Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 08.2.2013 0:02

Petrpes píše:A jako bonus otočení přednosti, třeba zrovna na Štrossu bych nechal vedlejší pro 17, 24 a IAD :]
Ale v tomhle městě, kde se na TRAM sere...
Vedlejší pro IAD? V Praze? #-o Dej si hadr na čelo. :D
Já se divím, že BolzanovaxOpletalova ještě není změněna.

Uživatelský avatar
Petrpes
Uživatel
Příspěvky: 2235
Registrován: 28.8.2008 22:03
Bydliště: psí bouda
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Petrpes » 07.2.2013 23:32

Toto tvrdím už delší dobu pro SSZ v nástupních, či ta zpropadená Hradčanská.
Proč nemůže být volno 00-15 sec... jak píše Brejšín.
Chápu že na Spojovací je to toho zapletená celá křižovatka, ale ta pitomá Hradčanská???
Samozřejmě, že když nic nejede, ať mají důchodci na volno, ale když je tram v zastávce, ať to dá 00-15 a 30-45... pro případnej druhej vlak.

I když nejl. řešení je autogen!!!
Štross to samé a spousta dalších také tak.
A jako bonus otočení přednosti, třeba zrovna na Štrossu bych nechal vedlejší pro 17, 24 a IAD :]
Ale v tomhle městě, kde se na TRAM sere...

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 07.2.2013 23:07

Brejšín píše:Opravdu by nešlo na Hradčanské zakázat chodecké volno v 55-10 vteřinu? Kord teď, kdy se vybírá i 30 vteřin chodeckého volna, byť od 10 vteřiny je tramvaj v zastávce připravena odjet???????
Myslím, že i 10 vteřin chodci 15 vteřin tramvaje napevno (59-14 tramvaje, 17-27 chodci, 29-44 tramvaje, 47-57 chodci) by bylo snesitelnější než tuta kokotina.
Na Hradčnské je dle mých pozorování chodcům úplně šumák co svítí na semaforu. Obzvlášť když se tam střídáá a někteří se místo odjezdu na zelenou vybavují.
Na druhou stranu nevidím jediný důvod, když široko daleko žádná tramvaj, proč by měli mít chodci červenou. Nechápu proč neumíme spolehlivě detekovat tramvaj.
Osobně bych SSZ odvezl a dal tam OR.
Nicméně protažení M-A výrazně klesne frekvence cestujících a bude klid.

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 07.2.2013 21:29

Opravdu by nešlo na Hradčanské zakázat chodecké volno v 55-10 vteřinu? Kord teď, kdy se vybírá i 30 vteřin chodeckého volna, byť od 10 vteřiny je tramvaj v zastávce připravena odjet???????
Myslím, že i 10 vteřin chodci 15 vteřin tramvaje napevno (59-14 tramvaje, 17-27 chodci, 29-44 tramvaje, 47-57 chodci) by bylo snesitelnější než tuta kokotina.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 05.2.2013 17:37

Bobik píše:
gabuliatko píše:Jak Barrandov tak Ďáblice tak byly řešeny a pro nekázeň a hustý provoz IAD se přednost otočila/dodaly světla. Takže legislativně možná ano ale reálně obtížně.
No právě :!: Takže "protože nám to tak vyhovuje", budem ohýbat legislativu :?: No to snad ne.
Tak to asi nikdo nemyslel. Ono je úplně fuk, jestli na značce bude tramvaj, kříž nebo Mikimaus, důležité je, aby řidič pochopil, že má dát předonst tramvaji. A to bohužel (a to to taky z důvodu, že kříž bývá na vlečce, kde se 20 let nehlo kolo) kříž bez dodatku nezajistí. Zajímavé je, že tam ta trať stojí zhruba 20 let a teď se řeší, jaká značka se na styku tramvaj silnice vyvěsí jen proto, že se do okolních ulic nastěhovali obyvatelé kteří asi nikdy nevidělí tramvaj (podle mne taky rozum).

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 05.2.2013 17:12

gabuliatko píše:Jak Barrandov tak Ďáblice tak byly řešeny a pro nekázeň a hustý provoz IAD se přednost otočila/dodaly světla. Takže legislativně možná ano ale reálně obtížně.
No právě :!: Takže "protože nám to tak vyhovuje", budem ohýbat legislativu :?: No to snad ne.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 05.2.2013 12:50

gabuliatko píše:
MM-Mikulovsky píše:Mám dotaz: Je legislativně možné instalovat na místě se špatnými rozhledovými podmínkami pro IAD před přejezdem samostatné TT místo DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!" přísnější verzi "Stůj, dej přednost v jízdě tramvaji!" - odvozenou od DZ P6 ?
Co by případně takové kombinaci mohlo bránit, když je používaná i kombinace P6 "Stůj, dej přednost v jízdě!" s A32..
Jak Barrandov tak Ďáblice tak byly řešeny a pro nekázeň a hustý provoz IAD se přednost otočila/dodaly světla. Takže legislativně možná ano ale reálně obtížně.
Děkuji za info - já to původní DZ na dvou uvedených místech nepamatuji. Ovšem na přejezdu ul. Nad Trojou přes TT, těsně pod jejím prudkým klesáním/stoupáním, je provoz slabý, i když díky postupující výstavbě pravděpodobně poroste. Proto by bylo v případě potřeby možné vynutit si respektování DZ před přejezdem TT instalací zpomalovacích prahů na obou příjezdových ramenech křižovatky ležící těsně před tím přejezdem TT.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 05.2.2013 12:00

MM-Mikulovsky píše:Mám dotaz: Je legislativně možné instalovat na místě se špatnými rozhledovými podmínkami pro IAD před přejezdem samostatné TT místo DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!" přísnější verzi "Stůj, dej přednost v jízdě tramvaji!" - odvozenou od DZ P6 ?
Co by případně takové kombinaci mohlo bránit, když je používaná i kombinace P6 "Stůj, dej přednost v jízdě!" s A32..
Jak Barrandov tak Ďáblice tak byly řešeny a pro nekázeň a hustý provoz IAD se přednost otočila/dodaly světla. Takže legislativně možná ano ale reálně obtížně.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 05.2.2013 11:25

piskvorrr píše:tram musí v každém případě zpomalit; navíc to je minimálně využívaný přejezd.
To je pravda, ale o to nejde. Chaos v dopravním značení se nedá omluvit tím, že se tam jezdí pomalu.

Uživatelský avatar
piskvorrr
Uživatel
Příspěvky: 391
Registrován: 09.6.2010 12:48

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od piskvorrr » 04.2.2013 15:23

von Špilberk píše:
MM-Mikulovsky píše:Když TRAM má návěstěn "přejezd", tak IAD nemůže mít přeci stejné místo značeno jako křižovatku!
Rozhodně naprostý souhlas.

Naopak v Braníku přejezd s kříži je, ale TRAM nemá přejezd návěstěn nijak. :roll:
Tam ovšem pomáhá fakt, že hned za přejezdem je výhybka smyčka/Komoko, takže tram musí v každém případě zpomalit; navíc to je minimálně využívaný přejezd.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 03.2.2013 15:11

MM-Mikulovsky píše:Když TRAM má návěstěn "přejezd", tak IAD nemůže mít přeci stejné místo značeno jako křižovatku!
Rozhodně naprostý souhlas.

Naopak v Braníku přejezd s kříži je, ale TRAM nemá přejezd návěstěn nijak. :roll:

P_V
Uživatel
Příspěvky: 4079
Registrován: 23.11.2003 18:49

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od P_V » 02.2.2013 19:45

MM-Mikulovsky píše:PS: Jsem přesvědčen, že u všech přejezdů samostatného tělesa TT Trojskou by měly být správně nikoliv DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!", ale A32b "Výstražný kříž pro železniční přejezd vícekolejný". Ovšem tuto úpravu v Praze prosadit je velmi nereálné! [-o<
Je to přejezd přes trať mimo PK, takže plný souhlas.
Neznamenalo by to ale pak povinnost tramvaje dávat návěst Pozor, anebo osadit PZZ s pípadlem, k velké radosti místních usedlíků? :)

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 02.2.2013 18:24

Mám dotaz: Je legislativně možné instalovat na místě se špatnými rozhledovými podmínkami pro IAD před přejezdem samostatné TT místo DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!" přísnější verzi "Stůj, dej přednost v jízdě tramvaji!" - odvozenou od DZ P6 ?
Co by případně takové kombinaci mohlo bránit, když je používaná i kombinace P6 "Stůj, dej přednost v jízdě!" s A32.. "Výstražný kříž pro železniční přejezd ..."?

Nyní se mi jedná zejména o DZ u přejezdu nad zastávkou Nad Trójou = těsně za koncem prudkého klesání TT ve směru DC.
DZ zachycené na odkazu výše má několik nedostatků:

1.) v současné době tam vůbec není (dnes po zjištění této skutečnosti hlášeno PDT - slíben záznam o závadě TT, protože při nepřítomnosti DZ jsou nepravdivé návěsti na TT "přejezd s vyznačenou předností TRAM")
2.) ovšem ono DZ stálo původně nesmyslně daleko od TT - čímž bylo značně mimo vnímání řidičů IAD jedoucích z komunikace vedoucí podél TT
3.) z prostoru před TT (průjezdním profilem TRAM DC) je od ulice Nad Trójou pro vrostlou zeleň špatný výhled vlevo - na prudké klesání TT od Hercovky (křižovatky Stírka) = proto by pro zvýšení bezpečnosti bylo vhodné osadit DZ P6 "Stůj..." (ať již s dodatkovou tabulkou "TRAM" či výstražným křížem) s namalováním STOP čáry a osazením těsně za TT zrcadla, v němž by řidiči IAD zavčasu (od STOP čáry ořed průjezdním profilem TRAM) viděli TRAM jedoucí peudkým klesáním DC.

PS: Jsem přesvědčen, že u všech přejezdů samostatného tělesa TT Trojskou by měly být správně nikoliv DZ P5 "Dej přednost v jízdě tramvaji!", ale A32b "Výstražný kříž pro železniční přejezd vícekolejný". Ovšem tuto úpravu v Praze prosadit je velmi nereálné! [-o<
Co se tak proti rozhodnutí MHMP obrátit na ve věci nadřízený orgán - Ministerstvo dopravy? #-o Když TRAM má návěstěn "přejezd", tak IAD nemůže mít přeci stejné místo značeno jako křižovatku!

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4464
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 01.2.2013 14:55

Tak dnes kolem 10 hod. bylo v provozu SSZ na Chodovské u Kauflandu. Byly u toho asi 4 servisní auta. Jel jsem DC a samozřejmě jsem musel zastavit. Volno vlevo na Chodovské jsem stihl v poslední vteřině. Když jsem jel za hodinu zpět, bylo už zase vypnuto. Škoda, mohl jsem si tak pěkně zase zastavit. #-o

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.1.2013 23:07

XSC píše:
gabuliatko píše:Tunelový komplex končící SSZ (rozuměj semaforem) na Pelc-tyrolce nepřevezme nic. Tak maximálně zkrátí kolonu na Letný.
Strahovský tunel taky končil SSZ pod Malovankou a převzal toho dost.
A v obou případech SSZ (pod Malalovankou i na Pelc-tyrolce) je logické, že návazná stavba víceproudé komunikace (bez SSZ a úrovňových křížení vůbec) snižuje mnohonásobně počet projížděných SSZ (potažmo úrovňových křížení - včetně přechodů pro chodce bez SSZ = s předností pěších), a to už jen proti původnímu stavu (nemluvě o stavu po zprovoznění západní poloviny MO = zřízení přechodů v Legerce, 5. května ...)!

Odpovědět