Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 27.4.2013 18:47

von Špilberk píše:
Bobik píše:Já mám taky nápad. Nic nestojí a ještě se "vydělá" - trvat na dodržování přepisů a tvrdě to vymáhat.
(-X (-X Vymáhat předpisy :?: V Praze :?: :lol:
Tady je předpisů, které by se měly vymáhat. Třeba když někdo zastaví v parkovací zóně bez příslušné kartičky, tak tam jsou MP a odtahovka hned. Odtáhnout auto, které překáží provozu Tram, ale nejde. Zákazy zastavení jsou v Praze, zvláště u TT, spíš informativní a nezávazně doporučující značky.
A mám i jednu nedávnou historku z Výtoně obč. Vyjížděl jsem z PA na Modřany. Zastavil jsem, blinkr, dveře, lidi začali vystupovat. Asi 5 jich už bylo normálně na silnici, když teprve přijelo auto a projelo skrz lidi, že museli uskakovat. Na chodníku stál policajt a koukal na to.
Já koukl na něj a on rozhodil rukama. Ukazoval jsem mu, že to auto stojí u křižovatky na červenou (asi třetí), nejede a ať jde po něm, že k němu dojít stihne. No nešel, otočil se a šel pryč :!:
Problém je v tom,že řidiči nikdo nedokáže, že mezi lidi vletěl. On bude hrát blbého. Policista nemá nic v ruce a kdyby ho v lepším případě dotáhl ke správnímu řízení, tak stejně odejde s tím, že nejsou důkazy. Vítejte v demokracii

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 27.4.2013 16:23

Bobik píše:Já mám taky nápad. Nic nestojí a ještě se "vydělá" - trvat na dodržování přepisů a tvrdě to vymáhat.
(-X (-X Vymáhat předpisy :?: V Praze :?: :lol:
Tady je předpisů, které by se měly vymáhat. Třeba když někdo zastaví v parkovací zóně bez příslušné kartičky, tak tam jsou MP a odtahovka hned. Odtáhnout auto, které překáží provozu Tram, ale nejde. Zákazy zastavení jsou v Praze, zvláště u TT, spíš informativní a nezávazně doporučující značky.
A mám i jednu nedávnou historku z Výtoně obč. Vyjížděl jsem z PA na Modřany. Zastavil jsem, blinkr, dveře, lidi začali vystupovat. Asi 5 jich už bylo normálně na silnici, když teprve přijelo auto a projelo skrz lidi, že museli uskakovat. Na chodníku stál policajt a koukal na to.
Já koukl na něj a on rozhodil rukama. Ukazoval jsem mu, že to auto stojí u křižovatky na červenou (asi třetí), nejede a ať jde po něm, že k němu dojít stihne. No nešel, otočil se a šel pryč :!:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 27.4.2013 13:39

Grossák: Taky mě napadá celkem jednoduché řešení. SSZ v Havlíčkově hodit do šrotu a bude klid... Efekt to bude mít stejný jako když tam je.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.4.2013 13:04

Rozfázování TRAM a IAD na Palačáku nebo na Masně je blbost. Na Palačáku musí být signál společný právě proto, že IAD zde nemá vlastní pruh a TRAM a IAD by se vzájemně blokovaly. I v ideálním případě by to přineslo větší zdržení než teď. Nehledě na to, že na Palačáku nyní není v řadiči ani mrť prostoru přidávat další fázi. Stačí dodržovat předpisy.

Na Masně program s rozfázováním dokonce je a občas se i v minulosti zkoušel. Ukázalo se, jaká je to kravina. Od Havlíčkové to byla diskotéka, kde se co chvíli rozsvěcela a zhasínala zelená, červená, doplňková šipka přímo. Signalizace nedokáže reagovat tak rychle a přesně, má nutné minimální délky různých signálů, takže auta poposkakovala, tvořila se zbytečně kolona a signalizace jim byla nečekanou přítěží.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 27.4.2013 8:34

9001 píše:Prostě pustit tramvaj a auto do oblouku, kde se s tramvají nevejde ani Smart je kravina.
Ale vejde. Vzpomněl jsem si na 1 historku, kdy tam spolu s tramvají vjelo auto. Nicméně byla zima a u obrubníku sníh a došlo ke střetu. Přijeli policisté, přičemž řidič auta začal říkat, že se tam normálně vejde a policista začal přikyvovat. Načež tramvaják: Jasně, já jsem vyjel z kolejí, naboural jsem ho a zase jsem se vrátil zpátky. Policista: Ne, ne, to neříkám. :lol:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.4.2013 6:53

Já mám taky nápad. Nic nestojí a ještě se "vydělá" - trvat na dodržování přepisů a tvrdě to vymáhat.
8-)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 26.4.2013 16:25

Fořtík píše:Zrušit současnou jízdu tramvaje a aut je blbost. Stačí pomaleji jedoucí vozidlo, které bude v profilu tram a které bude tramvají zastaveno a dostaneme se tam, že auto bude koukat na semafor a tramvaj bude koukat přes auto na svoje volno. I zastavení aut při vjezdu tram do oblouku je k ničemu, protože na oranžovou se ještě 2-3 auta vejdou a jsme tam, kde jsme.
=D> Ano, vidím to úplně stejně.
Jediný nápad, který mám, je cedule s nápisem: Řidiči aut pozor! Necpěte se vedle odbočující tramvaje, když to neumíte. 8-)

Vlastně ještě jeden nápad mám: V některých městech se na přechody malovaly obrázky připomínající přejetého chodce. Možná by se na Palačáku do oblouku mohl namalovat obrys tramvaje a obrys jednoho nebo dvou aut v kolizi právě s obrysem tramvaje. Samozřejmě nějakou trvanlivou a výraznou barvou, aby řidiči aut viděli, že v tom místě k takovým kolizím dochází.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 26.4.2013 15:01

Fořtík: Ale zrovna na Palačáku a Havlíčkově to nevidím jako štastné řešení...

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 26.4.2013 14:51

Zrušit současnou jízdu tramvaje a aut je blbost. Stačí pomaleji jedoucí vozidlo, které bude v profilu tram a které bude tramvají zastaveno a dostaneme se tam, že auto bude koukat na semafor a tramvaj bude koukat přes auto na svoje volno. I zastavení aut při vjezdu tram do oblouku je k ničemu, protože na oranžovou se ještě 2-3 auta vejdou a jsme tam, kde jsme. Takže za mě nechat tak, jak je. Jsou místa, která mě štvou mnohem víc - třeba Letenský tunel: proč mohou auta odbočovat vlevo od Jaroše na most současně s projíždějící 17 od Jaroše k zastávce Čechův most? To je problém, protože tam máme možnou reálnou rychlost okolo 30 km/h. Na Palačáku máme 10 km/h. Takže stran případných škod a následků mě pálí úplně jiná místa. 8-)

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 26.4.2013 14:07

Absoult: Já bych to tak jednoznačně neviděl. Není snad takový problém udělat tramvaj čistě na vývzu a když se tam SSZ za milionek staví, tak at to ohlídá.

Jinak stejná prasárna je i v Havlíčkově u Masny. Zvlášť když tramvaj vjíždí do už běžícího volna a kolona aut je rozjetá doleva. Taky otázka času, kdy se tam něco semele.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.4.2013 12:23

gabuliatko: Já nemám problém porozumět psanému textu a dokonce vyhodnotit ve stejném významu foto (na nějž jsem tu sám dal odkaz) - jde o to co tam vidím, když tam sám jedu a rozjíždím TRAM a zároveň "se mi tam cpe" IAD, tak si ji "ohlídám" (buď ji ještě pustím podél čela tram vybočujícího "ven z oblouku" či donutím zastavit - pomocí zvonění a někdy i vlastního zastavení - to zejména když se tam "cpe" podél středu skříně 1. vozu/článku), ale zadní vůz/článek si prostě takto už ohlídat 100% nedokážu.
Osobně by jsem se nedivil, kdyby se tam ve skutečnosti stalo více MU IAD x 2.vůz TRAM, jež však nebyly řešeny, páč vozidla se sice dotkla, ale nic se nerozbilo!!!
Sice mohlo jít i o "nevěnování se řízení" řidičem IAD, ale SPÍŠE JE TO (viz právě uvedený popis chování IAD v místě) "JEN" O "OBYČEJNÉM" SPĚCHU (+ neznalosti) IAD!!!
No a to, že tentokrát tam IAD zase "urvala" nápravu, mohla způsobit skutečnost, že se tam přijíždějící řidič IAD snažil "rychle stihnout" končící (možná už ve skutečnosti "těsně" skončené) volno.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 26.4.2013 11:41

Koukám že je zde problém porozumět psanému textu. Vozidlo v tomto případě nabořilo zadní vůz soupravy, což bych kvalifikoval spíš nevěnováním se řízení vozidla než nedání přednosti, ale budiž. To by pak jakékoli místo (typicky výjezd ze zastávky Švandovo divadlo směr Anděl) muselo být chráněno.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 26.4.2013 11:34

A: 1.) oficiálně máš pravdu - nedání přednosti vpravo odbočující TRAM
2.) ovšem nadruhou stranu jsou tu polehčující okolnosti:
a) IAD jede stejným směrem
b) po křižovatku se souběžná IAD těsně, ale přece jen vedle TRAM vleze
c) i v odbočení se zajistých okolností vedle TRAM vleze každý osobák, když pojede souběžně se spřáhly vozů - čili částmi TRAM vybočujícími "ven z oblouku", čímž v místě vpravo od TRAM vzniká více místa = zúžení jízdního pruhu IAD vpravo od TRAM je "těsné" - ovlivněné "chováním" TRAM v obloucích (o čemž nejsou řidiči IAD nikde poučováni)

Ovšem hlavní podstatou mého rozčílení je, že každá taková MU na stejném místě (jako donedávna zaparkované IAD v oblouku za zastávkou Lipanská DC) takřka pravidelně způsobuje nepravidelnosti MHD (a v tomto případě nejen linky projíždějící inkriminovaným obloukem) = je vhodné maximálně možným způsobem předcházet opakování těchto MU!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 26.4.2013 11:49, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
Příspěvky: 5319
Registrován: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Absolut » 26.4.2013 9:40

Já bych taky krotil vášně. Takových míst (byť mimo SSZ) je v Praze mraky. A u téhle nehody je viník jednoznačně jasný.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 25.4.2013 14:30

9001 píše:MM: Nerozčiluj se. Já tam jezdil docela pravidelně a tohle byla otázka času... Prostě pustit tramvaj a auto do oblouku, kde se s tramvají nevejde ani Smart je kravina.

Hlavně v dnešní době by nebyl problém udělat signál jenom pro 7 na vyžádání. Myslím, že projíždějící auta vezme i kachna jedoucí směrem k metru, ale na to už tam je myslím značka?
Krotil bych vášně. Nabořen byl zadní vůz a to chce poměrně zvýšenou dávku inteligence či soustředění.

Odpovědět