Grossák píše:Jinak preference v Karmelitské by pomohla, ale hlavně je opravdu potřeba regulovat provoz na únosnou míru, jinak je to k ničemu. Pokud se světla pak skutečně předělají na kvalitní preferenci (o čemž pochybuji), určitě bych je nevypínal, protože auto, které jede před tramvají, musí na neřízeném přechodu dávat přednost. Samozřejmostí by měla být preference u Karlova mostu, zde stačí jen zapnout. A také úprava SW SSZ na Palachově náměstí.
Tady hlavně město naprosto selhává a totálně zaspalo. Jediné opatření k Blance jsou jen další semafory na magistrále. Skoro to vypadá, že město jiné dopravní opatření než "
postavíme semafor" nezná. Malá Strana se měla zavřít tak do týdne po otevření Blanky, značky už měly být na místě, jen o tomto víkendu odpytlovat. A není nachystané nic. Teď se o tom bude půl roku kecat, pardon: politicky jednat.
Na druhou stranu se určitě vyrojí spousta nápadů, jejichž realizace bude opět na úkor MHD, a to i v skoro prázdné ulici:
http://prazsky.denik.cz/zpravy_region/p ... 50922.html
Praha 1 chce v první fázi úprav omezit provoz ve Vítězné ulici a z Karmelitské udělat klidovou zónu, kudy budou moci řidiči projíždět maximální rychlostí 20 km/h.
Jestli se má tramvaj táhnout celou Karmelitskou celodenně 20 km/h, tak se Karmelitská opravdu nemusí od aut vyklízet - zbytečná námaha.
Preferenci u Karlova mostu zapnout nelze, protože musíme turistům ukázat, že nejsou v nějakém vidlákově, ale v metropoli, která zná moderní technologie, jako jsou hi-tech počitadýlka na semaforu.
Včera l.18: na Milady Horákové patrný úbytek aut. Na Prašňáku jsem celé odpoledne neměl s tramvají problém. Svatovítská je ZC plná, aby taky ne, když se před Kulaťákem zužuje do jednoho pruhu. Kulaťák plný, ale zase jsem neměl problém. Na a od Podbaby je to asi nejhorší. Zhruba od Zelené DC už kolona, v koloně jsem napočítal i 8 busů MHD, z toho půlka 107.
Ovšem má to i pozitivní dopad, protože už včera v tištěném Metru článek, že (pozor
)
bus pruh v JuPa se bude asi prodlužovat.
Ještě jeden postřeh z terénu: v přístřešku na Vítězném náměstí ZC je jeden z reklamních plakátu Blanka není tunel s textem:
Tramvaj tunelem Blanka projet nemůže, vy ano.
Copak tím chtěl básník asi říct
(Možná něco ve smyslu: jezděte po městě auty a ne MHD, protože 6 km metra stálo 20 mld., ale 6 km tunelů pro auta stálo 40 mld., takže se nám to víc rentuje)