Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 19.2.2008 15:14

8750: Na některých Tvých křižovatkách prostě NEJSOU intenzity na samostantný pruh pro levé odbočení. Na Prašním mostě d.c. pokud vím samostatný pruh pro odbočení je. Podle mne to fakt chce vycházku, nejlíp s Grossákem.

Jakoukoli červenou šipku vlevo či podobnou broskvičkovinu nemáme ve vyhlášce. Taklže ji ani nemůžeme na pozemní komunikaci použít. Doporučuju libovolnou učebnici autoškoly.

Naopak by bylo možné důrazně pokutovat zdržování tramvaje na křižovatce náhodnými hlídkami PČR a MP. Když už může MP pokutovat chodce, co jde vedle přechodu.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod j p v 19.2.2008 14:42

Pokud umi krizovatka detekovat tramvaj, tak by snad slo doplnit krizovatku CERVENOU sipkou vlevo.
Takove reseni jsem videl v USA, kde byla ta cervena jeste doplnena blikajicim napisem "TROLLEY COMING".
K prodlouzeni cyklu by nedoslo.
Uživatelský avatar
j p
Uživatel
 
Založen: 28.9.2004 10:46

Re: Preference MHD

Odeslatod 8750 v 19.2.2008 14:21

Jak bych si to představoval - např. křižovatky PlzeňskáxRadlická od Bertramky, Prašný most dc, Vypich, Na Groši. Stejně se neshodneme, tak toho nechme :wink:
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Preference MHD

Odeslatod 8750 v 19.2.2008 13:47

MOp napsal:Zde je podminena preference. Naprosto idealni diky jednosmerne Lupacove, je zde tusim dvoufazove rizeni.
Prvni faze - tram + soubezna auta, ve smeru dc jeste moznost praveho odboceni.
Druha faze - auta z Ondrickovy + leve odboceni od Olsanskeho namesti do Ondrickovy

V teto krizovatce opravdu nevidim problem. Z hlediska preference jedno z velmi jednoduchych reseni..
Tak řízení je zde třífázové:
1. fáze tram + souběžně jedoucí auta zelená
2. fáze Auta dc zelená + Signál pro opuštění křižovatky pro levé odbočení do Ondříčkovy + zelená z Ondříčkova vpravo
3. fáze zelená z Ondříčkovy všemi směry
Při 1. fázi nemůže tramvaj plně využít výhod prefence, protože musí dát pozor na auta odbočující vlevo, je to zpoždění v řádu sekund, když se ale sečtou zdržení ze všech křižovatek na trase linky, dá to dohromady třeby minutu. Občas zde navíc dojde k nehodě.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Preference MHD

Odeslatod MOp v 19.2.2008 13:36

8750 napsal:Táboritská x Ondříčkova.

Zde je podminena preference. Naprosto idealni diky jednosmerne Lupacove, je zde tusim dvoufazove rizeni.
Prvni faze - tram + soubezna auta, ve smeru dc jeste moznost praveho odboceni.
Druha faze - auta z Ondrickovy + leve odboceni od Olsanskeho namesti do Ondrickovy

V teto krizovatce opravdu nevidim problem. Z hlediska preference jedno z velmi jednoduchych reseni..
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 19.2.2008 13:29

Navrhuji sejít se na té křižovatce :)
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod MOp v 19.2.2008 13:27

8750 napsal:Denodenně vídám situaci, kdy gumokola najedou do křižovatky, v protisměru se valí proudy aut, takže neodbočí a zůstanou v ní stát, za nimi v řadícím pruhu stojí další vozidla, takže ten pruh stejně nemohou využit vozidla jedoucí rovně.

To tak bude ale vzdy, pokud nebude extra faze jen a pouze na leve odboceni. A to je az moc zbytecny luxus. Nehlede na to, ze se snizi propustnost krizovatky !ve vsech smerech!, zvysi se naroky na prostorovou velikost krizovatky a dale se prodlouzi delka cyklu coz vyvola neblahe reakce ze strany ridicu.
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Re: Preference MHD

Odeslatod 8750 v 19.2.2008 13:06

Denodenně vídám situaci, kdy gumokola najedou do křižovatky, v protisměru se valí proudy aut, takže neodbočí a zůstanou v ní stát, za nimi v řadícím pruhu stojí další vozidla, takže ten pruh stejně nemohou využit vozidla jedoucí rovně.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Preference MHD

Odeslatod 8750 v 19.2.2008 13:02

Příklad křižovatek - Olšanské náměstí - obě dvě:
Olšanská x Jičínská: Ve směru z Olšanské a Táboritské jsou řadící pruhy už teď, navrhuji SSZ šipky pro každý směr zvlášť. Cyklus se prodlouží o nějakých 10 s levého odbočení, což není moc a propustnost křižovatky tím neutrpí.
Táboritská x Ondříčkova: Ve směru dc instalovat doplňkovou šipku rovně+vpravo, vybírat ji jen na výzvu. Levé odbočení má už nyní fázi se Signálem pro opuštění křižovatky, takže může projet při ní nebo při dání přednosti projedoucím vozidlům už po průjezdu tramvaje, kdy by se rozsvítil plný zelený signál.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 19.2.2008 12:44

Příklad k Tvému bodu 2 - oddělení směrů a samostatná šipka vlevo prodlouží signální cyklus a tím sníží celkovou propustnost křižovatky. Buď přidáš pruh vlevo a necháš vedle toho dva rovně a cyklus se prodlouží jenom trošku, ale zkrátí se v něm doba plné zelené a tak Ti třeba ve výsledku projede za hodinu míň tramvají, než za předchozího stavu. Pokud pruh nepřidáš, tak bude potřeba nechávat dlooouhou zelenou v přímém směru a poroste Ti délka cyklu a třeba to kapacitně nevyjde.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 19.2.2008 12:40

Potřebuje samostatný řadící pruh doleva. A není možné měnit dopravní řešení SSZ a nechat tam prasečinky typu dlouhých přechodů. Nadhoď křižovatku a pobavíme se o ní konkrétně.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod 8750 v 19.2.2008 12:37

Absolut napsal:8750: Kamaráde věř tomu, že kdyby se tohle všude vešlo, tak to všude je.
Tam nejde o místo, ale o to zakázat pomocí úpravy SSZ odbočení vlevo při současné jízdě tramvaje. Varianta s dodatkovou šipkou nepotřebuje ani řadicí pruhy.
Uživatelský avatar
8750
Uživatel
 
Založen: 17.12.2005 14:54

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 19.2.2008 12:05

Ale je. Jsou tam zbytečně široké pruhy pro IAD.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Re: Preference MHD

Odeslatod trainzjohny v 19.2.2008 10:53

No bylo by to krásné, ale jak to chcete na Plzeňskou narvat ??? Tolik místa na zelené pásy tam není :(
Uživatelský avatar
trainzjohny
Moderátor
 
Založen: 10.9.2006 14:06
Bydliště: Konečná 9,10,16,58,59

Re: Preference MHD

Odeslatod Absolut v 19.2.2008 10:48

Keříčky vyrostou, to chce čas :)
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Google [Bot] a 1 návštěvník

cron