08.08.2016 Signalizace Na Pískách už také upřednostňuje tramvajeKarosák píše:Neběží náhodou na Horoměřické dynamika?
Devátá signalizace s preferencí tramvají přibyla na Evropské třídě. SSZ 6.131 Evropská - Na Pískách dostalo upravený software, který alespoň částečně preferuje tramvajovou dopravu. Signalizace umí více prodlužovat tramvajové volno a také předvybírat kolizní fázi. Upravené řízení dokáže v běžných situacích především eliminovat situace, kdy volno tramvaji končilo během stanicování v zastávkách před SSZ, či dokonce těsně před odjezdem. Současně byla provedena navazující úprava sousedního SSZ 6.132 Evropská - Starodejvická pro zajištění dynamické koordinace obou semaforů ve směru do centra. Starodejvická fungovala s preferencí již v minulosti. Z patnácti tramvajových světel na Evropské jich zbývá bez preference šest. Tři z nich jsou vybavena detekcí tramvají.
29.07.2016 SSZ Evropská – Horoměřická je v dynamice s preferencí
Pevné řízení u zastávky Bořislavka skončilo. Po třech letech přechodných stavů bylo na SSZ 6.118 Evropská – Horoměřická zavedeno dynamické řízení s preferencí tramvajové dopravy. Na průsečné křižovatce jsou tramvaje preferovány prodlužováním a předvýběrem vlastní fáze, předvýběrem a prodlužováním kolizní fáze a také vkládáním speciálních fází, a to na dvě možná místa v cyklu. Signalizace byla obnovena v rámci výstavby metra V.A. Z patnácti semaforů na Evropské třídě preferuje v současné době tramvaje celkem osm signalizací.
26.07.2016 Zavedena preference na SSZ Evropská – Etiopská
Na Evropské třídě byla zřízena preference tramvajové dopravy na další světelné signalizaci. Ke změně došlo na SSZ 6.138 Evropská – Etiopská. Byla zapojena tramvajová detekce ve směru do centra a byl upraven software signalizace. Ta nyní zajišťuje tramvajím účinné prodlužování vlastní fáze, předvýběr kolizní a vlastní fáze. SSZ Evropská – Etiopská bylo obnoveno v roce 2009 bez preference tramvají, tedy nároky tramvají nebyly zohledňovány zřetelně více než nároky ostatních účastníků.