Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
XSC: A jak to tedy platí dnes?
Protože pak zase z toho bude totální kočkopes, protože jsem měl O1 s mříží koupenou po firmě, protože to bylo super kvůli psovi a pak nebudu moc oficiálně zajet k domu, ale pokud si koupím T5 v osobní verzi tak jsem v pohodě...
Protože pak zase z toho bude totální kočkopes, protože jsem měl O1 s mříží koupenou po firmě, protože to bylo super kvůli psovi a pak nebudu moc oficiálně zajet k domu, ale pokud si koupím T5 v osobní verzi tak jsem v pohodě...
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, pravidla pro kruhový objezd stihli během pár let otočit o 360°...
S těmi náklaďáky je to spíš tak, že v 60. letech, kdy úmluva vznikla, rozlišovaly vozy víc podle konstrukce, než podle určení. A taky tolik druhů nebylo. Jinak si nemyslím, že domalovat na značku 3t by měl být takový problém. Pokud ano, měl na to zákonodárce myslet a stanovit přechodné období.
Jestli si 1203 mohla nebo nemohla koupit soukromá osoba je přece jedno, značky platily i pro podnikové řidiče. A tehdy ve vyhlášce bylo jasně, že je to prostě zákaz vjezdu nákladních vozidel, bez udání hmotnosti: "Značka "Zákaz vjezdu nákladních automobilů" (č. B 4) platí i pro speciální automobily postavené na strojových spodcích nákladních automobilů nebo autobusů; neplatí však pro speciální obytné automobily."
S těmi náklaďáky je to spíš tak, že v 60. letech, kdy úmluva vznikla, rozlišovaly vozy víc podle konstrukce, než podle určení. A taky tolik druhů nebylo. Jinak si nemyslím, že domalovat na značku 3t by měl být takový problém. Pokud ano, měl na to zákonodárce myslet a stanovit přechodné období.
Jestli si 1203 mohla nebo nemohla koupit soukromá osoba je přece jedno, značky platily i pro podnikové řidiče. A tehdy ve vyhlášce bylo jasně, že je to prostě zákaz vjezdu nákladních vozidel, bez udání hmotnosti: "Značka "Zákaz vjezdu nákladních automobilů" (č. B 4) platí i pro speciální automobily postavené na strojových spodcích nákladních automobilů nebo autobusů; neplatí však pro speciální obytné automobily."
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
XSC: No kruhový objezd je asi delší pohádka, protože v roce 2006, kdy jsem u dělal autoškolu u DP, tak zrovna byla novelizace zpátky, že kruhový objezd bez dalších značek = přednost zprava...
"Nákladák". No nebylo to kvůli odpočtu DPH, ale taky Octavia byla v užitkové verzi a combi prakticky stejné auto. A 1203 si z rozhodnutí strany a vlády nemohla soukromá osoba koupit
Ale trochu vážněji... I tak je to nesmyslnost... Co třeba řemeslník s pickupem? Bez dodatkové tabulky musí po svých? Ale pokud budu mít velkou rodinu a budu tam jezdit s Transporterem v osobní úpravě, tak jsem v pohodě? Trochu blbost ne?
"Nákladák". No nebylo to kvůli odpočtu DPH, ale taky Octavia byla v užitkové verzi a combi prakticky stejné auto. A 1203 si z rozhodnutí strany a vlády nemohla soukromá osoba koupit
Ale trochu vážněji... I tak je to nesmyslnost... Co třeba řemeslník s pickupem? Bez dodatkové tabulky musí po svých? Ale pokud budu mít velkou rodinu a budu tam jezdit s Transporterem v osobní úpravě, tak jsem v pohodě? Trochu blbost ne?
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, je to přejaté z Vídeňské úmluvy. A faktem je, že to původně bylo ve vyhláškách 90 i 100 správně interpretováno, stejně jako třeba to, že značka kruhový objezd je jen značka typu přikázaný směr a neřeší přednost v jízdě (takže bez další značky platí přednost z prava). To až v 90. letech začala ta správná tvořivost zákonodárců. U těch náklaďáků je důležitá i ta věc, že v 60. letech nikoho nenapadlo "vyrábět" náklaďák z osobáku kvůli odpočtu DPH...9001 píše:P_V: Ono to je převzaté z Vídenské umluvy o dopravě, značení atd. (MM jistě doplní správný název). Aspon takhle to bylo na idnesu vysvětleno při zavedené.
Samozřejmě je to reálně kravina, protože jsem nikdy neviděl policajta něco takovýho hlídat a už vůbec ne pokutovat auto s mříží, že vjelo do tohohle zákazu...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
toto pořekadlo znám, tak jako důvod jeho vzniku, který vyplývá od názvu naší měny "koruna", který při rozpadu Rakousko-Uherska byl právě oficiálně zvolen jako dočasný a vydržel již nejen 99let, ale hlavně období tzv. komunismu, ve kterém vše monarchistické bylo jedním z úhlavních nepřátel!9001 píše:Petr: Jednotka dočasnosti = jeden furt? .
Bobik: Chceš popírat, že po obnově SSZ v Praze sice tyto (snad vždy) běží v pevném cyklu, ale tam kde bývala preference TRAM nakonec (byť dle nás - jejich každodenních uživatelů to trvá neúměrně dlouho) je opět po čase zpuštěna
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Pokud nějaký pan Novák v čísle 5 skutečně bydlí a jedeš za ním, tak ano. Jinak se to naprosto neumí kontrolovat. I když mě napadá, že spíš nechce, než nejde.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10209
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Petr: Jednotka dočasnosti = jeden furt? .
P_V: Ono to je převzaté z Vídenské umluvy o dopravě, značení atd. (MM jistě doplní správný název). Aspon takhle to bylo na idnesu vysvětleno při zavedené.
Samozřejmě je to reálně kravina, protože jsem nikdy neviděl policajta něco takovýho hlídat a už vůbec ne pokutovat auto s mříží, že vjelo do tohohle zákazu...
Dopravní obsluha: Takže pokud řeknu jedu za panem Novákem z čísla 5, tak jsem ok?
P_V: Ono to je převzaté z Vídenské umluvy o dopravě, značení atd. (MM jistě doplní správný název). Aspon takhle to bylo na idnesu vysvětleno při zavedené.
Samozřejmě je to reálně kravina, protože jsem nikdy neviděl policajta něco takovýho hlídat a už vůbec ne pokutovat auto s mříží, že vjelo do tohohle zákazu...
Dopravní obsluha: Takže pokud řeknu jedu za panem Novákem z čísla 5, tak jsem ok?
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Zlepšení by to bylo, pokud by tohle byla jediná změna. Protože ale preference je fuč, zlepšení se smazává.
Jo, já vím, prý "dočasně". Předpokládám, že nebudu jediný, koho při tom napadlo, že jednotkou dočasnosti je jeden furt.
Jo, já vím, prý "dočasně". Předpokládám, že nebudu jediný, koho při tom napadlo, že jednotkou dočasnosti je jeden furt.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
nechápeš tak si to vybav jela IAD (i kamion) z JS vlevo DC přes křížení IAD jedoucí z Chodovské ZC, rozjela se tA IAD DC do toho křížení, ale v ten moment padla těsně za ním červená + případně se "řítilo" jiné IAD ZC + TRAM ZC nejela = žádná nebyla vidět = tak to IAD DC z JS "projelo" tu červenou, přičemž do Chodovské DC za tou SSZ se blížila TRAM či BUS od Obratiště TRAM SpořilovBobik píše:Promiň, moc nerozumím řeči tvého kmene, tak snad jsem to pobral správně. Čili, domníváš se, že když tramvaji, který padnou čočky do jízdy, to tam prosviští auto před čumákem na červenou, že se to v případě, kdy tam ta tramvaj bude stát, dít nebude? Nebo, že díky tomu, že tam ta tram bude stát a tedy se teprve rozjíždět, je menší šance, že se s tím autem, co jede na červenou potká, bo bude pomalejší?MM-Mikulovsky píše:= oba upřednostňujete, aby plynulý/preferovaný.....
Promiň, ale to je stejná logika, jako u definice "bezpečné dopravy". Bezpečná doprava je ta, která stojí a nehejbe se.
PODSTATNÉ JE OBECNÉ ZLEPŠENÍ, ŽE ČÁST DOSUD ÚROVŇOVĚ TT KŘIŽUJÍCÍ IAD S NÍ V MÍSTĚ POJEDE ZCELA BEZKOLIZNĚ(SOUBĚŽNĚ) = ROZHODNĚ ZLEPŠENÍ
Re: Preference / antipreference MHD
petr03: Spíš že se značka doplňuje údajem o hmotnosti, který naštěstí smí být vepsán přímo na značku, aby úprava byla levnější. Dřív se to rozumělo tak nějak samo sebou, že smyslem zákazu je zamezit vjezdu velkých a těžkých vozidel. Pak v tom nějací právničtí rozumprdi začali rejpat a výsledkem je hnidopišská aplikace pomalu i na ruční vozík. Děsím se chvíle, až na přechod pro chodce budou vpuštěni jen pánové v klobouku, pokud tam nebude příslušná dodatková tabulka
Dopravní obsluha je něco jiného, to je doprava co tam má cíl.
Dopravní obsluha je něco jiného, to je doprava co tam má cíl.
Re: Preference / antipreference MHD
Jinak doplním význam Dopravni obsluha. Jelikož od nového roku platí, že vozidla kategorie N1 ( dodavky, ale i osobaky s mříží do kufru ) spadají nově pod nakladni vozidla, tudíž všechny značky zakazující vjezd nakladních vozidel musely být doplněny touto značkou-upřesněním
- Petr
- Provozovatel
- Příspěvky: 2040
- Registrován: 14.11.2003 8:36
- Bydliště: ....Brejšín přes noc na flešku hodí novej program křižovatky, já s Démonem zajedem přešroubovat znač
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Jde o dočasné dopravní opatření v souvislosti s výkopy v Hybernské ulici. Dočasnost by měla skončit tuším 2.10. Smutné samozřejmě je to, že DPP o tomto řidiče nikterak neinformuje....parrot píše:Máme další SSZ na které se asi v tichosti a potají vypnula preference. Tou křižovatkou je Bulhar. V PD se čeká na volno úžasných 100s a až když SSZ nakumuluje dostatečný počet tramvají v řadě (rozuměj 3 kusy za sebou z obou směrů), tak teprve padne volno Je to na přidání jízdní doby. Bo odjezd z HL +10s a na čidle na Olšanském náměstí průjezd přes čidlo +130s.... A to je ten lepší případ, kdy jsi na Hlaváku včas, bo je 9 zase o něco víc oškubaná na jízdní době na Anděl z Řep. Ale Bertramka je stále loterie a pouští od 10s do 100s... a do toho pak úžasně dlouhá BP ve vozovně ŽI celých krásných 32 minut v kurzu 9/279, ne kterou přijedeš pozdě, než dojdeš do vozovny, skočíš si na záchod , tak už aby jsi zase kmital zpět Výborně se nám ty BP čím dál tím víc zkracují
Re: Preference / antipreference MHD
Máme další SSZ na které se asi v tichosti a potají vypnula preference. Tou křižovatkou je Bulhar. V PD se čeká na volno úžasných 100s a až když SSZ nakumuluje dostatečný počet tramvají v řadě (rozuměj 3 kusy za sebou z obou směrů), tak teprve padne volno Je to na přidání jízdní doby. Bo odjezd z HL +10s a na čidle na Olšanském náměstí průjezd přes čidlo +130s.... A to je ten lepší případ, kdy jsi na Hlaváku včas, bo je 9 zase o něco víc oškubaná na jízdní době na Anděl z Řep. Ale Bertramka je stále loterie a pouští od 10s do 100s... a do toho pak úžasně dlouhá BP ve vozovně ŽI celých krásných 32 minut v kurzu 9/279, ne kterou přijedeš pozdě, než dojdeš do vozovny, skočíš si na záchod , tak už aby jsi zase kmital zpět Výborně se nám ty BP čím dál tím víc zkracují
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Promiň, moc nerozumím řeči tvého kmene, tak snad jsem to pobral správně. Čili, domníváš se, že když tramvaji, který padnou čočky do jízdy, to tam prosviští auto před čumákem na červenou, že se to v případě, kdy tam ta tramvaj bude stát, dít nebude? Nebo, že díky tomu, že tam ta tram bude stát a tedy se teprve rozjíždět, je menší šance, že se s tím autem, co jede na červenou potká, bo bude pomalejší?MM-Mikulovsky píše:= oba upřednostňujete, aby plynulý/preferovaný.....
Promiň, ale to je stejná logika, jako u definice "bezpečné dopravy". Bezpečná doprava je ta, která stojí a nehejbe se.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Promiň, jak často tam jezdíš?demon píše:Sorry, ale to je snad logický, že preferuju vlastní bezpečí a plynulost provozu, před POTENCIONÁLNÍ bezpečností ostatních vozidel na tuctový křižovatce (narozdíl od desítek dalších křižovatek jsem tady nehodu neviděl nikdy).MM-Mikulovsky píše:= oba upřednostňujete, aby plynulý/preferovaný půjezdu TRAM nebyl (ani dočasně - byť otázka jak dlouho) omezen nutností "postání si" na SSZ nad BEZPEČNOSTÍ VŠECH VOZIDEL VYUŽÍVAJÍCÍCH minimálně 5 V MÍSTĚ SE KŘIŽUJÍCÍCH SE SMĚRŮ (nepočítám odbočovací a připojovací u Chodovské/Spořilovské zc) - já nevím jak Vy, ale já za 9 let v Praze/u DPP tam viděl následky několika srážek aut
Já tam za 9 let i několikrát:
a) "měl" (více či méně "před čumákem" TRAM) průjezd IAD (včetně velkých kamionů) přes TT při volnu na ní - jako by si to neznal s levým odbočením IAD ze souběžného pruhu = IAD "RADĚJI" VYKLIDÍ JÍZDNÍ PRUH/PROSTOR JINÉ IAD A KLIDNĚ ZABLOKUJE TT A TRAM NA NÍ!
b) (byť jen chvíli) stál než se nabourané/á silniční vozidlo/a podařilo odstranit z profilu oblouku TT!
= TO, ŽE TRAM TAM NEHODY S IAD NEMĚLY ČI JEN VYJÍMEČNĚ, BYLO SPÍŠ JEN O ŠTESTÍ A TZV. PROFESIONALITĚ SVÝCH ŘIDIČŮ, nikoliv tím, že IAD by se tam chovala k TRAM správně/bezpečně