Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
OKN81:
PDT je dávno informován, jenže nic nezmůže Čočky utíkají kvůli POMALU, kvůli poškozené výhybce. Musel by se upravit signální plán a k tomu musí dát někdo podnět a někdo to zaplatit. A na to žádost dispečinku nestačí, bo to není závada SSZ. Navíc když je důvodem dočasný problém, který se může (ale také nemusí) rychle vyřešit při nějaké krátkodobé výluce.
Stejné je to U Bulhara DC - přihlašování do SSZ od Husinecké přes SSZ na náměstí W. Churchilla bylo jeho rozebráním deaktivováno. Chybí vazba a všem je to jedno. Prostě si počkejte na cyklické volno nebo vlak ZC.
To je politická podpora MHD v praxi - barvičky a jednorožci. Skutečná doprava prostě nikoho nezajímá. Vítej v klubu
PDT je dávno informován, jenže nic nezmůže Čočky utíkají kvůli POMALU, kvůli poškozené výhybce. Musel by se upravit signální plán a k tomu musí dát někdo podnět a někdo to zaplatit. A na to žádost dispečinku nestačí, bo to není závada SSZ. Navíc když je důvodem dočasný problém, který se může (ale také nemusí) rychle vyřešit při nějaké krátkodobé výluce.
Stejné je to U Bulhara DC - přihlašování do SSZ od Husinecké přes SSZ na náměstí W. Churchilla bylo jeho rozebráním deaktivováno. Chybí vazba a všem je to jedno. Prostě si počkejte na cyklické volno nebo vlak ZC.
To je politická podpora MHD v praxi - barvičky a jednorožci. Skutečná doprava prostě nikoho nezajímá. Vítej v klubu
Re: Preference / antipreference MHD
Nemám ve zvyku tu nic vypisovat, ale vážně už mě se*e čočky na stírce ve směru DC. Volal jsem to na dispečink už třikrát, že na tramvaj nepočkají, když se tam plazí 10, tak prostě utečou a musíš na kličku. To se nestalo jen mě, ale spoustě dalším kolegům. Stejně s tím nikdo nic neudělá. Nechápu jako proč to nejde.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
Viditelnost od Pavláku se zlepšila, větve byly ořezány. Semafor svítí, stromečky nesvítí. Vždycky jsem projel, ale nikdy jsem (ani z dálky) neviděl červenou, ani jsem neviděl nikoho přechod použít, takže netuším, co by to udělalo, kdyby někdo přišel a zmáčkl čudl.
Na FB se pan radní chlubí, že bude koordinace všech semaforů mezi Karlákem a Pavlákem, tak se těším.
Švehlova: nefunguje přihlášení u přechodu u zastávky Sídl. Zahradní město DC (od OC Hostivař). Výzva nesvítí, čočky na stůj.
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Už to prý běží... nějaké postřehy, úrazy, magnety??
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
https://www.facebook.com/adam.praha.sob ... =3&theater
Měl jsem za to, že většina tragédií mezi chodci a tramvajemi se v okolí stala právě na přechodu se SSZ, ale někdo to asi ví lépe.Okolí křižovatky ulic Ječná a Melounová už nebude místem tragických nehod chodců s auty a tramvajemi.
- Petrpes
- Uživatel
- Příspěvky: 2233
- Registrován: 28.8.2008 22:03
- Bydliště: psí bouda
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
To víš, nesmíš tam jezdit 40
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Včera mě zas vypeklo OCH při jízdě zc, 2x na stůj akorát před nosem, pustilo to dvě auta do/z Práčský a pak hned zas volno pro mě. Tak já nevím, není to xichtem?
- demon
- Uživatel
- Příspěvky: 6698
- Registrován: 08.4.2006 16:32
- Bydliště: Všude dobře, tak co doma...
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
V sobotu taky naprosto ready.
Ale hezkej špek číhá na Podkovářský ZC, byť jen vždy jednou ráno (opakovaně pozorováno před osmou ranní o víkendu). Nerozsvítí se navolení, souběžná auta stojí, ale volno stejně padne, aby se po nějakých 5 vteřinách (to seš tak 20 metrů od křižovatky) zase odporoučelo....
A zábavná je i Želva ZC - svítí volno rovně, hneš se ze zastávky (v mém případě s 10), padne na stůj, přijedeš ke světlům, navolíš se doleva a opět jde volno rovně, zastavuješ a jde na stůj, tak očekáváš volno vlevo, ježe ouha, voilá opět volno rovně a to celé v rámci části jednoho cyklu a délce asi 20 vteřin...
Ale hezkej špek číhá na Podkovářský ZC, byť jen vždy jednou ráno (opakovaně pozorováno před osmou ranní o víkendu). Nerozsvítí se navolení, souběžná auta stojí, ale volno stejně padne, aby se po nějakých 5 vteřinách (to seš tak 20 metrů od křižovatky) zase odporoučelo....
A zábavná je i Želva ZC - svítí volno rovně, hneš se ze zastávky (v mém případě s 10), padne na stůj, přijedeš ke světlům, navolíš se doleva a opět jde volno rovně, zastavuješ a jde na stůj, tak očekáváš volno vlevo, ježe ouha, voilá opět volno rovně a to celé v rámci části jednoho cyklu a délce asi 20 vteřin...
- Karosák
- Uživatel
- Příspěvky: 3856
- Registrován: 07.2.2008 18:49
- Bydliště: Wydzielone korytarze
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Vltavskou dnes prověřím...
Edit: Prověřil jsem 5 koly na lince 12 a naprostá paráda. Šlape to přesně jak bylo řečeno, na blízké přihlášení reaguje pružněji, dokonce se mi povedlo chytit i jedno bonusové - dodatkové volno, neboť jsem se přihlásil neprodleně po ukončení volna předchozího. Trik funguje do 6 vteřin.
Problémy s chozením s kličkou jsou zvláštní (ale věřím tomu), neboť SSZ je pro záložní detekci vybaveno radarovými detektory (ty černé obdélníky nad čočkami, stejný je i pro BUS na Palackého náměstí od Moráně). Předpokládám, že tam jsou pro potřeby NAD XC a zbavení nutnosti vybavovat busmany kličkami, které navíc při navolování zdržují.
Funkčnost radarů snad potvrzuje fakt, že při večerním přiblížení k nim se mi na nich rozsvítila červená LEDka.
Dále pak jsem měl pocit (ale je to opravdu jen nepodložený dojem), že se zlepšila akceschopnost SSZ u Tržnice, přičemž od Vltavské na mně 4x čekala "od obzoru", jednou jsem vlažně brzdil.
Takže závadu jsem neobjevil, zlepšení pocítil
Aneb jak říkával jeden můj příbuzný: Mohu být okraden, ale s pocitem, že jsem byl prvotřídně obsloužen
Edit: Prověřil jsem 5 koly na lince 12 a naprostá paráda. Šlape to přesně jak bylo řečeno, na blízké přihlášení reaguje pružněji, dokonce se mi povedlo chytit i jedno bonusové - dodatkové volno, neboť jsem se přihlásil neprodleně po ukončení volna předchozího. Trik funguje do 6 vteřin.
Problémy s chozením s kličkou jsou zvláštní (ale věřím tomu), neboť SSZ je pro záložní detekci vybaveno radarovými detektory (ty černé obdélníky nad čočkami, stejný je i pro BUS na Palackého náměstí od Moráně). Předpokládám, že tam jsou pro potřeby NAD XC a zbavení nutnosti vybavovat busmany kličkami, které navíc při navolování zdržují.
Funkčnost radarů snad potvrzuje fakt, že při večerním přiblížení k nim se mi na nich rozsvítila červená LEDka.
Dále pak jsem měl pocit (ale je to opravdu jen nepodložený dojem), že se zlepšila akceschopnost SSZ u Tržnice, přičemž od Vltavské na mně 4x čekala "od obzoru", jednou jsem vlažně brzdil.
Takže závadu jsem neobjevil, zlepšení pocítil
Aneb jak říkával jeden můj příbuzný: Mohu být okraden, ale s pocitem, že jsem byl prvotřídně obsloužen
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Včera se mi to stalo taky. Ale měl jsem jen jeden průjezd.
- ZXS91
- Uživatel
- Příspěvky: 1019
- Registrován: 23.3.2010 19:11
- Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Ze dvou průjezdu ve dvou dnech mi dvakrát zazlobila Vltavský při jízdě DC: Rozsvítí se výzva, po chvíli mizí a je třeba jít kličkovat. Někdo s podobnou zkušeností?
-
- Uživatel
- Příspěvky: 4462
- Registrován: 23.2.2012 8:27
- Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác
Re: Preference / antipreference MHD
K semaforu v Ječné: Musím říct, že jsem silně nespokojen s viditelností od Pavláku. Nejbližší větve možná ještě ořežou, ale i tak je semafor po většinu doby zakryt dalšími stromy. Chtěl bych poprosit Grossáka, jestli by se nemohly dát ještě jedny čočky na výložník, na kterém jsou čočky pro směr do kopce (samozřejmě myslím z druhé strany). Tam by byla jistota viditelnosti zaručena. V případě úspěchu předem děkuji.
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.
Re: Preference / antipreference MHD
Hmm. Tram to snad přežijou bez větší újmy, i když...
Přechod na jižní straně bude omezovat odbočení vpravo a tím průjezdnost IAD směr IPP. Ale to nás asi tak zajímat nemusí. I když ? co Jiráskovo náměstí?
Horší to možná bude od severu od Žitné směr Jiráskovo náměstí. Občas už dnes jsou zácpy v Resslovce dolů a následně pak k Novoměstské radnici a Žitné. Jsem zvědavej co s tím ten přechod udělá.
Přechod na jižní straně bude omezovat odbočení vpravo a tím průjezdnost IAD směr IPP. Ale to nás asi tak zajímat nemusí. I když ? co Jiráskovo náměstí?
Horší to možná bude od severu od Žitné směr Jiráskovo náměstí. Občas už dnes jsou zácpy v Resslovce dolů a následně pak k Novoměstské radnici a Žitné. Jsem zvědavej co s tím ten přechod udělá.
Re: Preference / antipreference MHD
Kn: nejvíce samozřejmě záleží na tom, jak bude vypadat vlastní SW signalizace. Teoretická kapacita zůstane stejná. Chodci přes jižní rameno půjdou v době, kdy jedou auta z Resslovy. Trochu nesnáze tu asi budou působit mezičasy, protože tramvaje hlavně od Ječné budou tento přechod dlouho vyklízet, ale snad to nebude tak hrozné. Chodci přes Resslovu a přes východní rameno půjdou s libovolnými tramvajemi. Přechod přes východní rameno bude končit na ostrůvku mezi TT a vozovkou, dále budou chodci pokračovat místem pro přecházení přes TT. Chodci by zde měli mít žlutý blikač, který bude moci blikat dle TRAM neomezeně dlouho, pokud zde budou TRAM. To je řešení osvědčené mnoho let ve Švýcarsku, ale tady není úplně snadné dojít k souhlasu všech.
Času pro TRAM bude v zásadě přibližně stejně. Původní cyklus 54 s byl před 2 lety prodloužen na 60 s, což přineslo lepší koordinaci i kapacitu pro TRAM. Zkoušely se i kratší cykly (dokonce tuším 40 s), které v některých relacích tramvajím pomohly, v některých ublížily, ale každopádně snížily podíl volna pro TRAM u Ignáce a kapacitu pro auta, což přineslo větší zahlcování kolejového trojúhelníku auty. Tak krátké cykly už nový Karlák nebude umět, což s ohledem na výše uvedené nevadí.
Pokud bude kvalitní dynamika, bude možné lépe hospodařit s časem, který je na křižovatce určen pro tramvaje. Zejména bude možné, aby desítka od Ječné vlevo jela hned na začátku, pokud nepojede žádná TRAM v přímém směru. A i když pojede, může vyrazit většinou dříve. Oblouk pro 22 bude možné nechat svítit, pokud nepojede nic od Moráně. Myslím, že se s tím dá pěkně pracovat, byť celé dílo je podle mého názoru náročná výzva. Celkově bych očekával zlepšení pro 22 oba směry, 10 zc, setrvalý stav pro 3.
Každopádně se soudy počkejme, až bude hotovo a dynamika.
Času pro TRAM bude v zásadě přibližně stejně. Původní cyklus 54 s byl před 2 lety prodloužen na 60 s, což přineslo lepší koordinaci i kapacitu pro TRAM. Zkoušely se i kratší cykly (dokonce tuším 40 s), které v některých relacích tramvajím pomohly, v některých ublížily, ale každopádně snížily podíl volna pro TRAM u Ignáce a kapacitu pro auta, což přineslo větší zahlcování kolejového trojúhelníku auty. Tak krátké cykly už nový Karlák nebude umět, což s ohledem na výše uvedené nevadí.
Pokud bude kvalitní dynamika, bude možné lépe hospodařit s časem, který je na křižovatce určen pro tramvaje. Zejména bude možné, aby desítka od Ječné vlevo jela hned na začátku, pokud nepojede žádná TRAM v přímém směru. A i když pojede, může vyrazit většinou dříve. Oblouk pro 22 bude možné nechat svítit, pokud nepojede nic od Moráně. Myslím, že se s tím dá pěkně pracovat, byť celé dílo je podle mého názoru náročná výzva. Celkově bych očekával zlepšení pro 22 oba směry, 10 zc, setrvalý stav pro 3.
Každopádně se soudy počkejme, až bude hotovo a dynamika.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10206
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Petrpes: Jenže víme jak to dopadá....
Dáme přechod, pak lidé budou křičet, že tam čekají moc dlouho, takže budou snahy jim vyjít vstříc na úkor všeho a výsledky známe...
Dáme přechod, pak lidé budou křičet, že tam čekají moc dlouho, takže budou snahy jim vyjít vstříc na úkor všeho a výsledky známe...