Mám dotaz:
Je legislativně možné instalovat na místě se špatnými rozhledovými podmínkami pro IAD před přejezdem samostatné TT místo DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!" přísnější verzi "Stůj, dej přednost v jízdě tramvaji!" - odvozenou od DZ P6 ?
Co by případně takové kombinaci mohlo bránit, když je používaná i kombinace P6 "Stůj, dej přednost v jízdě!" s A32.. "Výstražný kříž pro železniční přejezd ..."?
Nyní se mi jedná zejména o DZ u přejezdu nad zastávkou Nad Trójou = těsně za koncem prudkého klesání TT ve směru DC.
DZ zachycené na odkazu výše má několik nedostatků:
1.) v současné době tam vůbec není (dnes po zjištění této skutečnosti hlášeno PDT - slíben záznam o závadě TT, protože při nepřítomnosti DZ jsou nepravdivé návěsti na TT "přejezd s vyznačenou předností TRAM")
2.) ovšem ono DZ stálo původně nesmyslně daleko od TT - čímž bylo značně mimo vnímání řidičů IAD jedoucích z komunikace vedoucí podél TT
3.) z prostoru před TT (průjezdním profilem TRAM DC) je od ulice Nad Trójou pro vrostlou zeleň špatný výhled vlevo - na prudké klesání TT od Hercovky (křižovatky Stírka) = proto by pro zvýšení bezpečnosti bylo vhodné osadit DZ P6 "Stůj..."
(ať již s dodatkovou tabulkou "TRAM" či výstražným křížem) s namalováním STOP čáry a osazením těsně za TT zrcadla, v němž by řidiči IAD zavčasu (od STOP čáry ořed průjezdním profilem TRAM) viděli TRAM jedoucí peudkým klesáním DC.
PS: Jsem přesvědčen, že u všech přejezdů samostatného tělesa TT Trojskou by měly být správně nikoliv DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!", ale A32b "Výstražný kříž pro železniční přejezd vícekolejný". Ovšem tuto úpravu v Praze prosadit je velmi nereálné!
Co se tak proti rozhodnutí MHMP obrátit na ve věci nadřízený orgán - Ministerstvo dopravy?
Když TRAM má návěstěn "přejezd", tak IAD nemůže mít přeci stejné místo značeno jako křižovatku!