Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 06.6.2020 15:12

Můžete přesně popsat, co se stalo na Topolové? V jaké chvíli Vám volno ZC zhaslo, kolik měla tramvaj pantografů? Případně kdy svítila výzva během volna a časy, kdy jste projížděl. Na Pražské ZC byl v minulém týdnu problém v detekci ZC, posílal se servis, ale neznám výsledek. Když se rozsvítilo volno, svítila také výzva? Díky.

Nové řadiče vždy nemusí fungovat ve stejném jazyku jako původní. Každá drobná stavební úprava může vyvolat změnu mezičasů. Doplnění výzvových návěstidel znamená také úpravu programu. Takže v praxi lze v nejlepším dojít k tomu, že se vezme původní projekt DŘ, udělají se v něm jen nezbytné úpravy, ale stejně je třeba ho schválit a zcela nově naprogramovat. Tak se stalo v případě Čechova mostu. Nebo na SSZ Plzeňská - Radlická či Nádražní - Vltavská, kde ovšem tento postup je pro kvalitu původního DŘ značně nežádoucí. V případě Na Břehu nebo Údolní se měnilo více věcí a DŘ se pak dělá z gruntu.

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 15:12

vencavasek píše:
06.6.2020 15:04
Tak určitě by to šlo. A někdy to tak v podstatě je. Namátkou Lidická - Zborovská nebo Nádražní - Vltavská. Jen nevím, zda je to opravdu taková výhra :evil:
Jo, tam to chápu: před obnovou bez preference, po obnově taky bez preference. To je hned. :lol:

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 06.6.2020 15:04

von Špilberk píše:
06.6.2020 11:00
Tohle administrativní peklo mne opravdu fascinuje. Proč je obnova semaforu vůbec spojena s tím "signálním" plánem? To by nešlo obnovit semafor a rovnou s tím schválit, že dopravní řešení bude stejné jako bylo předtím, instalovat do nového řadiče původní program a hotovo :?:
Tak určitě by to šlo. A někdy to tak v podstatě je. Namátkou Lidická - Zborovská nebo Nádražní - Vltavská. Jen nevím, zda je to opravdu taková výhra :evil:
Ono se to nezdá, ale buď se doplňuje SSZ (Čechův most), nebo se upravují počty nebo šířky jízdních pruhů (Jankovcova, Veletržní, Údolní), případně alespoň doplňují předsunuté stopčáry pro cyklisty. To vše má dopad do mezičasů a tím i do většiny dalších částí té dokumentace. Nemluvě o tom, když se během let změní předpisy pro navrhování SSZ (nebo třeba pro rychlost tramvají ve výhybkách), takže to původní dopravní řešení by již nově nemohlo být schváleno, protože nevyhovuje současným předpisům. Dále indukční smyčky se již nově nepoužívají a nahrazují videodetekcí pro vozidla, doplňují se výzvová návěstidla pro tramvaje atd.
Takže i křižovatky, které vypadají po obnově na první pohled stejně, jsou vlastně z pohledu dokumentace "nové".

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 06.6.2020 11:00

Tohle administrativní peklo mne opravdu fascinuje. Proč je obnova semaforu vůbec spojena s tím "signálním" plánem? To by nešlo obnovit semafor a rovnou s tím schválit, že dopravní řešení bude stejné jako bylo předtím, instalovat do nového řadiče původní program a hotovo :?: :?: :?: :?: #-o #-o

Včera jsem měl po dlouhé době l.22 a Hostivař je opravdu hrozná: odjezd ze Zahradního Města ZC - zastavení u semaforu (Topolová) -ze 3 pokusů 2x (přitom výzva svítí, ale volno prostě nepočká), Práčská se tu pomlouvá dostatečně (ZC i DC 100% úspěšnost zastavení), odjezd z OC Hostivař ZC - taky zastavení (Pražská)- ze 3 taky 2x. Zastavil jsem jednou i u Vladycké (taky ZC). Fakt boží. Možná by to chtělo zkrátit jízdní dobu. :twisted:

vencavasek
Uživatel
Příspěvky: 263
Registrován: 07.1.2007 15:10

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od vencavasek » 06.6.2020 10:20

Karosák píše:
04.6.2020 22:28
Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní? :-k
Většinou se obnova SSZ oddaluje tím, že se čeká na zpracování, schválení a naprogramování dopravního řešení. Samotná obnova se potom započne sice se zpožděním proti plánu, ale zase až ve chvíli, kdy už je dopravní řešení skoro hotové, a tedy při dokončení obnovy je možné hned nasadit finální dopravní řešení.
Na Údolní nebo Na Břehu se ale samotná obnova neoddalovala (udělala se v koordinaci s obnovou povrchů vozovek nebo RTT) a nyní jsme ve stavu, kdy je obnoveno, ale dopravní řešení ještě není hotové. Proto tam běží dočasné pevné plány - ty se totiž dají zpracovat a schválit během pár dnů.

Pokud jde o Práčskou, k té bohužel nic nevím.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.6.2020 22:28

Rozumím. Jinak VDZ se mi zdá srozumitelné měl jsem pocit, že je respektováno více, než ta závora. No pravda je, že borec, co tu závoru prohulil, mi pak překážel u prvních dveří. Takže to asi funguje jak má Z:idea:

Když se toto, Veletržní, Jankovcova i Hloubětínská, podařily spustit po obnově ihned, proč se čeká na Práčské a Údolní? :-k

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 04.6.2020 22:11

Závora dává autům červenou jednak od TRAM a jednak od červené na křižovatce. Pokud by tomu tak nebylo, auta by zaplnila prostor zastávky a tramvaj by najížděla často k plnému "nástupišti".

Že někteří řidiči fungují zvláštním způsobem, je pravda. Věřím, že časem se to trochu zlepší.

Jinak SSZ funguje stejně jako dříve, pouze se přihlášení z mostu dalo už na odhlašovák předchozí křižovatky, takže vyklizování je trochu účinnější než dřív.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 04.6.2020 20:50

Dukelských hrdinů x Veletržní po obnově, šlape krásně dynamicky, navíc s předvýběrem kolizní fáze :wink: @3644
Na Čechově mostě spuštěno taktéž SSZ po obnově, ale naprosto se v tom nevyznám :smt101 Světelná závora bohužel dává červenou, ikdyž tam tramvaj není a tak , když IAD vidí zelenou na hlavním semaforu, dlabe se na to. Taktéž při stanicování mně jeden fešák najel až do půlky soupravy, kde se ráčil zastavit. Každopádně z mostu to docela vyklízí a má odbočení jsem také nečekal. Takže snad jen vyladit tu závoru Z:idea:

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2020 18:48

Ústečák: To bylo všeobecně ;-) Ještě jsem nezažil, že by se udělalo oboje, pokud to nebylo v rámci nějaké větší reko...

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.5.2020 16:44

Karosák píše:
22.5.2020 12:18
Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ
Esli von nebude problém v tom, že než na tu rekonstrukci reálně dojde, bude zralé na výměnu už i to nové SSZ. :D

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 22.5.2020 12:18

Když se chystá rekonstrukce, tak už tam mohlo vydržet i to staré SSZ #-o Na tohle asi nemám buňky nebo informace.

Modřanská x U Kempinku po obnově v pevném cyklu :roll:

Uživatelský avatar
Ústečák
Uživatel
Příspěvky: 187
Registrován: 04.8.2019 9:55

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Ústečák » 22.5.2020 9:32

Pruh pro kolečkáře tam pokračuje do Jankovcovy, docela tam i jezdí, byť si myslím, že se to dalo sfouknout elegantněji tak, že prostě jeden chodník bude pro chodce a druhý pro pumpičky, no co už.

Každopádně investovat tam nějak více do povrchů asi nemá smysl, když se chystá rekonstrukce - a těch pár let to takhle ještě vydrží. Proto tam asi taky ty různé ostrůvky a úpravy vznikly v provizorním řešení. Mě spíš mrzí, že se nepodařily přemalovat pruhy na sdružený přímý směr s pravým odbočením a levé se neudělalo zvlášť, abychom měli lepší představu o tom, kdo nám vjede pod tramvaj.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10207
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 22.5.2020 9:11

Upřímně tohle mě dostává.... Dají se miliony do obnosy SSZ, utratí se mraky za nové barvičky na silnici, ale nechá tam tam stoletý asfalt s x dírama.... #-o

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 22.5.2020 7:26

Preference je prd. Ale z mostu je nově ke křižovatce cyklopruh :!: Sice odnikud nikam, ale je. 8-)

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 21.5.2020 19:46

Libeňský most x Jankovcova po obnově zdá se s původní preferencí. Malý uprgade jsem si všiml od mostu, že do červené padlo volno pro tram se vcelku velkorysým 5 vteřinovým předstihem Z:idea:

Odpovědět