Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 28.11.2014 17:59

Grossák píše:K videím. Díky za ně. Ale ještě bych potřeboval datum a čas. Sparta už je nějakou chvíli opravená. Špejchar od smyčky nečekal na druhou tramvaj, takže zjevně nešel vzdálený přihlašovák. Nejde pořád? A smyčka od Špejcharu nevím. Možná taky detekce, ale tam to občas zablblo i dřív. Smyčka se má upravovat s Blankou. Jinak se to zdálo OK. Chybělo tam Letenské náměstí, které je bez preference a stojí se tam nejvíc. Záměrně chybělo? Spokojenost? 8-)
Datumy tam jsou. Buď je to točený z T3M v pondělí 24.11, to jsem měl 25/4 odpoledne, ale většina toho je ze středy 26.11 a odpolední 26/13. Přesné časy nemám, originál videa jsem již odstranil, protože má každý přes 1GB a zase nemám tak velkej HDD abych všechna videa uchovával.

Letenské náměstí záměrně vynecháno, protože tam mi nepřijde nic špatného. Ten cyklus, co tam běhá je pro mě naprosto logický a pro danou lokalitu ideální. Naštěstí tam není to, co na Želvě, kde proběhne přihlášení tramvaje do signalizace až v úplně těsné blízkosti, tedy zde lze při pohledu ze zastávky Sparta či Letenské náměstí přesně vystihnout správný moment, kdy se tam mám nacpat. Prosím všechny bohy, ať tak zůstane.

U Výjezdu ze smyčky jsem vždycky myslel, že jsou ty dvě SSZ (Badeniho + smyčka Špejchar) komplementárně propojeny a vůbec by k situaci, že Špejchar zastaví tramvaj jedoucí od Hradčanské, nemělo nikdy dojít, leč děje se. Aspoň tohle vysvětlení si pamatuju, když jsme zajížděli s linkou 15 do smyčky, proč musíme vždycky tak dlouho čekat. Čekali jsme na protijedoucí tramvaj.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 28.11.2014 17:41

Já toho o splítce moc nevím. Dokumentaci jsem neviděl. Jen jsem slyšel, že autobusy jsou detekovány kamerami. Fungovat to spolehlivě nemůže. To vím jistě. Je to hnus. Ptám se, co má cenu dnes dělat kdekoli jinde pro veřejnou dopravu, když je zde taková hrůza. Umělá. Styděl bych se udělat jakékoli preferenční opatření pro MHD, kdyby komukoli přinášelo takové potíže. Lze čekat i úbytek cestujících. Oslovte naše politiky.

K videím. Díky za ně. Ale ještě bych potřeboval datum a čas. Sparta už je nějakou chvíli opravená. Špejchar od smyčky nečekal na druhou tramvaj, takže zjevně nešel vzdálený přihlašovák. Nejde pořád? A smyčka od Špejcharu nevím. Možná taky detekce, ale tam to občas zablblo i dřív. Smyčka se má upravovat s Blankou. Jinak se to zdálo OK. Chybělo tam Letenské náměstí, které je bez preference a stojí se tam nejvíc. Záměrně chybělo? Spokojenost? 8-)

Mezi hřbitovy. Když nesvítí výzva, tak asi něco blbě je. A že volno drží, může být náhoda, ve 100s cyklu.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 28.11.2014 9:11

Já měl ve středu 12. Hned první kolo bez problémů, provoz nulový. V druhém kole jsem si na Malostranské máznul malé předjetí, tuším asi 20 vteřin a medil jsem si, jak mi to super vychází. Pak jsem zakempil před splítkou. Bývalo zvykem, že jezdily jeden vlak tam a jeden zpět. Teď ne, čekal jsem, až projedou postupně 4 vlaky. V prázdné Karmelitské byl výsledek zpoždění 4 minuty. Když jsem jel zpátky, neviděl jsem od Újezda nic jiného, než auta. Jaké bylo překvapení, když jsem na Malostranském náměstí objevil dvě tramvaje. A čekali jsme... Čekali jsme, abychom mohli pospíchat. 8-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 28.11.2014 8:16

Já teda teď Letenskou nejezdím, ale někdo tu psal, že když zakvedlal kličkou v krabičce na Malostranském nám., tak jel prakticky hned. Tak jak je to :?: Vyzkoušejte to s kličkou a když to bude fungovat, tak by stálo za to dát info ostatním řidičům. Mohla by se udělat cedule do výpraven.
Vím, že to není systémové řešení, pořád je to Sodoma Gomora, ale aspoň by se jelo. [-o< [-o< #-o #-o

blight28
Uživatel
Příspěvky: 40
Registrován: 05.9.2013 11:53
Bydliště: Dejvice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od blight28 » 27.11.2014 23:43

Dnes kolem 9:00 na lince 20 jsem měl na Újezdě +20s už u Hellichovy to vázlo a na Malostranském náměstí přede mnou stála v zastávce linka 12(KT8), za ní linka 22 a za esíčkem já. KT čekalo na volno víc než 5 minut, na čočky jsem neviděl, ale semafor pouštěl jak o život auta, který tam nebyli a tram směrem do centra. Po příjezdu na Malostranskou zpoždění asi 12 minut.. krásná práce, opravdu bych rád poděkoval tomu kdo to tam takhle vylepšil a taky, že to nikomu nahoře nevadí :( :roll:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.11.2014 23:37

Ještě k 11-bylo mi překvapením, že na mě Baumax 2x počkal-prodloužil volno. Byl to zázrak, už jsou tady, nebo se v tom někdo vrtal?
Co to běhá na těch dvou SSZ Budečská a Třebízského? Jako nahoru je omezenka dlouhá jak tejden před vejplatou a všude ohrady a motající se auta, takže se to moc nedá studovat, ale výzva někdy jo, někdy ne, někdy to počká, někdy to padne...Asi ten pravý efekt se dostaví, až tam bude normálně průjezdno.
Dále se mi líbilo na té Radhošťské ZC, že při příjezdu do zastávky, svítilo-li volno, to po přihlášení hezky shodilo na stůj a nechalo v klidu odstanicovávat, zatímco vypouštělo kolizní směry, fakt šmakes Z:idea: =P~ To mi dneska udělalo preferenční radost.
A pláču u Muzea, když vidím, jak tam člověk zapouští kořeny a za celý ten vystátý týden fáze tam odbočí 1-2 auta...s tím orlojem co to na něm běží asi nepůjde do obnovy nic dělat, ale je to smutný :(

A k té koloně v Nádražní-fakt je to novinka? Není to nějaká nárazovka? Já mám totiž pocit, že ten zákaz odbočení už tam není tak půl roku-rok.... Z:idea:

A ty willyho videa z Letné, to je jak přes kopírák, tuhle rozkoš tam zažívám taky, ta Sparta je fakt šílená :smt013 :smt093 :smt073

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6706
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 27.11.2014 22:56

*
Naposledy upravil(a) demon dne 28.11.2014 6:14, celkem upraveno 1 x.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 27.11.2014 22:48

gabuliatko píše:Politické zadání se nedá nesplnit chceš li si zachovat židli pod zadkem. Dle prvních náznaků chování paní Primátorky mi přijde že bude mnohem hůř.
Ano, tak to funguje. Jsou ale okamžiky, kdy při nejlepší vůli není technik schopen zadání splnit. Např. otevřít Blanku 2. prosince ;-). I tu splítku vnímám jako střet příkazu a jeho držení s fyzickým stavem, který je holt nefunkční. Držení příkazu a neustoupení na některých místech pravděpodobně projektanta dostává do stavu, který bych nechtěl zažít. Ale fakt nevím, co se tam (ne)děje, nemám dost informací, jen mi pípají smsky od řidičů a čtu zprávy o těch zdrženích a netěší mě to. Nerozumím tomu, jak je možné, že se to děje. Myslím systémově, technicky bych to nepochopil nikdy ;-).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 27.11.2014 22:42

vencavasek: TSK má semafory pouze ve správě. Co na nich běhá je výsledkem práce projektanta (Eltodo, DIS Tomek, AŽD, DIP Marek) a toho, jakou podobu dopravního řešení schválí Policie (doporučující, ale velmi silný téměř rozhodující hlas) a Odbor dopravních agend magistrátu hlavního města Prahy. TSK má smlouvu na obnovu a výstavbu SSZ s Eltodem a ty běží podle ročních plánů výstavby a obnov. Pokud je jiný požadavek, může jej vyvolat třeba Ropid. ODA MHMP na něco dá se souhlasem Policie razítko, na místě se to nastaví a běží to. Fyzickou realizaci většinou zajistí TSK prostřednictvím Eltoda, případně nějakého subdodavatele. Třeba v případě splítky je ale vliv TSK na akci téměř nulový, rozhodně ne ve smyslu, co bude na místě běhat. Spíš na sebe na chodbě každý den koukáme a vyzvídáme, zda někdo nezjistil něco nového.

Otakarova byla výjimka. Součástí TSK je jaksi od roku 2008 zbytek Bémem zrušeného Ústavu dopravního inženýrství. Tyto zbytky simulují dopravně-inženýrskou činnost pro město, ale zatímco v minulosti se u nás skoro 100% dopravních řešení i projektovalo, nyní tomu tak není. Nyní se pouze vyjadřujeme k dopravním studiím a dopravním řešením, a to ještě ne ke všem a u některých až v okamžiku, kdy se SSZ již staví nebo je v provozu. Naše připomínky jsou vždy níže než připomínky Policie či ODA MHMP. Dva z kolegů ještě projektují dopravní řešení, protože jeden z těchto lidí byl v osmdesátých letech u zrodu prvních preferencí a je nepochybně největším expertem na tramvajové preference. Ale už se k němu něco dostane výjimečně. Nábř. Kpt. Jaroše po těch problémech po rekonstrukci, opravovaná Výtoň a teď koncepčně ta Otakarka. To je důvod, proč jsem při problémech na Otakarce mohl on-line předávat info projektantům a koukat jim pod ruce. A oni mohli ovlivnit činnost zhotovitele na místě, také složkám DPP a argumentovat Polici a ODA MHMP. V případě splítky nemají informace ani oni, tady bude daleko víc vědět Grossák.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 27.11.2014 21:59

Martin Šubrt píše:MARV: Mistr tvořitel nepochybně dostal zadání na poslední chvíli a ono to oddetekovat také není úplně jednoduché. Vlastně je to v každém podobném případě návrh úplně něčeho nového, co se začne nějak chovat. Třeba taky velmi špatně. Mistry tvořiteli je v tomto případě opět vedení Ropidu + MČ P1, kteří akci rozjeli na poslední chvíli, měli si uvědomit, že to není zas tak jednoduché a k tomu patří i umění ustoupit, počkat, linku rozdělit apod. Chyby v této rovině se ale nepřiznávají, zatím... Přitom to není ostuda, ostuda je na nich trvat...
Politické zadání se nedá nesplnit chceš li si zachovat židli pod zadkem. Dle prvních náznaků chování paní Primátorky mi přijde že bude mnohem hůř.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 27.11.2014 20:45

K malostranské splítce: Já se omlouvám, ale pořád to nechápu. Chápal bych třeba, že se z Letenské detekuje bus, i když tam není (a prodlužuje dobu, kdy nejede nikdo). Ale nechápu, jaktože od Letenské čeká (navolená) tram na volno klidně 3 nebo 4 minuty. Nebo že z Malostranského nám. proběhnou dva (tři?) cykly a potom teprve padne volno. To už je podle mě nějaká větší chyba v SSZ.
A myslel jsem, že SSZ má na starosti TSK, nebo ne? Když byly problémy na Otakarce, tak jsem pochopil, že to řešili zaměstnanci TSK.
Kdo je tedy ten, kdo může rozhodnout, co za program tam bude běhat? Nebo mám volat na HOTLINE Eltoda, abych jim sdělil závadu, o které už si tady píšeme přes měsíc?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 27.11.2014 20:37

Preferenční postřehy z linky 11:
1) Spojovací-ať už to proboha dodělají, nebo ať se volno vkládá alespoň 2x, tohle je katastrofa. Do toho tam ocumujou lidí a nechápou, proč je nepustim.
2) Jeseniova -ano odshora mi přijde, že to prostě nepočítá s dodrzenim té silniční 30 od Basilejského. Nemagnetil jsem nikdy, ale často mi to padá akorát u hlavy.
3) Mezi hřbitovy-nevím co přesně Grossák chtěl zjistit, ale výzva k NNŽ svítí a preferuje to korektně. Směrem k Želivskému nesvítí výzva, ani kz a fakt nevím co si o tom myslet, neb volno drželo. Pravděpodobně však jen díky tomu, že drželo s hlavním směrem. Ovšem divně se to chová cca 2 měsíce, bo i když svítila výzva, mě se s 26 srovnal zadní vůz a pěkně jsem tomu nasypal, většinou jsem v zápětí sypal magneto, bo to házelo před čumák a s tou mizernou vyklizovackou a ihned odbočováním jsem tam neměl dobrej pocit nikdy.
4) Boleslavská zdá se parádní. Patrně se i vzájemně přihlašují přes křižovatku vlaky s Florou a opačně, takže se krásně stíhá obojí ne jeden průplav. Když to vydrží, je to nádhera.
5) Otakarova -já si mlaskal, vždy bez zastavení, zvlášť od NBS to nese své ovoce. Jako dřív tam vytvrdnout jen kvůli půlvterine pozdního přihlášení bylo zbytečný a k vzteku. Kéž to vydrží a podaří se případně vyladit a postupně dát do lípy zbytek.
6) Michelská ZC se chová jak Baumax ZC. Jen se vyvalim z oblouku, prd, problikne stromeček a počkej si. To asi dělají busy, ne? Já jim to přeju, ale těch 10 vteřin než projedou by to už vydrželi. Asi by to chtělo lepší detekci tram, ne?
7) Když se na Chodovske vybatolim 20, tak se Baumax stíhá bez zastavení ;-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 27.11.2014 20:27

MARV: Nový magistrát? :lol: :lol: Tomu sám nevěříte ne?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 27.11.2014 19:42

MARV: Mistr tvořitel nepochybně dostal zadání na poslední chvíli a ono to oddetekovat také není úplně jednoduché. Vlastně je to v každém podobném případě návrh úplně něčeho nového, co se začne nějak chovat. Třeba taky velmi špatně. Mistry tvořiteli je v tomto případě opět vedení Ropidu + MČ P1, kteří akci rozjeli na poslední chvíli, měli si uvědomit, že to není zas tak jednoduché a k tomu patří i umění ustoupit, počkat, linku rozdělit apod. Chyby v této rovině se ale nepřiznávají, zatím... Přitom to není ostuda, ostuda je na nich trvat...

MARV
Uživatel
Příspěvky: 91
Registrován: 06.1.2014 18:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MARV » 27.11.2014 19:20

MF píše:
MARV píše:Dnes kolem poledne šňůra tramvají před splítkou z obou směrů a navíc, jak jsem výše psal tak občas to pro zpestření pustilo tram proti sobě. Pro zlepšení na závěr při výjezdu z Letenské to pouští cca 5 aut, nebo jednu tram a poté dlouhá prodleva.
Byla tam zavada vozu v kombinaci s neschopnym tramvajakem. Další zase nepustil, lidi ven s pak neuměl od bavit nouzovr otevřené dvere. Ostatní ucpali splitku.
To je možná vysvětlení pro tuto chvíli, ale jinak je to celý den obdobné. Od Újezda, díky hloupě nastavené SSZ na Malostranském nám. dochází k ucpání Karmelitské, takže fronta tram v Karmelitské před Malostranským nám. blokuje IAD a tím pádem i sama sebe. Vzhledem k uspořádání Karmelitské z toho není úniku. Dříve před úpravou této SSZ taky docházelo k chvilkovému vzdutí, ale nyní je to až hororové a ještě za to autor této úpravy rozhodně dostal balík místo, aby byl popohnán k odpovědnosti. Doufám, že snad nové vedení magistrátu bude k nářkům vstřícnější a věc upraví do původního stavu a toho mistra tvořitele, který to takto vymyslel náležitě ocení.

Odpovědět