Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 894
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 02.8.2020 20:02

Hmm. Tram to snad přežijou bez větší újmy, i když...
Přechod na jižní straně bude omezovat odbočení vpravo a tím průjezdnost IAD směr IPP. Ale to nás asi tak zajímat nemusí. I když ? co Jiráskovo náměstí?
Horší to možná bude od severu od Žitné směr Jiráskovo náměstí. Občas už dnes jsou zácpy v Resslovce dolů a následně pak k Novoměstské radnici a Žitné. Jsem zvědavej co s tím ten přechod udělá.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 02.8.2020 18:58

Kn: nejvíce samozřejmě záleží na tom, jak bude vypadat vlastní SW signalizace. Teoretická kapacita zůstane stejná. Chodci přes jižní rameno půjdou v době, kdy jedou auta z Resslovy. Trochu nesnáze tu asi budou působit mezičasy, protože tramvaje hlavně od Ječné budou tento přechod dlouho vyklízet, ale snad to nebude tak hrozné. Chodci přes Resslovu a přes východní rameno půjdou s libovolnými tramvajemi. Přechod přes východní rameno bude končit na ostrůvku mezi TT a vozovkou, dále budou chodci pokračovat místem pro přecházení přes TT. Chodci by zde měli mít žlutý blikač, který bude moci blikat dle TRAM neomezeně dlouho, pokud zde budou TRAM. To je řešení osvědčené mnoho let ve Švýcarsku, ale tady není úplně snadné dojít k souhlasu všech.

Času pro TRAM bude v zásadě přibližně stejně. Původní cyklus 54 s byl před 2 lety prodloužen na 60 s, což přineslo lepší koordinaci i kapacitu pro TRAM. Zkoušely se i kratší cykly (dokonce tuším 40 s), které v některých relacích tramvajím pomohly, v některých ublížily, ale každopádně snížily podíl volna pro TRAM u Ignáce a kapacitu pro auta, což přineslo větší zahlcování kolejového trojúhelníku auty. Tak krátké cykly už nový Karlák nebude umět, což s ohledem na výše uvedené nevadí.

Pokud bude kvalitní dynamika, bude možné lépe hospodařit s časem, který je na křižovatce určen pro tramvaje. Zejména bude možné, aby desítka od Ječné vlevo jela hned na začátku, pokud nepojede žádná TRAM v přímém směru. A i když pojede, může vyrazit většinou dříve. Oblouk pro 22 bude možné nechat svítit, pokud nepojede nic od Moráně. Myslím, že se s tím dá pěkně pracovat, byť celé dílo je podle mého názoru náročná výzva. Celkově bych očekával zlepšení pro 22 oba směry, 10 zc, setrvalý stav pro 3.

Každopádně se soudy počkejme, až bude hotovo a dynamika.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9779
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 01.8.2020 16:47

Petrpes: Jenže víme jak to dopadá....

Dáme přechod, pak lidé budou křičet, že tam čekají moc dlouho, takže budou snahy jim vyjít vstříc na úkor všeho a výsledky známe...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4424
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 01.8.2020 13:19

Petrpes píše:
01.8.2020 12:52
Pokud přechody nezkrátí délku tramvajového volna, tak bude propustnost stejná...
Teoreticky ano. Prakticky záleží na tom, jak moc se ti tam budou motat lidi (kteří, jak známo přiliš neřeší, jakej pajdulák zrovna svítí) a jak se díky tomu bude stíhat volno.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2042
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 01.8.2020 12:52

Pokud přechody nezkrátí délku tramvajového volna, tak bude propustnost stejná...
Ale možná bych šel spíše cestou kratších cyklů častěji, než jednou za minutu volno od Moráně pro 2 soupravy, ale jen občas, když to vyjde □

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9779
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 01.8.2020 12:31

Grossák: Opravdu i v reálném světě zůstane stejná propustnost KN?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 602
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 01.8.2020 10:18

Já bych si vsadil na to, že do Myslíkovy trojka ani jiná linka odkloněna nebude.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4424
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 31.7.2020 21:06

Ještě k tomu Vypichu a Malýmu Břevnovu - včera sice jen pár průjezdů s 25, ale oboje šlapalo. Díky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9779
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 31.7.2020 20:30

Bobik: Jo to mi na FB "odborníci" psali taky :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4424
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 31.7.2020 19:39

Tak ona kapacita zachována bude - papírově. :twisted:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 9779
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 31.7.2020 19:22

A to se borci z IPR kasali jak to bude ok a bude zachována stejná kapacita jako byla před malováním přechodů....

Kdo přijimá sázky na odklon 3 Myslíkovou?

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3549
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 30.7.2020 16:53

Kdyby jeden..to bude maso :roll:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4424
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 30.7.2020 16:45

Jo, přechod. A na Karláku další.

Uživatelský avatar
Neo_Moucha
Uživatel
Příspěvky: 68
Registrován: 28.4.2007 13:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Neo_Moucha » 30.7.2020 14:42

von Špilberk píše:
29.7.2020 14:47
V Ječné roste nový semafórek...
Co to pro pána.... tam bude přechod či co :?:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3549
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 30.7.2020 13:38

Dnes dopoledne bylo rozebráno SSZ na náměstí W. Churchilla, přes které se vlaky přihlašovaly do SSZ U Bulhara DC. Díky vypnutému/demontovanému řadiči nefunguje vazba a Bulhar o tramce neví. Zachránit to může jen vlak ZC, ale ten nedrží volno a není jisté, kdy přijede. Dnes jsem tam 2x vyhnil přes 60 sekund. Obrňte se, PDT na vědomí ](*,) @3657

Odpovědět