Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odeslatod 9001 v 03.9.2007 15:33

Ty ses vyjádřil jako kdyby všichni řidiči tram měli svatožář a všichni co řídí auto byly prasata.

Třeba na Vítězném náměstí nebo na Palmovce jsem častým svědkem pouštění tramvají, takže bych se trochu uklidnil. Jistě jsou mezi řidiči aut prasata, ale to samé platí o tramvajácích.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod DavidD v 03.9.2007 15:31

I.am.good napsal:Asi tak. Nejmenovaný instruktor v tramvajoškole mi při jízdě od Malostranské na Staroměstskou ještě před křižovatkou na Staroměstské řekl, ať po padnutí čoček tam najedu, protože kdybych čekal na to, že budu mít volný průjezd, tak tou křižovatkou v životě neprojedu. A má pravdu.
Protože řidiči IAD (nejen) v Praze jsou zku*vený prasata (pardon za ten výraz) a myslej jen na sebe. Onehdá jsem byl svědkem toho, jak řidička gumokolu na Výtoni dc stála spisovně u semaforu, neboť za křižovatkou směr palačák to bylo ucpané. Dodržovala zákon + navíc tam jsou ještě ty žluté pruhy na vozovce. Nějakej frajírek kolem 35ky za ní na ní ale troubil a když nepopojela, tak vylezl a byl na ní sprostý, proč p*ča nejde apod. Tak na to jsem fakt už zakročil, stačilo mi se vysoukat z kabiny a prohodit pár slov s dotyčným. Ale ne vždy to takhle dopadne a někdo třeba raději popojede, než aby na něj troubili. O těch, co tam najedou a neřešej nic, raději pomlčím.
Jo plnej souhlas, ale toto všechno platí i na tramvaje.
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod I.am.good v 03.9.2007 15:25

DavidD napsal:No mam takový pocit, že tento stejný zákon porušůjí i tramvaje... 8-)
Asi tak. Nejmenovaný instruktor v tramvajoškole mi při jízdě od Malostranské na Staroměstskou ještě před křižovatkou na Staroměstské řekl, ať po padnutí čoček tam najedu, protože kdybych čekal na to, že budu mít volný průjezd, tak tou křižovatkou v životě neprojedu. A má pravdu.
Protože řidiči IAD (nejen) v Praze jsou zku*vený prasata (pardon za ten výraz) a myslej jen na sebe. Onehdá jsem byl svědkem toho, jak řidička gumokolu na Výtoni dc stála spisovně u semaforu, neboť za křižovatkou směr palačák to bylo ucpané. Dodržovala zákon + navíc tam jsou ještě ty žluté pruhy na vozovce. Nějakej frajírek kolem 35ky za ní na ní ale troubil a když nepopojela, tak vylezl a byl na ní sprostý, proč p*ča nejde apod. Tak na to jsem fakt už zakročil, stačilo mi se vysoukat z kabiny a prohodit pár slov s dotyčným. Ale ne vždy to takhle dopadne a někdo třeba raději popojede, než aby na něj troubili. O těch, co tam najedou a neřešej nic, raději pomlčím.
I.am.good
 

Odeslatod DavidD v 03.9.2007 14:45

radek31 napsal:křižovatky jsou neprůjezdné pouze pokud řidiči IAD porušují zákon - když začne PČR toto hlídat, křižovatky budou prázdné
No mam takový pocit, že tento stejný zákon porušůjí i tramvaje... 8-)
Uživatelský avatar
DavidD
Uživatel
 
Založen: 10.5.2006 16:36

Odeslatod Absolut v 03.9.2007 14:29

9001: Marně se Ti pokouším vysvětlit, že křižovatky mohou zůstat průjezdné i pokud zpomalíš IAD. Jde to zařídit. Holt se ta fronta gumokolů o kousek posune. Bohužel již jsi produktem degradace gumofilního myšlení.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod radek31 v 03.9.2007 14:14

9001 napsal:Sice je hezký že budeš mít preferovanou MHD,ale k čemu ti to je,když nebudeš mít průjezdný křižovatky a výsledně dojde ke zdržení MHD
křižovatky jsou neprůjezdné pouze pokud řidiči IAD porušují zákon - když začne PČR toto hlídat, křižovatky budou prázdné
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod 9001 v 03.9.2007 14:01

Sice je hezký že budeš mít preferovanou MHD,ale k čemu ti to je,když nebudeš mít průjezdný křižovatky a výsledně dojde ke zdržení MHD
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod Absolut v 03.9.2007 10:20

Ad MF: Myslíkova v roce 2008 nebo 2009, celá ulice rekonstrukce - bude tam parkování v zálivech jako v Karmelitské. Trojúhelník u Mánesa dostane navíc POUZE levý oblouk od ND do Myslíkovy, opačný směr nebude, vznikne atypická křižovatka, ale bude možné v centru ukončit linku přes Myslíkovu i z jiné strany, než d-21. Obecně je za tím snaha mít Myslíkovu k dispozici jako obratiště. Současně je i tlak na chodníkové mysy a zákaz vjezdu u zastávek Myslíkova (ale to ještě není jasné)
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod MF v 03.9.2007 10:03

Nejsem sice odborníkem na křižovatky a SSZ, ale myslím si, že všechno se dá řešit. Z hlediska tramvají použití oblouků asi problém nebude. Se sedmičkou by padly čočky i pro relaci Moráň - Jiráskovo, s trojkou relace most - Jiráskovo apod. Bohužel ta všudypřítomná auta nám to zde hltí a tak zahrnutí dalších cyklů (ne samosebou pevných) by kolony aut ještě prodlužovaly. Proto je zřejmě nezbytné tyto oblouky dočasně nepoužívat a v případě mimořádností informovat policii, aby počítala s problémy. Manipulační provoz (jeden vlak třeba za 15 minut) snad ale zase není takový problém - to zase tu kolonu tak neprodlouží. Dále si myslím, že Radek31 má pravdu v tom, že novými směry žádná linka asi nepovede (a to ani kdyby Myslíkovka byla renovována). Pro tyto směry asi ani nebude občasná zastávka za křižovatkou směr Jiráskovo, resp. obráceně, takže využití těchto nových směrů je vskutku jen pro mimořádné odklony či výluky. Jestli se bude Myslíkova někdy dělat a udělá se i celý trojúhelník u Mánesa, tak v případě mimořádky na Národní budou všechny linky vedeny stejně Myslíkovou a ne přes Palačák. Jedině šestka by jela přes Palačák možná s devítkou a to asi zase přes Karlák, aby se zase nezahltila Myslíkova ulice... Asi by to chtělo začít s redukcí aut v centru a připravit lidem podmínky pro cestování MHD. Nějak je nalákat na používání MHD (máme nové študované HURÁtory). Já osobně nechávám auto u metra a jedu do centra céčkem, ale kdybych měl platit za lístek 20-30 kč, tak raději jedu autem až do města, protože to samé mě stojí palivo... Jen mít kde zaparkovat. Myslím, že zavaděním placených zón nám pomůže. Uvidíme. Bohužel se musíme zatím smířit s tím, že auta tu jsou a nedělá se moc (nic) pro jejich ústup.
MF
Uživatel
 
Založen: 04.3.2007 19:28
Bydliště: Tepláků ráj. Půl hodiny na metro a v pozadí Krušné hory.

Odeslatod MOp v 03.9.2007 9:52

No třeba jednou Déčko na Modřany nějakou oklikou dojede. Koukám, že KM perlí čím dál více... :-)
Uživatelský avatar
MOp
Administrátor
 
Založen: 18.1.2007 22:38
Bydliště: Blázen a kritik, který zhasl u Bucků.

Odeslatod Absolut v 03.9.2007 9:27

P.S: A teď mi tady trapně Káemíček píše po sms, že místo přeplněné 24, nepravidelné 118 a nepravidelné 3+17 s chybějící 21 mám používat metro a ne IAD... Jenže ono VŠESPÁSNÉ metro se v relacích, kam nejezdí, používá docela špatně.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod Absolut v 03.9.2007 9:11

Ad 9001: Sorry, ale docela dost tady tlučeš slámu. Víš, co jsou to kolizní směry?

Samozřejmě, že není problém pustit provoz v nových obloucích na Palačáku. Jisté omezení IAD to způsobí, ale nic tak drastického.

Problém je v tom, že spousta lidí v tomhle městě stále nechápe, že doprva je otázka priorit. Pokud chci jet komfortně gumokolem, tak si prostě počkám, protože veřejná doprava bude preferována a zatímco já budu stát v koloně, tak MHD pojede. Což se samozřejmě panu radnímu Radovanovi nelíbí, ale leckde na světě to funguje.

Řadič není argument. Dá se vyměnit za nový. Samozřejmě to něco stojí, ale pokud by město chtělo zkvalitňovat služby MHD (a zase jsme u toho Radovana), tak by nebyl problém ho pořídit. Bohužel, můj SSZ zdroj je na dovolené a tak nemohu zjistit, co je teď na Palačáku za řadič (a nakonec je mi to úplně jedno)

Mimochodem, první věc, která Absoluta donutila jezdit do práce IAD, je interval a naplněnost tramvají linky 24 během výluky na Palačáku.
Uživatelský avatar
Absolut
Moderátor
 
Založen: 21.12.2005 12:28
Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...

Odeslatod 9001 v 03.9.2007 1:28

Ted je jediná možnost počkat. až to bude vše hotovo a jak bude vypadat stav křižovatky a pak následně by se měli odpovedné osoby ( pravděbodobně dispečink ) ozvat.

A vlastně jaký by byl problém se domluvit s PČR, že by provoz byl POUZE manipulační.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod radek31 v 03.9.2007 0:58

osobně nevidím důvod, proč pouštět do těch oblouků pravidelný provoz - žádná současná linka tam nepatří (Myslíkova je ve strašném stavu a navíc 3 se 14 potřebují jet na Karlák, kvůli cestě z Modřan a Buranova na I.P.P a Nám. Míru)
ale imho by mělo být možné tam okamžitě cokoliv odklonit,nebo tam jet manipulačně (třeba výměna vozů by se tak často usnadnila) i bez laskavého povolení PČR
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod 9001 v 02.9.2007 23:58

Asi PČR ví, proč tam nepustit pravidelný provoz. Vemte si že by tam v ranní špičce byly další volna pro TRAM v kolizních směrech. Tak se nehne Rašínovo nábřeží a následné blokování TRAM na Výtoni a posléze ve Svobodově ulici.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron