Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 25.3.2012 23:20

von Špilberk píše:
Grossák píše: Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.
Nebylo by lepší, kdyby ty časy nebyly pevné, ale kdyby křižovatka registrovala přítomnost a průjezd tramvaje? Jako při blokování výhybek: tramvaj na kontaktu = držím červenou, tramvaj za kontaktem = hodím zelenou.
Na úvod: řadič křižovatky nemůže využívat zařízení sdělovací povahy (detektor) na generování takového bezpečnostního prvku jako je mezičas. Ten musí být vždy jasně dodržen. Je to základní pevné pravidlo, podle kterého řadič jede. Má jasně zadáno, které volno může s jakým minimálním odstupem po každém jiném volnu začít.

Teoreticky je možné tento odstup vlastním programem v reálném čase prodloužit. Tak jo. Budeme tedy projektovat. Doplníme kontakt. Ale jak zjistíte podle kontaktu, jestli je tramvaj ještě v křižovatce? Kontakt přece nepozná, jestli má tramvaj 15 metrů, nebo 31,5. :) Ale dobře. Vymyslíme tedy kameru. Bude detekovat obsazení definované plochy. Když tramvaj sjede z detekční plochy, řadič na to do 1 s zareaguje (pokud to bude Siemens do 2-3 sekund), spustí pro auta žlutočervenou, a následně zelenou. Když to sečtu, křižovatka naprosto zbytečně ztratila nejméně 3 sekundy. Během této doby už auta mohla najíždět. Když bude najížděcí dráha delší, bude ztráta ještě horší. Pokud bude videodetekce fungovat chybně, a víme všichni, že je to běžné (stín, světlo apod.), můžeme počítat se zajímavými výsledky. A to nepočítám zvýšené náklady na technologii, kabeláž, software. Vedle toho je užití hlavy, abych nenaboural do zdi, tím nejmenším. Nehledejme prosím problémy, kde nejsou. :roll:

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 25.3.2012 18:41

jenže jaksi 80% tramvajových vlaků je nad 30 metrů.
dále také vlak 1xT má asi o dvě třetiny rychlejší průjezd křižovatkou, díky tomu že výrazně rychlost omezující kolejovou konstrukci opustí ještě před samotným SSZ nebo na její úrovni.

Platí to, že je ještě projekční rychlost tramvají přes kolejové konstrukce 25 km/h?

Osobně chodím přes SSZ Podolská vodárna 3x týdně a ještě nikdy jsem tam za nafocené situace neviděl projet více jak 3 auta za tramvají ( i když jich tam stává i 10).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.3.2012 18:17

Tam je nějakej šílenej pevnej cyklus, kterej holt vychází akorát na tram. Občas se mi podařilo tamtudy projet, ale musel jsem buď hodně kvaltovat, nebo se hodně flákat.
O zastávku dál je to to samý, než odstanicuješ, je tam stůj.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 25.3.2012 18:00

Můj dlouhodobý postřeh. Křižovatka U Elektry x Poděbradská. Nevím, jak ten semafor jede, ale když se blíží tramvaj od Hloubětína, dostane stůj a auta z ulice U Elektry zelenou (i když tam žádná nejsou), chodci to samé. #-o Vypozorováno zejména o víkendech, u spoje s odjezdem ze zastávky U Elektry dc v 5:54.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 25.3.2012 13:28

Grossák píše: Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.
Nebylo by lepší, kdyby ty časy nebyly pevné, ale kdyby křižovatka registrovala přítomnost a průjezd tramvaje? Jako při blokování výhybek: tramvaj na kontaktu = držím červenou, tramvaj za kontaktem = hodím zelenou.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 25.3.2012 12:00

gabuliatko píše: A při tom zjistit zda tramvaj je v křižovatce je tak snadné ... (je tam kontakt, je znám čas průjezdu křižovatkou ...)
Zda je v křižovatce tramvaj prakticky nehraje roli. Řadič musí dodržet mezičas tak jako tak.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 25.3.2012 11:59

Brejšín píše:co horozí u Vodárny.
Celkem nic, jen je trochu úchylný, že volno trvá 7 vteřin a 5 vteřin jej blokuje tramvaj. Jinak opravdu, ale opravdu nic. #-o
Opravdu se divím, jaké voloviny jste schopni tady řešit. Stěžujte si. Pokud uspějete a něco se změní, bude to ke škodě všem, včetně těch odbočujících aut. Počítám, že fotka je pořízena v době 1. sekundy zelené. Pokud se v tento okamžik rozjedu autem, stačí, když pojedu zvolna. Krásně a plynule projedu za tramvají. Ano, jak někdo psal, pokud vystřelím s pocitem, že mám zelenou, tak je z toho rána. Stejně tak mohu přejet chodce, který je pomalejší, a tudíž nestihl přejít. Napálím to do auta, které uvízlo v křižovatce. Nebo třeba do auta, která zastavilo na zákazu zastavení. Skvělý přístup.

Anebo budu používat hlavu. Zamyslím se nad tím, jestli to takhle není lepší. Jak už jsem psal, mezičasy jsou počítány na tramvaj délky 15 m. Když jede sólo (nebo když i souprava vyklidí rychleji), nebo když je odhlašovák pár metrů za stopčárou), auta a chodci mohou projíždět hned za ním. Když nejede sólo, stačí když zvolní a projedou také. Z hlediska bezpečnosti je zásadní, že tam vyklizující strčil čumák. Pro auta se počítá 5 m a autobus můžu mít klidně 18 m. Stejný princip. Už jsem také psal, že v Německu, kde mají tramvaje přes 50 metrů, se také počítá s 15 metry délky vlaku. A je to o tom, že na sebe všichni vzájemně počkají. Semafor má hlavně pomáhat, nikoli se stát nástrojem moci toho, kdo má zrovna zelenou.

Pokud budete počítat s tramvají 30 metrů, tak všichni budou čekat déle, protože hlavně na křižovatkách s kolejovou konstrukcí to znatelně natáhne cyklus. A ještě k délce onoho signálu vlevo. Minimální je zde, pokud mám správné podklady, 5 sekund. Maximální, prodlužovaná dle vozidel, 13 sekund. Samozřejmě když je preferenční nárok tramvaje, může být tento signál krácen na minimum, ale neznamená to, i dle fotky, že neprojede nikdo.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 25.3.2012 11:27

Musím vás zklamat ohledně Koh - i - nooru. Včera jsem tam jel v půl dvanácté večer a křižovatka svítila...

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 24.3.2012 19:08

Většinou je nějaký důvod, proč se nové SSZ objeví v tzv. plánu výstavby na další rok, dva, tři. Chce ho někdo z městské části, v nějakém posouzení účelnosti to místo vyjde jako vhodné apod. Jak se do toho plánu výstavby dostane, začne běžet proces, kdy se zpracuje dopravní studie atd. Většinou to jde celkem automaticky. Pak ta studie, případně už dopravní řešení přijde k připomínkám dotčeným úřadům, na nichž už mohou být jiní lidé, nebo někdo dostane rozum, nebo má někdo jiný zájem, no a ukáže se, že semafor nikdo nechce. Ale aby to nevypadalo blbě, tak už se to dodělá... A vypadá to blbě...

To je jako se semaforem u Sladkovského nám. Ten vznikl proto, že městská část chtěla někdy v roce 2008 jen nově obarvit zebru. Jenže už platila vyhláška, že zebra na kolejích bez semaforu by být neměla. Tak městské části nebylo vyhověno a městská část požádala tedy o to, aby tam byl semafor. Načež se o rok později povolilo dělat zebru tam, kde jezdí na kolejích auta, ale semafor už byl v plánu výstavby... A ačkoliv po něm najednou už nikdo moc netoužil, tak se to dodělalo...

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 23.3.2012 18:19

MM-Mikulovsky píše:To není úřad, ale správce!
SSZ je snad stavba = musí jej povolit příslušný stavební úřad = odbor dopravy (s přihlédnutím na vyjádření PČR)!
To samozřejmě vím. Ale když je teď z odposlechů slyšet, jak si Janoušek úkoloval lidi z magistrátu, tak proč by někdo nezaúkoloval i stavební úřad :-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 23.3.2012 17:55

XSC píše:
von Špilberk píše:Už tomu vážně nerozumím. Který úřad tedy rozhodl, že toto SSZ bude, když ho nikdo nechce?
Eltodo ? :-)
To není úřad, ale správce!
SSZ je snad stavba = musí jej povolit příslušný stavební úřad = odbor dopravy (s přihlédnutím na vyjádření PČR)!

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 23.3.2012 17:32

von Špilberk píše:Už tomu vážně nerozumím. Který úřad tedy rozhodl, že toto SSZ bude, když ho nikdo nechce?
Eltodo ? :-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 23.3.2012 15:27

Martin Šubrt píše:kasme: Nikdo tohle SZZ nechce (odbor dopravy, Praha 8, Policie), ale když už se prý jednou začalo připravovat, tak bude...
Už tomu vážně nerozumím. Který úřad tedy rozhodl, že toto SSZ bude, když ho nikdo nechce?

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 22.3.2012 23:28

kasme: Nikdo tohle SZZ nechce (odbor dopravy, Praha 8, Policie), ale když už se prý jednou začalo připravovat, tak bude...

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 22.3.2012 19:23

MHMP píše:„SSZ 8.231 Zenklova – přechod zastávka Okrouhlická“

Předmětem řízení je výstavba nového světelného signalizačního zařízení SSZ 8.231 u kombinované tramvajové a autobusové zastávky „Okrouhlická“ v ulici Zenklova, poblíž křížení s ulicí Pod Hliništěm v Praze 8.

SSZ bude zapojeno do skupiny křižovatek po ulici Zenklova

Pro zajištění detekce vozidel budou použity detekční smyčky.

SSZ bude umožňovat dodatečné připojení systému pro aktivní detekci BUS.

Odpovědět