Preference / antipreference MHD
Moderátor: TRAM-FÓRUM
- Bobik
- Uživatel
- Příspěvky: 4895
- Registrován: 23.6.2008 21:02
- Bydliště: Letná - tam co je ten největší tunel v republice
Re: Preference / antipreference MHD
Měl bych jednu záludnou otázku a nejsem si jist, zdali na ni někdo vůbec zná odpověď - a to, z jakého důvodu po dobu reko na Kubáni běželo SSZ 24hod (resp. proč tam běželo hlavně v noci)? Teď se zase jezdí normálně a SSZ - bohudíky - v noci opět bliká.
Re: Preference / antipreference MHD
DG: Tak tam chodím a dalo by se to přežít.
Re: Preference / antipreference MHD
Já chodil 5 let do školy přímo na zastávce Národní divadlo na Smetanově nábřeží. S tou zastávku prosím nehýbejte Příjíždějící tramvaj jsem slyšel již ve vestibulu za dveřmi školy a vždy hned věděl, že mám přidat, abych ji stihl. Tehdy 17 nebyla metrolinka (jak jsme to mohli přežít??) a tak intervaly bývaly zrádné.
Re: Preference / antipreference MHD
Na druhou stranu vzdálenosti na nábřeží nejsou mezi zastávkami nijak ohromné a přiměřená chůze je zdravá.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A: Ano, Karlovky ZC - velmi by se hodily a stejně tak přemístění zastávky ND nábř. ZC k divadlu.
Ovšem osobně mám nejraději protisměrné zastávky od sebe odsazeny o jejich délku (myšleno nejlépe "proti sobě" = propojeny přechodem před oběma zastávkovými označníky, ale klidně i "sousedící" svými konci - viz Braunova), protože dle mých zkušeností se takovou polohou omezuje přebíhání lidí z poza stanicijící TRAM = bude-li se konat výstavba Karlovek ZC zároveň s reko (defakto posunem) Karlovek DC v úseku TT z r.2002, tak na 90% není jiná možnost než je udělat (minimálně z větší části) tzv. vedle sebe (na stejné úrovni) = v podobě vybízející k dopravně nebezpečnému chování pěších!
Ovšem osobně mám nejraději protisměrné zastávky od sebe odsazeny o jejich délku (myšleno nejlépe "proti sobě" = propojeny přechodem před oběma zastávkovými označníky, ale klidně i "sousedící" svými konci - viz Braunova), protože dle mých zkušeností se takovou polohou omezuje přebíhání lidí z poza stanicijící TRAM = bude-li se konat výstavba Karlovek ZC zároveň s reko (defakto posunem) Karlovek DC v úseku TT z r.2002, tak na 90% není jiná možnost než je udělat (minimálně z větší části) tzv. vedle sebe (na stejné úrovni) = v podobě vybízející k dopravně nebezpečnému chování pěších!
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
Věř, že s těma Karlovkama to tak jednoduchý nebylo a mnohem líp se to bude dělat, až se jednou šáhne do toho úseku z r. 2002. Osobně doufám, že současně s tím se podaří udělat i zastávku Karlovy Lázně z.c. a Národní divadlo na nábřeží se přesune k divadlu. Ale to je jen moje zbožné přání.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
A: Díky za dobrou zprávu ohledně zvětšené osovky na Botanice DC.
Karlovky - jsem přesvědčen, že hranice těch úseků rekonstrukcí s odstupem cca 9-ti let je přesně v půli zastávky (cca zde -viz 7. foto zde na páteři)= byly při loňšké REKO 3 možnosti:
1.) Udělat navíc znovu reko pár desítek metrů z 9 let starého úseku - mělo by při tom stačit jen koleje DC, jež by se přiblížela k obrubníku = zastávka by se tím stala bezbariérovou a to v současné délce na 2 vlaky!
2.) Posunout označník zastávky cca o 10m vpřed (po směru jízdy) -těsně před tam se nacházející přechod- a pro roztažení osovky v zastávce délky na 2 vlaky (a tím její zbezbariérnění) zasahovat do kratší části 9 let starého úseku TT.
3.) Přiblížtit k chodníku kolej DC jen mezi již uvedeným přechodem a začátkem "tak jako tak" loni úseku rekonstruovaného = nově vytvořit mírně posunout bezbariérovou zastávku na délku jednoho vlaku.
PS: Já vím "po válce je každý generál" - jenže mne předem nenapadlo, že odpovědní nezajistí ani jednu z možných realizací bezbariérové podoby zastávky Karlovky DC. A protože to nezajistili tam, tak jsem již původně počítal, že není roztažena osovka ani na té Botanice DC.
Karlovky - jsem přesvědčen, že hranice těch úseků rekonstrukcí s odstupem cca 9-ti let je přesně v půli zastávky (cca zde -viz 7. foto zde na páteři)= byly při loňšké REKO 3 možnosti:
1.) Udělat navíc znovu reko pár desítek metrů z 9 let starého úseku - mělo by při tom stačit jen koleje DC, jež by se přiblížela k obrubníku = zastávka by se tím stala bezbariérovou a to v současné délce na 2 vlaky!
2.) Posunout označník zastávky cca o 10m vpřed (po směru jízdy) -těsně před tam se nacházející přechod- a pro roztažení osovky v zastávce délky na 2 vlaky (a tím její zbezbariérnění) zasahovat do kratší části 9 let starého úseku TT.
3.) Přiblížtit k chodníku kolej DC jen mezi již uvedeným přechodem a začátkem "tak jako tak" loni úseku rekonstruovaného = nově vytvořit mírně posunout bezbariérovou zastávku na délku jednoho vlaku.
PS: Já vím "po válce je každý generál" - jenže mne předem nenapadlo, že odpovědní nezajistí ani jednu z možných realizací bezbariérové podoby zastávky Karlovky DC. A protože to nezajistili tam, tak jsem již původně počítal, že není roztažena osovka ani na té Botanice DC.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
Pozor, na Botanické zahradě byl ten mys zamítnut před rekonstrukcí. Při rekonstrukci se samozřejmě to rozšíření osovky provedlo, aby tam v budoucnu mohl být! Akorát že k výstavbě mysu by bylo zapotřebí součinnost více složek, zejména MČ a TSK. Což v době rekonstrukce TT nebylo možné.
Na Karlovkách je problém v tom, že zastávka je v úseku, kde se trať narychlo rekonstruovala v roce 2002 po povodních, nikoli v úseku rekonstruovaném nově tuším že loni.
Na Karlovkách je problém v tom, že zastávka je v úseku, kde se trať narychlo rekonstruovala v roce 2002 po povodních, nikoli v úseku rekonstruovaném nově tuším že loni.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MŠ: Děkuji za popsání dalšího systémového problému v (ne)funkčnosti správy hl.m. Prahy, do čehož spadá:
- totální nepořádek v majetkových vztazích k veřejným pozemkům a veřejným stavbám na nich (např. při "zakreslení" těles TT nepojížděných IAD do map KN by se mohlo dát vyjmout z PK i TT, jež dosud jsou vedeny jako jejich součást - minimálně např. cca Čechova čtvrť - U Libušského potoka)
- (ze včerejšího rozhovoru nového GŘ DP hl.m.P pro deník Metro mne zaráží) Jakto, že DP nemá ve svém účetnictví svůj majetek za 44mld., díky čemuž jej nemůže odpočítávat z daní = ročně tratí 1,5mld (= skoro náklady na nasmlouvané množství dodávek TRAM 15T)?
- Totální nekoordinace správy veřejných prostranství - ať již tebou popsaná jejich úprava či jen jejich údržba (nedomluva jednotlivých složek města na spolupráci při provádění jejich očisty - zametání / odklízení sněhu / vyvážení odpadkáčů / údržba zeleně - čímž tato se prodražuje a i časově prodlužuje, protože pracovníci mají ve výkonu nemalé prostoje způsobené přesuny mezi plochami jednoho konkrétního správce, pro nějž dělají = TSK / MČ / DP ...).
- totální nepořádek v majetkových vztazích k veřejným pozemkům a veřejným stavbám na nich (např. při "zakreslení" těles TT nepojížděných IAD do map KN by se mohlo dát vyjmout z PK i TT, jež dosud jsou vedeny jako jejich součást - minimálně např. cca Čechova čtvrť - U Libušského potoka)
- (ze včerejšího rozhovoru nového GŘ DP hl.m.P pro deník Metro mne zaráží) Jakto, že DP nemá ve svém účetnictví svůj majetek za 44mld., díky čemuž jej nemůže odpočítávat z daní = ročně tratí 1,5mld (= skoro náklady na nasmlouvané množství dodávek TRAM 15T)?
- Totální nekoordinace správy veřejných prostranství - ať již tebou popsaná jejich úprava či jen jejich údržba (nedomluva jednotlivých složek města na spolupráci při provádění jejich očisty - zametání / odklízení sněhu / vyvážení odpadkáčů / údržba zeleně - čímž tato se prodražuje a i časově prodlužuje, protože pracovníci mají ve výkonu nemalé prostoje způsobené přesuny mezi plochami jednoho konkrétního správce, pro nějž dělají = TSK / MČ / DP ...).
-
- Uživatel
- Příspěvky: 1779
- Registrován: 13.5.2004 10:56
- Bydliště: U denních linek č. 4,6,10,11,16,22,23 a C :-)
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
Roztažení os kolejí nebývá legrace. Někdy je tam nějaká síť, jejíž přeložka může být dražší, než ta trať. A platí pak DP, nikoli vlastník sítě. Pak je nějaká forma zastávky mys/vídeň neprojednatelná v dohledném čase se SONSem, Policií, nějakou městskou částí, v kolizi s výhledovými záměry v ulici, s nějakými studiemi, někdy do toho vstoupí šťouralové z TSK-ÚDI , peníze na RTT jsou už připraveny a harmonogram též, akce bývá zkoordinována s obnovou vozovek či chodníků, někdy s opravou sítí vedle tratě apod. Navíc o půl metru širší betonová deska je též kolikrát za hranicí možností rozpočtu. Když se tohle sečte, může se milionkrát chtít, ale bývají dvě možnosti, buď se trať neopraví a nechá se rozpadnout, nebo se opraví v původní podobě bez posunu osy. Ano, v souhrnu je to chyba, ovšem, pokud budou pravidla putování peněz jaká jsou, tak péče řádného hospodáře na každé hromádce znamená, že celkově dobře hospodařit nebudeme. A to se všichni snaží. Holt si musí město uvědomit, že problém je systémový, že nestačí koordinace technické, ale jsou třeba i metodické a hlavně ekonomické. Když něco chci mít dobře a funkčně, musím to nejen zařídit technicky, ale také na to vyčlenit peníze. Pokud to neudělám, nemohu čekat, že budou jednotlivé městské organizace dělat charitu...ony se snaží zajistit fungování svého píva...cokoli navíc se jim promítne do jejich života negativně. Bohužel.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
9001: Právě, že zastávkové mysy Batanika DC a Karlovky - při REKO TT mohly (respektive měly) být udělány "legálně" = bez výjimky, protože se osy kolejí měly roztáhnout na normou požadovanou vzdálenost.
Ovšem já vím, že to by se hlavně muselo chtít - už jako malého mne učili, že "nechtít je forší než nemoci" = kdyby se chtělo, tak potřeba pár "razítek" (respektive oběhání/domluvení s dotčenými subjekty mírné zvětšení záboru/šíře - "tak jako tak" rekonstruované - TT v prostoru zastávek) nezastaví DP před realizací technicky poměrně lehce možného řešení výstavby bezbariérových zastávek.
Ovšem já vím, že to by se hlavně muselo chtít - už jako malého mne učili, že "nechtít je forší než nemoci" = kdyby se chtělo, tak potřeba pár "razítek" (respektive oběhání/domluvení s dotčenými subjekty mírné zvětšení záboru/šíře - "tak jako tak" rekonstruované - TT v prostoru zastávek) nezastaví DP před realizací technicky poměrně lehce možného řešení výstavby bezbariérových zastávek.
- 9001
- Uživatel
- Příspěvky: 10210
- Registrován: 15.11.2003 18:49
- Bydliště: Blízko konečné linky 24,51.
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
MM: Zrovna u Absoulta bych se nepřel o takovéhle věci. Pro většinu z nás je to posunutí obrubníku o 10 cm, Absoult vidí 10 razítek, 5 hádek proč to tak má být a nevím co ještě.
-
- Uživatel
- Příspěvky: 8468
- Registrován: 24.1.2010 10:44
- Bydliště: SčK / Praha 4 -Michle
- Kontaktovat uživatele:
Re: Preference / antipreference MHD
No a zrovna tam se dělala znova celá TT = to byl opravdu tehdy problém o "něco" ty osy kolejí od sebe roztáhnout, aby tam ten mys mohl rovnou vzniknout?Absolut píše:No muselo by se jít na výjimku... Což je často problém projednat i jen pro autobusy, natož kdyby tam měli jezdit všichni. Ze stejného důvodu už jednou padnul mys na Botanické zahradě d.c,
PS: To samé při REKO TT u Karlovek - byť tam se ve skutečnosti dělo cca od poloviny zastávky = muselo by se udělat o pár desítek metrů víc.
- Absolut
- Moderátor
- Příspěvky: 5319
- Registrován: 21.12.2005 12:28
- Bydliště: Tam, kde vedle vytejká poslední flaška...
Re: Preference / antipreference MHD
No muselo by se jít na výjimku... Což je často problém projednat i jen pro autobusy, natož kdyby tam měli jezdit všichni. Ze stejného důvodu už jednou padnul mys na Botanické zahradě d.c,
-
- Uživatel
- Příspěvky: 2861
- Registrován: 10.10.2007 13:22
Re: Preference / antipreference MHD
Telefonující maminy s kočárkem přecházející silnici miluju.Martin Šubrt píše:Vymyslel to génius