Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
Re: Preference / antipreference MHD
Vzhledem k tomu, že poptávka po dopravě, zvláště v centru, je obrovská, nelze čekat, že by snížené intenzity vydržely dlouhou dobu. Na Smíchově taky se zprovozněním Mrázovky doprava skokově klesla, ale dnes už je možná na původních hodnotách.
Preference kolem Karláku ano, také se chystá obnova signalizací a jistě se něco podaří. Ale s Blankou to až tak nesouvisí. Tady jsou kapacitní rezervy a také běžné rezervy v řízení, kdy na tramvaj reaguji volnem pro ni. A pokud tam nebude, řeším to ostatní. I na přetížené křižovatce lze většinou udělat účinnou preferenci, aniž bych narušil kapacitu pro auta. V podstatě silný provoz aut je z hlediska vyššího principu spíše důvodem k zavedení preference MHD, než naopak. ?
Jinak preference v Karmelitské by pomohla, ale hlavně je opravdu potřeba regulovat provoz na únosnou míru, jinak je to k ničemu. Pokud se světla pak skutečně předělají na kvalitní preferenci (o čemž pochybuji), určitě bych je nevypínal, protože auto, které jede před tramvají, musí na neřízeném přechodu dávat přednost. Samozřejmostí by měla být preference u Karlova mostu, zde stačí jen zapnout. A také úprava SW SSZ na Palachově náměstí.
Preference kolem Karláku ano, také se chystá obnova signalizací a jistě se něco podaří. Ale s Blankou to až tak nesouvisí. Tady jsou kapacitní rezervy a také běžné rezervy v řízení, kdy na tramvaj reaguji volnem pro ni. A pokud tam nebude, řeším to ostatní. I na přetížené křižovatce lze většinou udělat účinnou preferenci, aniž bych narušil kapacitu pro auta. V podstatě silný provoz aut je z hlediska vyššího principu spíše důvodem k zavedení preference MHD, než naopak. ?
Jinak preference v Karmelitské by pomohla, ale hlavně je opravdu potřeba regulovat provoz na únosnou míru, jinak je to k ničemu. Pokud se světla pak skutečně předělají na kvalitní preferenci (o čemž pochybuji), určitě bych je nevypínal, protože auto, které jede před tramvají, musí na neřízeném přechodu dávat přednost. Samozřejmostí by měla být preference u Karlova mostu, zde stačí jen zapnout. A také úprava SW SSZ na Palachově náměstí.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To se nevylučuje, ale pořád v centru máme bílá místa, kde není preference vůbec, namátkou vše kolem Karláku, Ječná. A zrovna Ječná/Žitná dost klesla, takže bych viděl tu správnou chvíli na zavedení.MM-Mikulovsky píše: tak jistě také cesta, ale nezapomeň, že preference na SSZ má několik stupňů a ve skutečnosti ty nižší v některých místech byly v centru i teď (např. Jiráskáč), ale pokud tvůj požadavek "zavedení" změním na "rozšíření/přitvrzení" preference, tak to už sedí víc.
- kruťák
- Uživatel
- Příspěvky: 3166
- Registrován: 23.2.2010 0:24
- Bydliště: mobilnitabla.cz
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Hlavní význam a užitek turbokruhové křižovatky spočívá v tom, že má dva nájezdové pruhy, což na Kulaťáku od Podbáby jaksi neni.
Já myslim, že všichni víme, kvůli čemu se tam situace zhoršila, a tedy jaké superjednoduché řešení by tam pomohlo. Ale nikdo nemá koule na to, to udělat
Já myslim, že všichni víme, kvůli čemu se tam situace zhoršila, a tedy jaké superjednoduché řešení by tam pomohlo. Ale nikdo nemá koule na to, to udělat
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Kulaťák se ucpává, doprava kolabuje, reagují čtenáři iDNES.cz na Blanku
http://praha.idnes.cz/reakce-ctenaru-na ... zpravy_nub
- otázka na MŠ:
nepmohlo by předělání Kulaťáku na (tebou již zde v minulosti zmíněnou) tzv. turbo kruhovou křižovku
http://praha.idnes.cz/reakce-ctenaru-na ... zpravy_nub
- otázka na MŠ:
nepmohlo by předělání Kulaťáku na (tebou již zde v minulosti zmíněnou) tzv. turbo kruhovou křižovku
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
tak jistě také cesta, ale nezapomeň, že preference na SSZ má několik stupňů a ve skutečnosti ty nižší v některých místech byly v centru i teď (např. Jiráskáč), ale pokud tvůj požadavek "zavedení" změním na "rozšíření/přitvrzení" preference, tak to už sedí víc.Radek píše:No možná by nebylo špatné v tuto chvíli zatlačit na zavedení preference na některých SSZ v centru, mohlo by to být snáze projednatelné a přijatelné pro město než uzavření např. nábřeží. A možná i s větším efektem pro MHD.
Nadruhou stranu:
1.) jsem již uvedl příklad míst, kde SSZ naopak škodí (nejen) MHD = je potřeba je odstranit
2.) např. po vzoru Starostrašnické ul. je vhodné uvažovat o zákazu vjezdu IAD (mimo obsluhy krátkých úseků ulic) na TT, protože pro potřebné množství IAD je dostačující kapacita ulic mimo TT, čímž se zvýší propustnost TT pro TRAM (které reálně úsekem projedou plynuleji/rychleji, a to i kdyby se v něm navýšil počet spojů)
PS: Tady narážím např. na nárazové ucpávání TT IAD:
1.) v Jindřišské DC po ul. Politických vězňů
2.) okolí (nonstop) zast. Lazarská.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.9.2015 13:13, celkem upraveno 1 x.
- Radek
- Uživatel
- Příspěvky: 1542
- Registrován: 19.7.2004 10:00
- Bydliště: Tento vlak tam končí
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No možná by nebylo špatné v tuto chvíli zatlačit na zavedení preference na některých SSZ v centru, mohlo by to být snáze projednatelné a přijatelné pro město než uzavření např. nábřeží. A možná i s větším efektem pro MHD.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
tomu nevěřím, že by se do centra "nenalila" MHD, která si tam nově najde cíl místo jízdy MHD!P_V píše:Možná se nakonec přijde na to, že ta plánovaná zaškrcení IAD v širším centru nebudou třeba, protože to tam ubude samo.
Malá strana (včera 16 - 24h) také volná - největší zdržení 3 SSZ kolem zast. Helichova - navrhuji okamžité totální vypnutí/odstranění těch dvou přechodových (u Ministerstva školství a zast. Helichova DC), jen to křižovatkové u zast. Helichova ZC jsem ochoten tolerovat v zapnutém stavu v PD cca 7-20hod.!
Když to tak vemem, tak vypnutí těch dvou přechodových SSZ je rovnou zaškrcení propustnosti pro IAD, ale zároveň preference pro TRAM - ojedinělé IAD musí dát chodcům na přechodu přednost a další IAD se tam z toho důvodu nepohrne, ale chodci TRAM nezastaví zmáčknutím si "čudlíku" SSZ!
Re: Preference / antipreference MHD
Možná se nakonec přijde na to, že ta plánovaná zaškrcení IAD v širším centru nebudou třeba, protože to tam ubude samo.
Re: Preference / antipreference MHD
Mam 24 a musim potvrdit ty Holešovice a taky tranzit pres Karlak není...
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4463
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Tak včera l.17 a musím říct, že Holešovicím Blanka rozhodně pomohla. Trojský most zcela bez kolon, u Výstaviště minimální provoz, Veletržní poloprázdná, i nábřeží kpt. Jaroše prázdnější. Tak jen aby to vydrželo. (co se děje na Praze 6 vyzkouším dnes)
Dotaz na Grossáka: na trojské straně mostu jsou oba semafory v provozu, Jel jsem 2x. Poprvé ZC jsem viděl na prvním semaforu svítit výzvu, ale když jsem byl v půlce mostu, tak zhasla. Takže jsem měl strach, jestli projedu, ale projel jsem. Na druhém semaforu výzva nesvítila vůbec, ale volno taky vydrželo. Když jsem jel podruhé ZC, tak výzvy opět nesvítily (ani jedna), ale projel jsem.
Ve směru DC naopak výzvy svítí. Takže jak to tam vlastně funguje/má fungovat
P.S. Tak odpověď na Trojský most už jsem našel v novinkách Preference, takže stahuji otázku.
Dotaz na Grossáka: na trojské straně mostu jsou oba semafory v provozu, Jel jsem 2x. Poprvé ZC jsem viděl na prvním semaforu svítit výzvu, ale když jsem byl v půlce mostu, tak zhasla. Takže jsem měl strach, jestli projedu, ale projel jsem. Na druhém semaforu výzva nesvítila vůbec, ale volno taky vydrželo. Když jsem jel podruhé ZC, tak výzvy opět nesvítily (ani jedna), ale projel jsem.
Ve směru DC naopak výzvy svítí. Takže jak to tam vlastně funguje/má fungovat
P.S. Tak odpověď na Trojský most už jsem našel v novinkách Preference, takže stahuji otázku.
Re: Preference / antipreference MHD
To mají. Snad si časem řidiči zvyknou na správnou trajektorii. Přece jen roky byli vytlačováni na koleje. Když nezvyknou, možná by to chtělo doplnit aspoň VDZ.pandicek89 píše:von Špilberk píše:Zvýšení preference u Karlových lázní:
Ode mě palec nahoru akorát před přechodem ještě kus chybí dnes jsm tam jezdil a před tím přechodem mají automobily tendenci se nebezpečně přibližovat průjezdnímu profilu.
Re: Preference / antipreference MHD
Újezd také podezírám, ale musím se tam podívat. Servis prý nic nenašel. Albertov DC jsem předal. Ale nenapsal jste, který směrem jste jel. Botanická zahrada se mi nezdá tak kvalitní jako po obnově a zřejmě bude muset být vyloučena z režimu absolutní preference. Hlavně za slabého provozu jsou tam nepochopitelná zdržení. Ale problém s přihlašováním už je vyřešen, takže tak nějak by to mohlo fungovat. Pevný cyklus jen z jednoho směru je hezká ptákovina. Už to tady čtu podruhé. Co fungovalo z ostatních směrů?Filip píše:Je normální, že když přijedu na Újezd od národního divadla, že vždycky padne volno do směru, kam jet nechci ? V noci mě to vždycky odrbe cca o 1 minutu.
Další výtku mám k nočnímu Albertovu DC, kde častokrát se stůj drží nesmyslně dlouho (nebývalo). Botanická zahrada v noci začala také blbnout, výzva nesvítí a mám podezření na pevný cyklus ve směru ZC.
Noční křižovatka Badeniho - výzva směrem na Spartu (Od Hradčanské) problikne a zmizí, poté padá stůj přímo před čumákem.
Na SSZ Špejchar byla nalezena nějaká SW závada a již je prý odstraněno. Křižovatka prý funguje jako dřív. Sláva.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A další příjemné opatření bylo zbudováno v Belcrediho dolů, v tom ošemetném místě "u bílého merglu". Jsou tam 2 balisety, dopravní stín zákaz zastaveni-žlutá čára.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A určitě je chvályhodné, že je zde dali, ale taky by bylo nutné je po vykopových pracech v Ječné tam opět vrátit!
-
- Uživatel
- Příspěvky: 19
- Registrován: 21.7.2014 15:28
Re: Preference / antipreference MHD
Ode mě palec nahoru akorát před přechodem ještě kus chybí dnes jsm tam jezdil a před tím přechodem mají automobily tendenci se nebezpečně přibližovat průjezdnímu profilu.von Špilberk píše:Zvýšení preference u Karlových lázní:Preference píše:14.09.2015 Nový bumlík na Smetanově nábřeží
O 40 metrů byl prodloužen segregovaný úsek tramvajové trati na Smetanově nábřeží ve směru na sever. Před ulicí Karolíny Světlé byl zřízen bumlík...