Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 14.6.2012 17:16

Však ona tam bývala zastávka, v těch místech. Jenže v té době tramvaje jezdili ještě i rovně. Mě spíš než paní pobavil ten cyklista. Neměl by takhle náhodou podle slavných pánů projektantů jet vpravo kličkou přes chodník a po svém přejezdu? 8-) :lol: (logicky, ne, když chce doleva :D )

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 14.6.2012 12:27

Taky si myslím, že jak tam ty tramvaje furt stojí, už by tam klidně ta zastávka být mohla...Aspoň by cestující měli lehčí přestup, když chtějí do protisměru. Na strossu je to přecijenom dál.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 14.6.2012 12:23

Mně se líbí video 3. Tramvaje se před křižovatkou ve směru z centra kumulují už tolik, že tam skoro pořád nějaké stojí, tudíž paní usoudila, že tam nutně musí být zastávka ;-). Jak krásně dobíhala a pan řidič jí neotevřel, tak nasupeně vyčkávala na další spoj :-).

Uživatelský avatar
willyjeff
Uživatel
Příspěvky: 1761
Registrován: 30.11.2004 16:11
Bydliště: Trollhättan (a když se probudim, tak Praha)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od willyjeff » 14.6.2012 11:39


Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 13.6.2012 19:11

Ono je to se semafory celé zajímavé. Jičínská x Přemyslovská - zákaz vjezdu v obou směrech a do toho zátarasy, takže se na křižovatku žádné auto dostat nemůže, nicméně SSZ běželo vesele dál. Po pár dnech přešlo na blikačku. #-o

kasme
Uživatel
Příspěvky: 1183
Registrován: 28.8.2007 9:37
Bydliště: hostivar-hlavni.rajce.net
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od kasme » 13.6.2012 18:43

výborně se těď chová SSZ JIčínská x Olšanská

protože se nejezdí na Floru, tak je z toho nervní a u "každé" tramvaje jedoucí z centra čeká, jestli nepojede vpravo do Jičínské...
čeká na ní s volnem a ona tam opravdu nakonec nejede...
většinou už stojí proti tramvaj z Olšanské...

nestálo by za úvahu, na těch několik měsíců s tím něco udělat? :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 07.6.2012 7:22

Brejšín: Hurá, konečně jste mne pochopil. Ano, ve staré D1/2 jsou 2 podmínky. Vlak musí být mimo jazyky a výhybka musí odblokovat. V nové D 1/2 je to, co je, a já bych také rád věděl, jak si to vysvětluje třeba DK. A proč je to takto napsané pochopitelně nevím.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 06.6.2012 19:16

No co vím tak snaha o zjednodušení, zaktualizování a tak. Přecijen tam byly věci x let staré a překonané, které se řešili spoustou dodatků, jež byly nakonec dohromady skoro tlustší než samotná D1/2. Že to dopadlo jak to dopadlo je věc druhá.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 06.6.2012 18:49

To je jiná liga, nicméně právě bych po dotyčných jedincích požadoval dovysvětlení co se jim nelíbí.
A proč tedy vznikl současný paskvil. Vždyť přeci hlavní podmínkou přestavění ROV je, že musí být odblokovaná (tedy ovládací mechanismus uvolněn) a jeli odblokovaná musím se až v druhé řadě přesvědčit zda v prostoru výměny není jiné kolejové vozidlo.

Ale jo, vím co je to zač a že vůbec nemá smysl s nimi o čem koli debatovat. Takže příjmeme pravidlo, že se v praxi vůbec nic nezměnilo.

Ovšem potom vyvstává otázka proč se z naprosto jasně definovaných podmínek vjetí do výhybek stal takovýto hybrid - asi pro zjednodušení.

Vlastně víte vůbec někdo proč k té změně došlo?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 06.6.2012 18:09

Brejšíne, sakra, ano, máš pravdu, logicky to tak taky je, ale zkus to vysvětlit technikovi jízdy a různým podobným "kvalitním a zkušeným pracovníkům s praxí z provozu", jež nás chodí kontrolovat. Jako kdybys to, krucinál neznal.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 06.6.2012 16:35

Ok, vezmeme to obráceně.
Na systému výhybky bude menší chybka, nebude blokovat . Jak tedy řidič následujícího vlaku pozná, že předchozí vlak opustil obvod výhybky?

A jen tak mimochodem, neplatí náhodou co je psáno je dáno. Tedy není li něco zakázáno je to dovoleno. Jinak si vypadnutí podmínky "bloku" neumím technicky vysvětlit.

Prostě v současném stavu se bod opuštění obvodu výhybky blíží limitně zleva nekonečnu. Nebo konec signalizace bloku znamená opuštění obvodu výměny?

Za mě je současné znění paskvil.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4462
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2012 9:54

Brejšín píše:řidič ani není seznámen, co jsou ty krabičky v trati, on zná jen návěst a to že "Výhybka" jsou jazyky až srdcovka
To já vím a souhlasím a ještě mohu přidat, že na větší vzdálenost ty krabičky ani nejsou vidět. Já chápu, o co vám a panu MMM jde, jen se vás oba pokouším upozornit, že pro to, co píšete nemáte oporu v D 1/2. To, že řidiči nejsou seznámeni s tím, co ty krabičky jsou, a že to odblokovávání blbne, je pravda, ale D1/2 to zjevně nezajímá. Z toho, co jste napsali, není v D 1/2 vůbec nic.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2234
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 06.6.2012 1:55

Bre.: Neříkej že ta železárna byla "tvoje" :] Neměl jsi na 8 8038+8044...?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 05.6.2012 23:06

Brejšín píše:
Musím pochválit změnu na Divoké Šárce. Nyní už pokud padne červená na křižovatce s Libockou padne červená i přes koleje aby na nich auta nestála =D>
Snad se i příště povede doplnit i tu maličkost, aby padlo tramvaji volno do smyčky #-o .
Ale co bys nechtěl. :^o

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 05.6.2012 21:20

řidič ani není seznámen, co jsou ty krabičky v trati, on zná jen návěst a to že "Výhybka" jsou jazyky až srdcovka a jejich konce se vztahují vůči čelům vlaku v případě nějakého vyšetřování.
Nehledě k tomu, že odblokování je závislé třeba na vlchkosti a dokáže během hodiny výrazně změnit své chování v rámci jedné výměny. Takže kde je ta hranice? jednoznačně tam, kde ji jsem nějakým způsobem schopen určit. No a co dokáži spolehlivě určit? Srdcovku.

Jo a ještě něco.

Musím pochválit změnu na Divoké Šárce. Nyní už pokud padne červená na křižovatce s Libockou padne červená i přes koleje aby na nich auta nestála =D>
Snad se i příště povede doplnit i tu maličkost, aby padlo tramvaji volno do smyčky #-o .

Odpovědět