Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1183
- Registrován: 28.8.2007 9:37
- Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
dnes odpoledne bylo pořadí fází cyklu na SSZ Vršovická x Petrohradská opět "původní"
tak nevím jestli to přehodili zpět na pořád a nebo jen na určitou denní dobu...
SSZ Vršovická x Sportovní bylo vypnuto - práce ve vozovce - plynovod, či co...
tak nevím jestli to přehodili zpět na pořád a nebo jen na určitou denní dobu...
SSZ Vršovická x Sportovní bylo vypnuto - práce ve vozovce - plynovod, či co...
Re: Preference MHD
Bohužel nejrůznější ostrůvky a zúžování vjezdů do křižovatek jsou důsledkem norem čsn 736102 a 736110, které v zájmu "zvyšování bezpečnosti chodců" požadují co nejkratší přechody pro chodce a magistrát s policií na těchto normových hodnotách trvají často i na místech, kde to podle mého názoru není vysloveně nutné ani podle výše uvedených norem. Že na to potom všichni řidiči nadávají, je věc jiná. A každý to potom s chutí hodí na projektanta, který pouze udělal to, co se po něm požadovalo, a bez čeho by mu magistrát projekt neschválil. Rozšířit silnici na úkor chodníků by mě na některých místech taky napadlo, ale na magistrátu je to (asi z politických důvodů) neprůchodné, a investor (TSK) nemá na nic peníze.Bobek píše: Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.
Na křižovatce Černokostelecká - Úvalská - Limuzská se dokonce někdy v loňském roce mělo dělat místní šetření se zkouškou průjezdnosti KB Soru. Obrys budoucího ostrůvku byl tehdy asi vytyčen nějakými kužely. Nebyl jsem ale u toho, tak víc nevím. Na této křižovatce bylo taky původně požadováno upřednostnění preference autobusů před preferencí tramvají. Na vlastní uši jsem to slyšel na jednání na mhmp (za přítomnosti dpp). Nakonec tam ale prý na nátlak jistých lidí z dpp byla upřednostněna preference tramvají. Víc jsem se o tuto křižovatku již nezajímal. Bohužel dpp taky sám neví, co vlastně chce, a často své požadavky několikrát změní.
Re: Preference MHD
Ano, dnes a denně. Kdybych nevěděl, tak blbě nekecám.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
bobek: Může se zeptat jestli si jako řidič jel touto křižovatkou? Já docela pravidelně a když pořádně najedeš, tak ti skoro protisměr ustřelí čumák a to oprávněně, protože tam jinak jet nejde. Opravdu vlastní zkušenost z obou směrů.
Re: Preference MHD
Ostatně, někteří tvůrčí řidiči busů už jízdu po TT praktikují (pravda, nelegálně), když je kolona obzvlášť výživná.
Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.
Taky mě sejří semafor Černokostelecká x Úvalská x Limuzská a hlavně ostrůvek v Limuzské, kvůli kterému stačí dvě auta, co se bojí pořádně si najet do křižovatky (nebo jedna 133), a na celý (byť nyní delší) cyklus neprojede už ani kolo. Roztomilé taky je, když ve štrůdlech v obou směrech trčí x plných autobusů a na hlavní se prodlužuje volno z centra prázdné tramvaji, pak padne zelená v relaci Úvalská-Černokostelecká zc, pak se vloží volno pro další prázdnou tramvaj... Ráno tam není problém chytit sekeru i přes pět minut. Místa pro řešení je přitom kolem křižovatky habakuk, ale to by se muselo chtít.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Tam šipka nikdy nebyla, kvůli tomu, že se nevejde odbočující tram a auto.Martan píše:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).
Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
Oficiální vyjádření ke kolonám ze strany MČ na jejich diskuzním foru je, že více lidí chce na Jižní spojku. Škoda, že zrovna tady se neudělá bus na koleje. Tento případ by opravdu přišel jenom na kyblík barvy, protože nájezd by se dal udělat před zastávkou na Hroudě a sjezd by byl jako vjezd do smyčky na čočky.
Re: Preference MHD
Mám pocit, že tam nemusejí vycházet obalové křivky na určité typy vozidel, tak se to muselo zrušit. Ale je to jen domněnka.Martan píše:Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).
Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
- Martan
- Uživatel
- Příspěvky: 29
- Registrován: 08.9.2009 21:06
- Bydliště: Z okna vidím pole, potok, louku i venkovský kostelík. A to všechno ve městě :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference MHD
Všiml jsem si, že u nedávno rekonstruovaného semaforu 0.370 u Nádraží Strašnice zmizela ve směru od Hroudy doplňková zelená šipka pro auta vpravo (u rozjezdové výhybky do smyčky).
Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
Netuší někdo proč? Přijde mi to letmým pohledem jako nonsens s tím, že ve výsledku budou stát nejenom auta, ale i busy od Strašnický akorát tak v delší koloně, nic víc...
Re: Preference MHD
Kdysi jsem někde četl, že nové SSZ musí být v provozu nějakou dobu nonstop, snad 2 roky kvůli záruce. Pravdou ovšem je, že některá notně zbytečná SSZ tvrdohlavě fungují i dáleBobik píše:Mě by zajímalo, proč ty nové SSZ běhají 24 hod denně, jestli to teda někdo ví. To kdo a proč rozhodl? Ještě bych to třeba pochopil na větších tazích, např Evropské, kde to je nejspíš proto, aby se tam v noci nejezdilo 160 (tak se jezdí "jen" 120).
Re: křižovatky s antipreferencí
Tak to netuším, ale nepředpokládám to. Kolikrát jste tam jel?willyjeff píše:Děkujeme - potvrzuji. Dnes na lince 3 vše fungovalo. Mimojiné jsem ani nestál v Dlážděné, že by i tam provedena náprava?Grossák píše:Problém na vzdáleném přihlašovacím kontaktu do centra. Už je vyřešen.
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Koh-i-noor: Staré SSZ demontováno, nové zatím neběží, i když vypadá "kompletní". Dnes ve špičce křižovatka řízena orgánem s preferencí, k večeru již bez orgána.
- willyjeff
- Uživatel
- Příspěvky: 1761
- Registrován: 30.11.2004 16:11
- Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
- Kontaktovat uživatele:
Re: křižovatky s antipreferencí
Děkujeme - potvrzuji. Dnes na lince 3 vše fungovalo. Mimojiné jsem ani nestál v Dlážděné, že by i tam provedena náprava?Grossák píše:Problém na vzdáleném přihlašovacím kontaktu do centra. Už je vyřešen.
Re: křižovatky s antipreferencí
Problém na vzdáleném přihlašovacím kontaktu do centra. Už je vyřešen.willyjeff píše:Nedávno to tu psal Fořtík a je to fakt, křižovatka u zastávky Podolská Vodárna hezky čeká až člověk přejede křížení do centra a padne stůj přímo před nosem.
Re: křižovatky s antipreferencí
Otázkou pouze je, jestli je císařpán pouze vůl, nebo z toho něco má.Martin Šubrt píše:Eltodo je jen firma, co nabízela své služby. Že je císařpán vůl, za to Eltodo nemůže.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference MHD
Aha, chápu, díky. Již jsem s několika magistrátními úředníky měl něco do činění. Komunikace možná, leč marná. Aneb bav se s volem o sobotě, když jde v pátek na porážku....Martin Šubrt píše:Na OD MHMP je to standard a tak to prostě bude ...