Příspěvek
od Grossák » 26.11.2018 17:47
Hezký podvečer. Tedy pár slov k Dlouhé. Doladit bude potřeba noční provoz. A dále hlavně data pro tramvaje, která říkají, jak dlouho jezdí tramvaje od přihlášení ke stopčáře. Za běžného provozu je potřeba je zvýšit, aby volno tramvajím tolik těsně neutíkalo. V minulém týdnu jsem v sedle změřil asi 30 tramvají, 5 z nich volno nestihlo, většinou právě kvůli delšímu pobytu. Je to o dost méně než o týden dříve, kdy bylo dost vidět, jak řidiči postupují na základě mnohaletých zvyklostí z pevného řízení. Nyní tedy palec nahoru většině řidičům TRAM za rychlé vnímání nové situace. K různým podnětům:
1) Prohození bočních fází: celé to vzniklo už kdysi z projednávání, kdy byla snaha pustit chodce s bokem, ve kterém jede méně aut, aby do nich tolik nenajížděla. Tohle asi nikomu nedošlo a ani mě to nenapadlo. Na druhou stranu, před obnovou většina tramvají projížděla na začátku svého volna právě po fázi ze Soukenické. Nyní tramvaje projíždějí daleko častěji až na konci svého volna, nebo ve vložené fázi, která jde po Soukenické. Volno od Dlouhé tramvaje krátí, takže těsně před tramvají z ní tolik aut nenajíždí. (Ano, snaží se tam nacpat, ale kdyby se toto volno prodloužilo, jen se to zhorší.) Jinak si auta z Dlouhé prodlužují volno až na 20s.
2) Blízký přihlašovák DC na výjezdu ze zastávky: Byl by do jisté míry na místě, ale nikdy se nenavrhoval a nikdo ho nechtěl. Dovedu si jeho využití představit pro užitek všech. Obecně detekce je zde hodně úsporná (a tedy i levná). V rámci obnovy se doplnily pouze 2 kontakty, další 2 se využily od Řásnovky. Tím trochu narážím na to, že přihlášení DC je už od Řásnovky a není řešeno až na vjezdu do zastávky. SAotva to lze uřidit. Třeba se poladí data a bude to v pořádku. Uvidíme. Nevylučuji nic.
3) Průjezd 2 vlaků na jedno volno: To je velké obecné přání. Vždycky se však najde (pokud nejsme na železničním přejezdu, kde může blikat červená třeba hodinu), nějaká tramvaj, která volno stihne, a která už nikoli. A už při přihlášení jsou tramvaje do těchto dvou košů rozdělovány dle výpočtu, kde se porovnávají maximální dosažitelné délky fází a očekávaná doba jízdy tramvaje od přihlášení ke stopčáře. Navíc neumíme poznat dvě tramvaje, umíme poznat jen pantografy. Na tomto SSZ má i vložené volno zaručenou délku pro tramvaje přihlášené do aktuální fáze asi 15 sekund a ještě umí ověřovat právě schopnost další přihlášení tramvaje (pantografu), toto volno stihnout. Pokud budou doladěna data, podobné situace se trochu zmírní, ale nikdy zcela neeliminují. A můžu se vrátit k bodu 2 - k výrazné eliminaci této katastrofy DC by doplnění blízkého kontaktu pomohlo - pokud by se nemálo sáhlo i do některých dalších částí dopravního řešení.
Děkuji za konstruktivní podněty a uvítám další.