Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 08.9.2020 22:58

Bobik píše:
08.9.2020 6:15
Stírka - dneska jsem tam řádil s 93 a nevšiml jsem si, že by tam mělo být něco špatně. Všechno fungovalo normálně.
Se sólem to POMALU není přelezeš rychleji, ale zase známe ty noční vrtochy, tak snad [-o<

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 08.9.2020 22:57

Včera s l. 24 jsem měl 3 kola a DC to vždy podrželo. Jednou dokonce padly čočky do V a zhasla výzva, takže jsem se s tím rozloučil, ale vydržely. Tak snad... [-o<

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 08.9.2020 6:15

Stírka - dneska jsem tam řádil s 93 a nevšiml jsem si, že by tam mělo být něco špatně. Všechno fungovalo normálně.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 07.9.2020 22:23

Je tam kabelová závada.

Jinak na Stírce jsme snad opravili závadu, prosím o info, zda volno dc drží.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 07.9.2020 21:19

Pokud vím, je tam pevný cyklus, v noci ultrakrátký :evil:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 07.9.2020 19:50

Jo, tam je "genitální" nastavení, kde stačí, aby tam něco projelo, hned to spadne na stůj/červenou a pak je bůhvíproč dlouhá zelená z boku. Hlavně ve dvě ráno, je to žůžo. #-o

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 07.9.2020 13:14

Nějak zlobí Poděbradská x Nademlejnská, ze dvou průjezdů 2x stůj před čumák :(

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 06.9.2020 17:34

Započala obnova SSZ Vinice Z:idea:

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 03.9.2020 16:46

Myslím, že Krásova přes den s preferencí jakž takž funguje. Problém jsou režimy fBŽ, které běží o víkendu a v PD v časech 19 - 7, kdy preference naopak nefunguje.

Italská je zřejmě v dynamickém řízení bez detekce a tedy bez preference.

R05 se opravdu ladí, zejména odhlášení z rychlostní výhybky občas neproběhne a zůstane v bloku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 03.9.2020 16:11

Seifertova x Krásova dnes vypadala, že již s funkční detekcí (neříkám preferencí, tak dávejte pozor (-X )

Seifertova x Italská pevný cyklus a vazba k Bulharovi stále není. Technický problém, řeší se.

R05+SSZ V Olšinách - má to mouchy, ladí se.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 28.8.2020 7:36

No, dneska v noci to fungovalo, tak jsem si to prohlédl. Trvalé volno od radnice k Moráni je vlastně to samé, co je na Ohradě od Krejcárku. Tohle vítám, to mělo být už dávno, navíc tramvaj najetá až k druhým světlům směr Moráň ničemu a nikomu nebrání. Druhé čočky od Ječné vlevo k Moráni už mi tak príma nepřijdou, protože při jakékoli nefunkčnosti celýho systému dojde k zablokování oblouku od radnice k Ječné. Naopak zmizení starých čoček v oblouku k Ječné (tedy těch, jejichž smysl nechápal asi nikdo a byl to jen jakýsi historický relikt) je super.

K trati na VN - právě protože si uvědomuju složitost až téměř nemožnost liniových staveb, zůstávám skeptik. Podělat se toho může ještě hodně. V zásadě neuvěřím, dokud se alespoň nekopne.

Uživatelský avatar
mart337
Uživatel
Příspěvky: 1035
Registrován: 21.8.2008 22:26

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od mart337 » 28.8.2020 1:23

Tady je ze stránek facebooku PIDu citace:

Řidiči tramvají, kteří směřují na Moráň, mohou nově vždy pokračovat až k hlavnímu návěstidlu u Resslovy ulice. Předchozí signál na výložníku ve směru přímo ukazuje trvalé volno. Tím se zkracuje doba vyklizení obvodu výhybky pro první vlak a tím je v mnoha případech umožněn i průjezd druhého vlaku ve směru přímo.

Pokud dostane volno tramvaj odbočující od Spálené směrem do Ječné, k trvalému volnu ve směru přímo přibude signál doleva.
(Naopak doplňkový signál pro odbočení od Spálené do Ječné pro tramvaje zmizel. Tramvaje 6 a 22 tak projíždějí křižovatkou pouze na pokyn první signalizace na výložníku u Techniky.)

V křižovatce se objevil také nový ostrůvek a na něm nová doplňková signalizace pro odbočení z Ječné doleva. Její efektivita bude plně využita až při dynamickém řízení křižovatky. Zatím je nasazen pevný signální plán o délce 60 sekund (podobný dosavadnímu).

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 681
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 27.8.2020 19:27

Smysl původních druhých čoček neznám. Ale mohla to být nějaká souvislost, která v historii ztratila význam. Pro dnešní stav potřeba nejsou. A jsou pryč.

Myslím, že i kdybychom měli trať přes Václavák, takové zlepšení se hodí. Trať přes Václavák se připravuje a domnívám se, že na přelomu roku by mohla být dokumentace pro společné povolení. Samozřejmě víme, kdo v minulosti trať přes Vn blokoval. A také víme, že výstavba zejména liniových staveb je velmi složitá v celé zemi. Čili není to záležitost pouze Prahy, ale toho, jaké složité projednávání staveb si společnost nastavila.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 19:15

von Špilberk píše:
27.8.2020 19:08
Případně se už teď bojím opaku, že někdo odjede od prvních čoček, druhé utečou a on to tam zamázne...Naštěstí se mi to stalo za ty roky jen párkrát, ale stalo se. #-o #-o #-o
Tak já ty kolegy i chápu. Všude samá kamera, jedeš tam 15, bo vexle a křížení, navíc do kopce, takže na "nedokázal bezpečně zastavit" se to ukecat nedá. Kdo by stál o případnou buzeraci od nějakýho předpisožrouta. Je fakt, že párkrát mi ty druhý čočky taky utekly, ale přiznám se, že v noci jsem je bezostyšně ignoroval... :D
No, ohledně "správné a trvale kvalitní" funkce celých těch světel mám taky obavu.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 27.8.2020 19:08

Myslím, že už to chápu. Vlastně něco, jako bylo doteď jenom od Karláku rovně na Moráň, kdy se nejdřív rozsvítily první čočky nad vexlí na přímo, dojelo se ke druhejm u semaforu a ty se na volno rozsvítily o něco později - a tohle bylo právě kvůli oné nemožnosti současného svícení kolizních skupin. Dobře, tady, v tomhle směru bych to ještě chápal. Jenže smysl druhejch čoček od Karláku vlevo nahoru ke Štěpánský mi unikal vždycky. To je proto, aby tě ty první čočky nad vexlí mohly pustit, protože v opačném směru ještě svítí (bude svítit) volno vlevo od Štěpánský k Moráni?

Hu, přijde mi to děsně a zbytečně složitý (čím větší složitost, tím větší šance, že se to podělá). Ale chápu, že při současné neschopnosti města nějak řešit dopravu jako celek (odlehčující trať přes Václavák nebude asi nikdy), to nejspíš jinak ani nejde, to by se to množství tramvají, co tam jezdí, křižovatkou nedalo procpat.

Odpovědět