Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 22.11.2012 9:29

Nový bus pruh na TT v úseku Plzeňská x Stroupežnického - Plzeňská x Tomáškova (cca 35 metrů za). Očekávám OR 30. ](*,)

K postihům za červenou. Stačí poslat přestupek do správního řízení. Nejdříve budete nemocní, pak někomu napíšete plnou moc a pak budete opět nemocní. Dál se to řešit nebude, protože to už bude promlčené.

Uživatelský avatar
chemik
Uživatel
Příspěvky: 1776
Registrován: 29.5.2009 10:02
Bydliště: Tam, kde jezdí třistačtrnda

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od chemik » 22.11.2012 0:33

myslím, že chlapec, přecházející na červenou na přechodu Hradčanská ZC v místě vyvěšené OR 35 cca kolem 20:00, si bude muset vyprat kalhoty. Já mu dám, de*ilovi...

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 21.11.2012 22:10

Bobík: Tramvaják má tu nevýhodu, že nezodpovídá jen sám za sebe, ale za ty za sebou, ale to nechci řešit.
Ale ještě jeden rozdíl je. At je to řidič MHD a nebo auta. Ten je dohledatelný, podle času, pořadí, typu vozu, řidič auta zase velmi jednoduše podle RZ. Chodec zmizí v postranních uličkách a nebo se z toho vykecá.

Samozřejmě, že chyba je v systému. V 99% českých měst to jde bez světel, ale tady se staví na každém prdu a ještě "24". Bohužel takhle to dopadá, že i v noci na sebe budeme čumět na každé křižovatce.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.11.2012 21:34

9001 - jenže roli nehraje ani tak výše postihu, jako pravděpodobnost, že budu přistižen, bohužel. A ta je u ostatních proti řidičům MHD zatraceně nízká. Nicméně o tom jsem původně mluvit nechtěl, původní myšlenka byla, že lidi by to dodržovali, kdyby v tom viděli smysl. O kolik je lepší chodec, který přechází ve 3 ráno na červenou přes naprosto pustou křižovatku oproti tramvajákovi, který ve 3 ráno projede na stůj u Vinohradských Hřbitovů na taktéž naprosto pusté ulici? V tomhle teda rozdíl nevidim, akorát bohapustou a naprosto zbytečnou buzeraci.
P.S. Nikoho nehájim, aby nedošlo k mejlce, jen konstatuju fakta.

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Marek B. » 21.11.2012 19:14

9001: Přece jen si člověk "lajsne" přejít na červenou, když má v danou chvíli kompletně pod kontrolou své svaly a pouze svou vahou pravděpodobně nikomu kromě sebe neublíží, než když veze patnáctitunový kolos plný lidí, že? Ale ono to platí i o autu. No a ten postih taky hraje roli. Já předpovídám, že Praha časem jako řešení vysokého počtu chodců chodících na červenou zavede "detekci chůze na červenou." Minikamerka tě vyfotí, pošle to do té (spolehlivé :-) ) databáze obyvatel a přijde ti faktura. Za 12 faktur zákaz chůze na půl roku a škola chůze zručnosti. :)

PS: Letos, Londýn, Notting Hill: Policajt stojí u přechodu a čumí na něj. Davy lidí, vidouce, že nic nejede, přecházejí na červenou (všichni hlídku vidí, ale neřeší), někteří to risknou i skoro pod kola Doubledeckeru. Hlídka nečinně přihlíží. Jiná civilizace prostě. Jiné fyzikání zákony.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 21.11.2012 18:59

Marek B: Myslím, že jsme cca stejně staří. Podle dnešních norem vůbec nechápu jak jsme se mohli narodit. Naši rodiče už byli desetkrát přejetí a to v 80. letech byl automobilismus číslo 1.

Bobík: Rozdíl je v tom, že pro IAD je postih jízdy na červenou docela osolený (5 bodů a 2500 na místě). Řidič busu vyfasuje to samé. Nevím jak jsou na tom tramvaje kolik jim "rozdává" dopravní kontrola...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.11.2012 17:46

No, co. Chodci už SSZ ignorují skoro všichni, IAD (zatím jen) menší část a už jsem to zažil i u řidičů MHD na těch "nových úžasných" SSZ Flora a V.Hřbitovy. Ostatně stejně jako po spuštění Hradčanské, kde se nakonec ševci "učili" respektovat SSZ za "pomoci" pitomce z kontrolního co rozdával pokuty, čekám cosi podobného vbrzku i zde. A proto hurá do nových SSZ, zpátky ni krok :!:

Mimochodem perlička z fungování SSZ Sparta (od Molochova na zast DC) z pohledu chodce: Přicházím, mačkám čudlík a čekám. V dálce na křiž. Špejchar vidím tram. Čekám. Tram drncá přes vexle do smyčky. Čekám. Tram jede, čekám, jede, čekám. Tram přijíždí, projíždí, zastavuje v zastávce. Hurá, padá mi to. Přecházím (běžím), leč ejhle, zelená jen přes silnici, přes koleje se zpožděním. Konečně padá i ta, tram už má zavřeno, odjíždí, mávám na rozloučenou. Náležitě "pozitivně naladěn" zkouším postup ještě několikrát, abych vyloučil náhodu. Náhoda vyloučena, študuji Martinův postup ohledně "míst k přecházení", trénuji asertivitu a od té doby přecházím zásadně vedle přechodu. :? :lol: :lol:

Uživatelský avatar
Marek B.
Uživatel
Příspěvky: 455
Registrován: 17.6.2004 14:40
Bydliště: Praga Caput Regni Bohemiae

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Marek B. » 21.11.2012 16:52

Jen by mě zajímalo, jakou shodou náhod ještě nevznikl signalizovaný přechod u zast. a-118 Pod Pekařkou, u něhož je škola. Jo, je tam od nedávna sice přechod jen přes 1 pruh, ale to SSZ nezabrání (že Michelská III Etapo?) :evil: . Po revoluci jsem se tam učil chodit přes přechod a tehdy byl tvrdě 2 pruhový na každé straně. Od asi 3. třídy, když už jsem si přecházení zažil, jsem přes něj chodil sám, pane bože, jak mě rodiče jen mohli nechat? Vždyť podle norem byla prakticky 100% šance, že se nedožiju 20 let. :shock: [-o< A se mnou i ostatní děti... Sakra nějak jsem se ponořil do minulosti... Vždyť nebyla ani "absolutní" přednost chodců na přechodech, pouštěla tak půlka řidičů. Ještě si pamatuji, že většina dětí (ne všechny) do školy jezdila autobusem nebo pěšky, a to dokonce i děti relativně movitých lidí (tehdy však ještě asi krátkou dobu). Nohl bych tu pokračovat i o nešoto věcech, socialistické mapy, plakáty a učitelky ve školách... Ach jo, zlatá devadesátá :-).

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 21.11.2012 7:55

Fořtík: Ježíšku na křížku, von někdo vybrousil ještě ten přechod u zastávky... Přitom v době rušení přechodů přes koleje byl tento požadován k obnově co nejdříve a také byl obnoven mezi prvními.

A k tomu obrázku. Ještě, že nebyli chodci vyzváni, aby dle tvé ilustrace k přechodu použili Nuselský most ;-).

9001: No je to jednoduchý. Splnil se socialistický závazek na další SSZ. SSZ u zastávky něvazmóžno, bo by to znamenalo v případě třeba mysu do centra tento mys postavit a zaplatit a na to TSK nemá. K tomu by to chtělo osovku na 3,5 metru a na to DP nemá a RTT nebyla v plánu. Z centra by to chtělo např vídeňskou zastáku, ale kdo ví, jak je to se sítěma okolo. Ostrůvek by rozhodně zůstat nemohl. Jenže nějaké přeložky jsou pak vyvolaná investice a na to nemá ani TSK, ani DP a ve městě není STÁLE nikdo, kdo by peníze případně přidělil z vyššího principu mravního... Jde se cestou nejmenšího odporu...zkráceně řečeno odpornou cestou ;-). Očekávám SSZ brzo i o ulici blíže centru...

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 21.11.2012 7:27

Fořtík píše:Nedokážu si představit okolnost, která by lidi donutila použít ten nově vybudovaný přechod
Já ano: Po několika nehodách chodec x auto se přidá trubkové zábradlí, které lidi z podchodu nažene na přechod.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.11.2012 6:03

Vinohradský hřbitovy ZC - stalo se mi opakovaně, ač nikdy po sobě, že jsem se nenavolil do těch novejch úžasnejch světel. Že by nějaká drobná závadička na brnkačce?

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 21.11.2012 0:39

9001 píše:Upřímně nechápu jak někdo mohl tuhle SSZ obhájit. Kdyby byla u zastávky, tak to je je jasné Zabijou se dvě mouchy jednou ranou, ale takhle...
Takhle to je úplně k h*vnu, jelikož lidi stejně budou chodit po tom "bývalém" přechodě - navíc nově, bez jakékoliv ochrany dopravním značením... :roll: Nedokážu si představit okolnost, která by lidi donutila použít ten nově vybudovaný přechod - to musel vymyslet opravdu inteligent... :roll:
Nemáte oprávnění prohlížet přiložené soubory.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 20.11.2012 22:18

Martin Šubrt píše:Odhadem 2,5 miliónu... Za to se dala celkem slušně pořešit problematika zastávek o 50 metrů vedle...
Upřímně nechápu jak někdo mohl tuhle SSZ obhájit. Kdyby byla u zastávky, tak to je je jasné Zabijou se dvě mouchy jednou ranou, ale takhle...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 20.11.2012 14:55

Petr píše:
trainzjohny píše:Proboha co s těma SORkama všici máte ? Já krom jednoho resetu za jízdy nepamatuju že by to nechodiilo.
Nevím jak ty. Já jezdím sorkami cca 2x denně (minimálně). Takřka vždycky nefunfuje alespoň jeden dispej a když funguje, tak je tam biosácká tabulka a tak. Fotek mám na rozdávání :roll:
Mohu potvrdit, že zadní LCD v kloubech SOR často neukazuje to co přední.

Martin Šubrt
Uživatel
Příspěvky: 1779
Registrován: 13.5.2004 10:56
Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Martin Šubrt » 20.11.2012 13:42

Odhadem 2,5 miliónu... Za to se dala celkem slušně pořešit problematika zastávek o 50 metrů vedle...

Odpovědět