhadný cyklus jsem nepochopil, ovšem červená hlavně DC zbytečně často (ZC kupodivu ne). Až mi přijde, jestli na přihlašováku nejsou prohozený dráty a není tam antipreference. Zdržení sice není nijak velký, ovšem 54 docela spěchá na Štross bo tam má rande s 51 a díky KB Nádrhol není možnost nadjetí, takže tady je skutečně každá vteřina dobrá. Vyjet se dá blbě i když se z Nádrholu odpálí včas a nejsou lidi. Což se moc nestává. Teoreticky dle JŘ jsou na Štrossu 2min na přestup (příjezd 54 xx:27, resp. xx:57, odjezd 51 xx:29, resp. xx:59, ovšem prakticky ta 54 většinou přijíždí v čase odjezdu 51, ne-li později a zpoždění se bohužel přenáší na tu 51, která to pak nemá moc kde dohnat. Určitě vypnout, vykopat, odvezt. K ničemu i přes den (a o akcích na Výstavišti a davech lidí se stejně vypíná). Na tom SSZ vidím akorát jedno plus - a to na přívodu elektriky (dobrá, ještě jedno malý přes den, že se kolikrát až díky červené dostane 17 ze smyčky, na týhle křižovatce IAD bůhvíproč tram prostě nepouští).
Veletžní - pevný cyklus, preference žádná. Je to dost o náhodě, jak se zrovna člověk "trefí". Zbytečně dlouhé volno po Veletržní. Taktéž se na pravidelnosti 54 dost podepisuje (viz výše).
Štrossmayerovo nám - rozhodně prodloužit dobu blikačky. 23-06 je sakra málo. Jinak zaplaťpánbu za ní.
n kpt Jaroše - funguje dobře, dalo by se říct i perfektně, krásně padá do jízdy, ovšem pokud je tam jediná tramvaj, max. pokud se ty proti sobě akorát potkaj. Ovšem mívá nepěknou vlastnost, že to 2. v pořadí, případně poněkud "opožděnýmu" v protisměru zamázne akorát před nosem. Jenže to nedělá vždy, občas počká, takže je to o to nečekanější a nebezpečnější. Taktéž borci od Vltavský nechtěj často moc ošoupávat brzdy a snažej se to ještě projet. Což se jim obyvkle povede, ovšem už na poněkud červenější oranžovou. Ač preferuje perfektně, díky výše uvedenejm důvodům mi přijde, že by to snad bylo bezpečnější vypnutý.
Letenský tunel/nábřeží - preferuje bezvadně, jen bych vytknul, že to neumí počkat na 2. tram od Jaroše. Než jí odblokuje vexle a navolí se, stihne jí to utéct.
Letenské nám - pevný cyklus, přijde mi, že od Sparty umí prodloužit a počkat (ale možná se mi to jen zdá), ovšem od Let. nám. bych rozhodně posunul kontakt blíž k zastávce. Navolení (rozsvícení stroměčku) až po přejetí pruhu do Veletržní je moc pozdě.
Sparta (Milada x U Sparty) - Momentálně (naštěstí) funguje dobře. Chápu, že přes den tam nejspíš smysl má (zmizelo najíždění na koleje odbočujících), ovšem v noci bych ho klidně vypnul.

Jsou to jenom moje postřehy a názory, jak by se podle mě dala zlepšit průjezdnost pro obě strany (IAD i MHD), tak doufám, že mě moc nesežerete (hlavně Grossák :D ) že si to představuju jak Hurvínek válku. :lol:
Možná i někomu přijde, že řeším malichernosti a vteřiny, nicméně v noci díky všemožnejm přestupům se dost počítaj právě i ty vteřiny. A stát na SSZ a čučet na prázdnou křižovatku, případně čekat, až se nás tam díky SSZ nashromáždí víc, asi abychom se nebáli, se nikomu taky moc nechce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4327
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 12.11.2014 2:09

A předpokládám, že tam starej fungující program většinou nahrát nejde. Ovšem pokud se na křižovatce nic nezmění (nepřibydou odbočovací šipky, nové požadavky atd.), jen se "vymění" stará světla a kabely za nové, proč by to nemohlo jít? Hardware? Jiný problém?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.11.2014 23:33

XSC píše:
Martin Šubrt píše:Tak takové "tlačítko" tam samozřejmě je, ale přístupné je pouze technikům a Policii. Těžko by mohlo být jen tak venku, to by si jen tak pro zábavu resetil každý druhý chodec ;-).
To mi je jasné. Ale zmáčknutí tlačítka reset technikem by snad nemuselo být tak zdlouhavé, protože to není vypnutí křižovatky a nepotřebuje souhlas policie.
Ale technik na té křižovatce nestojí, ani na voze nemá modrý maják. Bude sedět někde na Novodvorské, případně se v době záseku kutat v nějaké jiné křižovatce na druhé straně Prahy, tj. vždy tam bohužel nějaká prodleva, než tam přijede a křižovatku nahodí.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1531
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 11.11.2014 23:30

Martin Šubrt píše:Tak takové "tlačítko" tam samozřejmě je, ale přístupné je pouze technikům a Policii. Těžko by mohlo být jen tak venku, to by si jen tak pro zábavu resetil každý druhý chodec ;-).
To mi je jasné. Ale zmáčknutí tlačítka reset technikem by snad nemuselo být tak zdlouhavé, protože to není vypnutí křižovatky a nepotřebuje souhlas policie.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 11.11.2014 22:34

Tak takové "tlačítko" tam samozřejmě je, ale přístupné je pouze technikům a Policii. Těžko by mohlo být jen tak venku, to by si jen tak pro zábavu resetil každý druhý chodec ;-).

9001: Asi bych ti přál někdy hledat chybu tohoto druhu v dokumentaci a v jednotlivých vývojácích. Zodpovědně přiznávám, že já bych jí tam do konce života nenašel. Kolega jí tam snad našel asi po pěti hodinách bádání.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1531
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 11.11.2014 20:08

Martin Šubrt píše:Měla by, ale nové řadiče toto bohužel neumí. A křižovatka rovněž bohužel není napojena na ústřednu, kdy by blikačka byla snadno zapnutelná. Takže o to je to nepříjemnější situace.
Tak by tam aspoň mělo být dostupné tlačítko reset :-)

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 11.11.2014 20:02

9001 píše:Nevyšlo by náhodou ve výsledku levněji, tak udělat budku pro dopraváka? Ten by s průměrným platem fungoval lépe, než tenhle pazmek.
9001 píše:Řeknete mi jeden důvod proč ano. Že to je pazmek je realita. Že nejsou schopni ho zprovoznit na několikátý pokus taky o něčem svědčí... Navíc to není první a jak je vidět ani poslední šmejd co nás čeká...
Nejspíš máš na mysli bazmek, že? 8-)

Jinak na počítači se dá odzkoušet cokoliv, ale skutečné ověření přichází až v provozu. Takže to budeš muset vydržet. :-) Ono ti ani nic jiného nezbývá. :lol:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9692
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 11.11.2014 19:48

Grossák píše:
9001 píše:Nevyšlo by náhodou ve výsledku levněji, tak udělat budku pro dopraváka? Ten by s průměrným platem fungoval lépe, než tenhle pazmek.
Nechcete se trochu mírnit?
Řeknete mi jeden důvod proč ano. Že to je pazmek je realita. Že nejsou schopni ho zprovoznit na několikátý pokus taky o něčem svědčí... Navíc to není první a jak je vidět ani poslední šmejd co nás čeká...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.11.2014 17:24

9001 píše:Nevyšlo by náhodou ve výsledku levněji, tak udělat budku pro dopraváka? Ten by s průměrným platem fungoval lépe, než tenhle pazmek.
Nechcete se trochu mírnit?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 590
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 11.11.2014 17:21

Karosák píše:Proč to nové a očekávám chytřejší řadiče neumí?

Olšanské nám. ZC -když vylejzám z oblouku u Bezovky, zhasíná výzva a semtam to padne před čenich. Ttato funkce je součástí balení, nebo je někde chyba?
Jdete mi do rány. Ano, už jsem si toho všímal nějakou dobu a dnes jsem se tam zastavil. Nefunguje zjevně odhlašovák z centra. Závada předána.

Odpovědět