Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2016 10:17

9001 píše:MM: A jak konec hlavní komunikace ohrožuje provoz?
Co takhle tím, že si lidé často (i díky časté instalaci neplatných ukončujících DZ) neuvědomují ukončení platnosti DZ (včetně "hlavní komunikace") křižovatkou, jakmile není v provozu instalována tzv. ukončující DZ :?:
Pro některé DZ ani tzv. ukončující DZ neexistuje - např. pro "zákaz otáčení", který IAD neojediněle porušuje přes TT mezi zast. invalidovna a Okrouhlická, kde už jsem nejedno auto jen tak tak nesunul jeho bokem před TRAM (potažmo nenabodl jej na její přední spřáhlo).

Pokud je někde provozně potřebné (např. před zatáčkou) upozornit na nutnost dávat za moment (za zatáčkou) přednost, tak je to legálně řešitelné příslušnou DZ "dej přednost v jízdě" či "stůj - dej přednost v jízdě" s dodatkem se vzdáleností v metrech. A toto řešení je výstižnější - informuje přesně o následující povinnosti a ještě za jakou vzdálenost se má splnit :!:

PS: Fakt nechápu, proč (až na nájezd BUS na TT) není odkazovaný úsek TT od vozovky oddělen alespoň tzv. bobíky (podélnými dělícími prahy).

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 06.3.2016 2:04

MM: A jak konec hlavní komunikace ohrožuje provoz?

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 06.3.2016 0:36

XSC píše:§ 27 Přechodné ustanovení
Dopravní značky a dopravní zařízení umístěné přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky, které svým provedením této vyhlášce neodpovídají, pozbývají platnosti uplynutím dne 31. prosince 2025.
Takže to ty značky stejně doslouží.
vodorovné sice doslouží, ale žel velmi pravděpodobně mnohé kolmé (tak jako z minulosti např. "konec hlavní komunikace") budou přežívat v provozu i přes své zneplatnění uvedené v příslušné vyhlášce :!:

XSC
Uživatel
Příspěvky: 1567
Registrován: 19.11.2004 21:38
Bydliště: 8,24,B

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od XSC » 06.3.2016 0:24

§ 27 Přechodné ustanovení
Dopravní značky a dopravní zařízení umístěné přede dnem nabytí účinnosti této vyhlášky, které svým provedením této vyhlášce neodpovídají, pozbývají platnosti uplynutím dne 31. prosince 2025.
Takže to ty značky stejně doslouží.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10210
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 06.3.2016 0:10

Proč mi přijde, že poslední úpravy DZ jsou hlavně bussinesem pro firmy dělající značení?

Kompletní přeznačkování dálnic a pro jistotu zmešení DZ, aby náhodou jenom nestačilo přelepit starou... Ted snad nenapadne nějakou pomazanou hlavu přebarvit všechny zastávky najednou...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.3.2016 23:51

asi zajímavé info/změny z nové
vyhlášce 294/2015Sb. - Doprvaní značky píše:........
IP23c "Sjíždění vozidel veřejné hromadné dopravy osob z tramvajového pásu
.........."
.......
V11a "Zastávka autobusu nebo trolejbusu ....."
V11b "Zastávka tramvaje ...."
Poznámka: Na rozdíl od předchozí úpravy je prostor zastávky vyznačen bílou barvou.
..........
Z11b Směrový sloupek zelený kulatý - baliseta
Sloupek se používá k usměrňování provozu a pro zdůraznění podélné čáry souvislé VDZ.

..............
(a ještě zde od 20.2.2016) platné znění Zákona 361/2000Sb. s komentářem a poznámkami píše:.....
§2 - vymezení základních pojmů
.....
m) nesmět omezit znamená povinnost počínat si tak, aby jinému účastníku provozu na pozemních komunikacích nebylo nijak překáženo,
...........
q) dát přednost v jízdě znamená povinnost řidiče nezahájit jízdu nebo jízdní úkon nebo v nich nepokračovat, jestliže by řidič, který má přednost v jízdě, musel náhle změnit směr nebo rychlost jízdy,
Z judikatury:
Nejvyšší soud ČR (podle usnesení ze dne 25. 9. 2008, sp. zn. 11 Tdo 639/2008, http://www.nsoud.cz): Jak vyplývá z logického výkladu pravidel silničního provozu, řidič, který dává při jízdě křižovatkou přednost v jízdě vozidlům přijíždějícím po hlavní komunikaci, nemá povinnost dát přednost absolutně všem vozidlům, která v libovolné vzdálenosti od křižovatky vidí, ale pouze těm, která jsou již natolik blízko, že vjetí jím řízeného vozidla do křižovatky by u řidičů jedoucích po hlavní komunikaci vyvolalo nebezpečí nutnosti náhlé změny směru nebo rychlosti jízdy

............
Jízda ve zvláštních případech
§ 13
......
(2) Na tramvajový pás v úrovni vozovky se smí v podélném směru vjet jen při objíždění, předjíždění, odbočování, otáčení, vjíždění na pozemní komunikaci, nebo vyžadují-li to zvláštní okolnosti, například není-li mezi tramvajovým pásem a okrajem vozovky dostatek místa; tramvajový pás zvýšený nad nebo snížený pod úroveň vozovky nebo od vozovky jinak oddělený například obrubníkem se smí přejíždět jen příčně, a to na místě k tomu přizpůsobeném. Při vjíždění na tramvajový pás nesmí řidič ohrozit ani omezit v jízdě tramvaj.
Pokud je nucen řidič vozidla vjet na tramvajový pás v úrovni vozovky, nesmí řidič vozidla tramvaji nijak překážet a musí dbát na to, aby tramvaji nevzniklo žádné nebezpečí, což znamená, že svým vjetím na tramvajové koleje nesmí řidiče tramvaje donutit ani ke snížení rychlosti jízdy.
........
§ 15
(1) Za vozidlem hromadné dopravy osob, které zastavilo v obci v zastávce bez nástupního ostrůvku nebo bez nástupiště na zvýšeném tramvajovém pásu, musí řidič jiného vozidla zastavit vozidlo; je-li v zastávce více vozidel hromadné dopravy osob, musí zastavit za druhým z nich. V jízdě smí pokračovat teprve tehdy, neohrozí-li již cestující, kteří nastupují nebo vystupují. To neplatí, zastaví-li autobus nebo trolejbus u okraje vozovky. Pro účely tohoto ustanovení se tramvajová souprava považuje za jedno vozidlo. U společných zastávek tramvají a autobusů nebo trolejbusů může jít o dvě vozidla různého druhu.
.............
¨
Z:arrow: EXISTUJE-LI NĚJAKÉ MÍSTO, KDE MÁ TRAMVAJ DÁVAT PŘEDNOST JINÉMU VOZIDLU -Z VÝŠE ČERVENĚ VYZNAČENÉHO TEXTU (DLE MNE) VYPLÝVÁ, ŽE JEDINĚ JINÉ TRAMVAJI, TAK SE MUSÍ POČÍTAT S POTŘEBOU I ZASTAVENÍ VOZIDLA V DÁLI PŘIJÍŽDĚJÍCÍHO ZE SMĚRU S PŘEDNOSTÍ JÍZDY, PROTOŽE DO JEHO PŘÍJEZDU K MÍSTU KŘÍŽENÍ/SPOJENÍ TRAS NEBYLO SCHOPNO PRO SVOU DÉLKU DOKONČIT DANÝ MANÉVR VOZIDLO DŘÍVE DORAZIVŠÍ NA MÍSTO ZE SMĚRU S NAŘÍZENÝM DÁNI PŘEDNOSTI PS: Díky porušení tohoto pravidla uvedeného v §2 (které snad bylo následkem jisté zaviněné indispozice dotyčného kolegy na hlavní PK) podzimní nehodu dvou 15T na horním Klárově nezavinil kolega jedoucí s l.5 z vedlejší PK!
Naposledy upravil(a) MM-Mikulovsky dne 06.3.2016 1:03, celkem upraveno 6 x.

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

místo pro přecházení

Příspěvek od P_V » 01.3.2016 15:20

Dotaz na někoho znalého: když ono bájné "místo pro přecházení", které doposud nebylo definováno, má nyní značku V7b a A12a, platí pro něj podobná omezení jako pro zřízení přechodu, nebo ne? Konkrétně to, že při 2 a více pruhů jednoho směru, nebo nad 6 m délky, musí přechod mít semafor. Nebo ten problém s nesignalizovaným přechodem vs TT, jak se onehdy hromadně mazaly a přetíraly na modro.
Mohlo by to zastavit eltodobujení a zamezit krkolomným uspořádáním přechodů při rekonstrukcích komunikací a TT.

Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 27.2.2016 15:59

Karosák píše:A na IPP DC zmizelo zrcadlo! :shock:
Už je tam nové, větší, lepší :)

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 25.2.2016 14:15

Maraťák nevím, v noci tam problémy nemívám. Moskevskou potvrzuju, je náladová a nevyzpytatelná. Obousměrně.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 25.2.2016 7:31

NNŽ jak kdy...a kolikrát naprosto brutálně prodlužuje od hřbitovů přímo. Pochopitelně, když chci odbočit :-(

Ale máme tu dalšího podezřelého-Maraťák DC (Hostivařská). Tam od obnovy byla vždy úspěšnost 95%. Člověk vyjel z podjezdu a buď se odbocovalo, nebo jela kolize, ale než se dojelo ke křižovatce, spolehlivě to padlo. Případně bylo volno, které vždy vydrželo. Max. se muselo pribrzdit, když se čekalo na průjezd 175 DC. Bohužel poslední týden, dva, citelne zhoršení. Úspěšnost klesla tak na 60%. Ikdyz vyfrcite z podjezdu, výzva svítí a je volno přímo, klidně ho ukončí, vypustí odbočovák i Hornomecholupskou a musí se zastavit. Dříve stačilo nejvejš pribrzdit. Zkrátka bych řekl, že nefunguje prodlužování a předvýběr. Nadto, jakmile dostanete volno, výzva zhasíná.

Moskevská včera 3x OK, tak nevím. Tam by to asi chtělo mrknout do dat.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.2.2016 19:31

Vopatrně, se nezdám. Dokážu leccos. 8-)
Ale na některý nemám, to jsou větší borci. :lol:

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 19.2.2016 19:16

Bobik píše:Jo mám takovej pocit, že na NNŽ (pro blbý) ZC zase nepadá druhý volno vpravo.
A kde jinde bys tam chtěl jeti vpravo Bobíku :D

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.2.2016 17:45

Jo mám takovej pocit, že na NNŽ (pro blbý) ZC zase nepadá druhý volno vpravo.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 19.2.2016 17:23

Teď mám 22 hojně, takže jsem se na to soustředil a i dnes přes den ta Moskevská DC "zbytečně" držela volno. Jedno jsem stihl (za rohem stanicovala souprava), druhé ne a DC nic nejelo. Připadá mi, že řadič detekuje impuls ze vzdáleného ptk na vjezdu do zastávky Krymská chybně, jakoby to byl ten na výjezdu ze zast. :-(

A na IPP DC zmizelo zrcadlo! :shock:

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 19.2.2016 8:57

9001 píše:Sparta přece hraje v O2 areně ne?
Byl fotbal.

Odpovědět