Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Preference

Odeslatod Skodlivec v 06.5.2007 18:57

Souhlasim s nazorem Oscara. Bydlim na Kolejich Strahov a cestovani do skoly na dejvicku se z 11 min pohody pocas dopr. spicky stava nekdy i 45 minutova hruza. Kdyz k tomu dodame ze autobusy nejezdi podle grafikonu a pak vzdy pred prednaskami chodi napraskane, ze se tam neda dejchat.

Psal jsem uz na dopravny podnik, ale vyhovarali se vsema moznyma spusobama, proc to nejde, hold, studenti pro DPP asi nejsou zajimavi, :shock:
Na druhou stranu, vim ze v prazske MHD jsou u vetsi problemy nez zrovna studenti z sh
Skodlivec
Uživatel
 
Založen: 31.5.2006 22:05

A co autobusy

Odeslatod Oskar v 06.5.2007 18:26

Já bych zase neměl nic proti tomu v určitých místech dovolit vjetí na trampás autobusům. Téměř celý minulý rok jsem si totiž užíval, jak jsme s autobusem 143 popojížděli po rozkopané Patočkově v koloně, zatímco po trampásu 1x za dvě tři minuty projela tramvaj. Kdyby se tam tehdy třeba zrovna pro tenhle autobus zřídily zastávky Voz. Střešovice a Prašný most u tramvajového ostrůvku, podle mě by to tramvajím vůbec neuškodilo a autobusy by aspoň jezdily bez zpoždění.
Naposledy upravil Oskar dne 07.5.2007 8:41, celkově upraveno 1
Uživatelský avatar
Oskar
Uživatel
 
Založen: 10.6.2006 10:17
Bydliště: Ano

Odeslatod Sirka v 06.5.2007 11:42

To, co napsal ředitel ZZSHMP, bych označil za svinstvo do nebe volající a připojil bych smajlíky @3649 , @3647 , :smt013 , :smt078 , @3657 ap. Představa, že smrduté tramvaje by měly přestat překážet autům, na které má každý právo, je tak nemyslitelná, že se dost divim, že ji někdo veřejně vypouští z úst. Opravdu nechápu...

Jinak pouštět taxíky na koleje je taky dobrá hovadina. Doporučoval bych kompetentním lidem namísto toho radši řešit ceny kolem 99 Kč a překračování těch nižších. Zajímavě a výstižně to shrnul Dub, pokud bych měl jednou větou vyjádřit můj postoj, použil bych jeho poslední (tu zvýrazněnou) větu. Sanitky by asi měly koleje využívat tak jako nyní, ostatně někde to ani jinak nejde. Nejlepší by ale bylo, kdyby počet osob. aut byl tak nízký, že by bylo dost prostoru pro sanitky i taxíky...
Sirka
Uživatel
 
Založen: 11.6.2005 14:55
Bydliště: Praha 13

Odeslatod I.am.good v 06.5.2007 7:15

Co říkáte na dopis od ředitele pražské ZZS Z. Schwarze, který je uveden v příspěvku na http://dp-arena.cz/1/index.php?option=com_content&task=view&id=1344&Itemid=44.
Já nevím, ale mě ten chlap nepřijde normální. Má v 90% pravdu, ale to, že tramvaje obtěžují ostatní účastníky provozu, to je fakt totálně mimo mísu. Ale to vážně nemá cenu se nad tím rozčilovat :)

Jinak k tomu celému výše zmíněnému článku - mě téměř přijde, že "někdo" má v úmyslu totálně zlikvidovat celkem fungující systém MHD v Praze. I jakožto řidič "se vlhkým inkoustem na papíře" si nedokážu představit, že se mi po kolejích bude legálně projíždět jakékoliv vozidlo. To skutečně poté znamená velký odstup a ještě víc hlídat apod. :/ Že by se na to člověk nevykašlal a nepřestal řídit. Ale ono i když to zavedou, tak doufejme, že prvních pár nehod je přesvědčí, že to fakt nemá cenu. Já viděl třeba v Paříži, že taxi skutečně mohou používat vyhrazené pruhy, ale BUSové, tam už je to něco jiného. Tady tramvaj zastaví, tágo jí bude chtít vzít zleva, tam bude proti tramvaj a bude vymalováno. Anebo tágo to zadupne na přechodu, tramvaj za ním ho nabere a ještě společně sejmou ty lidi, co přecházeli. Mno, fakt tu máme skvělé radní a opět se ukazuje, že žvásty typu "preferujeme MHD" byly jenom žvásty. Já bych chtěl být právníkem a schválně si někdy vzít komplet sbírku a po večerech detailně luštit, jestli náhodou ty jejich předvolební sliby nejsou jakousi formou veřejného příslibu a tudíš že by byly právně vymahatelné. Je to ksindl, v celé této zemi, na celém tomto světě. :?
I.am.good
 

Odeslatod 9001 v 07.4.2007 10:54

Zborovská je v pohodě ve směru od Palackého náměstí.
Od Anděla je problém,že se dost stává, že auta mají zelenou a tramvaj v zastávce otevře dveře a tak tam zůstanou viset a musejí čekat na další.
Tady bych viděl řešení v tom, že tramavj počká až padne čerevená pro auta a pak provede výměnu cestujících a nebo ještě lepší udělat detektory, že s príjezdem tramvaje automaticky padne červená a zelená se pak vykompezuje v daším cyklu.
Uživatelský avatar
9001
Uživatel
 
Založen: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.

Odeslatod radek31 v 06.4.2007 21:50

článek dobrej, je smutné, že DP i Šteiner lžou
každej vidí, že na Palackého náměstí je ta preference ráno/dopoledne vypnutá každý všední den bez výjimky (takže žádná mimořádnost)

a situace v oblasti Smíchova je podobná - na Arbesově nám, u Na Knížecí i vLidické (zast. Zborovská) se tvoří kolony tramvají, protože se tam občas čeká 2-4 minuty

jak správně říká Grossák - Výtoň to je noční můra

bohužel nikdo nezmínil třeba Stírku a Kobylisy - taky slušná ostuda
Naposledy upravil radek31 dne 07.4.2007 13:21, celkově upraveno 1
radek31
Moderátor
 
Založen: 02.7.2004 15:41
Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského

Odeslatod syverin v 06.4.2007 20:47

Dnešní MF Dnes píše o preferenci tramvají

Praha (Praha)
Přednost tramvají? Zatím jen velký sen

V křižovatkách mají jet první, přednost ale dostávají auta

Praha - Kolony aut a mezi nimi stojící tramvaje plné lidí. Tak to prakticky denně vypadá v ulicích metropole. V polovině světelných křižovatek jsou sice na semaforech zařízení, která umožní tramvajím plynulý průjezd, jenže dopravní policisté je podle řidičů často vypínají. Některá jsou zase špatně nastavená nebo poruchová. Na řadě frekventovaných míst potom tato takzvaná preference tramvají chybí. Nyní je v Praze 101 křižovatek s tímto zařízením.

Vypínají Palackého náměstí

„Přednost tramvají se vypíná na křižovatce Vypich, několik měsíců je také rozbita u polikliniky v Modřanech. Špatně nastavena je například na křižovatce ulic Želivského a Jeseniova,“ uvedl řidič tramvaje Antonín Dub. Každé ráno je navíc ve špičce vypínána křižovatka na Palackého náměstí a často je také vypnuta preference u Národního divadla a na Újezdě.

„Pěkně mě štve, když musím sledovat, jak kolem nás projíždějí auta a my s tramvají stojíme na místě,“ rozčiluje se Karolína Malá, která jezdí do práce přes Palackého náměstí.

Čekání na křižovatkách vadí i tramvajákům. „Když je preference vypnuta, můžeme nabrat klidně až pět minut zpoždění. Občas se dokonce stane, že přijdu o přestávku,“ popsal Dub.

Mezi nejproblematičtější místa patří obě křižovatky na Karlově náměstí, křižovatka Střelničné a Davídkovy a jediná preference pak není na Evropské, nejdelší ulici v Praze. Obtíže s předností tramvají jsou také na Vinohradské třídě.

Příčin problémů s preferencí je několik. „Často bývá chybné už navrhované technické řešení. To je případ křižovatky na Výtoni,“ sdělil nezávislý odborník Miroslav Grossmann. Zařízení také v řadě případů přijíždějící soupravu nezaznamená. Dalším důvodem je podle jeho slov, že zařízení v praxi nefunguje. Upřednostňování aut na některých křižovatkách pak na sebe nabaluje ještě další problém.

Pokračování na straně C2

Pokračování ze strany C1

„Pokud se tramvaje začnou hromadit v jednom místě, může se stát, že dojde k výpadku elektrického proudu a zpoždění je pak ještě delší,“ vysvětlil Dub.

Se špatným fungováním automatických předností tramvají ale nesouhlasí Dopravní podnik ani policie. „Docházelo k vypínání, v současné době se ale situace značně zlepšila. Přesto když je křižovatka řízena z dopravní ústředny, bývá snížena nebo vypnuta preference,“ připustila mluvčí Dopravního podniku Michaela Kuchařová. Ostřeji se ke kritice řidičů a nezávislých odborníků postavil radní pro dopravu Radovan Šteiner. „Je to naprostý nesmysl,“ uvedl.

Podle šéfa pražských dopraváků Pavla Švrčuly k vypínání dochází ve výjimečných situacích. „Při vážné dopravní nehodě nebo kolapsu dopravy, kdy se v křižovatce začnou hromadit auta,“ upřesnil Švrčula.

Chystají se i další místa

Podle Kuchařové přibude letos preference tramvají na křižovatkách Korunní a Sázavské ulice, Nuselské a Mendíků a Plzeňské a Makovského. „Výstavba na Bělohorské už začala,“ sdělila Kuchařová.

***
(obrázek)
„Bez přednosti může tramvaj nabrat až pět minut zpoždění.“ Antonín Dub

O autorovi| ALEŠ BERNÝ, s přispěním Petra Švece

Regionální mutace| Mladá fronta DNES - Praha
Autor: ALEŠ BERNÝ
copyright: MAFRA a.s. - MF DNES - iDNES
Uživatelský avatar
syverin
Uživatel
 
Založen: 29.11.2004 14:00
Bydliště: V noci 512

Odeslatod Karotka v 02.4.2007 19:18

A to ještě není všechno. Tohle platí jen pro semafory s tlačítky, ale co když na dotyčném semaforu tlačítko není?
-> Pokud je tam aspoň zvuková signalizace, stačí tajný kód nahlas zakřičet směrem k "cvakátku" a preference je zajištěna. :wink:
Sice máme článek 19, ale někdo možná bude na druhé straně ulice dřív než by chtěl.
Uživatelský avatar
Karotka
Uživatel
 
Založen: 09.2.2005 20:59
Bydliště: Příští zastávka je na zmámení.

Odeslatod P_V v 02.4.2007 2:00

P_V
Uživatel
 
Založen: 23.11.2003 18:49

Odeslatod Isidor v 06.3.2007 16:50

Pražské kuriozity - antipreference tramvají v pražské dopravě
http://www.dopravni.net/view.php?cisloclanku=2007030011
Uživatelský avatar
Isidor
Uživatel
 
Založen: 03.11.2004 20:44

Odeslatod admirak v 22.2.2007 21:54

aspirine napsal:Mezi brnkačkou a čočkama je samozřejmně interval,po brnknutí brnkačky je intervalový čas kdy se objeví volno i na čočkách,před zastávkou Přistaviště jsou řidiči zvyklí na preferenci kdy při určité rychlosti nemusej ani přibrzdit na čočky,ale za to při vyšší rychlosti to projet nejde si brnknete a auta ještě jezděj a vy musíte skoro zastavit a počkat na čočky,nebo vám to brnkačka vubec nepobere a nastupuje klička na preferenci
Když zastavíš pantografem na brnkačce a ta zůstane seplá tak taky nastupuje klička.
admirak
 

Odeslatod aspirine v 22.2.2007 21:43

Mezi brnkačkou a čočkama je samozřejmně interval,po brnknutí brnkačky je intervalový čas kdy se objeví volno i na čočkách,před zastávkou Přistaviště jsou řidiči zvyklí na preferenci kdy při určité rychlosti nemusej ani přibrzdit na čočky,ale za to při vyšší rychlosti to projet nejde si brnknete a auta ještě jezděj a vy musíte skoro zastavit a počkat na čočky,nebo vám to brnkačka vubec nepobere a nastupuje klička na preferenci
Uživatelský avatar
aspirine
Uživatel
 
Založen: 11.2.2007 19:40
Bydliště: pod sebou Hl.nádraží,a výhled na Prahu

Preference BUS na SSZ Argentinská – Plynární

Odeslatod Grossák v 02.12.2006 16:29

SSZ Argentinská – Plynární: K tomu zdržování tam dochází v dopravních špičkách pravidelně. Teď když došlo k otočení směrnosti Rajské ulice, kterou řidiči objížděli kolonu v Železničářů, se to asi trochu zlepší, ale nebude to zásadní. Další pomocí by bylo maximální doplnění dělících prahů podél trati z obou stran ke křižovatce. Tramvaje jsou často blokovány auty při příjezdu ke křižovatce, čímž se neúměrně zvyšují preferenční zásahy pro tramvaje na signalizaci a dochází ke zkracování zelených pro mimotramvajové směry. Podle mého názoru nejvíce a s konečnou a absolutní účinností by pomohlo obnovení zákazu vjezdu mimo MHD a dopravní obsluhu od ulice Na Zátorách, které bylo zrušeno v roce 2004.

O legalizaci použití tramvajového tělesa pro autobusy jsem už dost přemýšlel. Ale bylo by třeba upravit hardware i software signalizace tak, aby na tramvajových čočkách SSZ Argentinská - Plynární vzniknul od Nádraží Holešovice signál volno vlevo, který by byl nárokován pouze při detekování autobusu na kolejích. Problém je se způsobem detekce. Jako možná se jeví kombinace videodetekce, která umožní detekci velkého vozidla na kolejích + nový trolejový kontakt těsně před křižovatkou, pomocí kterého by se rozlišila tramvaj od autobusu. Nevím o tom, že by takový hybrid někde fungoval, ale podle mého názoru je to reálné. Autobusy by pak navíc mohly být preferovány tak, že by se jejich volno vkládalo v případě výzvy až do dvou poloh v cyklu, podobně jako je tomu teď u tramvají.
Grossák
Uživatel
 
Založen: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha

Odeslatod demon v 02.12.2006 14:45

DJ LA DÉFENSE napsal:...je jen vidět tvoje nevědomost, to co popisuješ, jsou přesně zranění vlivem vystřelení airbagu a nepřipoutání, pokud nejsi připoután, airbag ti rozdrtí vnitřnosti...Tim končim, protože o autech víš talíř...

Ano o autech fakt vím talíř - tisíc věcí o kterých ty nemáš ani šajn...
Chlapečku až dospěješ a papínek ti koupí autíčko, tak se poutej, tohle já podporuju a poutám se taky. U Hlinky to byla rozhodně chyba, ale pokud by se připoutal, tak je mrtvej taky, protože Avie pronikla po nárazu do Superbu zleva zpředu pod úhlem čtyřiceti pěti stupňů, takže se společně s konstrukcí Superbu dostala až do místa, kde seděl řidič a tím byli způsobený ty zranění, kterým pan Hlinka podlehl !!! Airbag ti nepotrhá vnitřnosti, ale zlomí ti vaz, nejsi-li připoután.
Jestliže víš jak to ve skutečnosti bylo, tak nás s tou konspirací seznam a nešiř tady bludy! Takhle vypadal Hlinkův Superb po nehodě, myslíš-li si, že za smrt řidiče mohli pásy, mysli si to dál. Ti rozumější vědí své...

Omlouvám se rozumější části zde přispívajících, že to tu stále řešim, bohužel i tady platí, že stokrát opakovaná lež se nakonec stává pravdou a s tím já se jen velmi obtížně smiřuju. Přeju hezký den.
Uživatelský avatar
demon
Uživatel
 
Založen: 08.4.2006 15:32
Bydliště: Všude dobře, tak co doma...

Odeslatod Markýz v 02.12.2006 13:55

K preferenci autobusů, když už se to tu nakouslo.
Často bývá v Holešovicích v okolí Argentinské tak ucpáno, že auta v Plynární zdržují autobusy vyjíždějící z terminálu MHD dlouhé minuty a zpoždění se tu tak nabírá hned na začátku trasy.

Občas nějaký autobusák "oprskle" objede auta po tramvajovém pásu.
Tak mě napadlo, jestli by zde nešlo jízdu po tramvajovém pásu autobusům povolit? Za křižovatkou směrem do Holešoviček jsou tři pruhy, takže by autobus nekolidoval s obdočujícími automobily.
Problém by byl ale v tom, že pokud by se autobus řídil signály pro auta, zdržoval by za sebou tramvaj.
Kdyby se řídil čočkami, měl by křižovatku bez IAD a mohl by si nerušeně přejet napříč pruhy k zastávce Jankovcova. Jeho jízda by ale kolidovala s protijedoucími tramvajemi (těm by musel dát přednost, čímž by opět zdržoval případné tramvaje za sebou).
Tak by mě zajímalo, jestli by takové řešení:

a) bylo možné (z hlediska předpisů atd.)
b) co by na to říkali tramvajáci, kterým by na kolejích překážel autobus?
Markýz
Uživatel
 
Založen: 13.1.2006 10:08
Bydliště: Nedaleko cirkusové zastávky

PředchozíDalší

Zpět na Provoz

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník

cron