Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 17.2.2015 8:27

XSC: Ale zase Syslov splnuje podmínku umístění, před vznikem kolon. Pro D8 Holešovičky, pro R10 Černý most.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 17.2.2015 7:38

Na Letňany - pole jsem zapomněl záměrně. PO má probíhat daleko od nich. Ale je pravděpodobné, že dočasné řešení, kdy jeho trasu nahrazuje Kbelská, vydrží hodně dlouho.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.2.2015 1:31

XSC píše:
9001 píše:venca: Logické by to bylo na křížení Pražského okruhu a přijíždějících dálnic pokud tam je metro.
Jenže jediná taková místa jsou ČM a Zličín. A tam Praha nechala rozbujet OC, takže rozšiřovat kapacitu P+R není kam.
1.) nějak si zapomenul na "Syslov"/Letňany =M=C (kde lze při zvýšení poptávky ve špičce zdvojnásobit interval spojů), která je v dosahu R8 a R10 (respektive jejího prodloužení I/10 = 1. etapy tzv. Vysočanské radiály)
2.) na ČM pořád lze P+R reálně násobně rozšířit přebudováním dosavadních pozemních ("jednovrstvých") parkovišť na patrové domy!!!
3.) tak si na Zličíně =M=B protáhneme (opětovným zakrytím povrchového "výkopu") cca o 1km a jednu stanici až vně PO, kde je místa na P+R ještě na dosavadních polích snad dost.
Potažmo pak by někoho z odpovědných mohlo trknou, že když na Letiště může (jeden tzv. letištní expres) jezdit po PO ze Zličína, tak podél PO by (od právě uvedené nové podpovrchové konečné) mohlo po povrchu jet samo =M=B, páč to už je jen dalších 8km, což není dál než od letošní nové konečné =M=A Nemocnice Motol, od níž by ještě notný kus musela být trať bezpodmínečně vedená tunelem.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Marek B. » 17.2.2015 1:09

sebi píše: Popravdě jakákoliv varianta omezení je pro místní lidi špatná. Sám bydlím u Kampy (U Lužického semináře) a jezdím - jak občas do práce, tak třeba na chatu směrem na Strakonickou a představa průjezdu skrz tunely je hodně, hodně nepříjemná...
Takže radši budete poskakovat Karmelitskou a Smíchovem, místo toho, abyste volnou Chotkovou (kde právě nebude ten tranzit) vyjel nahoru a na Špejchaře vjel do tunelu?

Zde na tomto kartogramu je jasně vidět, jak obrovské pozitivní doprady by zavření nábřeží mělo.
http://tunel-blanka.cz/wp-content/uploa ... idneni.png

A podotýkám, že i podle oficiálního modelu se po otevření Blanky na obou průjezdech nestane skoro nic.

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 16.2.2015 23:31

9001 píše:venca: Logické by to bylo na křížení Pražského okruhu a přijíždějících dálnic pokud tam je metro.
Jenže jediná taková místa jsou ČM a Zličín. A tam Praha nechala rozbujet OC, takže rozšiřovat kapacitu P+R není kam.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 16.2.2015 22:52

Grossák: Jenže jak to reálně udělat. Instituce, které tam jsou skoro zárukou toho, že to skončí jako s povodnovými "P".

P+R. S tím bych souhlasil, ale to trochu naráží zase na kapacity vlaků v centru města. Nebo je ještě jde něco do železnice nacpat?

Navíc tohle je reálné u "silných" tratí. Minimálně jihozápad (Strakonická) a severozápad (Kladno) nemá ani tu kapacitní železnici... A reálně, že někdo vystoupí v Radotíně z auta, aby dojel na Smíchov a pak šel do metra...

venca: Logické by to bylo na křížení Pražského okruhu a přijíždějících dálnic pokud tam je metro.

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 248
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 16.2.2015 22:12

9001 píše: Všeobecně problém Prahy je v nedostatku P+R... Když přijedu po Strakonické, tak kde mám nechat auto? To už radši dojedu do cíle. Ono všeobecně jsou P+R dost podimenzovaná.
Ano, kapacita P+R by se klidně mohla zdesetinásobit, ale otázka právě je, kde je stavět. Zda ve městě (kde jsou často kolony už na jeho hranici) nebo až v regionu s vazbou na vlak (klidně třeba i Benešov apod.) A myslím, že se o tom vede jakási diskuze i mezi zodpovědnými.

Mám pocit, že se nakonec objevil problém, kdo má financovat takové P+R. Praha může hůře financovat P+R mimo své území a kraji se do toho nechce, protože problém vysoké IAD v Praze ho nepálí...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 589
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 16.2.2015 20:13

No, těch 3000 parkovacích míst jsou 3 dabl-elefanty. Řešení není jen tom, že budu stavět na okraji města megaparkoviště, ke kterým ta auta musí stejně dojet. Je třeba soubor opatření a P+R jsou jen jejich součástí. Klíčem pro dojíždění do zaměstnání je kvalitní veřejná doprava v regionu s páteří v podobě radiální železnice všemi směry. Někde to dnes funguje lépe, jinde hůře. Jsem velmi nakloněn malým P+R na vlakových zastávkách v regionu o kapacitě řádově desítek aut, která znamenají, že lidé tím autem pojedou opravdu jen kousek.

Myslím, že Karmelitská ani Smetanovo nábřeží nemá s okruhy až tak moc společného. Místní obsluha by měla být zohledněna zřejmě adresně. Myšlenky pana starosty Prahy 1 o tom, jak se s Blankou zklidní oblast mezi Újezdem a Klárovem, je utopická. Zřejmě tam aut ubude, ale uvolněná kapacita bude poměrně rychle využita. Jako tomu bylo jinde. Jako tomu bylo v případě Strahovského tunelu zde, Mrázovky na Smíchově. Je to atraktivní komunikace v husté zástavbě, která si uživatele najde, pokud bude existovat.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9680
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 16.2.2015 19:54

Grossák: Pak je ovšem zase na pořadu dne otázka. Jaký je podíl tranzitu v Karmelitské? A jako domácí beru např. i Poslaneckou sněmovnu, zaměstnance MŠMT a další.

Všeobecně problém Prahy je v nedostatku P+R... Když přijedu po Strakonické, tak kde mám nechat auto? To už radši dojedu do cíle. Ono všeobecně jsou P+R dost podimenzovaná.

Třeba příjezd po D1 už je aspon trochu podchycen cca 3000 místy, ale zbytek je výsměch vzhledem k tomu co se tam sjíždí...

sebi
Uživatel
Příspěvky: 50
Registrován: 18.5.2013 16:25

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od sebi » 16.2.2015 19:20

Grossák píše:Můžete mi říct, jak souvisí Karmelitská s dokončeným Městským okruhem (chybí trasa na východě - někde přes Spojovací), nebo dokonce s Pražským okruhem?
Popravdě jakákoliv varianta omezení je pro místní lidi špatná. Sám bydlím u Kampy (U Lužického semináře) a jezdím - jak občas do práce, tak třeba na chatu směrem na Strakonickou a představa průjezdu skrz tunely je hodně, hodně nepříjemná...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 589
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 16.2.2015 18:58

Filip píše:Zakázat auta na Karmelitské a nábřeží je absolutně neprůchozí. Možná jednou až bude mít Praha Městský okruh a Pražský okruh hotový a bude vybudovaná síť P+R.
Můžete mi říct, jak souvisí Karmelitská s dokončeným Městským okruhem (chybí trasa na východě - někde přes Spojovací), nebo dokonce s Pražským okruhem?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 589
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 16.2.2015 18:57

Filip píše:Zakázat auta na Karmelitské a nábřeží je absolutně neprůchozí. Možná jednou až bude mít Praha Městský okruh a Pražský okruh hotový a bude vybudovaná síť P+R.
Můžete mi říct, jak souvisí Karmelitská s dokončeným Městským okruhem (chybí trasa na východě - někde přes Spojovací), nebo dokonce s Pražským okruhem?

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 16.2.2015 8:32

Jsou města větší i menší. Žďár n/S, Chrudim, Tachov, Beroun se přibližují spíš tomu mému rozměru. I ty Svitavy musíte měřit ve směru S-J, ve směru V-Z jsou mnohem menší.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8461
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 16.2.2015 1:05

XSC píše:Jistě že je to extrém. Ale ani třeba od Anděla to nevyjde nijak hezky. Ta vynucená objížďka je prostě moc dlouhá. V podstatě se to rovná vykopání příkopu od Pohořelce až po Václavák. To je velikost okresního města.
1.)od Pohořelce po magistrálu na VN to ulicemi vidím cca 3,3km

2.)okresní město VZDUŠNOU ČÁROU z jednoho konce ZASTAVĚNÉHO ÚZEMÍ na druhý měří:
- Vsetín cca 8km (hranice města zde)
- Břeclav cca 7,1km (hranice města zde)
- Svitavy cca 5,8 km(hranice města zde)

Z:arrow: BUĎ TÉ DOBROTY A NEŽ ZAČNEŠ PODHODNOCOVAT VELIKOST OKRESNÍCH MĚST ČR, TAK SE URAČ VYSTRČIT NOS Z MATIČKY PRAHY A DO TĚCH MĚST SI DOJEĎ JE PROJÍT!!!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1530
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 15.2.2015 21:32

willyjeff píše:On někdo z místních pojede autem z Hellichovky na Malostranské náměstí? :shock: Neženeš to trochu do extrému?
Jistě že je to extrém. Ale ani třeba od Anděla to nevyjde nijak hezky. Ta vynucená objížďka je prostě moc dlouhá. V podstatě se to rovná vykopání příkopu od Pohořelce až po Václavák. To je velikost okresního města.

Odpovědět