Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.6.2016 14:32

A já se přidám s tou Ohradou. Že tam moc často nejezdím...ale od Biskupcovy když to padlo a já už byl na splítce, vždy jsem projel. A ejhle, včera ne-e, 2x jsem musel ještě na zelenou zastavit, protože na šošonech jen probliklo krátké volno. Bajvoko 5 vteřin, což se od rozjezdovky (kdy už to o vás ví) stihnout nedá :-(

A také ta Octárna od Hládkova je problém dlouhodobý. Kdy já měl naposledy 25? No už to možná rok bude a to mě to tam vypejkalo pravidelně. Znovu ji mám mít ve středu a na toto místo jsem si vzpomněl, ale nepředpokládal jsem, že to dosud nebylo pořešeno :-(

Sladkovského (Čajkovskeho x Seifertova) stojí za guvno, co to postavili. Ale detekce je tam fakt pro čeření větru. Zajímavé je, že nejdřív tam byly jen drátěné brnkačky, pak byly nahrazeny ptk, takže jsem doufal, že se tomu někdo věnuje. Asi jen další Potěmkin, stejne jako mraky jiných detekčních nástrojů po městě.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 18.6.2016 11:43

Grossáku prosím Tě pěkně mohu několik dotazů?:)

-Jak to vypadá nyní aktuálně s přípravou preference ve Vršovicích? Je nějaká naděje / příprava?

-Octárna pro l. 25 při jízdě od Hládkova k vozovně Střešovice: často a delší dobu při příjezdu k ssz zhasne výzva a čočky padají na stůj.

-před časem jsi se ptal, jestli Ohrada prodlužuje volno pro jízdu ve směru Biskupcova => Krejcárek. V poslední době mám pocit, že nejspíš neprodlužuje. Přijde mi, že 10, nebo 16 si při jízdě přes výhybku a navolení se trolejovým kontaktem do ssz volno neprodlouží.
Dřív pokud už svítily čočky na stůj, ale ještě svítila zelená pro auta, tak po navolení kontaktem na výhybce padly čočky znova na volno a tramvaje pustily.

-přechod Seifertova x Čajkovského při jízdě od Husinecké také delší dobu často padne do jízdy na stůj.

-Těšnov: ač jsem příznivcem vypnutých ssz, tak tady bych ji opravdu v PD přes den zapnul. Zkusil jste si někdo odbočit se 14 od Labutě na Těšnov? To je prakticky nemožný, pokud vás někdo nepustí. Furt od někud něco jezdí. Zleva, zprava, z protisměru... Není problém si v křižovatce postát i 2 minuty, než konečně...! ( a to ani nikomu nemusím ukazovat kosočtverec, protože tady všichni vědí, že jsou na hlavní :D ).

Ke včerejší nehodě na IPP. Nevím jak k ni došlo. Nebyl jsem u toho, ale když se podívám na čas vzniku nehody (23:06) a že KT jela nahoru od Štěpánské, tak si myslím, že je to přesně o tom, o čem jsme si psali posledně. Nestačí přidávat pár vteřinek navíc na druhých světlech. Tady musí bezpodmínečně fungovat a to za všech okolností prodloužení volna za prvními světly jedoucí tramvají a to až do jejího odhlášení za druhými světly. Ze zkušenosti s noční 51 a jízdou s plně obsazenou T6 a jízdě na závěr (ale ještě za stále svítícího volna) na prvních světlech, se ta druhá světla stihnout nedají. Ta volna tam v tento čas trvají strašně krátce. A pak? Výsledek jako včera. Kolik nehod tam ještě bude, než to konečně kompetentní lidi pochopí, že ssz mají být k bezpečnosti provozu a ne podporou k takovým nehodám?

Díky:)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.6.2016 8:05

Mitaska ZC OK.

Naopak v období slabého provozu přetrvává problém na odbočení Francouzská > Moskevská, tj. velmi dlouhé volno, které drží do chvíle, než se rozejdete z Krymské. A do centra zpravidla nic :-( Zbytečně to dusí auta přímo a pak vás to zazdí, auta pustí na 5 vteřin a opět vkládá odbočovací fázi. Stalo se mi poslední měsíc několikrát.

Naproti tomu dnes bonus, kromě "běžných" 90 s záseků na horním Míráku mě to hned po ránu obohatilo o propad v cyklu, to jest chodci dostali panáčka, tram DC také, ale ZC nene (-X :evil:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.6.2016 0:28

9001 píše:.....
Pokud neumíte jezdit bez SSZ tak vratte papíry...

Ano křižovatka typu IPP má běžet 24h, ale Těšnov funguje naprosto bez problémů a jsem rád, že někdo našel koule tohle udělat.
1.) tady musím souhlasit s 1. citovanou větou, nevím jestli dotyčný nebyl oním kolegou, který nebezpečně zastavil TRAM v křižovatce Strooss. nám. kvůli nesmyslnému převedení přecházející "stařenky" o berlích (resp. napadla mne jediná přijatelná omluva pro tento čin - upadnutí oné osoby přímo v průjezdním profilu TRAMvaje vyjíždějící z křižovatky, ale rozhodně bych ji pak nevedl až k chodníku, ale na nejbližší bezpečné místo = do úrovně ostrůvku zastávky v protisměru)

2.) v nonstop provozu mají běžet ("klasická/plná" silniční) SSZ:
a) na vytížených křižovatkách (což je např. uvedené IPP)
b) na nepřehledných křižovatkách (resp přejezdech IAD přes TT) pro bezpečnost při zachování možnosti využití maximální traťové rychlosti TRAM (např. Plzeňská x Erbenova- https://www.google.cz/maps/place/Plzeňs ... d14.384872)

3.) (dvoubarevná) SSZ (pro chodce) nemá být vůbec instalována (pro platnost obecného pravidla přednosti TRAMvaje před chodci)
a) na přechodech pro chodce přes TT nepřiléhajících přímo k SSZ řízeným křižovatkám, které jsou od pruhů iAD odděleny ostrůvky (např. Želivského =M=, Vinohradské hřbitovy, 2x Hradčačanská, Kublov, U Zvonu, Bertramka, Poštovka, Hotel Golf ....)
!!!! POZOR naopak nesmyslně existují minimálně 2 místa v Praze, kde logicky chodci přecházejí přes TT v SSZ nejištěném místě, ale TRAMvaje se tam musí řídit SSZ řídící provoz na přilehlé křižovatce s IAD (u Muzea a v obratišti Černokostelecká)
b) na místech pro přecházení chodců přes samostatná TRAM tělesa - kde v případě nepřehlednosti TT má být zajištění blikáním signálu "POZOR (TRAMVAJ)" spouštěného blížící se TRAMvají (např. 1x Chaplinovo nám. versus 2x Poliklinika Barrandov)

4.) na specifických místech - úrovňových kříženích TT s IAD mimo (= alespoň dostatečně daleko) křižovatky (ať se jedná o přejezd IAD přes samostatné těleso TT, které si v Praze zajištěné SSZ žádné nevybavuji, nebo výjezd TRAM ze samostatného tělesa na PK - např. Přístaviště, Nový Hloubětín a Polik. Modřany - U Libušského potoka) by měla být instalována DZ "dej přednost v jízdě TRAMvaji" se SSZ
a) (čtyř)bodová SSZ pro TRAM (pod/nad ní umístěna návěst "místo s vyznačenou předností TRAMvaje", která platí pouze při vypnutém SSZ) a pro IAD signál S13 dvou vedle sebe umístěných střídavě přerušovaných červených světel, který znamená přo řidiče povinnost zastavit vozidlo před SSZ - v ČR většinou užívaný u výjezdů HZS, ale bylo v médiích uvedeno, že bude použit i na odbočovacím pruhu křižovatky, v jejíž těsné blízkosti je v daném směru (ZABZAŘ. zajištěný) úrovňový přejezd s železnicí (na kterém nedávno se střetl kamión s vlakem rozjíždějícím se z nedaleké stanice)
b) pro TRAM bez signalizace jen návěst "místo s vyznačenou předností TRAMvaje" a pro IAD signál S7 "POZOR" - přerušované žluté světlo (dávaný nejlépe dvojicí vedle sebe umístěných světel po obou stranách vozovky) - protože vím, jak (minimálně některá) IAD nedodržuje rychlost u voz. KO, tak jsem přesvědčen, že toto zajištění TT se hodí i na výjezd/vjezd TRAm z/do vozovny KO (s tím, že pro výjezd by byla povinnost řidičů TRAM spustit signál "POZOR" pro IAD tlačítkem umístěným u vrat vozovny - kontaktem je to totiž řešitelné asi těžko pro obdobné postavení TRAM před zpětným pohybem do haly)
c) pro IAD signál S7 "POZOR" - přerušované žluté světlo (dávaný nejlépe dvojicí vedle sebe umístěných světel po obou stranách vozovky) před SSZ uvedené v odrážce a), které je umístěno v nepřehledném (méně přehledném) místě - např. Nový Hloubětín

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 17.6.2016 21:47

honza z Mo píše:Na rozdíl od informace ve zprávách na znamení Štross minimálně do 21 hod. svítí a to je dobře. Naproti tomu Florenc už je dlouho vypnutý. Nejsem příznivcem takto vypnutých signalizací. Se 14 od Labutě jsem až jako poslední na řadě. Rád si počkám na světlech a bezpečně projedu než abych se někam cpal či děkoval těm, kteří mě pouští a přitom nemusí. Ani horní Palmovka není bez světel dobrá. Od Krejcárku doleva vidět pořádně není- tam se asi čeká až se tam stane ňákej průs.r!
Pokud neumíte jezdit bez SSZ tak vratte papíry...

Ano křižovatka typu IPP má běžet 24h, ale Těšnov funguje naprosto bez problémů a jsem rád, že někdo našel koule tohle udělat.

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od milbi » 17.6.2016 14:27

MM-Mikulovsky píše:železárna = železniční nehoda Z:arrow: TRAM x TRAM
Uznávám chybu a sypu si popel na hlavu. Příště nebudu v šest ráno nic psát a raději si dám kafe...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.6.2016 14:12

milbi píše:....
Nejsem řidič tram, ale dovolím si poznamenat, že Horní Palmovka je vypnuta již nejméně pět let a žádný "průser", pokud se nepletu, se tam nestal. Zato o kousek dole, SSZ Švábky běží a železárna je tam poměrně často. Ono zapnuté SSZ vytváří občas pocit falešného bezpečí, když je vypnuté, řidiči i chodci jsou více obezřetnější......
železárna = železniční nehoda Z:arrow: TRAM x TRAM, a o takové na Švábkách nevím, ale i já (jako mnoho dalších kolegů jsem tam TRAMvají střetl s IAD (os. autem) odbočujícím vlevo.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 17.6.2016 11:17

...a když se na takovýchto křižovatkách konečně dočká tramka volna, vyrojí se vždy dobihači a naskáčou před rozjíždějící se stroj, červená nečervená. Musí se rozhanět a ještě pyskujou, proč ten id1ot nepočkal. A ty co volají po úžasně bezpečné všudypřítomné a zapnuté signalizaci, těm bych postavil za zadek empíka a dobře, když signalizace, tak pro všechny stejným metrem, aby si uvedmilo, co vlastně požadují. Fungující vypnutá křižovatka je také známkou toho, že se umíme tolerovat a zasloužíme si tu demokracii. Divoká nemyslící zvěř holt musí být usměrněna. Uznávám řízení SSZ tam, kde jsou silné intenzity, vysoké rychlosti, velmi složité poměry (Bulhar, Šalďák) nebo špatné rozhledy a kde může takové zařízení pomocí zvýšit plynulost. Stross je přes den dosti vytížen, takže ano, 7-19 beru, ale budeme to dodržovat všichni. Kde to jde, uplatňovat toleranci a rozum. Anděl, Národka, Republika, nám. Svobody, OL přednádraží, budiž důkazem, že na to máme, ale je potřeba to trénovat a ne ubíjet zbytečnou automatikou, odlidšťováním a vytvářením absurdních řešení, které to zdivočení ještě podpoří (Hradčanská a podobně).

Průběžně a bezmocně podotýkám, že Anděl - Bertramka furt na :zadnice

modroko
Uživatel
Příspěvky: 259
Registrován: 02.4.2011 12:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od modroko » 17.6.2016 9:31

Přesně jak je tu psáno, ani s jednou z vyjmenovaných křižovatek nemám problém project a i když uznávám že z KTčka je při příjezdu z Krejcárku hůř vidět vlevo na horní Palmě, tak to není nic co by nešlo zkontrolovat. A Stross, když teda ti chodci mají takový problém přecházet bez paňáčků tak ať tam celý den stojí měšťáci a vybírají pokuty za přecházení na červenou neboť zastavím s tramkou v zastávce a min.75% z těch co vystoupí s radostí přechází i když mají červenou a já volno...to samé Karlínské náměstí tam to dle mého je už ranní rituál, přeběhnout před přijíždějící nebo odjíždějící tramkou

milbi
Uživatel
Příspěvky: 421
Registrován: 16.5.2009 19:26
Bydliště: Milovice
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od milbi » 17.6.2016 6:15

honza z Mo píše:---Rád si počkám na světlech a bezpečně projedu než abych se někam cpal či děkoval těm, kteří mě pouští a přitom nemusí. Ani horní Palmovka není bez světel dobrá. Od Krejcárku doleva vidět pořádně není- tam se asi čeká až se tam stane ňákej průs.r!
Nejsem řidič tram, ale dovolím si poznamenat, že Horní Palmovka je vypnuta již nejméně pět let a žádný "průser", pokud se nepletu, se tam nestal. Zato o kousek dole, SSZ Švábky běží a železárna je tam poměrně často. Ono zapnuté SSZ vytváří občas pocit falešného bezpečí, když je vypnuté, řidiči i chodci jsou více obezřetnější.
Zato můžu potvrdit, že od doby vypnutí SSZ Těšnov mi přijde, že křižovatka mnohem více odsýpá, protože pustit tram či chodce je mnohem rychlejší než když přepíná fáze SSZ. U nádraží Libeň vždycky kvetu, když má volno tram ZC, ale auta z ulice Českomoravská mají červenou.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 17.6.2016 4:08

honza z Mo píše:Na rozdíl od informace ve zprávách na znamení Štross minimálně do 21 hod. svítí a to je dobře. Naproti tomu Florenc už je dlouho vypnutý......
Stross - nesvítil, ale asi po excesu kolegy TRAMvajáka, který po zastavení TRAMvaje v křižovatce převáděl paní-"babičku" o berlích přes přechod byl opětovně zapnut z úplného vypnutí (tzv. po tmě). ....

opakovaně zde upozorňuji, že SSZ Florenc u stejnojmenných TRAM křižovatek BĚŽÍ, ale tzv. na blikačku je přepnuto SSZ Těšnov .... :!:
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 17.6.2016 14:08, celkem upraveno 2 x.

honza z Mo
Uživatel
Příspěvky: 71
Registrován: 01.11.2012 20:18

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od honza z Mo » 17.6.2016 1:06

Na rozdíl od informace ve zprávách na znamení Štross minimálně do 21 hod. svítí a to je dobře. Naproti tomu Florenc už je dlouho vypnutý. Nejsem příznivcem takto vypnutých signalizací. Se 14 od Labutě jsem až jako poslední na řadě. Rád si počkám na světlech a bezpečně projedu než abych se někam cpal či děkoval těm, kteří mě pouští a přitom nemusí. Ani horní Palmovka není bez světel dobrá. Od Krejcárku doleva vidět pořádně není- tam se asi čeká až se tam stane ňákej průs.r!

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 16.6.2016 10:17

Bacha u Mitasky ZC (Jahodová) nepadá předvěst a padá stůj bez přípravy. Ráno to bylo podezřelé, teď mi potvrdil i svačinář. Zatim nehlaseno.

Zxs: Jo to Kauf občas udělá. Většinou když mám berle...

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 15.6.2016 17:36

Na Karláku taky prima, permoníci tam cosi kutaj, kolem alberta v jednom pruhu a proč se nenacpat do křižovatky, klidne ať stojim jako :prase

Ráno mě celkem vypekla Obora Hvězda. Rozjíždím se ze zastávky, padne stůj, zelené pro levý odbočení přes koleje ke kauflandu, zhasne stromek. Projelo JEDINÝ auto, padá červená a volno, mizím v dál. Čas cca 7:15. 22 mívám často, ale tohle se mi ještě nestalo...

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 15.6.2016 15:14

Závora by byla jistě dobrá, ale takhle asi projektanti SSZ neuvažují...
Třeba antitramvajovej vjezd do smyčky na Šárce, tam padne dříve červená za kolejema, než před kolejema!
To samé na Nábřeží kpt. Jaroše :(
Stejně tak zbytečně dlouhá volna po Smíchovském okruhu či na IPP. Zkrátka jen aby projelo co nejvíce aut, i kdyby se mělo celý volno pro tramvaje stát na kolejích!!

Odpovědět