Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 598
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 04.6.2020 22:11

Závora dává autům červenou jednak od TRAM a jednak od červené na křižovatce. Pokud by tomu tak nebylo, auta by zaplnila prostor zastávky a tramvaj by najížděla často k plnému "nástupišti".

Že někteří řidiči fungují zvláštním způsobem, je pravda. Věřím, že časem se to trochu zlepší.

Jinak SSZ funguje stejně jako dříve, pouze se přihlášení z mostu dalo už na odhlašovák předchozí křižovatky, takže vyklizování je trochu účinnější než dřív.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3520
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.6.2020 20:50

Dukelských hrdinů x Veletržní po obnově, šlape krásně dynamicky, navíc s předvýběrem kolizní fáze :wink: @3644
Na Čechově mostě spuštěno taktéž SSZ po obnově, ale naprosto se v tom nevyznám :smt101 Světelná závora bohužel dává červenou, ikdyž tam tramvaj není a tak , když IAD vidí zelenou na hlavním semaforu, dlabe se na to. Taktéž při stanicování mně jeden fešák najel až do půlky soupravy, kde se ráčil zastavit. Každopádně z mostu to docela vyklízí a má odbočení jsem také nečekal. Takže snad jen vyladit tu závoru Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9743
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2020 18:48

Ústečák: To bylo všeobecně ;-) Ještě jsem nezažil, že by se udělalo oboje, pokud to nebylo v rámci nějaké větší reko...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4394
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.5.2020 16:44

Karosák píše:
22.5.2020 12:18
Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ
Esli von nebude problém v tom, že než na tu rekonstrukci reálně dojde, bude zralé na výměnu už i to nové SSZ. :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3520
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.5.2020 12:18

Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ #-o Na tohle asi nemám buňky nebo informace.

Modřanská x U Kempinku po obnově v pevném cyklu :roll:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 54
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Ústečák » 22.5.2020 9:32

Pruh pro kolečkáře tam pokračuje do Jankovcovy, docela tam i jezdí, byť si myslím, že se to dalo sfouknout elegantněji tak, že prostě jeden chodník bude pro chodce a druhý pro pumpičky, no co už.

Každopádně investovat tam nějak více do povrchů asi nemá smysl, když se chystá rekonstrukce - a těch pár let to takhle ještě vydrží. Proto tam asi taky ty různé ostrůvky a úpravy vznikly v provizorním řešení. Mě spíš mrzí, že se nepodařily přemalovat pruhy na sdružený přímý směr s pravým odbočením a levé se neudělalo zvlášť, abychom měli lepší představu o tom, kdo nám vjede pod tramvaj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9743
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2020 9:11

Upřímně tohle mě dostává.... Dají se miliony do obnosy SSZ, utratí se mraky za nové barvičky na silnici, ale nechá tam tam stoletý asfalt s x dírama.... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 3859
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2020 7:26

Preference je prd. Ale z mostu je nově ke křižovatce cyklopruh :!: Sice odnikud nikam, ale je. 8-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3520
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 21.5.2020 19:46

Libeňský most x Jankovcova po obnově zdá se s původní preferencí. Malý uprgade jsem si všiml od mostu, že do červené padlo volno pro tram se vcelku velkorysým 5 vteřinovým předstihem Z:idea:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4394
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.5.2020 15:10

No, on spíš bude problém ani ne tak v zákoně jako takovém, jako v tom, že mnozí ouřadové v tom dělají bordel, ať už z vlastní neznalosti, v "dobré víře", nebo kombinací obojího. Je fakt, že kolikrát v těch "malůvkách" aby se :prase vyznalo.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 21.5.2020 15:06

Vždycky právě že ne. Buď je tam namalovaný pruh, pak je to pruh, a ten se buď nějak upřesní, nebo je pro všechny. Nebo tam není namalovaný pruh, a pak je to trampás implicitně, protože za normální situace musí auta jezdit vpravo a na kolejích pak budou tramvaje opravdu především. Tady prostě značení význam trampásu ruší. Zřídili tam další pruh, ale jezdí jim v něm auta... (parafráze na Cimrmana) :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4394
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.5.2020 14:57

Myslím, že se drobet míjíme. Tramvajový pás (v úrovni komunikace o kterém je řeč), je každá "plocha s kolejemi" na komunikaci. Vždycky. Jenže kdyby v zákoně místo "především", bylo třeba "výhradně", pak už by se na ten tramvajový pás v případě nutnosti nedal - vlastně ani nesměl - namalovat i pruh pro auta. No a vzhledem k tomu, že mnohde to kvůli nedostatku místa jinak nejde, je v zákoně právě to "především".

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 21.5.2020 14:46

Nepopírám, co se smí nebo nesmí dělat na tram pásu. Ale jak je ten pás v zákoně definován. Až když je nějaká plocha tramvajovým pásem, pak teprv na něm platí nějaká omezení.
Dle zákona je tramvajový pás část komunikace určená především pro provoz tramvají. Takže nestačí jen, že tam jsou koleje, to by v zákoně stačilo jen napsat, že je to část komunikace s kolejemi. Musí to být PŘEDEVŠÍM pro tramvaje. V nejjednodušší podobě tím, že tam nebude vyznačen druhý všeobecný jízdní pruh, čímž je jasné, že auta mají dle zákona na své 6 m široké půlce vozovky jezdit při pravém kraji a to zbylé místo je už jen ten tramvajový pás. Nebo že tam pruh vyznačen bude, a to vyhražený.
Plná čára by problém řešila taky, to by pak sice stále nebyl tramvajový pás, ale jen běžný pruh, do kterého se přes tu čáru nesmí vjet.

Nejlépe to slovo "především" z definice vypustit.
Naposledy upravil(a) P_V dne 21.5.2020 14:57, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4394
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.5.2020 14:36

P_V píše:
21.5.2020 14:15
To na fotce jsou 2 pruhy v daném směru.
No právěže nejsou, i když to tak vypadá. A to, že nejsou, mi právě říká zákon
P_V píše:
21.5.2020 14:15
Tramvajový pás musí být pro tramvaje "především", jinak by přeci stačilo do zákona napsat, že tramvajový pás je část vozovky s kolejemi.
Teď ti nějak nerozumím. Jak to v případě, že to stavebně nelze udělat jinak, chceš jinak řešit, než zmínkou v zákoně?
P_V píše:
21.5.2020 14:15
VDZ bez upřesnění tak ruší to zákonné "především".
VDZ ať už s upřesněním, nebo bez, neruší nic. Buď je VDZ v souladu s vyšší právní normou (tedy zákonem) a pak ho maximálně zpřesňuje, nebo je s vyšší právní normou v rozporu - a pak je neplatné.
P_V píše:
21.5.2020 14:15
Kdyby tam ta přerušovaná čára nebyla, tak je to jeden pruh a vedle něj tramvajový pás. Nebo značení pruhů zachovat a ten jeden vyhradit značkou pro MHD.
Nebo se naučit chápat zákon a nevysvětlovat si ho, jak se každýmu hodí (nic osobního). Přerušovaná čára je naprosto v pořádku, Grossák sem tu citaci zákona hodil, viz:
Grossák píše:
21.5.2020 8:45
Zákon 361, § 13, odst.2:
Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa.
No a z toho "obecně platného ustanovení" zákona je zřejmé, že na ten tramvajový pás v úrovni smím najet při předjíždění. A to, zdali v daném konkrétním místě smím, nebo nesmím předjíždět mi právě sděluje ta plná či přerušovaná čára.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 3673
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 21.5.2020 14:15

To na fotce jsou 2 pruhy v daném směru. Tramvajový pás musí být pro tramvaje "především", jinak by přeci stačilo do zákona napsat, že tramvajový pás je část vozovky s kolejemi. VDZ bez upřesnění tak ruší to zákonné "především". Kdyby tam ta přerušovaná čára nebyla, tak je to jeden pruh a vedle něj tramvajový pás. Nebo značení pruhů zachovat a ten jeden vyhradit značkou pro MHD.

Odpovědět