Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.1.2015 22:22

tak máš také pravdu, ale MHD je pro cestující a rozhodně prázdný nejezdím a kvůli jejich nástupu/výstupu "sekeru" nabírám minimálně - častěji mi "volno" na SSZ uteče kvůli nějaké překážející IAD, jejíž řidič se asi bojí, že "obrubníky koušou" já si na to odpovídám, že bych jej také rafl, ale kdo má sepisovat ty "stohy" papírů (zrovna v sobotu při cestě na střídání jsem na Švábkách Dc jednoho neuhlídal, když mu začalo padat volno pro levé odbočení těsně před mým čumákem. Na TRAM před 2. dveřmi cca 0,5m dlouhá tenká rýha prý jen na rozleštění, ale on před předním levým kolem škrábanec cca 0,5 x 0,5m. Byť podepsal dohodu, tak s odvezením TRAM do vozovny a sepsáním všeho potřebného utekly 2 hodiny ani nevím jak!)

On ovšem také podstatný (ve vztahu k dodržení JŘ) um řidiče je v tom, že ví, kdy si může dovolit čekat na dobíhající a kdy nikoliv - páč by mu uteklo "volno" na následující SSZ!

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.1.2015 22:07

MM: Ono to bude asi hodně o štěstí... Přece jenom na Ohradě se ti tam může nacpat 10, na NNŽ 26 a pak už se to veze...

Jinak dneska jsem se přesvědčil, že zpoždění dokáže slušně vygenerovat i lenost cestujících... Na Ortenově náměstí DC se hrnul do tramvaje dav lidí s dětmi, aby zase na Nádraží Holešovice mohlo 90% vylézt do metra...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 20.1.2015 21:55

nevím jak jiné linky, ale l.11 s odjezdem až + 2min ze Spojovací dokáže být (při dobré konstelaci "hvězd" = následných SSZ, ale protože věřím v přísloví, že "štěstí přeje připraveným", tak je to i v umu řidiče) na 2. KB = Želivského/Strojimportu dokáže být v čase dle JŘ.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 20.1.2015 20:55

parrot píše:Dnešní a vlastně každodenní situace na Spojovací

Klucí posílám foto každodenního ranního rituálu na Spojovací. Dnes např. čekám jako 5. v koloně na odjezd, ale nejde to :D Někdo to tam blokuje :D
PS: Zprava se tam cpe ještě devítka a jedná se u všech spojů o pravidelné odjezdy. Odjezd jsem měl o 6,5 minuty pozdě oproti JŘ. Odjezdové časy jednotlivých spojů jsou napsány po 1 minutě, SSZ však pouští jeden spoj za 2 minuty. Proto toto.

Nechci tady lamentovat, ale zeptat se. Když se ví o tom že někde bude dlouhodobě provizorní SSZ, nemůže si DPP zadat požadavek na to aby SSZ přidělovala co minutu jedno volno, a nebo prodloužit o 1 minutu jízdní dobu na další nejbližší KB (Strážní)? Všechny další dnešní odjezdy ze Spojovací jsem měl o víc než 1,5 minuty pozdě oproti JŘ, zkrátka nic v čase. A takto to vychází každý den s l. 1, 9, 11.
No ono to podle mne už bude končit - alespoň když jsem po poledni odjížděl naposledy, tak se začínalo pracovat na vystrojování nových sloupků dopravními značkami, takže to snad vypadá (jelikož se i finišovalo s vodorovným značením), že zanedlouho by mohlo fungovat nové řízení.
Jinak já v zásadě odjížděl pokaždé načas. Ono by to tak normálně á 2 min. mělo vycházet s vyjímkou zatahujících vozů po špičce na ŽI.

parrot
Uživatel
Příspěvky: 243
Registrován: 25.9.2013 16:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od parrot » 20.1.2015 20:16

Dnešní a vlastně každodenní situace na Spojovací

Klucí posílám foto každodenního ranního rituálu na Spojovací. Dnes např. čekám jako 5. v koloně na odjezd, ale nejde to :D Někdo to tam blokuje :D
PS: Zprava se tam cpe ještě devítka a jedná se u všech spojů o pravidelné odjezdy. Odjezd jsem měl o 6,5 minuty pozdě oproti JŘ. Odjezdové časy jednotlivých spojů jsou napsány po 1 minutě, SSZ však pouští jeden spoj za 2 minuty. Proto toto.

Nechci tady lamentovat, ale zeptat se. Když se ví o tom že někde bude dlouhodobě provizorní SSZ, nemůže si DPP zadat požadavek na to aby SSZ přidělovala co minutu jedno volno, a nebo prodloužit o 1 minutu jízdní dobu na další nejbližší KB (Strážní)? Všechny další dnešní odjezdy ze Spojovací jsem měl o víc než 1,5 minuty pozdě oproti JŘ, zkrátka nic v čase. A takto to vychází každý den s l. 1, 9, 11.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 18.1.2015 22:27

Jsem přesvědčen, že dnes ráno byl opět kolem 5:00 zásek u Polikliniky Modřany SSZ Čs.exilu (poměrně dost dlouhé "zelené" volno, když nic nejelo) x Gen. Šišky (stůj+červená, byť ZC já s TRAM a jedno IAD), po chvíli projetí IAD ve volném směru se to "rozhýbalo".

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.1.2015 0:53

Podle toho, co jsem z tamního fóra vyčetl:
http://www.praha10.cz/diskuzni-fora/dis ... fault.aspx
s tím onen úředník též nadělá prd, navíc ho asi více tlačí jiné, aktuálnější agendy. A stejně jako panu Čechovi, i nám odpoví, že je to kvůli nevidomým. Podle mě se holt na červenou v noci začne kašlat ještě víc (než dnes), pak se tak začne dít i o víkendech. Čím víc lidí to bude dělat, tím to bude "společensky přijatelnější"-protože přece nikdo logicky nechce stát na prázdné křižovatce, a až se na to bude dlabat stejně, jako dnes chodci dlabou na červené panáčky, pak se možná začne začne objevovat názor, že celá noční svítící Praha a tisíce zdržovaných vozidel, je asi kvůli jednomu nevidomému v noci týdně trochu nesmysl. Takhle od boku tomu dávám tak 5-10 let. Určitou vlaštovkou může být ta blikačka s možností poptávkového nahození, co je teď na Boleslavské, ale ta opravdu nyní jaro nedělá.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 17.1.2015 23:04

příslušným silničním správním úřadem pro světelná signalizační zařízení je odbor dopravních agend MHMP (Pavel.Drazek@praha.eu), který jediný po projednání s Policií ČR může stanovit správci zařízení jeho noční přepínání do režimu blikající žluté.

Z fora Prahy 10. Co pánovi napsat pár podnětných žádosti na SSZ 24 hodin denně? :devilsmokin

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10208
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 14.1.2015 21:44

Dnes jsem po delší době se projel Seifertovou a pak přes Spojovací...
1) Kolona IAD, která tam vzniká díky krásnému parčíku drbe tramvaje cca o 2 minuty...

2) Spojovací to samé... Tramvaje stojí a "čumí" přitom v kolizním směru nejel ani BUS, který by jim to "bral"... Skoro si říkám, že i PD by to tam fungovalo rozumně bez světel...

Takže gratulace... Když už IAD na několika místech tramvajím nevadí, tak je dorazím SSZ.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 14.1.2015 7:59

Nevím, jestli bylo hlášeno: modernizované SSZ na Vinohradské se v pozdních večerních hodinách přepínají na blikačku. U Radhošťské dříve, někdy po 22 hod. U Vinohradské tržnice později, někdy po 23 hod. Tak aspoň něco. :D

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 05.1.2015 20:53

willyjeff píše:Určitě i tam nějaký pluh projede.
Jasně, při nejhoršim tramvajový. Pokud víc mrzne tak to stanicující tramvaj hezky nahřeje aby to následně zmrzlo. Jen mne tak napadlo, estli na to někdo v "povodňovym plánu" myslín, nebo zda je to jako se světly, to znamená řešíme až nastane.
Na videu mne pouze inspiroval ten jedoucí pluh po silnici.

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 05.1.2015 20:11

Tak já jsem včera chytal s tim tyristorem takový šmejry, že jsem se fakt divil, že jsem to neobul. Možná to je právě důkaz, že to klouzalo po hladké ploše, takže nic nedrhlo, aby to vydřelo plochy na kolech. Z Marjánky jsem jen odklepnul čelisti a opatrnou brzdou jsem se šoural 10. Když jsem viděl, že světla na mě tak dlouho nepočkaj, tak jsem trochu přidal brzdu, abych opatrně dobrzdil, ale to jsem neměl dělat. Okamžitě nastoupili čelisti a tramvaj začala zrychlovat (ač na tachu byla 0) A tak jsem prosvištěl to křížení minimálně 20, na stůj, takže ochranná opatření selhala úplně :D Ale naštěstí jsem trefil asi ještě vyklizovací dobu, takže nic nejelo. Jsem rád, že to nakonec neshořelo, páč vždycky po zastavení mě přeběhl ten smradlavý kouř.

Já mám dojem, že nemůžete soudit u toho Vypichu dle mých videí, protože já tam jel těsně po konci té sněhové vánice, takže rozhodně prohrnuté komunikace nebyly všechny na 100% sjízdnosti :-) Určitě i tam nějaký pluh projede.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.1.2015 20:03

Tak ty máš srovnání s obojím, to je fakt. Nevím, já vycházím ze situací, kdy sypeš jak blázen a stejně jedeš jak sáně, magnety nemagnety (jistě, nakonec to umagnetí, ovšem obvykle stylem "do zdi"). Navíc ten bus má volant (ano, vím že mnohdy to je pouze "iluzorní").

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 05.1.2015 19:12

Bobik píše: A ty busy se s tím na rozdíl od tramvají poperou podstatně lépe.
No nevim, tramvaj má možnost se podsypat, nebo si v nouzi ťuknout magnety a bus nemá nic. Mohl bych zmínit svůj zážitek s Teplárnou Michle dc., když byla zavedena. Zastavil jsem kloubákem posledníma dveřma u sloupku. Sklouzlo to, vypadl retarder, zablokovala se točna a to bylo vše co se dělo :) Samozřejmě, kdyby tam něco stálo jel bych jinak, ale nikde nic, tak jsem si mohl "dovolit" uklouznout. Zkrátka pod vrstvou sněhu byl uježděný led. Ostatní průjezdy jsem činil postaru, protože i od konečný Spořilov to bylo výživné.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.1.2015 19:05

Gab - no já jsem za to rád. Ono solit koleje je teda silně kontraproduktivní. A ty busy se s tím na rozdíl od tramvají poperou podstatně lépe.

Jo, Poliklinika, resp křiž. gen. Šišky je značně náladová a "seká se". Stává se to nepravidelně a již delší dobu, zejména právě nad ránem (že by nějaký přechod z nočního na denní režim?). Tam je vysvobozením, pokud k tomu dojde, že přijede auto ve stejném směru (který ovšem hned tak nepřijede, bo tam v noci chcíp pes), nebo holt počkat, až se tam doplácá tram v protisměru. Klička pomůže jak kdy, někdy ano, někdy ani to ne. Pochybuju, že se s tím v dohledné době něco udělá a doporučuju se obrnit trpělivostí. Plus se k tomuto SSZ ze zastávky raději plížit. Buď to padne, než se člověk doplíží a jede, nebo to nepadne, což je znamením, že je potřeba nečekat a zkusit si zahrát kličkovanou ihned.
(další navrhovaná řešení jsou sice plně funkční, ale zcela nelegální, tak je raději neuvádím :lol: )

Odpovědět