Preference / antipreference MHD

Vše co souvisí s provozem tramvají. Chcete se stát řidičem tramvaje? Podívejte se sem. Debata ohledně linkového vedení a výluk.

Moderátor: TRAM-FÓRUM

Odpovědět
Uživatelský avatar
ZXS91
Uživatel
Příspěvky: 1019
Registrován: 23.3.2010 19:11
Bydliště: 20 26 91 (nebo 7 8 N17 72 90)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od ZXS91 » 23.10.2014 20:21

Spíš co brání vedení 294 Valdštejnskou? Vzhledem k "průjezdnosti" zbytku trasy se pár minutek zpoždění v koloně hlavě ztratí a nemusely by se vymýšlet broskvoviny se SSZ

Uživatelský avatar
9001
Uživatel
Příspěvky: 10209
Registrován: 15.11.2003 18:49
Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od 9001 » 23.10.2014 20:11

Grossák: Vzhledem k tomu, že tam autem jezdím léta, tak to beru jako totální zničení fungujících SSZ, kde se jezdilo bez zdržení a ani MHD ani IAD tam nestáli kolony...

Už si připadám stejně jako na Kobylisých, kde od Dáblic s autem stojím na červenou před vjezdem do obratiště (nic z MHD nejede) a koukám na zelenou na "velké" křižovatce a pak se to úspěšně prohodí, takže si postojím i na druhé...

K té letenské. Nebylo by lepší to vypnout a postavit tam MP?

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.10.2014 20:09

Spojení problémů na Malé Straně s úpravou SSZ pro 294 se nabízí. Ale nevím o tom nic. Jel jsem tam jednou a bylo opravdu podezřelé, jak pomalu to jelo Karmelitskou k Malostranskému náměstí a také mě zaskočilo, že v Letenské pak nebylo ani kolo. Což se nestává. Navíc stál dosti děsivý hrozen aut do Valdštejnské. K tomu mám také informace, že se semafor na splítce občas kousne a tramvaje několik minut vůbec nepouští. Dnes odpoledne jsem viděl DORIS a všechny linky, co tam jezdí, měly odhadem většinu spojů zcela mimo JŘ. Aneb Bílá hora bez veřejné dopravy, tudíž do centra raději autem.

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 23.10.2014 19:58

Studie na SSZ kolem zastávky Průběžná vypadaly nadějně. Hlavně na tom větším, které nás trápí víc, byly vložené fáze a různé kombinace TRAM, což by mělo hodně pomoci. Ale zatím nebylo DŘ. A právě vytvoření/zachování základní vnitřní koordinace mezi oběma SSZ pro auta by bylo dobré. Ale mám takový pocit, že SSZ se tam zatím neděje. Že je to voda. Ale uvidíme, co naváže. :)

von Špilberk
Uživatel
Příspěvky: 4463
Registrován: 23.2.2012 8:27
Bydliště: 15 minut chůze od vozovny Pankrác

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od von Špilberk » 23.10.2014 8:05

willyjeff píše:V Karmelitské jsou takové podivné záseky, kdy se kolona směrem ke Klárovu nehne třeba i 2 minuty. Začíná se objevovat názor, že za to můžou úpravy v SSZ v Letenské ulici kvůli lince 294. Máte někdo jinou teorii, co se stalo?
PS: a celkem často se tvoří kolona tramvají (2 - 3 soupravy) v Letenské ulici směr Malostranské nám. přitom v zastávce Mal. nám. nestanicuje žádný vlak. Mě osobně to tam podrží zbytečně i minutu. Po té minutě teprv jede vlak v protisměru (z centra) a teprv potom já (do centra). Divný.
Já včera na Palmovce poslouchal diskuzi řidičů HL a ŽI a všichni svorně nadávají na splítku Letenská. Všichni taky souhlasí , že je to úpravou pro provoz busu. Opravdu logika: kvůli busu jednou za 30 minut se roze@e provoz tramvají. #-o #-o Ale jsme v Praze, takže vlastně normál. :prase

Bobek
Šťoura
Příspěvky: 935
Registrován: 18.1.2006 14:22
Bydliště: jsem všude zdejší

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobek » 21.10.2014 7:49

Pane Grossáku, nemáte nějakou informaci o budoucí podobě dvojSSZ V Olšinách x Průběžná + táž x Pod Rapidem? Tam si dovedu představit, že to bude slušný oříšek, už vzhledem k současnému stavu, kdy se to (zc) pravidelně štosuje do křižovatky. Představa potenciálního stavu, kdy se to spustí dřív, než se to nasadí/vyladí... 8-[

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 21.10.2014 7:32

Grossák píše:Vzdálený kontakt na Spartě DC je v provozu, takže předvěst konečně funguje.
Ano, večer jsem si všimnul. Ale jel jsem tam jen jednou s 26 (pak 57) a stejně jako si nedovolím z jednoho průjezdu odvozovat že něco nefunguje, stejně tak si z jednoho průjezdu nedovolím odvozovat že něco funguje. Ovšem pokud to tvrdí pan nejvyšší semaforář :D , pak mi nezbývá než uctivě smeknout a pěkně poděkovat. :D
P.S. Vím že za to Grossák nemůže a že taky hlavně díky němu by to nefungovalo doteď, ale nezbývá mi než si povzdechnout - to to tvalo. A to to nemohlo jít "oficiálně" a hned? Ach jo. :roll:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 21.10.2014 0:20

Díky, díky Ti! :wink: Za zprávy a osvětu-to s navržením a schválením dopravního řešení jsem nevěděl...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 21.10.2014 0:14

Na Nádraží Vršovice to není o zapnutí. Je potřeba vytvořit program, který by preferenci uměl. Udělat dopravní řešení s preferencí je složitější než bez a ne každý projektant to zvládá. I když do dokumentace napíše, že tam preference je. V evidenci TSK včetně Ročenky není Nádraží Vršovice vedena jako s preferencí.

Pokud bliká jediná Sportovní a jedná se o skupinový řadič, zřejmě nefunguje spojení s ostatními SSZ, které jedou autonomně. A ve vlastním nastavení blikačku zřejmě nemají.

SSZ Švehlova - Práčská navěky napevno nebude. OC je mimo. Investorem úpravy SSZ je DP v rámci RTT. Poslední termín byl minulý týden. Jiný výhled neznám.

Vzdálený kontakt na Spartě DC je v provozu, takže předvěst konečně funguje.

Uživatelský avatar
Fořtík
Uživatel
Příspěvky: 2418
Registrován: 13.11.2003 22:51
Bydliště: Přijde den, kdy to odtajním! ;-)
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Fořtík » 20.10.2014 18:09

Grossák píše:Podle toho, že tam v noci není blikačka a že je rozhozená koordinace, soudím, že vypadlo spojení řadičů - buď s ústřednou nebo s nadřízeným řadičem.
Už se to tu kdysi řešilo v souvislosti s nějakým výkopem. Mám dojem, že jsi psal, že celému tomu svazku šéfuje SSZ Vršovická x Sportovní. To je v současné době jediná křižovatka, která v devět přechází na blikačku.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 20.10.2014 10:18

Asi jo, vždyť i Výtoň musel MŠ vyřadit z ročenky, aby se s tím něco udělalo. To je humus. Jo a jaký je výhled u Sparu? Nebude tam pevný cyklus na věky, bo je to majetku OC a tomu je to buřt?

Uživatelský avatar
Bobik
Uživatel
Příspěvky: 4895
Registrován: 23.6.2008 21:02
Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Bobik » 20.10.2014 9:07

Karosák píše:...ale někde se nainstaluje nové SSZ se vší parádou, jen "seto" prostě nezapne...
Zapne, nezapne, koho by ty detaily zajímaly. Důležitý že to tam je a může se to odškrtnout v tabulkách, ne? 8-) :lol:

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 20.10.2014 8:03

Tak to je brutus. Vono se řeší kdejakejch, často i zbytecnejch pár div ne centimetrů bumliku, ale někde se nainstaluje nové SSZ se vší parádou, jen "seto" prostě nezapne...

Grossák
Uživatel
Příspěvky: 682
Registrován: 16.11.2003 3:18
Bydliště: Praha
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Grossák » 19.10.2014 23:01

Podle toho, že tam v noci není blikačka a že je rozhozená koordinace, soudím, že vypadlo spojení řadičů - buď s ústřednou nebo s nadřízeným řadičem. Dokonce mám pocit, že jsem o tom už něco slyšel před pár měsíci. Zkusím zjistit info. Preference na Nádraží Vršovice nefunguje proto, že ji tam nikdo neudělal. A tak bylo schváleno dopravní řešení a signalizace naprogramována. Neformálně nemá RTT se zavedením preference nic společného. Jen teď nastává nějaká snaha ji tam zavést, a to s ohledem na plánovanou obnovu sousedních SSZ, která zřejmě proběhne současně s RTT.

Uživatelský avatar
Karosák
Uživatel
Příspěvky: 3856
Registrován: 07.2.2008 18:49
Bydliště: Wydzielone korytarze
Kontaktovat uživatele:

Re: Preference / antipreference MHD

Příspěvek od Karosák » 19.10.2014 21:10

Ano, dřív se při jízdě na začátku volna Petrohradské stíhalo krásně volno na nádr. Vrš. Poslední týden, co jsem jel, mi Petrohradská padla a z dálky už svítilo stůj :? Že tam není preference vím, ale proč, vždyť výzvy i kontakty to má, tak proč se to po obnově nezavedlo? Prostě protože bagr stojí v lese a a praskly mu struny u kytary?? :roll: Nebo se jen nainstaloval HW, a SW se odložil na neurčito s výhledem RTT?

Odpovědět