Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.12.2011 17:17

9001 píše:chemik: Upřímně jenom čekám kdy se DPP chytí úsekového měření (jako známe pro auta) a napáli to na tratě. Přece jenom jak tu všichni říkate fyziku neočůráme a s=v*t je poměrně jednoduché.
Tak Krejcárek, Trojská, či estakáda na Barrandov už jej má-pomocí inframajáků Z:idea:

Brusnice-ano, pokud nejsem navolen, tak i když padne volno přímo protisměru jedoucí soupravě, já si musím počkat na další kolo, neb nejsem navolen :evil:

Divoká Šárka-Hnus! Že je to celočervená jsem nevěděl, ale že tam pořád někdo stojí, to je tutovka. Libice je přijíždět na vnitřní, auta na 2. světlech mají červenou, já se navolím, zastavím a autům padne zelená. Pak si tam půlminutky, možná i déle, vyhnijeme (což je žrádlo pro všechny-kaštanstvo, už by rádo ven a já už bych rád na WC). Odjezd totéž hop/trop a přidělená minutka hned na startu potěší. Vnější nevím, tam nejezdím.

Strašnická-čas pro stanicování je jedna věc, ale ta OR10 podle mě taky dělá svoje. Nové SSZ mi rozhodně pije krev méně, než to původní což bylo spíše BZM, možná že mi krev nepije skoro vůbec, ale je to takový SSZ jukebox. Jednou padne ZC do jízdy, jindy si musím přibrzdit, jindy mi DC drží, někdy padnou u hlavy a někdy mě vysvobozuje protijedoucí tramvaj (ne že bych nebyl schopen dojít ke krabce, ale vždy mi jelo něco vstříc). Takže pro zasmání dobrý, ale pár mušek bych tam viděl 8-)

Hradčanská-včera dopoledne jsem konečně zjistil o čem se tu bavíte. Jen, že jsem čekal zradu tak jsem se nelekl, ale příjemný to neni :?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 18.12.2011 5:31

Grossák píše:Brusnice zpočátku chodila pro TRAM blbě, pak se vyladila a volno padá většinou do jízdy.
Nesouhlasím. Poslední dobou (v noci, za dne tam nejezdím) vždycky čekám, i když jsem tam úplně sám široko daleko. Z obou směrů co jezdí 57.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 17.12.2011 20:41

Grossák píše:A můžete mi říct, jak to souvisí s tím, že tramvaje byly 1ptg?
Na to se snažím přijít taky, nicméně se systémy SSZ nemám nic společného a jen jsem nucen reagovat na jejich určité neduhy v provozu. A tak se snažím získat alespoň nějaké informace od někoho kdo s těmito systémy přijde alespoň trochu do styku.
Bohužel dlouhodobým sledováním jsem dospěl k názoru (a ne jen já), že v 90% případů disfunkce se v obvodu kontaktů vyskytuje vlak s jedním PTG. Jinak si prostě neumím vysvětlit proč například křižovatka Stírka funguje normálně pokud jedou za sebou dvě soupravy T3RP, ale jakmile je druhý vlak s jedním PTG ten předchozí ho prostě odhlásí a řidič musí jít prosit semafor aby mohl projet (přihlášení musí proběhnout v okamžik, kdy SSZ již volno pro druhý vlak neprodlouží, ale 1. vlak se ještě neodhlásil). No a když, jsem minulý týden přijel za stanicující KT8 na Strašnickou, tedy jsem opět aktivoval přihlašovák a ta KT8 5 vteřin po tom co jsem za ní zastavil odjela a odhlásila mě, došel jsem k závěru, že je něco i tady v nepořádku. A délku staničení u zkušební jízdy ……………..
Prostě, zjevně něco je špatně a bylo by dobré to doladit. A když stejné neduhy (alespoň z mého pohledu stejné) mají SSZ 10 let staré (Pražský Hrad) a několik měsíců staré (Stírka), tak si říkám že je něco systémově špatně.
Taky je možné, že s tím „1PTG“ se mýlím a k úplně stejným stavům dochází vždy, ale to se mi prostě nikdy nestalo.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 17.12.2011 19:15

Brusnice zpočátku chodila pro TRAM blbě, pak se vyladila a volno padá většinou do jízdy. Při nároku 2 tram do jedné fáze ještě je vylepšovat. Pokud je to jediný problém, tak to není tak děsné a věřím, že se na tom zapracuje.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 17.12.2011 19:07

Brejšín píše:ještě ohledně "1PTG" vlaků a odhlašování. Dnes se mám to stalo na Strašnické k Průběžné, kdy mě s 15T odhlásila předemnou jedoucí KT8N2 na lince 19. Nešlo by to reklamovat jako záruční vadu?
A můžete mi říct, jak to souvisí s tím, že tramvaje byly 1ptg? Na Strašnické je chyba v tom, že DŘ nepočítá s omezenou rychlostí na vjezdu do zastávky. Ani s delšímu zastávkovými pobyty na metru. Volno padá příliš brzo. A příliš brzy končí, takže ho tramvaj často nestihne. Když se sjedou dvě tramvaje, a druhá tak jede mezi přihlašovákem a stopčárou velmi dlouho, může dojít k jejímu nucenému odhlášení. Pravděpodobně druhým výběrem volna. Věřím, že se toto spraví, i když tento stav podle mne trvá už dlouho.

Reklamovat lze, může to udělat investor, tedy TSK.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.12.2011 11:03

Jojo, zrcadélka jsem si všiml. Jak řikáš je na prd - kdo je na hlavní, ten tam na tu dálku přes křižovatku prostě nevidí (odhadem 30m) a kdo jede z vozovny, tak aby na to brejlil těsně za vratama, než se koleje sjedou, takže tam taky vidí prd (odhadem 20m - má to "blíž" :lol: )

Uživatelský avatar
7080
Uživatel
Příspěvky: 1084
Registrován: 02.12.2005 13:40
Bydliště: V kopci mezi M 135 a M 22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 7080 » 16.12.2011 10:50

Pane Bobik, u vozovny je kvůli tomu umístěné zrcadlo, o kterém ale nikdo neví, pokud se pořádně nekouká. Ono je v něm etda prd vidět, ale občas se tam odaří ráno rozluštit, jestli tam za rohem něco je nebo není.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 16.12.2011 7:50

Dále k antipreferencím - Brusnice je už nějak "rozhozená". Jak to po spuštění padalo téměř do jízdy, dnes nechá vykysat. Navíc jede-li tram v jednom směru, v druhém pokud není přihlášeno čočky nepadnou (tedy na odbočení určitě, v přímém směru nevím). Dneska jsem jak jouda jednou čekal s 57 ZC, když jsem se díky zpoždění zrovna tam míjel s protijedoucí a holt se "nestihl" navolit. To samé za chvíli při zatažení, kdy na mě jukla 25, ale mě to pustilo až v dalším cyklu.

Úžasná, už nějakou chvíli "nová" světla před voz. Vokovice mi začínají pít krev čím dál tím víc - ruce zpřerážet a na kandelábr pověsit toho joudu co to dělal. Vznikají nebezpečné kolizní situace, křižovatka není programovaná na ten provoz který zde panuje - především zatažení versus výjezdy. Popis situace - zatažení z centra, průjezd kolem vozovny, ve vratech nic. Následná krátká manipulace ve voze nutná k couvání, popojetí (zkouška), navolení do světel. Po celou tuto dobu na Evropské volno v přímém směru (zelená). Následně ještě chvíle čekání (osobně mi přišlo dost dlouho, ale nestopoval jsem to). Dále stromeček, čočky, jízda. Mezitím z vozovny vyjíždí další tram, jenže díky umístění SSZ a vrat (resp. námezdníku) nemáme šanci se vidět, takže jsme se logicky potkali v křižovatce. Zrovna jsem narazil na poctivou kolegyni, která přes červenou od vozovny odmítala jet, čili já naštorc přes cca 1,5 pruhu a neměl kam, ona čekala na zhasnutí světel (tedy taky dle předpisů "neměla kam"). Do toho samozřejmě padla zelená v přímém směru, takže se mezi námi začali proplejtat ostatní. Krom toho vyklizovací čas je tak krátký, že když je potřeba hodit si vexli před vozovnou, sotva se stačím schovat se solem které se tam jentaktak vejde a v době vystupování na vexli už kolem sviští auta. Se soupravou se bezpečně zacpe křižovatka.

Švehlovka u Lidlu ZC - předvěst asi opět "zaseklá" v poloze na očekávej stůj. Což o to, to by mě ani tak netrápilo, ovšem protože vím že následně čočky "umí" nepříjemně těsně před nosem hodit stůj a okamžitě zelenou šipku vlevo, nikdy nevím na čem tam jsem. Takže jsou dvě možnosti průjezdu - pro otrlé: prošlápnout pedál, teď jedu já a děj se vůle Boží :D , pro méně otrlé: raději se plížit, snad to neuteče nebo nebude taková rána. 8-) :lol:

Hradčanská - stále kvoká, stále kvoká.... :D

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 15.12.2011 19:36

ještě ohledně "1PTG" vlaků a odhlašování. Dnes se mám to stalo na Strašnické k Průběžné, kdy mě s 15T odhlásila předemnou jedoucí KT8N2 na lince 19. Nešlo by to reklamovat jako záruční vadu?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 15.12.2011 17:22

Evropská - Divoká Šárka. Je to parodie na semafor. Víc než antipreference. Je to celočervená i v dopravní špičce. Auta stojí, tramvaje stojí, chodci červená, furt, furt. Furt. Pak se rozjedou auta. Auta jedou, jedou, tramvaj stojí. Auta zastavují, tramvaj jede. Po minutě. Hurá. Škoda, že nemáme měření z doby, kdy to tam běhalo napevno. Dost možná to bylo lepší. Je to jen o úpravě software. Bude??? Nevím, že by se to někdo snažil. Evropská zřejmě může fungovat jinak, než říká dopravní politika.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 15.12.2011 17:16

Ano, Hradčanská ještě v úterý rozhodně nefungovala. Znovu jsem to urgoval. Bohužel už dvakrát předtím bylo nahlášeno, že tam byli naši trakčáci a pokaždé to opravili. Závada tedy byla oficiálně hned 2x odstraněna, jenže nikdo to nezkontroloval. Něco je špatně. Není to první podobný případ. Kontrola musí být.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 14.12.2011 8:07

P_V: Bohužel smysl měřit má celkově. Možná právě proto, že se měří, tak nemáme skoro nehody, kde vůz vypadl nepřiměřenou rychlostí.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 14.12.2011 2:05

P_V Z:arrow: Ale tadyhle se mluví o měření kvůli hluku - čili dodržování noční 40. Začlo s tím město, protože lidi okolo magistrály se už dlouho bouřej ohledně zklidnění, hrozí žaloby a město má staženej zadek. Tak proto.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4073
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 14.12.2011 0:21

Jak často se u pražských tramvají stává, že nastala nehoda od nepřiměřené rychlosti na rovné trati. Povězte. Zatím žiju v domnění, že nehody tramvají jsou převážně způsobeny nepozorností ostatních účastníků, a občas tím, že tramvaják začne brzdit pozdě.
Takže má to smysl měřit?

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10206
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 13.12.2011 23:23

chemik: Upřímně jenom čekám kdy se DPP chytí úsekového měření (jako známe pro auta) a napáli to na tratě. Přece jenom jak tu všichni říkate fyziku neočůráme a s=v*t je poměrně jednoduché.

Odpovědět