Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Ad MF: Myslíkova v roce 2008 nebo 2009, celá ulice rekonstrukce - bude tam parkování v zálivech jako v Karmelitské. Trojúhelník u Mánesa dostane navíc POUZE levý oblouk od ND do Myslíkovy, opačný směr nebude, vznikne atypická křižovatka, ale bude možné v centru ukončit linku přes Myslíkovu i z jiné strany, než d-21. Obecně je za tím snaha mít Myslíkovu k dispozici jako obratiště. Současně je i tlak na chodníkové mysy a zákaz vjezdu u zastávek Myslíkova (ale to ještě není jasné)
Nejsem sice odborníkem na křižovatky a SSZ, ale myslím si, že všechno se dá řešit. Z hlediska tramvají použití oblouků asi problém nebude. Se sedmičkou by padly čočky i pro relaci Moráň - Jiráskovo, s trojkou relace most - Jiráskovo apod. Bohužel ta všudypřítomná auta nám to zde hltí a tak zahrnutí dalších cyklů (ne samosebou pevných) by kolony aut ještě prodlužovaly. Proto je zřejmě nezbytné tyto oblouky dočasně nepoužívat a v případě mimořádností informovat policii, aby počítala s problémy. Manipulační provoz (jeden vlak třeba za 15 minut) snad ale zase není takový problém - to zase tu kolonu tak neprodlouží. Dále si myslím, že Radek31 má pravdu v tom, že novými směry žádná linka asi nepovede (a to ani kdyby Myslíkovka byla renovována). Pro tyto směry asi ani nebude občasná zastávka za křižovatkou směr Jiráskovo, resp. obráceně, takže využití těchto nových směrů je vskutku jen pro mimořádné odklony či výluky. Jestli se bude Myslíkova někdy dělat a udělá se i celý trojúhelník u Mánesa, tak v případě mimořádky na Národní budou všechny linky vedeny stejně Myslíkovou a ne přes Palačák. Jedině šestka by jela přes Palačák možná s devítkou a to asi zase přes Karlák, aby se zase nezahltila Myslíkova ulice... Asi by to chtělo začít s redukcí aut v centru a připravit lidem podmínky pro cestování MHD. Nějak je nalákat na používání MHD (máme nové študované HURÁtory). Já osobně nechávám auto u metra a jedu do centra céčkem, ale kdybych měl platit za lístek 20-30 kč, tak raději jedu autem až do města, protože to samé mě stojí palivo... Jen mít kde zaparkovat. Myslím, že zavaděním placených zón nám pomůže. Uvidíme. Bohužel se musíme zatím smířit s tím, že auta tu jsou a nedělá se moc (nic) pro jejich ústup.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Ad 9001: Sorry, ale docela dost tady tlučeš slámu. Víš, co jsou to kolizní směry?
Samozřejmě, že není problém pustit provoz v nových obloucích na Palačáku. Jisté omezení IAD to způsobí, ale nic tak drastického.
Problém je v tom, že spousta lidí v tomhle městě stále nechápe, že doprva je otázka priorit. Pokud chci jet komfortně gumokolem, tak si prostě počkám, protože veřejná doprava bude preferována a zatímco já budu stát v koloně, tak MHD pojede. Což se samozřejmě panu radnímu Radovanovi nelíbí, ale leckde na světě to funguje.
Řadič není argument. Dá se vyměnit za nový. Samozřejmě to něco stojí, ale pokud by město chtělo zkvalitňovat služby MHD (a zase jsme u toho Radovana), tak by nebyl problém ho pořídit. Bohužel, můj SSZ zdroj je na dovolené a tak nemohu zjistit, co je teď na Palačáku za řadič (a nakonec je mi to úplně jedno)
Mimochodem, první věc, která Absoluta donutila jezdit do práce IAD, je interval a naplněnost tramvají linky 24 během výluky na Palačáku.
Samozřejmě, že není problém pustit provoz v nových obloucích na Palačáku. Jisté omezení IAD to způsobí, ale nic tak drastického.
Problém je v tom, že spousta lidí v tomhle městě stále nechápe, že doprva je otázka priorit. Pokud chci jet komfortně gumokolem, tak si prostě počkám, protože veřejná doprava bude preferována a zatímco já budu stát v koloně, tak MHD pojede. Což se samozřejmě panu radnímu Radovanovi nelíbí, ale leckde na světě to funguje.
Řadič není argument. Dá se vyměnit za nový. Samozřejmě to něco stojí, ale pokud by město chtělo zkvalitňovat služby MHD (a zase jsme u toho Radovana), tak by nebyl problém ho pořídit. Bohužel, můj SSZ zdroj je na dovolené a tak nemohu zjistit, co je teď na Palačáku za řadič (a nakonec je mi to úplně jedno)
Mimochodem, první věc, která Absoluta donutila jezdit do práce IAD, je interval a naplněnost tramvají linky 24 během výluky na Palačáku.
-
- Moderátor
- Příspěvky: 1713
- Registrován: 02.7.2004 16:41
- Bydliště: Modřany, kousek od smyčky Levského
osobně nevidím důvod, proč pouštět do těch oblouků pravidelný provoz - žádná současná linka tam nepatří (Myslíkova je ve strašném stavu a navíc 3 se 14 potřebují jet na Karlák, kvůli cestě z Modřan a Buranova na I.P.P a Nám. Míru)
ale imho by mělo být možné tam okamžitě cokoliv odklonit,nebo tam jet manipulačně (třeba výměna vozů by se tak často usnadnila) i bez laskavého povolení PČR
ale imho by mělo být možné tam okamžitě cokoliv odklonit,nebo tam jet manipulačně (třeba výměna vozů by se tak často usnadnila) i bez laskavého povolení PČR
- MOp
- Administrátor
- Příspěvky: 4737
- Registrován: 18.1.2007 22:38
- Bydliště: Všude dobře v Konstalu105N nejlíp!
- Kontaktovat uživatele:
Re: Palačák, až bude...
Nové oblouky skutečně jen manipulační a na výjimku PČR. Ohledně signalizace ledasco bude vědět Grossák, obrať se na něj přes preference.