Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.1.2015 19:05

Gab - no já jsem za to rád. Ono solit koleje je teda silně kontraproduktivní. A ty busy se s tím na rozdíl od tramvají poperou podstatně lépe.

Jo, Poliklinika, resp křiž. gen. Šišky je značně náladová a "seká se". Stává se to nepravidelně a již delší dobu, zejména právě nad ránem (že by nějaký přechod z nočního na denní režim?). Tam je vysvobozením, pokud k tomu dojde, že přijede auto ve stejném směru (který ovšem hned tak nepřijede, bo tam v noci chcíp pes), nebo holt počkat, až se tam doplácá tram v protisměru. Klička pomůže jak kdy, někdy ano, někdy ani to ne. Pochybuju, že se s tím v dohledné době něco udělá a doporučuju se obrnit trpělivostí. Plus se k tomuto SSZ ze zastávky raději plížit. Buď to padne, než se člověk doplíží a jede, nebo to nepadne, což je znamením, že je potřeba nečekat a zkusit si zahrát kličkovanou ihned.
(další navrhovaná řešení jsou sice plně funkční, ale zcela nelegální, tak je raději neuvádím :lol: )

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 05.1.2015 18:27

Chápu správně že ten asfalt pro autobusy (zastávka Vypich) nikdo neudržuje? Sem myslel že se prioritně udržuje sjízdnost pro vozidla VHD a on sypač jede po silnici.

Filip

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Filip » 05.1.2015 18:20

Brzy ráno jsem s 52 čekal 4 minuty na volno u polikliniky Modřany ZC. Auta rovněž červenou. Po 4 minutách jsem šel s kličkou i přesto, že výzva svítila. Volno mi padlo, ale auta od nádraží Modřany pořád červenou. Nahlásil jsem to, tak snad bude dobře.

Dále mám poznámku k Letenskému náměstí, nešlo by to zrychlit alespoň v noci od 22 do 5 ? Příšerně zdržuje.
Proč nejde vypnout Koh-i-noor jako tomu bylo před časem ?
Ví se, kdy bude hotová Spojovací ?

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 05.1.2015 17:42

Měl jsem v neděli šestikolovou 25 (fujtajxl) a tak jsme špásovali společně s novým SSZ na Vypiči. Párkrát se pobavilo na můj účet, ale jinak bych to zhodnotil slovy: "Chtěli jste tam semafor? Máte ho mít!" :D

https://www.youtube.com/watch?v=u5RhJScP_-I - zde vše v pořádku, až na trochu nepochopitelné dlouhé čekání na volno (pochopíte v dalších videích).

https://www.youtube.com/watch?v=62hldlzySMs - výjezd ze smyčky ze 6 kol byl asi jen 2x hladký. Většinou vypadal takhle: "čekání na Godota". Přitom v intervalu 15 minut nevím, proč by nemohlo padat volno hned?

https://www.youtube.com/watch?v=Z3kj-vHzU_Q - pak nám nasněžilo :D

https://www.youtube.com/watch?v=Mi8g130z0Qo - vjezd do smyčky. Volno do smyčky stíhám tak tak. Najednou už tam není to dlouhé čekání jako přes den. Takže přecijenom nějakou dynamiku to má?

https://www.youtube.com/watch?v=77jSebne2DU - tady jsem volno do smyčky prostě nestih.

https://www.youtube.com/watch?v=bDcuajSEHLA - a to nejlepší nakonec. Nejdřív se nerozsvítí předvolba. Když se teda odeberu se navolit, tak najednou padne, než se stačím vrátit do kabiny, tak zase padá Stůj, ale předvolba se najednou zčistajasna objeví...

A tak jsme se pobavili :D Snížek byl moc pěkný.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 24.12.2014 3:02

Jednosměrka je myšlenka, se kterou souhlasím. Záleží na městu a městské části, zda k tomu přistoupí.

Rozfázování na SSZ mi nepřijde šťastné, zvlášť když většina aut jezdí vpravo a po vyloučení tranzitu by jich tam bylo minimum. Všechny kolize řeší zákon a kvůli pár autům jedoucím přímo mít stůj pro TRAM by vedlo ke zbytečnému omezování MHD.

Tahle kopřivka je asi na diskusi o lidech. Sám jsem si tam ničeho hrozného ze strany řidičů TRAM nevšiml.

23. 12. jsem měl 9ku a oproti 22. 12. tam byl úplný klid. Žádné zdržení jsem neměl (kromě na SSZ) a i na DORISu byla vesměs zelená. Znovu to musím srovnat se situací před 2 lety, kdy kvůli úseku Újezd - Kartouzská byla zpoždění na 9ce i půl hodiny.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 23.12.2014 11:27

Grossák píše:Tak co chceme? Bumlík je špatně, protože vyhání auta z kolejí. Když je tam pustíme, na řidiče TRAM to bude působit špatně. Když tam nebude bumlík, bude tam chaos, protože u kolejí bude tradičně stát 1 zaparkovaná dodávka a celý vytvořený pruh bude k ničemu. Před 2 lety pamatuju, že tam byl blázinec celý prosinec a teď máme kopřivku ze dvou dnů před Štědrým dnem.
Pokud se ptáš co chceme tak chceme zjednosměrnit Štefánikovu po Arbesák aby všici jezdili Zborovskou maximálně Preslovou. Osobně mi přijde že zelená vlna Smíchovským okruhem V Botanice - Kartouzská je zbytečně dlouhá. Myslím že by na její úkor šlo udělat oddělené volno pro chodce a tramvaj a pro auta a tramvaj protisměrně. Stejně si pak auta jedoucí rovně s tramvají překážeží když chtějí odbočit do Matoušovy a zbytečně závodí s tramvají.
PS: Nemám kopřivku z ucpané Štefánikovy, mám kopřivku z chování řidičů když vidí auto na kolejích v kolizním směru co nestihlo vyklidit křižovatku. Mám kopřivku když sólíčko 6 odbaví lidi na konci zastávky Arbesovo nám ZC a pak popojíždí celou zastávku a již neotevře.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.12.2014 11:05

gabuliatko píše:Oddělovací práh ve Štefánikově v případě zaplněné Kartouzské znemožňuje autům co chtějí jet rovně pokračovat a tak stojí vše. =D>
(jak působí oddělená volná trat s následně stojícími auty na kolejích na řidiče ED raději nebudu komentovat, ale jeden fakt dupal bačkorama)
Tak co chceme? Bumlík je špatně, protože vyhání auta z kolejí. Když je tam pustíme, na řidiče TRAM to bude působit špatně. Když tam nebude bumlík, bude tam chaos, protože u kolejí bude tradičně stát 1 zaparkovaná dodávka a celý vytvořený pruh bude k ničemu. Před 2 lety pamatuju, že tam byl blázinec celý prosinec a teď máme kopřivku ze dvou dnů před Štědrým dnem.

Zkuste se tam chvíli zdržet. Auta do Kartouzské nemůžou odbočit většinou kvůli dlouhé souběžné chodecké zelené, přitom často je V Botanice -> Kartouzská relativně v pohodě = je tam místo. Za hodinu vjezd od Štefánikovy zvládne odbavit mizerných cca 200 - 250 aut, takže se není možné divit vzdutí 22. 12. Chystá se úprava SSZ, kde bude tato problematika řešena. Je trochu otázka, kolik aut tam dnes nenajede jen proto, že vidí kolonu... A každé drobné zlepšení může být tedy rychle "vyrovnáno".

Mimochodem, nevadí mi, když někdo ten bumlík elegantně objede a pokračuje rovně. Ale rozhodně bych to nelegalizoval. Kdo má zájem na jeho zrušení, nechť nahlas kritizuje. Určitě někde zastání najde.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.12.2014 10:50

von Špilberk píše:Mne na Černokostelecké už několikrát překvapil stav, kdy jsem stál ve smyčce a na čočkách na výjezdu padlo volno, i když tam žádná tramvaj nebyla a ani žádná nevjela do smyčky. To jsem myslel, že se dít nemá. :-k
Jsou tam chodci přes Čk, kteří fázi pro TRAM ze a do smyčky také zapínají.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.12.2014 22:13

Kdyby se Na Knížecí DC trošku překopal program a padaly současně se zelenou čočky přímo a rovně (podobně jako třeba z Čechova mostu padají společně se zelenou čočky vlevo i vpravo), tak je to tam zívačka. Zrovna tak z Arbesáku toho rovně moc nejezdí, rozhodně ne tranzit. Takže pruh na kolejích si sice nějak extra nepřeju, ale ten kdo to vezme rovně zpravidla ihned se zelenou mizí v dáli. Na Knížecí je teda jedním ze, s prominutím, nejzku#venějších řešení co na SSZ v Praze znám :smt093 :smt013

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.12.2014 22:04

Che, to by mě zajímalo, jak dlouho bys to "přežíval", když by tam během chvíle vznikla druhá Knížecí DC. :wink:

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.12.2014 19:26

gabuliatko píše:
Petrpes píše:Ty rovně bych poslal po kolejích...
To by šefci nepřežili. 8-)
Ale přežili, aspoň já jo. Navíc někteří řidiči aut už to tak dělají. 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.12.2014 18:29

gabuliatko píše:
Petrpes píše:Ty rovně bych poslal po kolejích...
To by šefci nepřežili. 8-)
a že to přežili na SSZ před zastávkou Křížová DC?

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 22.12.2014 18:13

Petrpes píše:Ty rovně bych poslal po kolejích...
To by šefci nepřežili. 8-)

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 22.12.2014 17:50

Ty rovně bych poslal po kolejích... Jinak ten bumlík je OK.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 22.12.2014 17:33

Oddělovací práh ve Štefánikově v případě zaplněné Kartouzské znemožňuje autům co chtějí jet rovně pokračovat a tak stojí vše. =D>
(jak působí oddělená volná trat s následně stojícími auty na kolejích na řidiče ED raději nebudu komentovat, ale jeden fakt dupal bačkorama)

Odpovědět