Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference MHD

Odeslatod Bobik v 27.5.2011 2:53

No a co místo pevnýho nároku tam prodloužit přihlášení? Teď jsem tam dlouho nejel (vlevo), ale vzpomínám, že obvykle než se stačilo odstanicovat, bylo volno fuč a přihlášení taky, takže následoval pochod s kličkou (a pak vypadá blbě když tram stojí v zast. a řidič nechce pustit lidi aby mu to zas neuteklo).
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
 
Založen: 23.6.2008 20:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 26.5.2011 23:25

chemik napsal:Jenom taková hloupá otázečka - neni v plánu předělávat program na Palačáku? Poslední dobou to je horší a horší...
Jo a druhá věc co mě napadla - jakej je problém v tom, aby byl na SSZ u výhybky na Karlové náměstí (od Štěpánské) pevnej požadavek na odbočení levmo (linka 4, 10, 16) ??? V dnešní době je trapné se tam jít po prvním neůspěšném pokusu projetí chodit přihlašovat kličkou


V plánu to nejspíš není, žádoucí to je. Mám to někde v šuplíku. :) Horší to snad není, ale není to ono. Občas se najde i nějaká chyba.

Ano, na tom Karláku je toto dementní a nejste první s námětem. Bylo prověřeno samocenzurou. Bohužel pevný nárok ač jsem si to nemyslel, by znamenal zkrácení zelené od Resslovy a důsledky ani nechci domýšlet... Řešením je jednoznačně obnova SSZ a zavedení preference tramvají.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 26.5.2011 23:18

kasme napsal:dnes odpoledne bylo pořadí fází cyklu na SSZ Vršovická x Petrohradská opět "původní"
tak nevím jestli to přehodili zpět na pořád a nebo jen na určitou denní dobu...

SSZ Vršovická x Sportovní bylo vypnuto - práce ve vozovce - plynovod, či co...


Také jsem si toho všiml. SSZ Vršovická - Sportovní je pravděpodobně hlavní skupinový řadič, posílá tedy koo impulsy ostatním křižovatkám. Pokud bylo vypnuté, tak nic neposílalo, tudíž ostatní SSZ ve skupině přešla do izolovaného řízení - jiného programu - a to může být důvod, proč se vrátil původní sled fází na Petrohradskou. Jinak, během této doby fungovala na SSZ Vršovická - U Vršovického nádraží preference tramvají, a to v izolovaném programu, se zřetelným prodlužováním a také vkládáním fází dle TRAM. Příjemné hlavně z centra, byť se projevilo, že zažití u řidičů TRAM chybělo.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 26.5.2011 23:07

Bobek napsal:Ostatně, někteří tvůrčí řidiči busů už jízdu po TT praktikují (pravda, nelegálně), když je kolona obzvlášť výživná.

Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.


Je to otázka toho, nejen co preferovat chceme, ale také co preferovat můžeme. V první řadě se podívejme na stavební stav křižovatky, který je právě ve směru z Limuzské špatný, zvláště s ohledem na provoz kloubových autobusů vlevo. Pokud cítíte, že kolem křižovatky je místo pro řešení, upřesněte to. Hleďme na množství aut, které zde jezdí a zjistíme, že tramvaj není příčinou sekery 5 minut. Jsou to auta, která stojí autobusu v cestě. Až bude aut ještě víc, je řešením zrušit na křižovatce preferenci tramvají?

Upozorňuji, že na křižovatce funguje i preference autobusů, při průběhu vlastní fáze dle pozorování nadřazená nároku tramvaje. Problém je v tom, že zatímco tramvaj má z obou směrů nerušenou jízdu mezi detektorem a stopčárou a preferenční zásah může být tedy přesný a krátký, což vede často ke zcela plynulému průjezdu, pro autobusy toho dosáhnout nelze. Musím vytlačit celou kolonu před BUSem. Můžu mít minutovou zelenou a stejně to nemusí dopadnout dobře. Navíc připomínám, že křižovatka není přetížená jen ve zmíněné relaci, ale ráno stojí kolony na Čk do centra a odpoledne zase z centra. V preferovaném směru tramvaje!

Argument, že v tramvaj je prázdná, není tak zcela na místě, zvláště ne ve špičce. Faktem je, že zaplněnost je celkově podprůměrná, což je běžný jev v koncovém úseku většiny linek MHD. Nesmíme však zapomenout, že tramvaj dc má svojí další trasu a čekají na ní stovky lidí, kteří budou rádi, když přijede včas. Každá minuta se navíc nějakým způsobem promítá do nákladů na provozování dopravy a zde vzniká prostor na zkrácení jízdní doby v JŘ.

Nemám k dispozici přesné údaje, ale troufnu si říci, že zatímco po uvedení SSZ do provozu na konci roku 2010 byla situace pro autobusy téměř zoufalá a pro tramvaje celkem dobrá, nyní, po zavedení izolovaného řízení, zprovoznění preference autobusů, aktivování vzdáleného přihlašovacího TRAMkontaktu zc, zavedení vkládání fáze pro TRAM a tím omezení předvýběrů TRAM, osvojení fungování SSZ ze strany řidičů TRAM + celkovém prodloužení cyklu, je pro autobusy situace uspokojivá a pro tramvaje výborná. Třeba se dá ještě ladit, ale koncepce je podle mne správná.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod chemik v 26.5.2011 22:25

Jenom taková hloupá otázečka - neni v plánu předělávat program na Palačáku? Poslední dobou to je horší a horší...
Jo a druhá věc co mě napadla - jakej je problém v tom, aby byl na SSZ u výhybky na Karlové náměstí (od Štěpánské) pevnej požadavek na odbočení levmo (linka 4, 10, 16) ??? V dnešní době je trapné se tam jít po prvním neůspěšném pokusu projetí chodit přihlašovat kličkou
Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
 
Založen: 29.5.2009 9:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 26.5.2011 22:18

9001 napsal:
Martan napsal:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...


Tam šipka nikdy nebyla, kvůli tomu, že se nevejde odbočující tram a auto.

Oficiální vyjádření ke kolonám ze strany MČ na jejich diskuzním foru je, že více lidí chce na Jižní spojku. Škoda, že zrovna tady se neudělá bus na koleje. Tento případ by opravdu přišel jenom na kyblík barvy, protože nájezd by se dal udělat před zastávkou na Hroudě a sjezd by byl jako vjezd do smyčky na čočky.


Pokud jste si všiml, v jakém technickém stavu je trať, je Vám zřejmé, že na koleje žádný autobus nemůže, neboť by trať nemusela vydržet do rekonstrukce plánované na rok 2012. Nemluvě o tom, že jízda autobusu po rozházených panelech by byla asi dost zajímavá. Po reko se s provozem BUS na kolejích v těchto místech počítá. Připomínám, že kvůli "důmyslné" normě na provoz autobusů po kolejích se zde musí zvětšit osová vzdálenost kolejí na nejméně 3,5 m. Kdyby jel autobus v jízdním pruhu, tak si troufnu říct, že na některých místech ho nebude mít široký ani 3 m...

Jinak šipka tam byla, ale teď opravdu nevím, jestli vpravo. :) Kdo odpoví? Šipka by s ohledem na kolizi s tramvají dnes nevadila. Tramvaj vpravo je jen na výzvu, takže když by žádná volno nenárokovala, mohla by jet auta vpravo. Problém však bude asi s těmi obalovkami větších vozidel...

Vyjádření MČP10 resp. DOP MHMP, který je příslušný (http://www.praha10.cz/fora/diskusni-for ... topic.aspx), je z roku 2010 a nemá tedy s obnovou SSZ nic společného. Myslím, že signalizace potřebuje poladit, jsou tam dlouhé cykly a krátké řadící pruhy, což žere kapacitu.
Naposledy upravil Grossák dne 26.5.2011 22:39, celkově upraveno 2
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod Fořtík v 25.5.2011 4:56

kasme napsal:dnes odpoledne bylo pořadí fází cyklu na SSZ Vršovická x Petrohradská opět "původní"
Tam se to střídá velmi často, logiku podle čeho se pořadí fází určuje jsem nepochopil.
Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
 
Založen: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)

Re: Preference MHD

Odeslatod kasme v 24.5.2011 20:48

dnes odpoledne bylo pořadí fází cyklu na SSZ Vršovická x Petrohradská opět "původní"
tak nevím jestli to přehodili zpět na pořád a nebo jen na určitou denní dobu...

SSZ Vršovická x Sportovní bylo vypnuto - práce ve vozovce - plynovod, či co...
Uživatelský avatar
kasme
Uživatel
 
Založen: 28.8.2007 8:37
Bydliště: kasme.rajce.net

Re: Preference MHD

Odeslatod JaHu v 24.5.2011 19:00

Bobek napsal:Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.

Bohužel nejrůznější ostrůvky a zúžování vjezdů do křižovatek jsou důsledkem norem čsn 736102 a 736110, které v zájmu "zvyšování bezpečnosti chodců" požadují co nejkratší přechody pro chodce a magistrát s policií na těchto normových hodnotách trvají často i na místech, kde to podle mého názoru není vysloveně nutné ani podle výše uvedených norem. Že na to potom všichni řidiči nadávají, je věc jiná. A každý to potom s chutí hodí na projektanta, který pouze udělal to, co se po něm požadovalo, a bez čeho by mu magistrát projekt neschválil. Rozšířit silnici na úkor chodníků by mě na některých místech taky napadlo, ale na magistrátu je to (asi z politických důvodů) neprůchodné, a investor (TSK) nemá na nic peníze.

Na křižovatce Černokostelecká - Úvalská - Limuzská se dokonce někdy v loňském roce mělo dělat místní šetření se zkouškou průjezdnosti KB Soru. Obrys budoucího ostrůvku byl tehdy asi vytyčen nějakými kužely. Nebyl jsem ale u toho, tak víc nevím. Na této křižovatce bylo taky původně požadováno upřednostnění preference autobusů před preferencí tramvají. Na vlastní uši jsem to slyšel na jednání na mhmp (za přítomnosti dpp). Nakonec tam ale prý na nátlak jistých lidí z dpp byla upřednostněna preference tramvají. Víc jsem se o tuto křižovatku již nezajímal. Bohužel dpp taky sám neví, co vlastně chce, a často své požadavky několikrát změní.
JaHu
Uživatel
 
Založen: 17.5.2006 7:58

Re: Preference MHD

Odeslatod Bobek v 24.5.2011 12:41

Ano, dnes a denně. Kdybych nevěděl, tak blbě nekecám.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Odeslatod 9001 v 24.5.2011 9:03

bobek: Může se zeptat jestli si jako řidič jel touto křižovatkou? Já docela pravidelně a když pořádně najedeš, tak ti skoro protisměr ustřelí čumák a to oprávněně, protože tam jinak jet nejde. Opravdu vlastní zkušenost z obou směrů.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference MHD

Odeslatod Bobek v 24.5.2011 8:57

Ostatně, někteří tvůrčí řidiči busů už jízdu po TT praktikují (pravda, nelegálně), když je kolona obzvlášť výživná.

Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.
Bobek
Šťoura
 
Založen: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference MHD

Odeslatod 9001 v 24.5.2011 3:47

Martan napsal:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...


Tam šipka nikdy nebyla, kvůli tomu, že se nevejde odbočující tram a auto.

Oficiální vyjádření ke kolonám ze strany MČ na jejich diskuzním foru je, že více lidí chce na Jižní spojku. Škoda, že zrovna tady se neudělá bus na koleje. Tento případ by opravdu přišel jenom na kyblík barvy, protože nájezd by se dal udělat před zastávkou na Hroudě a sjezd by byl jako vjezd do smyčky na čočky.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Re: Preference MHD

Odeslatod Grossák v 24.5.2011 0:11

Martan napsal:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...


Mám pocit, že tam nemusejí vycházet obalové křivky na určité typy vozidel, tak se to muselo zrušit. Ale je to jen domněnka.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Re: Preference MHD

Odeslatod Martan v 23.5.2011 23:35

Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).

Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
Uživatelský avatar
Martan
Uživatel
 
Založen: 08.9.2009 20:06
Bydliště: Z okna vidím pole, potok, louku i venkovský kostelík. A to všechno ve městě :-)

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: martin8211 a 4 návštevníků

cron