Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
7001
Uživatel
Příspěvky: 204
Registrován: 30.8.2004 8:31
Bydliště: V bezpečné vzdálenosti od Prahy...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7001 » 12.2.2020 10:15

Karosák píše:
05.2.2020 23:50
Velká Průběžná pro výkopové práce a uzavřený odbočovací pruh od Strašnické v pevném cyklu :smt013 ](*,)
Vždyť tam budou kutat jen do dubna 2023. Tak to vydržíme to je za chvilku. =D>

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.2.2020 8:07

Mám prosbu a dotaz, jestli by nešlo něco udělat s krabičkou na SSZ Muzeum ZC. Při slunečném dni je svítící šipka v krabičce prakticky neviditelná a člověk neví, co bude. Svítí nebo nesvítí :?: Tuším, že semafor se asi blíží obnově, ale snad by se mohla dát nová krabička s lepší svítivostí šipky dřív. (svítivost šipky DC taky není žádná hitparáda) [-o<

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 05.2.2020 23:50

Velká Průběžná pro výkopové práce a uzavřený odbočovací pruh od Strašnické v pevném cyklu :smt013 ](*,)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 04.2.2020 21:59

MPL: Radar? ;-) Pokud to bude opravdu takový problém, tak se do měsíce zaplatí :devilsmokin

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 04.2.2020 18:01

MPL píše:
04.2.2020 16:09
A lidi se rychle přizpůsobí
No, právě. Přizpůsobí. Kontroly na místě zmizí a jsme tam, kde předtím. Chyba není místní, nýbrž systémová. Lidi se obecně musí bát cokoli provést. Kdekoli a kdykoli. Jenže nutnou podmínkou je, aby pravidla dávala alespoň trochu smysl. Pokud svítí semafor 24 hod denně i v kdejaký zapadlý uličce, těžko čekat ochotu se jím řídit a stát třeba ve tři ráno na pustý křižovatce, kdy kolem není živá duše. A čekat - na co vlastně? Na jaro?

MPL
Uživatel
Příspěvky: 228
Registrován: 06.1.2010 8:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MPL » 04.2.2020 16:09

vencavasek píše:
02.2.2020 21:30
Bobik:
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky. 8-)
Na to je jediný recept: vrátit zpátky a prvních 14 dní hlídat dodržování na místě (denně), následující měsíc obden a následující 4 měsíce namátkově (ale relativně často). A lidi se rychle přizpůsobí

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 03.2.2020 17:42

V tom případě to potvrzuje akorát to, co tvrdím už dlouho - že semaforem policajta nenahradíš. 8-)

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 02.2.2020 21:30

Bobik:
Slyšel jsem o křižovatce, kde se to udělalo. A prý se tomu místní přizpůsobili a jezdí nejen na tmavěoranžovou, ale i v prvních vteřinách červené. Takže situace je tam teď vlastně stejná, jako před tím. A navíc už si to nikdo netroufne vrátit zpátky. 8-)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 02.2.2020 18:16

Nerozumím. Co ti přijde tak velmi nebezpečného na tom, když při projektování signalizace počítám s tím, že mi lidi prdí na předpisy a proto raději vyklizovací časy o pár vteřin prodloužím? Protože vím, že na tu "temně oranžovou" se stejně jezdí, tak volno v kolizním směru o pár vteřin pozdržím, aby právě tihleti střelci stihli vypadnout. Opravdu nevím, co je na tom velmi nebezpečného.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.2.2020 16:58

Považoval bych za velmi nebezpečné projektovat signalizace na porušování předpisů.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 02.2.2020 10:56

Grossák píše:
02.2.2020 0:45
Mezičas se počítá jako vyklizovací čas + bezpečnostní doba - najížděcí čas. Záleží tedy na dispozici křižovatky, jak dlouhé budou jednotlivé mezičasy, tedy odstupy mezi zelenými. Minimální mezičas je 0, u vyklizujících tramvají v KK je někdy i vyšší než 15. Je tedy možné i to, že svítí z jednoho směru žlutá a z kolizního již zelená, pokud má velmi daleko stopčáru. Je to stejně bezpečné, jako když se jinde žlutočervená zapíná až s koncem kolizní žluté.
Ano, všimnul jsem si, že "matematicky" to vychází. Jenže - a to je právě problém - se u těch řešení nepočítám s lidským faktorem. To o čem píšeš sice je bezpečné, ale pouze v situaci, kdy všichni dodržují předpisy. Ovšem když všude po městě nasázím světla, nechám je zapnutý 24 hod denně i na tý nejmarnější křižovatce v mokrý čtvrti, nemám je mezi sebou zkoordinovaný a navíc na vymáhání a kontrolu dodržování předpisů prakticky kašlu, tak výsledkem je chaos a s celou matematikou se můžu jít klouzat, protože mi v tu chvíli je k ničemu.

Uživatelský avatar
demon
Uživatel
Příspěvky: 6705
Registrován: 08.4.2006 16:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od demon » 02.2.2020 10:44

Grossák píše:
02.2.2020 0:53
SSZ Dělnická - Komunardů nemusí volno na konci cyklu již udělit, pokud v cyklu byl vyčerpán čas, a to tramvajemi.
A to má jako nějakej hlubší význam ? Tajně jsem doufal, že podstatou preference by mělo být upřednostnění MHD...
Prvně tam byla 25 předemnou, co využila volno na začátku cyklu. Pokud to nedokáže vložit nárok tramvaje do cyklu, tak proč se tomu říká preference ?
Grossák píše:
02.2.2020 0:53
Těsnov nevím, ale volno do oblouku by bez přihlášení nemělo padnout vůbec. Zkusím na místě.
Mě to přišlo jako kdyby tam byly prohozeny kontakty od vexle, protože první průjezd - uteklo mi těsně volno, vexle zablokovaná vlevo, za mnou autobus + 3 a vycukalo nás to celej cyklus - volno vlevo až po volnu rovně. Druhej průjezd pak 3 přede mnou, autobus za mnou, vexle zablokovaná rovně a zároveň s volnem rovně padlo i vlevo, takže 3 odjela, já stihl volno vlevo na konci cyklu (padlo podruhý za cyklus) a bus měl holt černýho Petra...
Zleva ani v jednom případě nic nebylo, z příma si nevybavuju.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 02.2.2020 8:01

demon píše:
01.2.2020 11:18
Na poříčí x Těšnov ZC taky zajímavost, mě se 14 to udělilo volno i při delším stání před změnou signálu až na konci cyklu volno rovně, zatímco když v dalším kole přede mnou stejně dlouho stála 3, dostala po změně signálu volno rovně i vlevo. Jakoby si SSZ pletla směry zablokování vexle - když je blokována vlevo, dá volno rovně, když je blokována rovně, dá volno vlevo (rovně současně).
Řekl bych, že normál. Volno vlevo (od Labutě ZC) se objevuje na začátku nebo na konci cyklu podle toho, jak se stihnu přihlásit.
Volno rovně a vlevo zároveň: nejelo něco od Těšnova DC :?: Pak se to volno objeví i v opačném směru.
Zvláštní stav nastává, když je výhybka od Těšnova DC trvale v bloku (bývá často), protože pak se preference "vypíná" a běží jakýsi pevný cyklus, který se od Labutě ZC projevuje tím, že volno vlevo padne jen na začátku cyklu a na konci se prostě nevloží.
Tak nějak takhle. :)

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.2.2020 0:53

Demon: malá Balabenka je trochu zmetek, ale asi bych s tím počkal do obnovy, která se blíží a DPP o nápravu žádá v rámci projednávání. Velká pro hlavní směr také nic moc, prověřim na místě. Obnova se také blíží, vhodná by dle mne byla vložená přímá fáze, jako se povedla na Palačáku, ale projektant má trochu jiný názor. Uvidíme.

Těsnov nevím, ale volno do oblouku by bez přihlášení nemělo padnout vůbec. Zkusím na místě.

SSZ Dělnická - Komunardů nemusí volno na konci cyklu již udělit, pokud v cyklu byl vyčerpán čas, a to tramvajemi.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.2.2020 0:45

Starodejvická: mezičasy byly po podnětech prověřeny a snad už brzy se dočkáme na jejich úpravu dle TP z roku 2015 (to je ona změna předpisů) což přinese jejich zvýšení o 1 resp. 2 s. U auta vyjíždějícího na začátku zelené je třeba rovněž vnímat, zda stopčáru nepřejel ještě při žlutočervené.

Mezičas se počítá jako vyklizovací čas + bezpečnostní doba - najížděcí čas. Záleží tedy na dispozici křižovatky, jak dlouhé budou jednotlivé mezičasy, tedy odstupy mezi zelenými. Minimální mezičas je 0, u vyklizujících tramvají v KK je někdy i vyšší než 15. Je tedy možné i to, že svítí z jednoho směru žlutá a z kolizního již zelená, pokud má velmi daleko stopčáru. Je to stejně bezpečné, jako když se jinde žlutočervená zapíná až s koncem kolizní žluté.

Co se týče použití VN pro signál POZOR, podrobnosti by asi řekli dodavatelé řadičů. Ale je třeba si uvědomit například skutečnost, že VN by nově muselo mít dohlídané svícení, podobně jako žlutá. O ona nám ta výzva svítí i v situaci, kdy není POZOR, ale jen přihlášená TRAM. Čili musíme dohlídat blikání. Netvrdím, že to nejde, ostatně na železnici se blikání červených světel hlídá, ale je to opravdu jiné. Na SSZ máte těch návěstidel mraky a další komplikace může znamenat více závad a jejich delší hledání.

Odpovědět