Ano. 91 se možná někomu líbí, ale hlavně na zatížených úsecích likvidují účel, pro který tramvaje v Praze historicky jezdí.pawel píše:ach jo, škoda. mimochodem, historické tramky mě poslední dobou celkem štvou. ono chytit před sebe na 22 v ranní špíčce v úseku brusnice-MA vyjíždějící "starou tramvaj" je celkem peklo. zdržení v řádu minut, další pořadí na kufru. tohle se mi během měsíce ranního dojíždění do centra stalo už dvakrát. a o víkendu to v případě 91 také není med. skoro bych byl pro, dovolit v Pdš jen výjezd historických tramvají typu T, které tuto neplechu nedělají. je to zas o přístupu k tramvajové dopravě jako celku. bohužel ten současný je ve stylu "minuta sem, minuta tam, vždyť ono je to jedno". ale není. přesně tyhle minutky navíc vedou ke sjíždění a/nebo zbytečnému prodlužování jízdní doby.
ještě: falešné volno v přímém směru - a co? stejně se musí zastavit v případě jízdy 91 odbočování aut z jelení/keplerovy do u brusnice. pravda, vozy jedoucí jako 25 zc by pak stály zbytečně. ale vzhledem k tomu, že k této situaci dojde max. několikrát za den (91+zátahy 22 z centra - vs. 480x 22 směr BH), je to podle mě zanedbatelné.
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Re: Preference / antipreference MHD
Toho se není třeba bát. Od vzdáleného přihlašováku se signalizace připraví (především se vypnou chodci přes koleje). Dle EOV se pak provede jen poslední úkon a dovybere se volno tramvaje do příslušného směru.Brejšín píše:No obávám se, že u Brusnice ZC se stím nic neudělá. Neb přihlašovák musí být přece až za ovladačem EOV, aby náhodou linka 91 nevybírala falešné volno v přímém směru. I když asi vychází 480 čekajících spojů linky 22 na 1 nečekající do obočky linky 91 .
Re: Preference / antipreference MHD
Nevím, jestli se něco chystá. V tuto chvíli by již měl fungovat vzdálený přihlašovák od Hradu, který je na konci oblouku a který by měl umět semafor připravit na blízké přihlášení dle EOV. Tím se situace zlepšila. I tak však není SSZ řízeno optimálně a tramvaje jsou nadále zbytečně zdržovány. Oslovil jsem projektanta, ale výsledek to nezaručuje. Pokud máte nějaké poznatky, doporučuji je poslat na odbor dopravy MHMP, klidně e-mailem, mělo by se to pak standardně řešit.pawel píše:G.: nechystá se někdo něco udělat se SSZ brusnice, aby se tramvaj zc přihlásila už těsně za pražským hradem a nemusela zbytečně čekat na čočkách? (mám ten pocit, že čeká vždy přesně stejnou dobu, tudíž by úprava měla být možná...)
jinak chválím fungování směrem dc, alespoň pro linku 22 funguje velmi dobře (u 25 to nemám vypozorované).
Směr dc funguje celkem na úrovni, byť jisté vylepšení si taky zaslouží. Doladit potřebuje směr od Milady Horákové.
Re: Preference / antipreference MHD
ach jo, škoda. mimochodem, historické tramky mě poslední dobou celkem štvou. ono chytit před sebe na 22 v ranní špíčce v úseku brusnice-MA vyjíždějící "starou tramvaj" je celkem peklo. zdržení v řádu minut, další pořadí na kufru. tohle se mi během měsíce ranního dojíždění do centra stalo už dvakrát. a o víkendu to v případě 91 také není med. skoro bych byl pro, dovolit v Pdš jen výjezd historických tramvají typu T, které tuto neplechu nedělají. je to zas o přístupu k tramvajové dopravě jako celku. bohužel ten současný je ve stylu "minuta sem, minuta tam, vždyť ono je to jedno". ale není. přesně tyhle minutky navíc vedou ke sjíždění a/nebo zbytečnému prodlužování jízdní doby.
ještě: falešné volno v přímém směru - a co? stejně se musí zastavit v případě jízdy 91 odbočování aut z jelení/keplerovy do u brusnice. pravda, vozy jedoucí jako 25 zc by pak stály zbytečně. ale vzhledem k tomu, že k této situaci dojde max. několikrát za den (91+zátahy 22 z centra - vs. 480x 22 směr BH), je to podle mě zanedbatelné.
ještě: falešné volno v přímém směru - a co? stejně se musí zastavit v případě jízdy 91 odbočování aut z jelení/keplerovy do u brusnice. pravda, vozy jedoucí jako 25 zc by pak stály zbytečně. ale vzhledem k tomu, že k této situaci dojde max. několikrát za den (91+zátahy 22 z centra - vs. 480x 22 směr BH), je to podle mě zanedbatelné.
Re: Preference / antipreference MHD
No obávám se, že u Brusnice ZC se stím nic neudělá. Neb přihlašovák musí být přece až za ovladačem EOV, aby náhodou linka 91 nevybírala falešné volno v přímém směru. I když asi vychází 480 čekajících spojů linky 22 na 1 nečekající do obočky linky 91 .
Re: Preference / antipreference MHD
G.: nechystá se někdo něco udělat se SSZ brusnice, aby se tramvaj zc přihlásila už těsně za pražským hradem a nemusela zbytečně čekat na čočkách? (mám ten pocit, že čeká vždy přesně stejnou dobu, tudíž by úprava měla být možná...)
jinak chválím fungování směrem dc, alespoň pro linku 22 funguje velmi dobře (u 25 to nemám vypozorované).
jinak chválím fungování směrem dc, alespoň pro linku 22 funguje velmi dobře (u 25 to nemám vypozorované).
Re: Preference / antipreference MHD
Čeho? Na Strašnické probíhá obnova SSZ. Výkop k Průběžné bude, myslím, pro koordinační kabel. Přitom SSZ Průběžná - V Olšinách je pro tramvaje děsivé a obnova může přinést zlepšení.9001 píše: Bohužel se kope i na Průběžné Bojím se a hodně...
Re: Preference / antipreference MHD
Tramvaje si určitě nekradou předvolbu. Všechny nároky na kontaktech se počítají a kolik tramvají se přihlásí, tolik se jich musí odhlásit. A jsou samozřejmě odlišené i vjezdy. U SPK zc je problém, že zde občas zcela nefunguje detekce a zhruba v období vašeho příspěvku tomu tak bylo. Roli občas hraje i to, že zc je omezená rychlost 30. Dá se to vždy stihnout, ale v určitých polohách řízení je třeba necourat se v místech, kde ta omezenka není.Bobik píše: Tedy, chci se zeptat, zdali by nešlo poštelovat SSZ na Nkpt Jaroše (plánovací komise) tak, aby alespoň v noci si tam tram nekradli předvolbu? Pro vysvětlení - jedou-li dvě tram ZC za sebou, což se díky společné trase a časům v úseku děje, tak díky přestupním vazbám dochází k tomu, že se v těch místech míjí s tram DC. A tedy 1. tram ZC se navolí, SSZ padne (preference funguje), 2. tram ZC se navolí, SSZ čeká, jenže projede tram DC a dojde k odhlášení, takže čočky padají většinou před nosem 2. tram ZC a dochází k delšímu čekaní na v té době poměrně velmi málo frekventované křožovatce. U linek 54/56 to vcelku až tak nevadí (když vypustíme to, že jsou dost okrájené JŘ a dochází ke zpoždění), ovšem linky 53/51 mají na Štrossu na sebe čekačku a dochází ke zbytečnému zpožďování (většinou 51, 53 je tam pokud se něco nesemele po trase vždy dřív).
Takže pokud by s tím šlo něco udělat, bylo by to fajn. Je to výsledek pozorování jak s 56, tak i 51.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10211
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Bohužel se kope i na Průběžné Bojím se a hodně...Karosák píše:Kope se na Strašnické Tak jsem zvědav...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Kope se na Strašnické Tak jsem zvědav...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Možná to souvisí s výkopem a uzavřením pravého pruhu Na Františku u Čechova mostu, kde se tím značně zhoršila průjezdnost (že by "preference" 207...)
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Vypadá to, že na křižovatce dole u Letenského tunelu se bude upravovat cyklus. Protože se objevil budník na šipku povolující odbočení ze Štefánikova mostu vlevo. Očekávám (jako obvykle) zhoršení průjezdnosti MHD a vůbec by mě nepřekvapilo, kdyby celkem fungující křižovatku úplně odrovnali...
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
To je sice pravda, nicméně nebude docházet k dalšímu zpoždění, kdy tram nemůže projet a čeká další čočky. Už takhle je to tam pěknej guláš, probojovat se skrz souvislou kolonu v křižovatce z protisměru.
Re: Preference / antipreference MHD
Ad bumlíky na Újezdě: To je velice sporné řešení, protože o co aut ubude na čekání v nelegálním odbočovacím pruhu na semaforech, o to přibude aut stojících v koloně na kolejích před vjezdem do zastávky tram.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
Kolem páté vyrážím z Modřan směr Olšanské Hřbitovy (mrknout na výluku) a Želivského (mrknout na SSZ). Přidá se někdo? Kdyžtak tradičně po SMS.