Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 26.9.2014 12:04

MF píše:
Bobik píše: a všecko co z/můžem je akorát se vzteknout. :cry:
Tak musíš vyfasovat T4 a máš o něco víc cm k dobru :)
Já bych spíše navrhoval aby těmito úseky (budou přibývat) jezdil pravidelně sněžný pruh. A stejně jako sníh bych i tohle hrnul do Vltavy.
EDIT:
Datum a čas vzniku: 26.09.2014 12:06

Úsek: Hradčanská - Strossmayerovo náměstí

Typ dotčených linek:

Tram

Dotčené linky: 1, 8, 12, 25, 26

Typ události:

vozidlo odstavené v průjezdním profilu
překážka na trati
náhradní autobusová doprava

osobní automobil 1SL 2500 zaparkovaný v průjezdním profilu - linky tramvají odkloněny v uvedeném směru po trasách: ....
Do vyloučeného úseku je nasazena náhradní autobusová doprava - linka X1.

Čas obnovení provozu: 26.09.2014 13:06
Hodinu lvůli osobnímu autu. =D> (tedy pravda, RZ naznačuje že to nebude ledajaké osobní auto)

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 26.9.2014 11:41

Bobik píše: a všecko co z/můžem je akorát se vzteknout. :cry:
Tak musíš vyfasovat T4 a máš o něco víc cm k dobru :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 26.9.2014 8:51

MF píše:Jenže ta.modrá Ci jinak barevna čára nevymezuje prostor kam se da vozidlo postavit, ale informuje o rezidentnim Ci časovém stání.
To sice ano, nicméně legalizuje tam to stání, čili ruší ustanovení o tom, že tam od-do blabla musíš nechat volnej pruh. A o to jde. Takže když tam tam nějakej jouda zaparkuje tak, že ti zbyde mezi bokem tram a autem 5cm, holt je to bohužel legální, dopravu neblokuje, projet se dá a všecko co z/můžem je akorát se vzteknout. :cry:

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 26.9.2014 1:18

Jenže ta.modrá Ci jinak barevna čára nevymezuje prostor kam se da vozidlo postavit, ale informuje o rezidentnim Ci časovém stání. Tedy mohla by byt namalovana jen soubezne s obrubnikem a na vozovce vůbec. V cizině Maji označení na začátku ulice příčně od chodníku k chodníku a taky to neznamená ze se.může stát kdekoliv ( na kolejích)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.9.2014 23:35

Bobik píše:Milane, ale zákon (legislativa) to určuje. Jen je tam ta "kouzelná větička" o místní úpravě. Takže když díky "místní úpravě" se namaluje parkování 5cm od kolejí (profilu), je to legální. Bohužel. Chybu nehledej v zákoně, ale na radnicích.
No prave ze:
1.) Nejaka stavebni ci provadeci norma musi obsahovat, jak nejbliz tt mozno vyznacit dalsi pruh ci parkovaci stani (tak jako jedna normavrika, ze svidle dopravni znacky umistene nad prostorem urcenym pro pohyb chodcu musi mit spodni hranu 210 ci dokonce 220 cm nad povrchem) a neverim, ze je to jen 5cm od prujezdniho profilul
2.) Jak tu v minulosti jiz padlo, tak casto parkujici iad presahuje vyznacene stani = logicky Z:idea: stoji mimo nej a tedy jej porusuje a muze byt odtazeno

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 25.9.2014 21:58

9001 píše:MM: Rupne ti cévka a budeš tahat nohu... Kašli na to...
Má pravdu, předsedo :wink:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 25.9.2014 20:50

MM: Rupne ti cévka a budeš tahat nohu... Kašli na to... Navíc jak píše Bobík. Celá Svatoplukova má tohle legální díky zonám. Dokonce na Zvonařce na té koleji k hotelu namalovi zonu přesně do půlky kolejí...

Švehlova drbe tramvaje opravdu úspěšně. Co jsem si zkusil projet v úterý autem okolo, tak to stálo za to... Snad to vychytají...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.9.2014 13:28

Milane, ale zákon (legislativa) to určuje. Jen je tam ta "kouzelná větička" o místní úpravě. Takže když díky "místní úpravě" se namaluje parkování 5cm od kolejí (profilu), je to legální. Bohužel. Chybu nehledej v zákoně, ale na radnicích.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 25.9.2014 10:39

Už mne to těsné protahování se s TRAM podél parkující IAD fakt sejří @3657 - jak to, že tzv. silniční zákon neurčuje minimální šíří tramvajového pásu či případně odstup parkujících vozidel mimo PD 5 až 19hodin (kdy vedle krajní kolejnice a vozidlem nařizuje odstup 3,5m pro volný jízdní pruh), když určuje ponechání minimální průjezdní šíře vedle parkujících vozidel v mnoha jiným situacích #-o

Prosím, může tady někdo sdělit jakou minimální šíři TRAMvajového pásu určují stavební (či jiné) předpisy?
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 25.9.2014 8:23

von Špilberk píše:No ale třeba pro nás chystají překvapení v podobě dokonale fungující preference na Švehlově. :wink:
Překvapení se nekoná, jak překvapující. 8-) :?
Preference píše:24.09.2014 Pevné programy po RTT Průběžná - Švehlova
Celkem na čtyřech řízených křižovatkách na zrekonstruované tramvajové trati v Průběžné a Švehlově ulici, které prošly úpravami či obnovou, zatím nefunguje preference tramvají. SSZ Průběžná - V Korytech, SSZ Švehlova - Jahodová, SSZ Švehlova - Práčská a SSZ Švehlova - Pražská jsou řízeny pevnými programy. Všechny tyto semafory přitom před letní výlukou fungovaly s preferencí tramvají, takže přesnost provozu na rekonstruované trati zatím zaostává za očekáváním. Preference se naopak nově dočkaly SSZ Švehlova - přechod zastávka Zahradní město a SSZ Švehlova - Topolová. Na trati přibyly dvě nové zastávky, přitom se například ve směru do centra snížila jízdní doba dle jízdního řádu o jednu minutu. Zlepšení průjezdu přes řízené křižovatky, které by mělo nastat v nejbližší době, má být vedle zlepšení technického stavu tratí zásadním prvkem ke zrychlení provozu tramvají v oblasti.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 18.9.2014 10:25

Zkusím to nejdřív slušně a zde, nadávky přijdou později :D

Je možné, aby se vypnul vzdálený přihlašovák v ulici Dělnická? Vzhledem k pokračujícím pracem, který budou prý trvat ještě několik měsíců je situace ještě horší než po zapnutí této vymoženosti.

Sparta je fakt dobrá, vlastně až po vaší diskuzi zde jsem si všiml, že mě tam každé kolo zastavuje, už to beru jako standard. Celkem se "těším" až spustí i poslední nezprovozněné SSZ u vjezdu do Blanky, takže mezi Hračkárnou a Spartou bude 5 semaforů prakticky bez preference, co si budeme namlouvat a jízdní doba stále 2 minuty :D

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 12.9.2014 10:04

MM-Mikulovsky píše:
Karosák píše:....
Co Sparta?
...
ve středu jsem tam jel odpol. a večer cca 4 kola na l.12:
1.) hned po prvním jsem PDT hlásil, že mám (z chování návěstidel předzvěstí a výzev - tzv. stromečků) podezření na závadu v detekci TRAM z obou směrů - #-o PDT tvrdil, že nemají hlášeno, ale prověří

Hlášeno mají již cca 14 dní :!: Vidím že Ti odpověděli to samé co mě: "hlášeno ještě nemáme, ale situaci prověříme". Závadu jsem jim podrobně popsal do vysílačky jako ji popisuješ Ty.

SSZ Královka a Dlabačov: S tím bohužel asi nikdo nic nenaděláme. Na Královce prostě asi někdo zarputile trvá na tom aby tam byla. Dlabačov zase nabízí jako první volno do směru, do kterého nepotřebuješ jet (asi v závislosti na tom jak byla nastavena výhybka před jejím novým přestavením do požadovaného směru). Navíc i na toto nechtěné volno si musíš dlouhou dobu počkat. Úsměvná je navíc DC "pro zrychlení" nová úprava jízdních dob: Marjánka - Malovanka 1 minuta, Malovanka - Pohořelec také jedna minuta (z toho místa se přesouvala před nedávnem 1 minuta právě mezi Marjánku a Malovanku). Měl jsem teď v týdnu 25 a i když jsem měl na Marjánce na čidle S60, u vozovny Střešovice to bylo krásných Z4 minuty, k tomu se pak nabalilo zpoždění při čekání na křižovatkách s Badeniho, Sparta a Letenské nám, a při odjezdu z Letenského nám to bylo již krásných Z7 minut :D Ach jo :D ale dopravu podle krátkých jízdních dob máme přeci rychlou 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 12.9.2014 1:25

Karosák píše:....
Co Sparta?
...
ve středu jsem tam jel odpol. a večer cca 4 kola na l.12:
1.) hned po prvním jsem PDT hlásil, že mám (z chování návěstidel předzvěstí a výzev - tzv. stromečků) podezření na závadu v detekci TRAM z obou směrů - #-o PDT tvrdil, že nemají hlášeno, ale prověří
2.) před posledním kolem jsem PDT hlásil, že jsem z chování návěstidel předzvěstí a výzev - tzv. stromečků vypozoroval přesně následující (ne)fungování tohoto SSZ:
a) ani jednou na předzvěsti signál "volno", jenž tam viditelně nemůže být, protože minimálně do jejich minutí čelem vlaku SSZ viditelně nedetekuje TRAM - výzvové návěstidlo nesvítí = bude závada na první detekci z obou směrů (od Špejcharu za křižovatkou s výjezdy/vjezdy do Blanky a od zastávky Korunovační na té těsně za jejím označníkem)
b) výzvové návěstidlo od Špejcharu se rozsvěcí po minutí čela vlaku předzvěsťového návěstidla = z tohoto směru bude funkční 2. detekce v úrovni předzsvěsťového návěstidla
c) výzvové návěstidlo od Korunovační se nerozsvítí ani po zastavení vlaku těsně před SSZ (pod nímž je osazeno) = z tohoto směru nebude funkční ani 2. detekce v úrovni předzsvěsťového návěstidla (poznamenal jsem, že volno z tohoto směru "padá" asi podružně díky přihlášení protijedoucího vlaku - těsně před signálem "volno" se totiž "naráz" rozbliká původně zhasnutá výzva - "stromeček")

vysvětlivka: detekce = (ve všech 4. případech) trolejový kontakt -tzv. "brnkačka" (závada ovšem nemusí být přímo v nich, ale i v jejich "propojení" s řadičem SSZ)

Uživatelský avatar
pawel
Uživatel
Příspěvky: 2384
Registrován: 15.7.2004 23:10
Bydliště: M22 / U8

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od pawel » 11.9.2014 23:22

kralovka take zazitek. snura tramvaji se vytvori velmi snadno a rychle. nebylo by mozne ta SSZ, ktera se sem davala kvuli MO, zase zlikvidovat? totez vanickova a dlabacov.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 11.9.2014 18:44

Opět něco přihodím :
Dlabačov stále v pevném cyklu, grrrr... Prý to do pevnýho cyklu spadne vždy, když se někdo kličkou navolí od Pohořelce na Hládkov.

Co Sparta?

A u radlické školy v noci běhá diskotéka -jeví se to jako strašně rychlý pevný cyklus. Děs a hrůza...

Odpovědět