Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 22.9.2015 15:01

Vzhledem k tomu, že poptávka po dopravě, zvláště v centru, je obrovská, nelze čekat, že by snížené intenzity vydržely dlouhou dobu. Na Smíchově taky se zprovozněním Mrázovky doprava skokově klesla, ale dnes už je možná na původních hodnotách.
Preference kolem Karláku ano, také se chystá obnova signalizací a jistě se něco podaří. Ale s Blankou to až tak nesouvisí. Tady jsou kapacitní rezervy a také běžné rezervy v řízení, kdy na tramvaj reaguji volnem pro ni. A pokud tam nebude, řeším to ostatní. I na přetížené křižovatce lze většinou udělat účinnou preferenci, aniž bych narušil kapacitu pro auta. V podstatě silný provoz aut je z hlediska vyššího principu spíše důvodem k zavedení preference MHD, než naopak. :) ?
Jinak preference v Karmelitské by pomohla, ale hlavně je opravdu potřeba regulovat provoz na únosnou míru, jinak je to k ničemu. Pokud se světla pak skutečně předělají na kvalitní preferenci (o čemž pochybuji), určitě bych je nevypínal, protože auto, které jede před tramvají, musí na neřízeném přechodu dávat přednost. Samozřejmostí by měla být preference u Karlova mostu, zde stačí jen zapnout. A také úprava SW SSZ na Palachově náměstí.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Radek » 22.9.2015 14:09

MM-Mikulovsky píše: tak jistě také cesta, ale nezapomeň, že preference na SSZ má několik stupňů a ve skutečnosti ty nižší v některých místech byly v centru i teď (např. Jiráskáč), ale pokud tvůj požadavek "zavedení" změním na "rozšíření/přitvrzení" preference, tak to už sedí víc.
To se nevylučuje, ale pořád v centru máme bílá místa, kde není preference vůbec, namátkou vše kolem Karláku, Ječná. A zrovna Ječná/Žitná dost klesla, takže bych viděl tu správnou chvíli na zavedení.

Uživatelský avatar
kruťák
Uživatel
Příspěvky: 3166
Registrován: 23.2.2010 0:24
Bydliště: mobilnitabla.cz
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kruťák » 22.9.2015 13:29

Hlavní význam a užitek turbokruhové křižovatky spočívá v tom, že má dva nájezdové pruhy, což na Kulaťáku od Podbáby jaksi neni.

Já myslim, že všichni víme, kvůli čemu se tam situace zhoršila, a tedy jaké superjednoduché řešení by tam pomohlo. Ale nikdo nemá koule na to, to udělat 8-)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.9.2015 13:10

Kulaťák se ucpává, doprava kolabuje, reagují čtenáři iDNES.cz na Blanku
http://praha.idnes.cz/reakce-ctenaru-na ... zpravy_nub

- otázka na MŠ:
nepmohlo by předělání Kulaťáku na (tebou již zde v minulosti zmíněnou) tzv. turbo kruhovou křižovku :?:

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.9.2015 13:08

Radek píše:No možná by nebylo špatné v tuto chvíli zatlačit na zavedení preference na některých SSZ v centru, mohlo by to být snáze projednatelné a přijatelné pro město než uzavření např. nábřeží. A možná i s větším efektem pro MHD.
tak jistě také cesta, ale nezapomeň, že preference na SSZ má několik stupňů a ve skutečnosti ty nižší v některých místech byly v centru i teď (např. Jiráskáč), ale pokud tvůj požadavek "zavedení" změním na "rozšíření/přitvrzení" preference, tak to už sedí víc.

Nadruhou stranu:
1.) jsem již uvedl příklad míst, kde SSZ naopak škodí (nejen) MHD = je potřeba je odstranit
2.) např. po vzoru Starostrašnické ul. je vhodné uvažovat o zákazu vjezdu IAD (mimo obsluhy krátkých úseků ulic) na TT, protože pro potřebné množství IAD je dostačující kapacita ulic mimo TT, čímž se zvýší propustnost TT pro TRAM (které reálně úsekem projedou plynuleji/rychleji, a to i kdyby se v něm navýšil počet spojů) :!:

PS: Tady narážím např. na nárazové ucpávání TT IAD:
1.) v Jindřišské DC po ul. Politických vězňů
2.) okolí (nonstop) zast. Lazarská.
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 22.9.2015 13:13, celkem upraveno 1 x.

Uživatelský avatar
Radek
Uživatel
Příspěvky: 1542
Registrován: 19.7.2004 10:00
Bydliště: Tento vlak tam končí
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Radek » 22.9.2015 12:54

No možná by nebylo špatné v tuto chvíli zatlačit na zavedení preference na některých SSZ v centru, mohlo by to být snáze projednatelné a přijatelné pro město než uzavření např. nábřeží. A možná i s větším efektem pro MHD.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 22.9.2015 12:43

P_V píše:Možná se nakonec přijde na to, že ta plánovaná zaškrcení IAD v širším centru nebudou třeba, protože to tam ubude samo.
tomu nevěřím, že by se do centra "nenalila" MHD, která si tam nově najde cíl místo jízdy MHD!

Malá strana (včera 16 - 24h) také volná - největší zdržení 3 SSZ kolem zast. Helichova - navrhuji okamžité totální vypnutí/odstranění těch dvou přechodových (u Ministerstva školství a zast. Helichova DC), jen to křižovatkové u zast. Helichova ZC jsem ochoten tolerovat v zapnutém stavu v PD cca 7-20hod.!
Když to tak vemem, tak vypnutí těch dvou přechodových SSZ je rovnou zaškrcení propustnosti pro IAD, ale zároveň preference pro TRAM - ojedinělé IAD musí dát chodcům na přechodu přednost a další IAD se tam z toho důvodu nepohrne, ale chodci TRAM nezastaví zmáčknutím si "čudlíku" SSZ!

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 22.9.2015 12:13

Možná se nakonec přijde na to, že ta plánovaná zaškrcení IAD v širším centru nebudou třeba, protože to tam ubude samo.

MF
Uživatel
Příspěvky: 4274
Registrován: 04.3.2007 19:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MF » 22.9.2015 12:06

Mam 24 a musim potvrdit ty Holešovice a taky tranzit pres Karlak není...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.9.2015 9:54

Tak včera l.17 a musím říct, že Holešovicím Blanka rozhodně pomohla. Trojský most zcela bez kolon, u Výstaviště minimální provoz, Veletržní poloprázdná, i nábřeží kpt. Jaroše prázdnější. Tak jen aby to vydrželo. (co se děje na Praze 6 vyzkouším dnes)

Dotaz na Grossáka: na trojské straně mostu jsou oba semafory v provozu, Jel jsem 2x. Poprvé ZC jsem viděl na prvním semaforu svítit výzvu, ale když jsem byl v půlce mostu, tak zhasla. Takže jsem měl strach, jestli projedu, ale projel jsem. Na druhém semaforu výzva nesvítila vůbec, ale volno taky vydrželo. Když jsem jel podruhé ZC, tak výzvy opět nesvítily (ani jedna), ale projel jsem.
Ve směru DC naopak výzvy svítí. Takže jak to tam vlastně funguje/má fungovat :?: :-k

P.S. Tak odpověď na Trojský most už jsem našel v novinkách Preference, takže stahuji otázku. :D

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.9.2015 23:03

pandicek89 píše:
von Špilberk píše:Zvýšení preference u Karlových lázní:

Ode mě palec nahoru akorát před přechodem ještě kus chybí dnes jsm tam jezdil a před tím přechodem mají automobily tendenci se nebezpečně přibližovat průjezdnímu profilu.
To mají. Snad si časem řidiči zvyknou na správnou trajektorii. Přece jen roky byli vytlačováni na koleje. Když nezvyknou, možná by to chtělo doplnit aspoň VDZ.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 18.9.2015 23:00

Filip píše:Je normální, že když přijedu na Újezd od národního divadla, že vždycky padne volno do směru, kam jet nechci ? V noci mě to vždycky odrbe cca o 1 minutu.
Další výtku mám k nočnímu Albertovu DC, kde častokrát se stůj drží nesmyslně dlouho (nebývalo). Botanická zahrada v noci začala také blbnout, výzva nesvítí a mám podezření na pevný cyklus ve směru ZC.
Noční křižovatka Badeniho - výzva směrem na Spartu (Od Hradčanské) problikne a zmizí, poté padá stůj přímo před čumákem.
Újezd také podezírám, ale musím se tam podívat. Servis prý nic nenašel. Albertov DC jsem předal. Ale nenapsal jste, který směrem jste jel. Botanická zahrada se mi nezdá tak kvalitní jako po obnově a zřejmě bude muset být vyloučena z režimu absolutní preference. Hlavně za slabého provozu jsou tam nepochopitelná zdržení. Ale problém s přihlašováním už je vyřešen, takže tak nějak by to mohlo fungovat. Pevný cyklus jen z jednoho směru je hezká ptákovina. Už to tady čtu podruhé. Co fungovalo z ostatních směrů? :)

Na SSZ Špejchar byla nalezena nějaká SW závada a již je prý odstraněno. Křižovatka prý funguje jako dřív. Sláva.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.9.2015 9:07

A další příjemné opatření bylo zbudováno v Belcrediho dolů, v tom ošemetném místě "u bílého merglu". Jsou tam 2 balisety, dopravní stín zákaz zastaveni-žlutá čára.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 18.9.2015 5:07

A určitě je chvályhodné, že je zde dali, ale taky by bylo nutné je po vykopových pracech v Ječné tam opět vrátit! (-X

pandicek89
Uživatel
Příspěvky: 19
Registrován: 21.7.2014 15:28

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od pandicek89 » 17.9.2015 20:37

von Špilberk píše:Zvýšení preference u Karlových lázní:
Preference píše:14.09.2015 Nový bumlík na Smetanově nábřeží
O 40 metrů byl prodloužen segregovaný úsek tramvajové trati na Smetanově nábřeží ve směru na sever. Před ulicí Karolíny Světlé byl zřízen bumlík...
Ode mě palec nahoru akorát před přechodem ještě kus chybí dnes jsm tam jezdil a před tím přechodem mají automobily tendenci se nebezpečně přibližovat průjezdnímu profilu.

Odpovědět