Problém je v tom,že řidiči nikdo nedokáže, že mezi lidi vletěl. On bude hrát blbého. Policista nemá nic v ruce a kdyby ho v lepším případě dotáhl ke správnímu řízení, tak stejně odejde s tím, že nejsou důkazy. Vítejte v demokraciivon Špilberk píše:Vymáhat předpisy V PrazeBobik píše:Já mám taky nápad. Nic nestojí a ještě se "vydělá" - trvat na dodržování přepisů a tvrdě to vymáhat.
Tady je předpisů, které by se měly vymáhat. Třeba když někdo zastaví v parkovací zóně bez příslušné kartičky, tak tam jsou MP a odtahovka hned. Odtáhnout auto, které překáží provozu Tram, ale nejde. Zákazy zastavení jsou v Praze, zvláště u TT, spíš informativní a nezávazně doporučující značky.
A mám i jednu nedávnou historku z Výtoně obč. Vyjížděl jsem z PA na Modřany. Zastavil jsem, blinkr, dveře, lidi začali vystupovat. Asi 5 jich už bylo normálně na silnici, když teprve přijelo auto a projelo skrz lidi, že museli uskakovat. Na chodníku stál policajt a koukal na to.
Já koukl na něj a on rozhodil rukama. Ukazoval jsem mu, že to auto stojí u křižovatky na červenou (asi třetí), nejede a ať jde po něm, že k němu dojít stihne. No nešel, otočil se a šel pryč
Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Vymáhat předpisy V PrazeBobik píše:Já mám taky nápad. Nic nestojí a ještě se "vydělá" - trvat na dodržování přepisů a tvrdě to vymáhat.
Tady je předpisů, které by se měly vymáhat. Třeba když někdo zastaví v parkovací zóně bez příslušné kartičky, tak tam jsou MP a odtahovka hned. Odtáhnout auto, které překáží provozu Tram, ale nejde. Zákazy zastavení jsou v Praze, zvláště u TT, spíš informativní a nezávazně doporučující značky.
A mám i jednu nedávnou historku z Výtoně obč. Vyjížděl jsem z PA na Modřany. Zastavil jsem, blinkr, dveře, lidi začali vystupovat. Asi 5 jich už bylo normálně na silnici, když teprve přijelo auto a projelo skrz lidi, že museli uskakovat. Na chodníku stál policajt a koukal na to.
Já koukl na něj a on rozhodil rukama. Ukazoval jsem mu, že to auto stojí u křižovatky na červenou (asi třetí), nejede a ať jde po něm, že k němu dojít stihne. No nešel, otočil se a šel pryč
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Grossák: Taky mě napadá celkem jednoduché řešení. SSZ v Havlíčkově hodit do šrotu a bude klid... Efekt to bude mít stejný jako když tam je.
Re: Preference / antipreference MHD
Rozfázování TRAM a IAD na Palačáku nebo na Masně je blbost. Na Palačáku musí být signál společný právě proto, že IAD zde nemá vlastní pruh a TRAM a IAD by se vzájemně blokovaly. I v ideálním případě by to přineslo větší zdržení než teď. Nehledě na to, že na Palačáku nyní není v řadiči ani mrť prostoru přidávat další fázi. Stačí dodržovat předpisy.
Na Masně program s rozfázováním dokonce je a občas se i v minulosti zkoušel. Ukázalo se, jaká je to kravina. Od Havlíčkové to byla diskotéka, kde se co chvíli rozsvěcela a zhasínala zelená, červená, doplňková šipka přímo. Signalizace nedokáže reagovat tak rychle a přesně, má nutné minimální délky různých signálů, takže auta poposkakovala, tvořila se zbytečně kolona a signalizace jim byla nečekanou přítěží.
Na Masně program s rozfázováním dokonce je a občas se i v minulosti zkoušel. Ukázalo se, jaká je to kravina. Od Havlíčkové to byla diskotéka, kde se co chvíli rozsvěcela a zhasínala zelená, červená, doplňková šipka přímo. Signalizace nedokáže reagovat tak rychle a přesně, má nutné minimální délky různých signálů, takže auta poposkakovala, tvořila se zbytečně kolona a signalizace jim byla nečekanou přítěží.
Re: Preference / antipreference MHD
Ale vejde. Vzpomněl jsem si na 1 historku, kdy tam spolu s tramvají vjelo auto. Nicméně byla zima a u obrubníku sníh a došlo ke střetu. Přijeli policisté, přičemž řidič auta začal říkat, že se tam normálně vejde a policista začal přikyvovat. Načež tramvaják: Jasně, já jsem vyjel z kolejí, naboural jsem ho a zase jsem se vrátil zpátky. Policista: Ne, ne, to neříkám.9001 píše:Prostě pustit tramvaj a auto do oblouku, kde se s tramvají nevejde ani Smart je kravina.
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Já mám taky nápad. Nic nestojí a ještě se "vydělá" - trvat na dodržování přepisů a tvrdě to vymáhat.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4464
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Ano, vidím to úplně stejně.Fořtík píše:Zrušit současnou jízdu tramvaje a aut je blbost. Stačí pomaleji jedoucí vozidlo, které bude v profilu tram a které bude tramvají zastaveno a dostaneme se tam, že auto bude koukat na semafor a tramvaj bude koukat přes auto na svoje volno. I zastavení aut při vjezdu tram do oblouku je k ničemu, protože na oranžovou se ještě 2-3 auta vejdou a jsme tam, kde jsme.
Jediný nápad, který mám, je cedule s nápisem: Řidiči aut pozor! Necpěte se vedle odbočující tramvaje, když to neumíte.
Vlastně ještě jeden nápad mám: V některých městech se na přechody malovaly obrázky připomínající přejetého chodce. Možná by se na Palačáku do oblouku mohl namalovat obrys tramvaje a obrys jednoho nebo dvou aut v kolizi právě s obrysem tramvaje. Samozřejmě nějakou trvanlivou a výraznou barvou, aby řidiči aut viděli, že v tom místě k takovým kolizím dochází.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Fořtík: Ale zrovna na Palačáku a Havlíčkově to nevidím jako štastné řešení...
- Fořtík
- Uživatel
- Příspěvky: 2418
- Registrován: 13.11.2003 22:51
- Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Zrušit současnou jízdu tramvaje a aut je blbost. Stačí pomaleji jedoucí vozidlo, které bude v profilu tram a které bude tramvají zastaveno a dostaneme se tam, že auto bude koukat na semafor a tramvaj bude koukat přes auto na svoje volno. I zastavení aut při vjezdu tram do oblouku je k ničemu, protože na oranžovou se ještě 2-3 auta vejdou a jsme tam, kde jsme. Takže za mě nechat tak, jak je. Jsou místa, která mě štvou mnohem víc - třeba Letenský tunel: proč mohou auta odbočovat vlevo od Jaroše na most současně s projíždějící 17 od Jaroše k zastávce Čechův most? To je problém, protože tam máme možnou reálnou rychlost okolo 30 km/h. Na Palačáku máme 10 km/h. Takže stran případných škod a následků mě pálí úplně jiná místa.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Absoult: Já bych to tak jednoznačně neviděl. Není snad takový problém udělat tramvaj čistě na vývzu a když se tam SSZ za milionek staví, tak at to ohlídá.
Jinak stejná prasárna je i v Havlíčkově u Masny. Zvlášť když tramvaj vjíždí do už běžícího volna a kolona aut je rozjetá doleva. Taky otázka času, kdy se tam něco semele.
Jinak stejná prasárna je i v Havlíčkově u Masny. Zvlášť když tramvaj vjíždí do už běžícího volna a kolona aut je rozjetá doleva. Taky otázka času, kdy se tam něco semele.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
gabuliatko: Já nemám problém porozumět psanému textu a dokonce vyhodnotit ve stejném významu foto (na nějž jsem tu sám dal odkaz) - jde o to co tam vidím, když tam sám jedu a rozjíždím TRAM a zároveň "se mi tam cpe" IAD, tak si ji "ohlídám" (buď ji ještě pustím podél čela tram vybočujícího "ven z oblouku" či donutím zastavit - pomocí zvonění a někdy i vlastního zastavení - to zejména když se tam "cpe" podél středu skříně 1. vozu/článku), ale zadní vůz/článek si prostě takto už ohlídat 100% nedokážu.
Osobně by jsem se nedivil, kdyby se tam ve skutečnosti stalo více MU IAD x 2.vůz TRAM, jež však nebyly řešeny, páč vozidla se sice dotkla, ale nic se nerozbilo!!!
Sice mohlo jít i o "nevěnování se řízení" řidičem IAD, ale SPÍŠE JE TO (viz právě uvedený popis chování IAD v místě) "JEN" O "OBYČEJNÉM" SPĚCHU (+ neznalosti) IAD!!!
No a to, že tentokrát tam IAD zase "urvala" nápravu, mohla způsobit skutečnost, že se tam přijíždějící řidič IAD snažil "rychle stihnout" končící (možná už ve skutečnosti "těsně" skončené) volno.
Osobně by jsem se nedivil, kdyby se tam ve skutečnosti stalo více MU IAD x 2.vůz TRAM, jež však nebyly řešeny, páč vozidla se sice dotkla, ale nic se nerozbilo!!!
Sice mohlo jít i o "nevěnování se řízení" řidičem IAD, ale SPÍŠE JE TO (viz právě uvedený popis chování IAD v místě) "JEN" O "OBYČEJNÉM" SPĚCHU (+ neznalosti) IAD!!!
No a to, že tentokrát tam IAD zase "urvala" nápravu, mohla způsobit skutečnost, že se tam přijíždějící řidič IAD snažil "rychle stihnout" končící (možná už ve skutečnosti "těsně" skončené) volno.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Koukám že je zde problém porozumět psanému textu. Vozidlo v tomto případě nabořilo zadní vůz soupravy, což bych kvalifikoval spíš nevěnováním se řízení vozidla než nedání přednosti, ale budiž. To by pak jakékoli místo (typicky výjezd ze zastávky Švandovo divadlo směr Anděl) muselo být chráněno.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A: 1.) oficiálně máš pravdu - nedání přednosti vpravo odbočující TRAM
2.) ovšem nadruhou stranu jsou tu polehčující okolnosti:
a) IAD jede stejným směrem
b) po křižovatku se souběžná IAD těsně, ale přece jen vedle TRAM vleze
c) i v odbočení se zajistých okolností vedle TRAM vleze každý osobák, když pojede souběžně se spřáhly vozů - čili částmi TRAM vybočujícími "ven z oblouku", čímž v místě vpravo od TRAM vzniká více místa = zúžení jízdního pruhu IAD vpravo od TRAM je "těsné" - ovlivněné "chováním" TRAM v obloucích (o čemž nejsou řidiči IAD nikde poučováni)
Ovšem hlavní podstatou mého rozčílení je, že každá taková MU na stejném místě (jako donedávna zaparkované IAD v oblouku za zastávkou Lipanská DC) takřka pravidelně způsobuje nepravidelnosti MHD (a v tomto případě nejen linky projíždějící inkriminovaným obloukem) = je vhodné maximálně možným způsobem předcházet opakování těchto MU!
2.) ovšem nadruhou stranu jsou tu polehčující okolnosti:
a) IAD jede stejným směrem
b) po křižovatku se souběžná IAD těsně, ale přece jen vedle TRAM vleze
c) i v odbočení se zajistých okolností vedle TRAM vleze každý osobák, když pojede souběžně se spřáhly vozů - čili částmi TRAM vybočujícími "ven z oblouku", čímž v místě vpravo od TRAM vzniká více místa = zúžení jízdního pruhu IAD vpravo od TRAM je "těsné" - ovlivněné "chováním" TRAM v obloucích (o čemž nejsou řidiči IAD nikde poučováni)
Ovšem hlavní podstatou mého rozčílení je, že každá taková MU na stejném místě (jako donedávna zaparkované IAD v oblouku za zastávkou Lipanská DC) takřka pravidelně způsobuje nepravidelnosti MHD (a v tomto případě nejen linky projíždějící inkriminovaným obloukem) = je vhodné maximálně možným způsobem předcházet opakování těchto MU!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 26.4.2013 11:49, celkem upraveno 1 x.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
Já bych taky krotil vášně. Takových míst (byť mimo SSZ) je v Praze mraky. A u téhle nehody je viník jednoznačně jasný.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Krotil bych vášně. Nabořen byl zadní vůz a to chce poměrně zvýšenou dávku inteligence či soustředění.9001 píše:MM: Nerozčiluj se. Já tam jezdil docela pravidelně a tohle byla otázka času... Prostě pustit tramvaj a auto do oblouku, kde se s tramvají nevejde ani Smart je kravina.
Hlavně v dnešní době by nebyl problém udělat signál jenom pro 7 na vyžádání. Myslím, že projíždějící auta vezme i kachna jedoucí směrem k metru, ale na to už tam je myslím značka?