Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 29.12.2012 16:05

Ano, cestující v tom také hrají svou roli, ale když jich je ve voze 10 a všichni sedí, tak tam ten problém nebude...

ElWapp
Uživatel
Příspěvky: 542
Registrován: 14.5.2009 19:29

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ElWapp » 29.12.2012 15:48

To je sice hrozně hezké, ale mně jako cestujícímu je ukradené, kdo za to může. Platím si službu a když její úroveň klesá a odpovědní nejeví vůli s tím něco dělat, přesedám do auta.

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.12.2012 15:39

Láďa píše:... jsou situace, kdy máte třeba kolem 19:30 na Budějovické 3 minuty na přestup ze 124 na 170. To by tam ta 124 ale nemohla být o 5 minut pozdě. :-/ Stejná situace mě potkala i ráno kolem 6:45 na Nádraží Libeň. No a když se Vám to stane 2x za jeden den, u MHD chcete opravdu zůstat...
Jenže, to by také, kromě jiného - např. nápravy špatně fungující preference, museli přispět i cestujcí dodržováním přepravního řádu (a vzájemnou ohleduplností) = nezdržovat stanicování:
1.) nedobíhat na stanicující spoje (nejlépe vynucováním si jeho počkání během přímo proti němu)
2.) po zastavení spoje v zastávce neblokovat svým špatným stáním přímo proti jeho dveřím prvně potřebný výstup dovezených cestujících (stát se má po stranách dveří)
3.) po nastoupení do vozu jít, jak to nejdál umožňuje jeho obsazenost (pokud chce někdo stát u dveří - páč velmi brzo bude opět vystupovat neměl by se cpát do vozu mezi prvními, ale nastoupit jako poslední, byť na několika málo případných mezizastávkách své cesty bude muset pro umožnění výstupu ostatních opakovaně vystoupit/nastoupit)
4.) při požadavku výstupu mačkat tlačítko "předvolba dveří" ještě před zastavením vozu a po jejich otevření ihned započít výstup, aby nebyl ve voze "uvězněn" nastupujícím "davem"

Jak mi nedávno řekl jeden kolega "kdyby jsem jezdil, tak jak někteří cestující nastupují/vystupují, tak nevyjedu ani z vozovny!" Já si dělám zase srandu, že "někteří cestující z/do té TRAM lezou jako z chlupaté deky". :lol:
Ovšem nadruhou stranu někteří kolegové (ať již TRAM či BUS) se asi štítí stanicovat jako druzí - což by umožnilo v neojedinělém případě přestup od nich do spoje stanicujícího jako první.

Uživatelský avatar
Láďa
Uživatel
Příspěvky: 954
Registrován: 24.8.2009 22:07

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Láďa » 29.12.2012 13:03

JaHu píše:Jsou ale i situace, kdy máte začátek nebo cíl cesty někde cca 20 minut autobusem od metra, autobus má "luxusní" interval 40 minut, kvůli dementně udělaným nenavazunícím JŘ Vám o 5 minut ujede... A přesně v takových situacích vždy nadávám a říkám si, proč vlastně ještě používám MHD a jestli si mám vůbec ještě kupovat roční jízdenku.
Pak jsou situace, kdy máte třeba kolem 19:30 na Budějovické 3 minuty na přestup ze 124 na 170. To by tam ta 124 ale nemohla být o 5 minut pozdě. :-/ Stejná situace mě potkala i ráno kolem 6:45 na Nádraží Libeň. No a když se Vám to stane 2x za jeden den, u MHD chcete opravdu zůstat...

MM-Mikulovsky
Uživatel
Příspěvky: 8468
Registrován: 24.1.2010 10:44
Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od MM-Mikulovsky » 29.12.2012 12:49

Brejšín píše:Ono to i je asi o tom, zdali jsem tak svobodný abych mohl jet MHD, že ztráta 20 minut je pro mě tolik stresujících, že si je nemůžu dovolit ztratit na úkor lepších životních podmínek ve městě.
=D> =D> =D>
Sice se říká, že čas je k nezaplacení.
Ovšem o dobrém životním prostředí (tak jako např. o zdraví) se dá říct minimálně totéž!

Uživatelský avatar
Brejšín
Uživatel
Příspěvky: 1402
Registrován: 03.5.2005 18:17
Bydliště: Kde dobře vařej

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Brejšín » 29.12.2012 8:56

Ono to i je asi o tom, zdali jsem tak svobodný abych mohl jet MHD, že ztráta 20 minut je pro mě tolik stresujících, že si je nemůžu dovolit ztratit na úkor lepších životních podmínek ve městě.

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 28.12.2012 22:06

9001 píše:
gabuliatko píše:Záleží na úhlu pohledu. Dnes jsem odevdal děti na Zličíně nakupováníchtivé namželce a měl vyřizování na Strossu a v OC Eden (a zpět Zličín). Nevím za kolik bych to dal gumokolem ale by MHD to bylo za 2:10 ale v klidu jsem si zas přečetl kus detektivky.
To bych možná i došel pěšky na Řepy a jel tramvají :lol: Hlavně trochu klidu.

Ale vážně. Tak hodně záleží na okolnostech... Autem to jde zvládnout možná rychleji, možná stejně, ale záleží co tam bylo potřeba řešit.
Jistěže záleží na úhlu pohledu, okolnostech i na lokalitách, kde se pohybujete. Ve Vámi popisovaném případě bych taky volil MHD (pokud bych něco nestěhoval; Zličín je přímo na metru, v okolí Strossu bych asi jentak nezaparkoval atd.). Jsou ale i situace, kdy máte začátek nebo cíl cesty někde cca 20 minut autobusem od metra, autobus má "luxusní" interval 40 minut, kvůli dementně udělaným nenavazunícím JŘ Vám o 5 minut ujede... A přesně v takových situacích vždy nadávám a říkám si, proč vlastně ještě používám MHD a jestli si mám vůbec ještě kupovat roční jízdenku.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 28.12.2012 21:20

gabuliatko píše:Záleží na úhlu pohledu. Dnes jsem odevdal děti na Zličíně nakupováníchtivé namželce a měl vyřizování na Strossu a v OC Eden (a zpět Zličín). Nevím za kolik bych to dal gumokolem ale by MHD to bylo za 2:10 ale v klidu jsem si zas přečetl kus detektivky.
To bych možná i došel pěšky na Řepy a jel tramvají :lol: Hlavně trochu klidu.

Ale vážně. Tak hodně záleží na okolnostech... Autem to jde zvládnout možná rychleji, možná stejně, ale záleží co tam bylo potřeba řešit.

gabuliatko
Uživatel
Příspěvky: 2861
Registrován: 10.10.2007 13:22

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od gabuliatko » 28.12.2012 19:57

Záleží na úhlu pohledu. Dnes jsem odevdal děti na Zličíně nakupováníchtivé namželce a měl vyřizování na Strossu a v OC Eden (a zpět Zličín). Nevím za kolik bych to dal gumokolem ale by MHD to bylo za 2:10 ale v klidu jsem si zas přečetl kus detektivky.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 28.12.2012 18:24

JaHu: Musím souhlasit. Jedna cesta není MHD problém, ale jakmile máš více cílů, tak auto bohužel bývá dost často výhodnější...

JaHu
Uživatel
Příspěvky: 224
Registrován: 17.5.2006 8:58

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od JaHu » 28.12.2012 17:51

gabuliatko píše:
9001 píše:Hlavní otázka je co zbytečná cesta.
Ta, která jde podniknout prostředkem MHD.
Tak jednoduché to stanovení hranice, co ještě "lze podniknout MHD" zase není. Po Praze jde teoreticky podniknout MHD jakoukoliv cestu . Někdy ovšem za cenu tří (nebo i více) přestupů (viz např. nesmyslně vymyšlené přestupy typu Stadion Strahov nebo Klamovka), některá z linek může mít klidně interval > 20 min, spoje na sebe na negarantovaných přestupních bodech nemusí navazovat apod. Doba cesty MHD tak může být klidně 90 min (o víkendu nebo večer i víc), přičemž autem by stejná cesta trvala např. 40 min. V takovém případě nelze mít nikomu za zlé, pokud použije auto. A to nemluvím o případech, kdy je potřeba něco většího nebo těžšího někam odvézt nebo odněkud přivézt.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 26.12.2012 17:43

Úsek Újezd - Arbesovo náměstí je skutečně tragédie. Občas se to problémy projevovaly i v minulosti, ale kdoví proč se to od konce letošního léta výrazně stupňuje. Předvánoční chaos byl vrchol, zpoždění až 30 minut na onom krátkém úseku. V některých chvílích nebyla v úseku Anděl - Řepy jediná devítka. Myslím, že jsme před Vánoci přišli o spoustu cestujících, a spousta dalších se naštvala. Řešení se pochopitelně musí najít. Buď zklidnění a Štefánikovy směrem na jih, nebo oddělení IAD a TRAM. K tomu by bylo příjemné zavedení preference na SSZ Štefánikova - Kartouzská.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 22.12.2012 7:00

Protože chovat se nerepresivně k autům jaksi není tak úplně "politicky korektní". Takže styl alá královna koleběžka.


Jinak dávám to sem z "na znamení", ať je to tam , kde to má být:
kasme píše:
Bobik píše:K tomu SSZ Michelská x U Plynárny ...
tedy za předpokladu kontaktů v rozumné vzdálenosti
z centra je kontakt u čalounictví viz foto (220m viz mapa)
jak píše Gossák, je to málo..., ale pro neshození volna by to stačit mohlo :)
do centra na vjezdu do zastávky viz foto
Tak už jsem doufám přišel na to kde je chyba. Volno mi sebere protijedoucí tram. Kdykoli tam jedu sám, funguje korektně a čeká.

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 21.12.2012 9:55

Bobik píše:
9001 píše: Otázka je co bude právě s tou slavnou MHD. Viz zelené a optimalizace.
Co by bylo. Pomalým, leč jistým a neodvratným krokem směřuje do :zadnice
Tak potom nechápu proč se chovat represivně k jediné rozumné dopravě po městě - autům.

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.12.2012 6:38

9001 píše: Otázka je co bude právě s tou slavnou MHD. Viz zelené a optimalizace.
Co by bylo. Pomalým, leč jistým a neodvratným krokem směřuje do :zadnice

Odpovědět