Příspěvek
od Martin Šubrt » 22.11.2014 20:31
MMM:
1) Rozšíření osovky se řešilo, ale 0,5 m navíc betonové desky není zrovna levný špás, navíc rozšíření by už zasahovalo tuším do ochranného pásma nějakého vodovodu, tj. znamenalo by i přeložku sítí a vyšší náklady. Jelikož MČ nebyla schopna říci, zda na přesunu zastávek trvá a jaký bude výhledový režim dopravy, byť nějaké studie k tomu existovaly, DP musel přistoupit k rekonstrukci v režimu obnovy kolejí v současné podobě. MČ totiž stále také naznačovala, že oblast nebude průjezdná pro auta, že se zasmyčkuje, tj. že to mysy umožní někde i bez rozšíření osové vzdálenosti.
Mě to celkem mrzí protože u Tusarovy a Průhonu ještě počet lidí naroste a ty zastávky v oblasti nejsou rozmístěny dobře. Když chci na Palmovku, tak u Dělnické mám dvě zastávky, na Vltavskou jen jednu a kolem mě projíždějí tramvaje obloukem od Manin a nezastavují. Proto byla vize posunout Tusarovu jižněji pod ulici směrem k Alze a udělat jí obousměrnou, potom udělat 3 Dělnické všechny za křižovatkou a příslušně upravit provoz aut většinou mimo tuto hlavní křižovatku. Pak šoupnout Maniny o blok domů blíž k Libeňáku až ke křižovatce s Jankovcovou a udělat obousměrnou zastávku nad ulicí U Průhonu. Někdo je rád, že zastávky v oblasti nepřibudou, mě to ale mrzí, bo tam by to funkční bylo. Samozřejmě teď to s těmi bezbariérovými úpravami na 15-20 let padá...
2) Tato procenta se uvádí zejména za účelem výkazu míry segregace tratí od IAD, která se při porovnávání provozu často užívá. Tam i zvýšené BKV patří.
K Vypichu. Původní návrh počítal s tím, že bus bude sjíždět s kolejí na signál tramvaje vjíždějící do smyčky (čímž si stopne i auta). A dá případně přednost protijedoucí tramvaji ze smyčky. Policii se ale toto nelíbilo, protože jak při řízeném provozu, tak při výpadku SSZ prý řidič busu nebude umět protijedoucí tramvaji přednost dát a není jak jí vyznačit. Proto autobusy pojedou směrem z centra na přímý signál volno pro tramvaje a až asi 50 m za výjezdem ze smyčky se řadí mezi auta. To podle mě zejména pro 191 znamená problém s tím, jak se dostat k protějšímu chodníku. Pokud bus bude vyjíždět na začátku volna, tak mu semafor přidrží souběžná auta tuším asi o 7 sekund, bude tam dobíhat ještě volno na přechodu ze zastávky. Ale jelikož v tomhle směru bude volno preferenční a asi mimo koordinaci s Vypichem, tak samozřejmě před busem může být klidně kolona, takže mu to přidržení aut semaforem moc nepomůže.